2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #800 on: June 18, 2016, 13:37:41 PM »
Andea, daca masina lui nu are o problema de genul, ECU defect, trebuie sa se aplice teoria. O sa spuneti ca masina nu mai e stock; dar atata timp cat nu s-a intervenit la sistemul de alimentare cu aer si combustibil, soft, O mentine stock.


teoriei ii lipsesc detaliile care fac diferenta ... citeste un pic despre particularitatile ecu-ului de subaru si o sa intelegi ...

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #801 on: June 18, 2016, 14:07:52 PM »
Daca gasesc o fisa tehnica, voi citi. Pe forum sau in online sunt doar niste pareri sau speculatii.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #802 on: June 18, 2016, 17:44:28 PM »
Intre timp am facut si un test de drum cu tovarasul.

Cand am vazut avansul la aprindere ca ajunge la 42 de grade ne-am bucurat ca s-ar putea sa fie senzorul de pozitie de pe arborele cu came de vina. Dar dupa ce am comparat cu a mea si am vazut ca avansul mare este la turatii mici, ne-am dat seama ca e un fenomen normal.
La cat a migalit la ea, greu de validat ca ar fi vreun furtun sau colier (aproape tot e nou).
Acum ramane de vazut daca va avea missfire si pe alti cilindri inafara de 1 si 4.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #803 on: June 18, 2016, 18:28:32 PM »
99 kilopascals = 14.358736 pounds per square inch
sursa: google

Deci nu-i bine, intelege, standard ai maxim 13.6, iar eu am soft standard. Se vede in logul tau ca ea face mai mult, moment in care o apuca tremuriciul, sare siguranta  :D
Tu zici ca ar trebui sa compenseze cu benzina. Da, ar trebui, da' poate nu vrea. Poate asta-i protocolul, sa nu faca +218 cai (teoretici, ma rog) daca ar putea sa faca.

Revenind la chestii serioase, sunt un cocalar:



Le luasem pentru Swift. M-am uitat juma' de ora cum sa le pun, da' nimic nu s-a legat, masina are carenaje pe spate de forma complexa, iese mai bine cu aparatori dedicate. Daca exista...
Iar pe cazan le-am pus in bataie de joc, nu cad in cel mai fericit mod, dar am dorit sa le montez cat mai neinvaziv, si sa nu modific nimic. Si n-am modificat nimic :)
Mie-mi plac.

A, uitasem. Cand am mers cu a lui Pfaizzzer mi-am dat seama cat de mort si decedat e ambreiajul meu. Nu scap.
« Last Edit: June 18, 2016, 18:30:48 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #804 on: June 18, 2016, 19:07:13 PM »
Da. De acord cu tine ca poate intra in limpmode de la overboost. Dar la tine raportul lambda este sarac si ai missfire. Presiune mai mare a aerului nu inseamna si o cantitate mai mare.
Oricum, la cat ai muncit, o sa ma bucur tare cand o sa se remedieze!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #805 on: June 18, 2016, 20:36:54 PM »
daca vreti sa intelegeti mai multe, valorile min si max nu va ajuta, trebuie sa inregistrati succesiunea valorilor si sa le analizati intre ele si vs targetul pe care il stie ecu

de exemplu, daca te uiti aici
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1202.msg78357#msg78357
vezi cum arata curba de timing - si nu ma refer la valori ci la forma, faptul ca scade pana in momentul de engine load max si apoi creste .... la fel pt afr & stuff

si folositi o aplicatie mai capabila gen romraider logger ...


Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #806 on: June 18, 2016, 22:03:05 PM »
Mersi Andea, asta era problema mea, ca aplicatia asta nu imi face niciun fel de curba.
Daca te rog, imi poti indica si de unde sa iau romraider?
Mersi!
Hai ca intre timp Muttley are niste vesti ;)
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns:
« Reply #807 on: June 18, 2016, 22:21:07 PM »
Pai si mai sta mult până le scrie.....getting restless here

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #808 on: June 18, 2016, 22:43:31 PM »

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #809 on: June 18, 2016, 23:08:26 PM »
Pai nu pot intra in casa. Ma tot uit si nu-mi vine a crede in ce hal mi-am batut joc de ea azi...  :'(
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #810 on: June 18, 2016, 23:18:54 PM »
no, dar ce-ai patit ? :)

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #811 on: June 18, 2016, 23:20:41 PM »
Pai nu pot intra in casa. Ma tot uit si nu-mi vine a crede in ce hal mi-am batut joc de ea azi...  :'(
detaliaza.....daca te referi la mudlfaps.....they look good!in mintea mea orice Subaru care se respecta trebuie sa aibe asa ceva......ma rog...asta e in mintea mea  :D

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #812 on: June 19, 2016, 00:42:32 AM »
Am patit ca astazi m-am ocupat toata ziua de prostii. Si constat ca masina ajunge o sorcova. Dar sa detaliez, in stilu-mi plictisitor.

Deci azi a fost infernal. De cald. 35 de grade, ok, suportabil, da' venind de la temperaturile joase din ultima vreme... cam brusc parca. Si m-a naucit caldura toata ziua.

Am povestit de ceasuri. Le-am pus, sintetizez postarea de la amiaza, cand intrasem in casa la racoare:
- shift light si buzzer - fara cuvinte;
- turometrul mare, in mijloc - superb;
- temperatura exterioara - imi faceam griji din ce citisem, dar merge perfect.
O poza comparativa:



Dup-aia m-am apucat de esapament. Problema - contact cu bara spate. Cand pusesem catbackul in iarna, burlanul avea vreo 3-4mm distanta fata de bara. Acum atingea, abia, dar destul cat sa fi lasat deja o mica urma. Cum nu voiam gaura in bara, am desfacut imbinarea downpipe - catback, am ridicat imbinarea cu cricul, am strans, am scos cricul. Nimic. Am desfacut fixarile downpipe-ului de pe cutie si inca una, am uitat de ce se leaga. Am saltat, am strans. Nimic. Nu ma prind deloc ce s-a schimbat, dar mi-a venit ideea de a baga niste cauciuc in interiorul agatatorilor finalei, sa le intind, si am carpit-o astfel.



Ah... chestie de semnalat - am rugina pe lonjeroanele spate, pe punctele de sudura. Asta toamna era perfect, acum e ruginit, si asta dupa doar cateva drumuri. Romania. Vara asta trebuie sa ma ocup de toata partea de dedesubt, s-o fac luna si s-o conserv.

Cu esapamentul rezolvat si ceasurile noi puse, imi ardea buza sa vad cum e si cu vitezometrul, ultima functie neverificata. Dar... Mi-am dat seama ca mai e ceva neverificat, lumina noilor ceasuri. Pe caldura aia, m-am bagat in masina, am facut intuneric punandu-mi o haina pe cap si peste bord (de parca frig imi era mie), am pus contactul si pozitiile. Dezastru. Lumina albastra, si aia pe alocuri. Jumatate de turometru, jumatate de vitezometru si acul turometrului, stinse. Se umblase la lumini. Stiind de la Logan ca acele-s luminate cu SMD-uri lipite pe placa electronica, stiindu-ma cu oroare de chestii dintr-astea, deja transpiram nu numai de la vremea de afara.

Am plecat sa vad cu vitezometrul ala. Prima senzatie fu ca e defect, ca aia de au umblat la lumini au scos si acele, si le-au pus inapoi pe ax in alta pozitie, compromitand indicatiile. De fapt eram indus de eroare de faptul ca la 100km/h acul era deja in a 2-a jumatate a cadranului, ceea ce la celalalt se intampla pe la 140.
Deci inainte, in 5 la 3000rpm aveam 125 la ora, acum am 120. Practic eroarea de 5% s-a dus, cred ca indica viteza reala asta nou. Turometrul, comparat cu torque, parca ar arata cu ~100rpm mai putin. Sau mai mult? Parca si celalalt avea o abatere asemanatoare. In fine, nu mi se pare grav. Mi s-a aprins in bord si P0171...

