2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #880 on: July 04, 2016, 20:40:40 PM »
Astazi am avut un singur pasager, extrem de pretentios.

Au existat doua variante: ori plangea si miorlaia sfasietor, ori dadeam caldura blana ca sa adoarma. Am mers 4 ore juma' cu vreo 35-40 grade in masina. La geam deschis incepea iar scandalul. M-am oprit de multe ori ca sa ies si sa stau afara in racoare. Am avut si noroc, a plouat si a fost rece azi...
Si cum pe serpentine facea iarasi urat, am profitat de ocazie ca sa fac un consum nou, pe acelasi traseu ca cel din citat.

Asadar, 8.1 l/100km. Cam asta e WRX-ul la mers potolit. Nu mi se pare stralucit, dar nici foarte rau. Ramane!  :D

Mai pun o poza cu o masina intalnita astazi, poate cea mai tare masina pe care am vazut-o-n ultimii (multi) ani. Tipul din poza, un nene pe la 45-55 ani, si-a cules baiatul de undeva. Daca n-ar fi plouat, poate ma opream sa-l felicit. Desi probabil n-as fi facut-o.
Ma bucur sa vad ca inca exista astfel de entuziasti si folosesc masini rare si de colectie zi de zi. Probabil nu era roman, da' na...

Iar intr-una din pauzele de racorire i-am tras si alei mele 2 poze. N-o fi de colectie, o fi cea mai urata, da' mi-e draga mie, iar asta-i de ajuns.

Sa o luam cu sfarsitul:
1. WRX-ul este chiar impresionant, chiar aparte as spune in comparatie cu tine care esti un urat! ;D  :o
2. Masina aceea de colectie este un Ford? Asa pare dupa sigla. La cat esti de taciturn cu siguranta nu ai fi oprit sa-l feliciti pe omul de la volan dar sa trecem peste deziderate punctate de conditional... :P
3. Consumul de 8,1% este chiar demn de remarcat pentru generatia ansamblului motor-cutie insa am certitudinea ca trebuie sa ii multumesti si lui Andea pentru fine tuning  ;)
4. Sa va traiasca "pasagerul" si abia asteptam sa vi-l smotocim!  :D
5. De curiozitate, ai fumat in masina in prezenta felinei sau te-ai abtinut din spirit de curtoazie??? 8)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #881 on: July 04, 2016, 20:49:19 PM »
Ford Fiesta XR2 e masinuta aia. Bomba in anii '80.
Lui Andea ii sunt vesnic recunoscator, n-am alte cuvinte pe subiect, a facut minuni.
Matza iti multumeste pentru complimente  ;D
Am incercat sa fumez, dar miorlaia ingrozitor oricand deschideam geamul si vajaia aerul. Am renuntat, si am facut pauze. Alta data n-o mai plimb, sa mearga cu taxiul.

WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #882 on: July 04, 2016, 20:49:42 PM »
:)))))
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4032
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #883 on: July 04, 2016, 21:12:17 PM »
noo, bine ca merge bine ce sa mai zici :)

puiu

  • 785
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #884 on: July 04, 2016, 21:31:26 PM »
++++
 ;D ;D ;D

S-a speriat cand a auzit ca cica tii un boxer prin masina. Matza adica.

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #885 on: July 04, 2016, 21:39:13 PM »
 :D
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #886 on: July 04, 2016, 21:59:53 PM »
Cauciucul nu da numa' aderenta in curbe. Prin el se transmite si alta senzatie de contact cu drumul, raspuns mai bun la schimbarile de directie si chiar ajuta la eliminarea comportamentului subvirator, duritate in volan etc etc.

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #887 on: July 05, 2016, 09:57:57 AM »
Tind sa cred ca un ALK ar schimba mult filingu' directiei, pentru ca pronunteaza unghiul de inclinare longitudinala a pivotului. Adica directia se va actiona mai greu, va reveni mai usor, va creste stabilitatea la viteza mare.

