Ok, hai sa intru-n detalii acum.
Am plecat sambata seara spre casa, cu 2 sarcini clare:
- sa iau matza noua de la Harlau;
- sa scot din evidentele mele fiscale Swiftul.
Traseu: Brasov - Lacul Rosu - Piatra Neamt - Harlau - Piatra Neamt - Lacul Rosu - Brasov. Putin
peste 700 km se pare.
Am mers singur si doar o bucata mica cu pasageri.
Sa zic de cum merge masina? Mi-e lene si frica, as scrie romane cred, mult mai lungi decat cele de pana acum. Sa incerc sa fiu succint, vedem ce iese.
Directia, desi foarte modesta si lipsita de orice progresivitate si feedback (parerea mea), macar acum este precisa, n-o mai ia masina pe unde vrea ea, cat dai de volan, atat se duce, nu dai, ramane pe traiectorie. Multumita mansoanelor Whiteline.
Tampoanele GMP tari, in sfarsit m-am lamurit. Nu ma prind ce-i cu reviewurile alea pe net, ca sunt tari, ca ar creste NVH-ul, ca se rupe masina. Parerea mea e ca sunt foarte moi, e distanta mare de la cum se simte si cum zic unii ca s-ar simti. Sincer sa fiu, mi-as fi placut sa fie putin si mai tari, dar sa spunem ca acum se simte cum trebuie. Reamintire - Cusco la motor si cutie cu bucse din cauciuc, ceva poliuretan la traverse (am cautat prin mailuri, Super Pro le zice), Perrin cu articulatii poliuretanice la rasturnare. Da, exista vibratie la oprirea motorului, va trebui sa ma REobisnuiesc sa calc ambreiajul. Swiftul, ca buton, m-a stricat.
Timoneria noua. Am scris cand am inlocuit-o, piesele vechi erau in stare buna, si diferente nu sunt. Si totusi parca ar fi ceva, parca nu mai am sentimentul ala de "am nisip in cutie" cand schimb treptele. C-o fi de la timonerie sau de la tampoane, sau de la vremea de afara, nu stiu. Pe parte de comanda, acum e acceptabila cutia. Pe parte de rapoarte e praf, am mai zis de 14 ori. Am observat ca daca dau cu spatele si bag rapid in tr1, cat masina inca se misca inspre spate, caraie. N-am patit nici macar cu Dacia. Ciudat.
Suspensia. Aici n-am umblat la nimic, cel mult am remontat cauciucurile de vara cu care am luat-o. Dar ceva e curios la comportamentul pe viraje de viteza. Intro: eu am avut / inca folosesc un Swift Sport. O masina cu un motor nu bulversant de puternic, insa cu o dinamica de referinta zic unii. Un fel de cart. Iar cazanul e mult, mult peste. E incredibil de stabila, repet, la viraje de viteza, sta ca proasta pe traiectorie, nu are ruliu, nu comenteaza nimic. Singura explicatie pe care as gasi-o e motorul boxer, care face ce zice in brosura, rubrica centru de greutate. Sau distributia maselor poate... Daca aveti alta explicatie, luminati-ma.
Si tot la suspensie, la fel de inexplicabil, pe cat e de stabila, pe atat e de confortabila, inclusiv cu rotile de vara. Swiftul scutura grav, asta mai putin grav. Lacul Rosu - Bicaz e o bataie de joc de drum. Si totusi... merge.
Check Engine Light - n-avem, 'mpare rau.
Racire - sa dau si altora. Am urcat pe serpentine sambata noapte ceva mai tare, sa vad temperatura. Mai mult de 86*C n-a vrut sa urce.
Poticneli - putin, la anumite regimuri de accelerare plina. Swiftul face mai pronuntat, inca de noua. Dar nu, sa concluzionez ca n-are poticneli, merge lin si cursiv.
Cuplu la ture joase, sub 3000rpm - da. Mai mult decat inainte. O fi meritul lui Andea, al admisiei, al catlessului, nu stiu. Sa traiasca toti, merge super onorabil in off-boost.
Cuplu si putere sus - n-am ce sa mai comentez.
Concluzie - motorul e perfect, mult peste orice asteptare, un deliciu.
Frane - imi rasuna-n cap reviewul lui Mihai la etrierii de STI. N-oi fi incercat eu frane bune vreodata... posibil. Dar in afara de faptul ca trebuie sa ai piciorul drept in forma buna, eu nu vad niciun neajuns la franele astea, mi se par excelente, si dozaj, si eficienta, si orice.
Ambreiajul e pilaf. Nu patineaza deloc, insa cupleaza cu soc, se apasa greu... Incerc sa-l mai tin cat s-o putea, da' sigur nu scap. Eventual amestec inlocuirea cu rulmentii de diferential, si las sa se mai adune kilometri.