Ok, P0171... Nu il bag in seama. Pfaizzzer, nu mai insista, deja sunt implicatii de sanatatea mentala a individului. Daca eu vreau sa cred ca e din boost prea mare si soft care trage inapoi, lasa-ma sa cred c-asa-i. Am cheltuit bani multi, am muncit mult, m-am consumat nervos mult, iar tu insisti ca-i aer fals. Ete ca nu vreau s-aud de asa ceva :P Ar insemna ca totul a fost degeaba. Si sa termin, am iesit la un bancomat pe la 9-10, si a mers bine. Asta dupa ce inainte i-am strans colierele: intrare turbo pe turbo, Y intercooler la toate 3 capetele, racord IC-corp clapeta. Erau stranse bine dinainte oricum, nu cred c-a schimbat ceva. Aia 2-3 km a mers normal. O fi fost de la 25 de grade in loc de 35... nu stiu. Astea-s vestile de care ziceai, insa nu prea inseamna nimic.

Revenind la sirul povestirii, aparatorile. Le-am pus pentru ca:
- nu sufar la masinile cu hayon murdarirea lunetei pe timp de ploaie, mazga, saramura, uatevar. Sper sa ajute;
- masina are garda la sol de fabrica si asa o las cel mai probabil. Dar spatele e din alt film, e inalt rau, e bara spate taiata prematur jos. Aparatorile mai ajuta.
Si le-am pus cam aiurea, in 3 puncte fiecare, 2 in gauri deja existente in bara cu niste clipsuri ramase din toamna si care nu stiu de unde sunt, si intr-o gaura din contraaripa spate, prin inlocuirea clipsului cu un M8 si un distantier flexibil. Am potrivit una, pe cealalta am gaurit-o prin suprapunere. Si a iesit un circ, una sta curbata spre spate, cealalta dreapta. In fine, nu mai insist. Nici nu se observa diferenta, in rest sunt simetrice. Precizez insa ca-mi plac nevoie mare. Dar contribuie la efectul de sorcova.

Spre seara n-am mai rezistat, trebuia sa vad ce-i cu becurile din ceasuri. Le-am desfacut si am scos becurile cu soclu T5 din spate. In loc de bulbii normali erau leduri. Si nu faceau contact bine cele 2 centrale. Am pus la loc, asa arata acum, se aprind toate.



Dar se aprind extrem de prost! Cu ocazia primei discutii despre ceasurile STI JDM, cineva sugera sa-mi iau modelul 2004, V8 sau cat o fi, ala cu geamurile negre si DCCD. Si spuneam ca nu, imi place aspectul clasic al astora. Si adaug acum: imi place si verdele clasic al astora de pe bugeye. Si eu le am albastre!  >:(  Ca la VW!!! >:( >:( >:(
Am sa le mai desfac o data, sa pun becurile din cele vechi. Nu e urgent.
Si asta contribuie la sorcova, ceasurile albastre.

Iar sorcova suprema...
Pe la 22:00 ma duceam la vulcanizare. Masina umpluta cu 4 jante haurii si 4 cauciucuri de Italia fabricate-n Romania (serios, P-zero Nero facute la noi). Vreo 40 de minute mai tarziu, "noile" roti erau pe cazan. Incerc sa explic... Norocul meu era ca e noapte, lumina artificiala proasta. Dar chiar si-asa, urata masina mai am acum... Argintie si cu jante aurii. Si mai am si burlanu' ala in spate. Si aparatori sparco, si cadrane albastre in bord.



Urmeaza sa fiu incoerent si tampit. Da, scriu de o ora aici ca am transformat-o-n sorcova. Dar ea arata bine de fapt, burlanul, aparatorile, jantele de STI cu latime de 7.5, ii dau un aer asa, mai deosebit. Doar ca eu nu vreau sa fiu deosebit, imi plac masinile cu aspect standard. Deci e sorcova! Dar le rezolv eu, pe rand.