Evident insa ca n-am de gand sa-mi toc banii p-asemenea prostii doar de fantezie.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #888 on: July 05, 2016, 10:01:40 AM »
Eu nu am condus agresiv una cu suspensie stock pana acum. Tu care ai condus-o pe a mea, cum vezi lucrurile?
Eu unul sunt foarte multumit de comportamentul usor jucaus al ei.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #889 on: July 05, 2016, 10:14:31 AM »
A ta e mult mai docila, am putut s-o pun in derapaj in giratorii fara nicio teama, e perfect controlabila. Suspensia mai rigida face sa survina derapajul mai devreme. Ruliul (cazul meu) face sa intarzie derapajul, sa apara la viteza mai mare, cand lucrurile nu mai sunt atat de sigure...  :-\
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #890 on: July 05, 2016, 10:26:30 AM »
Deci suspensia stock e moale. Si tu vrei sa scapi de ruliu gandindu-te la tot felul de imbunatatiri care se prescurteaza cu 3 litere? Sa zicem ca scapi de ruliu, dar cu tangajul ce faci? Nu-i mai simplu sa schimbi ansamblul arc-amortizor?
Faza cu unghiul de fuga prea mic nu vad sa ma deranjeze.
Faptul ca se ridica de fata cand accelerezi in curbe, imi place la nebunie, in felul asta prin incarcarea puntii spate, avand un usor comportament supraviratoriu.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #891 on: July 05, 2016, 10:42:31 AM »
Denumirea de anti-lift / anti-dive e preluata din folclor, n-are-o treaba cu ce fac bucsele alea, si anume sa creasca unghiul de fuga si atat.
Si nu, nu vreau sa scap de ruliu, asta spun, ruliul e sanatos in majoritatea cazurilor. Tangajul nu-l simt deloc pronuntat, am pus un film mai in urma, unde se vede la schimbari de treapta in forta, si e slab rau. Vezi sa nu ti-l amplifice tie tampoanele de motor stock, in special bieleta anti-rasturnare.
La arcuri e putin probabil sa umblu, nu vreau deloc mai tari, cel mult mai joase, dar in cazul asta adio parcare in spic la bordura, si e cam lunga dihania. La amortizoare n-am sa umblu niciodata, stock si atat.

Am de gand sa-i iau doua chestii pentru stabilitate, dar mai tarziu, cand imi revin cu banii:
- bielete antiruliu neflexibile - efectul barelor va fi mai rapid si precis, acolo se pierde cu bielete elastice/moi la inflexiuni.
- strut-bar spate - e obligatoriu la SW, din motive evidente.
Si atat.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #892 on: July 05, 2016, 10:48:48 AM »
Stai un pic sa lamurim. Eu nu am zis ca se ridica de fata din cauza unghiului de fuga.
Faptul ca masina se roteste in jurul unei axe transversale, DA se cheama tangaj!
Il ai si la accelerare si la franare... Sau cum spui tu "lift" "dive"
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #893 on: July 05, 2016, 10:49:58 AM »
Daca ii pui strut-bar, nu mai intra frigiderul.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #894 on: July 05, 2016, 10:51:54 AM »
Iar alea se cheama anti-lift, denumire gresita. Eu n-am zis nimic de tangaj, tu l-ai mentionat.
Intra frigiderul ca si cum n-ar fi. Se scoate in 2 minute bara.
De fapt... cred ca-mi comand una zilele astea, da un semn daca vrei sa iau doua.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #895 on: July 05, 2016, 10:54:55 AM »
Eu imi sudez una ca mi-a mai ramas niste teava de la tarcul cainelui.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #896 on: July 05, 2016, 10:57:39 AM »
Ok  :D
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #897 on: July 05, 2016, 10:58:01 AM »
Cand ne-am intalnit noi prima data si am vazut cum se ridica fata, tu mi-ai spus ca e defectul lor din cauza unghiului de fuga. Eu eram prea speriat, si n-am mai zis nimic :) Banuiesc ca erai indus in eroare de denumirea comerciala a bucselor.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #898 on: July 05, 2016, 10:59:39 AM »
Nu retin exact. Stiu ca am citit recent despre ce face de fapt ALK-ul. Deci e foarte posibil.

Lectura despre ALK.
« Last Edit: July 05, 2016, 11:01:22 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #899 on: July 05, 2016, 12:04:06 PM »
Poate vrei niste triunghiuri de rigidizare in spatele aripilor fata. Stiu eu pe unu' care vinde asa ceva. :D Teoretic rigidizeaza fata sa nu mai torsioneze la schimbari de directie, fara a afecta comportamentul/confortul dat de un ansamblu arc-amortizor stock.

Din nou, efectul este de a mai reduce din udersteer. Am avut si eu un obiectiv la masina aia :D