Esapament - uneori mi-e dor de intermediara aia directa. Alteori mi se pare galagioasa cum e acum. Deci e la fix, asa ramane. Asta pana-i pun la loc si finala stock si aia e. Ca fapt divers, toti de pe marginea drumului lasa ce fac si se uita sa vada un cocalar cu toba sparta.
Ceasuri JDM de STI - cea mai tare chestie de la apa calda incoace.
Aparatori de noroi de caruta - cea mai tare chestie de la ceasurile JDM de STI incoace. Am mers adineauri pe ploaie torentiala, cu 100-110km/h. Luneta era uscata.
Andea, iti amintesti de zdranganeala dinspre final? Parasolarul era
Si mai zdrangane de la inceputuri un plastic de sub parbriz, il rezolv si p-ala cand m-oi plictisi. In rest... cum am zis si-n iarna, nimic. Dar recupereaza ea la ce drumuri avem, aici nu e Italia.
Si lipsul major - cruise controlul. Si daca as fi putut sa caut si sa instalez un ansamblu de state, acum nu mai am unde, locul dedicat e ocupat de AOS. Caut sa ma consolez cu:
- imi aminteste de Dacie;
- ajuta vitezometrul "mai rar" la dozajul vitezei;
- sunt mai atent la condus, oricand un lucru bun.
Si cu asta am incheiat cu impresiile de dupa reparatii. A mai fost un riviu in iarna, insa asta-i cel nou, concluzia generala fiind ca am masina perfecta pentru nevoile si criteriile mele, cel putin ca punct de plecare. Loc de mai bine, da, exista mult, si ma refer la directie si transmisie. Cand s-or ivi ocazii voi profita.
........ Piatra Neamt - Gheorgheni - Brasov, m-am abitionat sa merg economic si perfect legal, fara sarcina plina, cu turbo cat mai putin. In plus, intunericul, ploaia, zapada si niste faruri ca lumanarile m-au ajutat. Am reusit pana la urma 8.62. Si cam atata joaca cu consumul, am sa mai incerc o data, eventual acelasi traseu, dupa ce scap de eroarea de amestec sarac, care, logic ar fi sa fie insotita de imbogatire din partea ECU, deci consum mare acum. Deci am sa reincerc, ca sunt distractive-n felul lor si exercitiile astea de consum
Astazi am avut un singur pasager, extrem de pretentios.
Au existat doua variante: ori plangea si miorlaia sfasietor, ori dadeam caldura blana ca sa adoarma. Am mers 4 ore juma' cu vreo 35-40 grade in masina. La geam deschis incepea iar scandalul. M-am oprit de multe ori ca sa ies si sa stau afara in racoare. Am avut si noroc, a plouat si a fost rece azi...
Si cum pe serpentine facea iarasi urat, am profitat de ocazie ca sa fac un consum nou, pe acelasi traseu ca cel din citat.
Am mers absolut normal, nu deosebit de economic. Adica nu subturat, n-am coborat sub 2000rpm, n-am avut sarcina plina sub 2500. Unde a fost de depasit, i-am dat, sa fi fost vreo 5 accelerari mai puternice. Viteza, 100-120km/h in afara, 50-80km/h in localitati, exceptii unde altii dormeau pe ei si am mers cu 30 la ora pe tronson de 50 sau cu 70 la ora pe tronson de 100. Asta unde a fost drumul decent, ca in gropile din judetul Neamt am mers incet, iar pe serpentinele dintre Lacul Rosu si Gheorgheni la fel, ca ma zapacea de creieri matza.
Repet, am vrut un consum minim si plauzibil. Fara sa-mi bat joc de masina, fara sa-mi bat joc de timp sau de trafic.
Asadar, 8.1 l/100km. Cam asta e WRX-ul la mers potolit. Nu mi se pare stralucit, dar nici foarte rau. Ramane!
Mai pun o poza cu o masina intalnita astazi, poate cea mai tare masina pe care am vazut-o-n ultimii (multi) ani. Tipul din poza, un nene pe la 45-55 ani, si-a cules baiatul de undeva. Daca n-ar fi plouat, poate ma opream sa-l felicit. Desi probabil n-as fi facut-o.
Ma bucur sa vad ca inca exista astfel de entuziasti si folosesc masini rare si de colectie zi de zi. Probabil nu era roman, da' na...
Iar intr-una din pauzele de racorire i-am tras si alei mele 2 poze. N-o fi de colectie, o fi cea mai urata, da' mi-e draga mie, iar asta-i de ajuns.