Din finala scapi de decibeli, din mediana scapi de "drone" sau bass cum imi placea mie sa-i spun.
Mihai, 2 variante:
- e cum zici tu, iar eu n-am ureche muzicala;
- e pe dos
Am rezolvat-o, iata povestea.
Deci mi-au pus capac Pfaizzzer zilele trecute, cand a mers in masina, si mi-a spus ca-si dorea si el mai multa galagie, insa auzind-o pe a mea devenea clar ca nu-i mai trebuie. Si prietena, dimineata, cand am dus-o la serviciu la ora 7, chioara de somn, si mi-a spus plina de draci cand am ajuns ca i-a fugit tot somnul.
Ar mai fi fost un coleg de serviciu drag mie, prin iarna, pe care l-am dus undeva si s-a uitat pe geamul din dreapta tot timpul, a admirat muntii si cerul, apoi mi-a zis ca nu-i mai trebuie in masina mea.
Si ar mai fi vecinii, vinovatia de dimineata ma coplesea total.
Si as mai fi eu. Mi se parea prea de tot, a fost fun la inceput, insa sincer, ma saturasem.
In ciuda sfaturilor si parerilor primite, care convergeau in totalitate catre silencer infipt in finala, am zis sa incerc totusi sa vad daca se potriveste intermediara originala. Iar daca da, s-o pun pe masina, ca nu ma costa nimic, si sa vad ce iese.
Asa ca am inceput in seara asta prin a cauta prin boschetii din curte piesa cu pricina. Statuse afara in zapada si ploaie de cand am scos-o-n iarna. I-am curatat ambele flanse cu bormasina si peria din sarma pana la luciu metalic si am uns-o cu pasivizator de rugina. Cocotat cazanul pe bolovani, dat jos teava (ca altceva nu este) din inox.
Puse alaturi cele doua , lucrurile aratau promitator:
Diferente:
- evident, toba;
- diametru interior (din amintiri, ca n-am notat si am memorie scurta) 57 la original, 61 la inox. O paranteza...
am gasit aici o comparatie intre evacuarile de WRX si STI, esentialul e in
postul asta. Adica finala de WRX e de fapt cu diametru mai mic decat traseul dinaintea sa. Adica realizeaza o contrapresiune in evacuarea gazelor. Adica la mine e invers, eu am finala cu diametru mai mare si mai nerestrictiva, ceva se modifica in schimbul de gaze al motorului, ceea ce face sa-mi fie clar ca... e bine ca ma intalnesc cu Andea saptamana asta
- protectie termica la originala, scriam in iarna ca aveam de gand s-o captusesc cumva si pe cea din inox, sa nu ard chestii pe sub masina. Nu mai e cazul.
Referitor la diametre, la exterior nu se vede mare lucru, probabil ca materialul originalei e mai gros. Dovada, dupa ce am terminat montajul:
Notez, pentru mine: garnitura din spate era in stare buna, am refolosit-o.
Si rezultatul, pe scurt - tonul evacuarii a ramas neschimbat, la fel de grav si gutural, insa volumul e mult mai redus. Cred ca de 2 ori mai redus, ceea ce-i la fix. Asezat zgomotul de acum intre original complet si ce aveam pana adineauri, ma apropii mai mult de original cred. Repet, la fix.
Asa ca Mihai, basii au ramas. Dar se aud mai in surdina
Nu-mi ajungea s-o ascult turata pe liber si am iesit la o tura scurta. Am fost pe un drum care leaga 2 sate, vreo 5km cred, 10 in total, pustiu, asfaltat cu fonduri europene prost (plin de valuri dar fara gauri), pe unde mai ies cu cursiera. Mvaaaaaaaai... Deci eu am mers in iarna cu masina asta cu directia in plop (bucsele de caseta), cu cauciucuri de iarna mai inguste, mai inalte si mai moi, cu motorul zbatandu-se-n toate partile (tampoanele). Vai de caputzu' meu cat e de belea acum... VAI! Directia e precisa, ruliu nu prea are, e plantata pe drum, in ciuda neregularitatilor asfaltului. Si evacuarea e la fix, se aude exact cat trebuie, nederanjant. Singura nemultumire - tiuie shift buzzerul ala pe la 3300 rpm, si am atata minte incat sa ma mai abtin putin de la turatie mare. Adica experienta fu incompleta, lipsind ingredientul principal. Dar va zic, tinuta de drum e diferita fata de cum era acu' 3 luni. Mi-e teama s-o spun, dar... parca e mai buna decat a Swiftului Sport, iar ala doar atat stie. Sau macar e altceva.
Am sa revin cu impresii mai complete si cu mai multa certitudine mai incolo.
Dar de pe acum zic, ca aici e sigur si fara urma de indoiala... ceasurile de STI, cu turometru mare si vitezometru etalonat realist... de vis. Huge like!!!
Am deviat, sa revin la evacuare. Asadar, din seara asta am doar finala (aka burlanu') non-stock. Asa ramane o vreme.
De un lucru imi va fi totusi dor, ca a disparut complet: rateurile din frana de motor
Zilele astea ii scot absorbantul de capota. Am facut o proba ieri, am scos un clips si s-a rupt. Am decis sa-l scot de tot. Chestie de 5 minute, stiu, da' tre' sa caut ceva cutie in care sa-l pun la pastrare in conditii bune, fara sa-l gasesc in tomberon dupa primele 5 minute
Si atat, ca m-am intins o gramada pentru nu mare lucru.