Am patit ca astazi m-am ocupat toata ziua de prostii. Si constat ca masina ajunge o sorcova. Dar sa detaliez, in stilu-mi plictisitor.
Deci azi a fost infernal. De cald. 35 de grade, ok, suportabil, da' venind de la temperaturile joase din ultima vreme... cam brusc parca. Si m-a naucit caldura toata ziua.
Am povestit de ceasuri. Le-am pus, sintetizez postarea de la amiaza, cand intrasem in casa la racoare:
- shift light si buzzer - fara cuvinte;
- turometrul mare, in mijloc - superb;
- temperatura exterioara - imi faceam griji din ce citisem, dar merge perfect.
O poza comparativa:
Dup-aia m-am apucat de esapament. Problema - contact cu bara spate. Cand pusesem catbackul in iarna, burlanul avea vreo 3-4mm distanta fata de bara. Acum atingea, abia, dar destul cat sa fi lasat deja o mica urma. Cum nu voiam gaura in bara, am desfacut imbinarea downpipe - catback, am ridicat imbinarea cu cricul, am strans, am scos cricul. Nimic. Am desfacut fixarile downpipe-ului de pe cutie si inca una, am uitat de ce se leaga. Am saltat, am strans. Nimic. Nu ma prind deloc ce s-a schimbat, dar mi-a venit ideea de a baga niste cauciuc in interiorul agatatorilor finalei, sa le intind, si am carpit-o astfel.
Ah... chestie de semnalat - am rugina pe lonjeroanele spate, pe punctele de sudura. Asta toamna era perfect, acum e ruginit, si asta dupa doar cateva drumuri. Romania. Vara asta trebuie sa ma ocup de toata partea de dedesubt, s-o fac luna si s-o conserv.
Cu esapamentul rezolvat si ceasurile noi puse, imi ardea buza sa vad cum e si cu vitezometrul, ultima functie neverificata. Dar... Mi-am dat seama ca mai e ceva neverificat, lumina noilor ceasuri. Pe caldura aia, m-am bagat in masina, am facut intuneric punandu-mi o haina pe cap si peste bord (de parca frig imi era mie), am pus contactul si pozitiile. Dezastru. Lumina albastra, si aia pe alocuri. Jumatate de turometru, jumatate de vitezometru si acul turometrului, stinse. Se umblase la lumini. Stiind de la Logan ca acele-s luminate cu SMD-uri lipite pe placa electronica, stiindu-ma cu oroare de chestii dintr-astea, deja transpiram nu numai de la vremea de afara.
Am plecat sa vad cu vitezometrul ala. Prima senzatie fu ca e defect, ca aia de au umblat la lumini au scos si acele, si le-au pus inapoi pe ax in alta pozitie, compromitand indicatiile. De fapt eram indus de eroare de faptul ca la 100km/h acul era deja in a 2-a jumatate a cadranului, ceea ce la celalalt se intampla pe la 140.
Deci inainte, in 5 la 3000rpm aveam 125 la ora, acum am 120. Practic eroarea de 5% s-a dus, cred ca indica viteza reala asta nou. Turometrul, comparat cu torque, parca ar arata cu ~100rpm mai putin. Sau mai mult? Parca si celalalt avea o abatere asemanatoare. In fine, nu mi se pare grav. Mi s-a aprins in bord si P0171...
Ok, P0171... Nu il bag in seama. Pfaizzzer, nu mai insista, deja sunt implicatii de sanatatea mentala a individului. Daca eu vreau sa cred ca e din boost prea mare si soft care trage inapoi, lasa-ma sa cred c-asa-i. Am cheltuit bani multi, am muncit mult, m-am consumat nervos mult, iar tu insisti ca-i aer fals. Ete ca nu vreau s-aud de asa ceva
Ar insemna ca totul a fost degeaba. Si sa termin, am iesit la un bancomat pe la 9-10, si a mers bine. Asta dupa ce inainte i-am strans colierele: intrare turbo pe turbo, Y intercooler la toate 3 capetele, racord IC-corp clapeta. Erau stranse bine dinainte oricum, nu cred c-a schimbat ceva. Aia 2-3 km a mers normal. O fi fost de la 25 de grade in loc de 35... nu stiu. Astea-s vestile de care ziceai, insa nu prea inseamna nimic.
Revenind la sirul povestirii, aparatorile. Le-am pus pentru ca:
- nu sufar la masinile cu hayon murdarirea lunetei pe timp de ploaie, mazga, saramura, uatevar. Sper sa ajute;
- masina are garda la sol de fabrica si asa o las cel mai probabil. Dar spatele e din alt film, e inalt rau, e bara spate taiata prematur jos. Aparatorile mai ajuta.
Si le-am pus cam aiurea, in 3 puncte fiecare, 2 in gauri deja existente in bara cu niste
clipsuri ramase din toamna si care nu stiu de unde sunt, si intr-o gaura din contraaripa spate, prin inlocuirea clipsului cu un M8 si un distantier flexibil. Am potrivit una, pe cealalta am gaurit-o prin suprapunere. Si a iesit un circ, una sta curbata spre spate, cealalta dreapta. In fine, nu mai insist. Nici nu se observa diferenta, in rest sunt simetrice. Precizez insa ca-mi plac nevoie mare. Dar contribuie la efectul de sorcova.
Spre seara n-am mai rezistat, trebuia sa vad ce-i cu becurile din ceasuri. Le-am desfacut si am scos becurile cu soclu T5 din spate. In loc de bulbii normali erau leduri. Si nu faceau contact bine cele 2 centrale. Am pus la loc, asa arata acum, se aprind toate.
Dar se aprind extrem de prost! Cu ocazia primei discutii despre ceasurile STI JDM, cineva sugera sa-mi iau modelul 2004, V8 sau cat o fi, ala cu geamurile negre si DCCD. Si spuneam ca nu, imi place aspectul clasic al astora. Si adaug acum: imi place si verdele clasic al astora de pe bugeye. Si eu le am albastre!
Ca la VW!!!
Am sa le mai desfac o data, sa pun becurile din cele vechi. Nu e urgent.
Si asta contribuie la sorcova, ceasurile albastre.
Iar sorcova suprema...
Pe la 22:00 ma duceam la vulcanizare. Masina umpluta cu 4 jante haurii si 4 cauciucuri de Italia fabricate-n Romania (serios, P-zero Nero facute la noi). Vreo 40 de minute mai tarziu, "noile" roti erau pe cazan. Incerc sa explic... Norocul meu era ca e noapte, lumina artificiala proasta. Dar chiar si-asa, urata masina mai am acum... Argintie si cu jante aurii. Si mai am si burlanu' ala in spate. Si aparatori sparco, si cadrane albastre in bord.
Urmeaza sa fiu incoerent si tampit. Da, scriu de o ora aici ca am transformat-o-n sorcova. Dar ea arata bine de fapt, burlanul, aparatorile, jantele de STI cu latime de 7.5, ii dau un aer asa, mai deosebit. Doar ca eu nu vreau sa fiu deosebit, imi plac masinile cu aspect standard. Deci e sorcova! Dar le rezolv eu, pe rand.
Deci asta am patit.
________________________
Si sorcova diurna