Deci asta am patit.

________________________


Si sorcova diurna  :-\





« Last Edit: June 19, 2016, 21:32:20 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #813 on: June 19, 2016, 12:16:47 PM »
Chiar ca sorcovă, nu stiu cum o mai suporți....dacă îi desumfli rotile arată și mai bine  ;D

Acu ca ti-ai revenit(sper) afla daca mai este Lorian pe la creatorii sorcovei și dacă are timp să se intereseze de mudflaps.Poate găsește ceva și la un preț convenabil.Ma gandesc ca s-ar potrivi mai bine ca astea si ar fi bolt-on fără să faci adaptări.

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #814 on: June 20, 2016, 16:27:38 PM »
Alea OEM sunt +600 lei la noi, iar cu cele de pe fata n-am ce face, acolo e destul de protejata zona din fabrica. P-afara-s pe la 90e. Nu stiu, parca nu prea face. Raman cu cele "din targ" o vreme.

Acum, pareri... Eu am luat masina asta in octombrie si am mers cu ea dupa inmatriculare mult mai tarziu, cred ca deja prin decembrie. Adica frig. Acum, ~30 grade, in ciuda phenolic spacers, in ciuda tubo blanket, dupa mers absolut normal, cand deschid capota ma loveste caldura de gratar, e incredibil cata caldura poate produce.
Iar parerile le cer legat de capitonajul capotei. Din ce ma duce mintea si din ce am citit, ar face urmatoarele:
- insononorizant - de acord;
- mentine compartimentul motor cald iarna, la stationari scurte, pentru a avea motorul caldut la repornire - de acord;
- in caz de incendiu, clipsurile se topesc, iar insonorizantul cade peste foc si-l stinge - vrajeala.

Eu l-as da jos, ca sa:
- permita caldurii sa radieze prin capota din aluminiu, ca e infernal de cald acolo.

V-ascult.
WRX SW 2002

Răspuns:
« Reply #815 on: June 20, 2016, 17:10:44 PM »
Japanesul nu l-a pus degeaba...părerea mea este să îl lași acolo.
Dacă ții neapărat să îl dai jos dă-l jos vara pentru motivul care vrei să îl dai jos dar fabrici/faci rost de niște quick releasuri pentru montare rapida înapoi iarna.
Sunetul e fain dar la un moment dat te vei sătura de el(mai ales la drumuri lungi) si vei dori mai multă liniște.

Ai mai putea "face gauri" pe lateralul aripilor pentru heat evacuation(gen high performance cars).Side vents parca le zice.Cu posibilitatea de a fi acoperite iarna.Dar nu stiu cat de ușor se poate face treaba asta și cât de tâmpenie este ideea mea...
Malakay e intr-un proces amplu de body modification.....poate are el idei/solutii mai bune!

AXXI

  • 117
Răspuns:
« Reply #816 on: June 20, 2016, 17:56:29 PM »
Dar la cum afecteaza căldură degajată  vopseaua sau lacul vopsele te-ai gandit ? Si eu am acelasi stres cu căldură mi se pare foarte mare , oricum eu  când ajung cu masina in curte sus capota si pana nu  ajunge apa la 89-90 nu opresc motorul.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #817 on: June 20, 2016, 18:26:05 PM »
Pierzi mult la antifonare dar o sa observi ca si vopseaua o sa fie afectata dupa 1-2 ani.

De ce crezi ca la WRX era jos si la Outback am cautat inlocuitor cand puteam pur si simplu sa o arunc pe cea deteriorata?

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #818 on: June 20, 2016, 18:48:41 PM »
Ma doare-n cot de vopsea. Ii dau un refresh usor aleia.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #819 on: June 20, 2016, 18:56:35 PM »
Capota de carbon si n-are cine sa mai sara ;)
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon