Incepand de astazi am iar masina mea. Merge bine, nimic anormal. Ar fi trebuit sa fie o zi minunata, da' a fost de tot rahatul.
Incep cu lucrurile bune.
Furtunasul cu scurgeri e asta de intra in vasul de degazare. Intre cele doua ramuri de galerie de admisie in poza, am omis sa incercuiesc. Norocul meu a fost sa nu fi aruncat vechile furtunuri, iar din cel de intrare turbo am confectionat un furtun "nou". L-am asigurat cu coliere mai puternice decat cele originale si nu mai pierde nimic.
Am scris deja de lipsa AC. Am sunat la un service oarecare, mi s-a explicat ca au ce le trebuie si ca pot trece astazi. M-a interesat cat costa, mi s-a raspuns: 120 lei + TVA doar umplerea. Mi s-a parut rezonabil pretul de pornire de 144 lei pentru a avea iar racoare. Am intrebat cat dureaza, ca nu pot sta mai tarziu de ora 16:30. Mi s-a spus ca dureaza 30 minute si ca pot trece la 15:00. Cum era inca devreme, mi-am spalat cazanul de jeg si m-am infatisat la service-ul respectiv la ora 14:55.
Dupa o asteptare de vreo 40-50 minute, a intrat si masina mea pe aparate. S-a gasit o pierdere pe iesire compresor. M-am bucurat, pentru ca din ce ma uitasem acasa, conducta de intrare e mai inaccesibila, trebuie scoasa joja de ulei motor.
Problema era ca deja dura cam mult, instalatia aia isi facea ciclurile de vidare, umplere, si nu mai termina odata. Ca sa castig timp, m-am dus sa platesc. 230 lei. Oooooooook... De ce 230, daca mi s-a comunicat 144? S-a inlocuit un O-ring. Cat poate sa coste un O-ring, fie el si de AC? Ei bine, O-ringul costa 14.40 lei, dar
manopera de inlocuire a oringului costa 72 lei. Le spun respectivilor... "Se desface doar un singur surub!!!". Raspunsul a constat in umeri ridicati, nimic altceva. Imi pare rau acum ca n-am intrebat cat dracului costa sa schimbi o roata, ca acolo-s suruburile mai mari si mai multe. Mi-am ratat ocazia, alta nu va mai exista veci.
Asadar, dezgustul vav de service-uri ramane, si e mai mare ca oricand.
Era ora 16:50 cand plecam din respectivul service, in loc de anticipatul 15:30. Aveam de traversat orasul pentru a ajunge la 17:00 unde aveam de mers. Si i-am dat. Rezultatul - parbrizul ala din 2002, impecabil, fara nici cea mai mica zgarietura de praf, de care eram atat de incantat, acum are o ciobitura cat un bob de fasole, incasata la 100 la ora pe centura.
Daca experienta cu freonul era depasibila, aici e infinit mai dureros pentru mine.
Am sa caut un servis de reparat geamuri...
___________________________________________
Inapoi la masina. Merge foarte bine. Ce ma supara totusi e spoolul turbinei, e tarziu. Inainte era la 2600rpm. Dupa de-catalizare uppipe si admisie nerestrictiva, normal era sa scada turatia de spool, pe la un 2300-2400. Dar e la 3000... Poate inca n-a-nvatat ECU, ca inca scutura in apropiere de 4000rpm (mai mult nu i-am dat). Andea, idei de ce am spool mai tarziu?
Check Engine Light acum...
Sta foaia asta in masina inca de cand ma documentam despre eroarea de amestec sarac P0171, trasatura caracteristica a masinii mele. Iar ce scrie acolo era perfect valabil si-n cazul meu, aparea CEL-ul in imprejurarile descrise de tipul de pe Nasioc. Este vorba de STFT (short term fuel trim).
Astea sunt valorile de acum, dupa ce am mers ieri putin, astazi mai multe cicluri de pornire/oprire si vreo 30km.
Ma asteptam sa fie ok, ca doar gasisem tot dezastrul ala cand am desfacut prin jurul motorului, insa desi ma asteptam, nu speram. Dar... semnele-s bune.
Andea, vezi acolo si valoarea maxima de boost. Cam nasol, nu? Abia astept s-o ajustezi.
Si... Am din nou masina