2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2000 on: September 22, 2017, 17:48:59 PM »
Reglabile ar fi toate, dar cred ca pe hard ar echivala cu ceva si mai gros decat diametrul real.

22mm fata, varianta 1, impreuna cu existentul 20mm de pe spate.

25mm fata, varianta 2.
25mm spate, varianta 2.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2001 on: September 22, 2017, 18:05:45 PM »
Ai luat in calcul varianta 1+2?
Ma gandesc la 22 fata si 25 spate si poate se diminueaza subvirarea. Mie tare mi-ar placea un pic de supravirare o data cu reducerea ruliului :)

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2002 on: September 22, 2017, 18:08:36 PM »
Nu, in niciun caz subtire fata si groasa spate! Da, suna bine supravirarea cand te joci CMR pe calculator, dar in viata reala cred ca siguranta e mai importanta.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2003 on: September 26, 2017, 01:17:22 AM »
Tipic, merge bine o vreme si iar crapa ceva. Si asta dupa ce am scris mai in urma ca-s multumit cu realizarile din sezonul asta  >:(

Deci drum de munte in urcare, ii dau sa se sature (ca prea am muncit la ea ca sa nu ma si bucur), ma opresc pentru o pauza de tigara (ca prea i-am curatat interiorul ca sa mai fumez in ea) si vad ca fumeaza si d-ei... Deschid capota, fumega din zona turbo. Apa, sulf, ulei, nicio idee despre ce era, ca n-am miros. Ma uit adineauri, rece fiind, cu o lanterna, si descopar "bucuria". Downpipe, firewall, caseta, cadru fata, probabil si drumurile pe care m-am plimbat in ultima perioada, toate manjite de vaselina.

Solicitare de recomandare - schimb burduful de planetara cu planetara pe masina sau sa ma chinui s-o scot?

 >:( >:( >:(
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2004 on: September 26, 2017, 09:13:58 AM »
Merci de tutorial :D Si eu am comandat burduf tot pe partea respectiva, tot spre cutie (la planetara). Am impresia ca are o taietura fina si nu vreau sa ajunga sa scuipe. Dar sa vad cat e de munca. Posibil sa prefer sa o faca altul pentru mine.

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2005 on: September 26, 2017, 09:18:22 AM »
Si eu am comandat burduf tot pe partea respectiva, tot spre cutie (la planetara).

Si... cand ajunge?  ::)
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2006 on: September 26, 2017, 09:28:07 AM »
A ajuns acum mult timp... 2-3 saptamani cel putin. Il tin sa ma uit la el deocamdata. Ce stiu eu sa fac mai bine.. adun piese.

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2007 on: September 26, 2017, 09:34:38 AM »
Si eu am avut aceeasi problema, am fost la service pentru schimbat, n-a durat mai mult de juma de ora toata operatiunea.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

MNU

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2008 on: September 26, 2017, 11:43:35 AM »
Mi-am schimbat-o singur, exact pe aceeasi parte si chiar dupa tutorialul din post. Problema e spatiul disponibil pe langa planetara... la Impreza e mult mai mic decat se vede in video. La mine a mai fost si unul din suruburile de la fuzeta care m-au costat 3h dintr-un week-end si aproape un tub de WD-40. S-a lasat convins la o vulcanizare, dar si acolo s-a lasat greu... numai cu cheia pneumatica pt camioane a vrut.

Recomandare... daca nu aveti maini mici si tone de rabdare, mergeti la service. :)
Impreza 2.0R 2005

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2009 on: September 26, 2017, 12:00:52 PM »
Maini mici n-am, rabdare ar fi berechet. Insa cum gasesc problema destul de nasoala si urgenta, in vreo 3 ore sunt in servis.
Probabil ca acolo vor scoate planetara cu totul, treaba lor, nu ma bag.
Mersi pentru detalii!
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2010 on: September 26, 2017, 19:42:16 PM »
Am rezolvat cu burduful!  :o

Dimineata, variantele erau:
1) comand burduf OEM, ajunge-n 2 saptamani, timp in care as fi mers cu planetara uscata sau unsa cu praf si apa, ceea ce n-ar fi fost ok pentru mine;
2) merg la magazin cu usa, iau ceva AM, apoi ma chinui in uichend sa-l schimb culcat pe sub troaca. Din nou, pana-n uichend m-ar fi secat ideea ca merg cu articulatia aia deschisa.

Printre multe alte intrebari in varii directii, zic sa fac o incercare si la AK, poate au burduful OEM prin vreun raft. Imi spune Sese ca nu, ca l-ar tine degeaba data fiind incidenta defectului si numarul de Impreze de la noi, dar imi poate aduce, astazi, Jakoparts. Ok, il aduci, da' daca tot vin dupa el, nu mi-l si schimbati? Ma gandeam la ce m-ar astepta daca-l schimb eu, cu capre prin curte, fara scule daca ajung la a o da afara, vant, ploaie, etc. Si na, ca spre inchiderea programului, troaca era asteptata in servis. Mi-a fost de ajuns? Ti-ai gasit, am fortat-o si mai mult! L-am cerut pe Dan, de la geometrie (doar cu el am avut de-a face la AK si mi s-a parut ok)!
Mi-a fost acceptata si pretentia asta... Sa-mi fie rusine! In locul lui Sese, eu n-as fi fost atat de tolerant cu unul ca mine...



Dan, traumatizat fiind de fostele experiente cu mine la geometrie, s-a mulat dupa OCD-ul meu si a facut o treaba care mi-a depasit orice asteptare. Apropo, a scos planetara, si bine a facut, e infinit mai usor si eficient sa faci toata treaba cu planetara asezata in menghina!

Morala povestii... Troaca, de cand ii sunt proprietar, n-a mers niciodata in servis pentru mecanica. Nici tinichigerie, ca veni vorba (vezi episodul aripii din UK + barele vopsite in bataie de joc la spray).
Deja dezvoltasem o reticenta puternica la a lasa pe altu', insa astazi am plecat de acolo absolut incantat, cu o treaba perfect facuta si salvat de o mare, mare chinuiala! Am sa incerc sa fiu ceva mai flexibil pe viitor si sa renunt la fixisme. Bine, cu conditia sa fie Dan disponibil  ^-^
« Last Edit: September 26, 2017, 19:44:32 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2011 on: September 26, 2017, 21:16:00 PM »
LOL! Bun si bine ca ai rezolvat. Ti-am zis sa incerci la Aki, ca mai au surprize placute.

Dupa cum iti ziceam la tel, eu am schimbat cu Moog sau Spidan la Impreza acum cel putin 4 ani. Nu am auzit sa se fi stricat, nici de la Mihai Stan, nici de la Dragos Aron. Deci, nu trebuie OEM chiar la orice.

Intrebare: mai fumeaza? Sau s-a lasat? Sa fie asta solutia anti-fumat?

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2012 on: September 26, 2017, 21:37:59 PM »
:D
Am sters cat am putut vaselina de pe downpipe.
Cand fuma pe la capacele de culbutori, i-am luat tigarile. Acum la fel. Ea are libertate de alegere, nu-i interzic nimic, da' cat timp ii platesc benzina, am un cuvant de spus.
Sau nu ti-am inteles aluzia :P

Probabil c-am sa cumpar un burduf la urmatoarea comanda la AP, sa fie acolo, dar nu-l schimb, i-l las p-asta pana crapa.
Btw, reperul original e 40 de lei, comparat cu asta care-i 35. Problema e termenul de livrare si urgenta remedierii.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2013 on: September 26, 2017, 23:07:30 PM »
La mine e curata situatia...deocamdata :)
Totusi cred ca am o flansa la cardan care incepe sa nu colaboreze :))

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2014 on: September 27, 2017, 10:05:23 AM »
Are din greseala cineva strut bar-ul asta? Cusco...
Am nevoie de niste cote, sa-mi fac o idee daca are loc AOS-ul...

WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2015 on: September 27, 2017, 12:03:52 PM »
Are din greseala cineva strut bar-ul asta?...

Am nevoie de niste cote, sa-mi fac o idee daca...


Pentru strut, din greseala, am gasit urmatoarea propunere:



...iar pentru cote te sfatuiesc sa accesezi urmatorul link: http://www.afdj.ro/ro/cotele-dunarii .... ;D :) :P

Succes, dom' inginer in tot ceea ce intreprinzi si iti marturisesc ca sunt trist deoarece nu ti-ai gasit timp sa ne onorati cu prezenta de 1 Decembrie!!! Da' poate iti faci curatenie in agenda si dai o fuga  ;)


Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2016 on: September 27, 2017, 12:13:06 PM »
Greu cu datu' fugii pan' la Deva, prea "gheata la mal" in perioada aia. Dixtractie placuta!
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2017 on: September 27, 2017, 15:53:24 PM »
Greu cu datu' fugii pan' la Deva, prea "gheata la mal" in perioada aia. Dixtractie placuta!

Dom' inginer, dom' profesor, nu va recomandam sa veniti cu minunata si incarcata de istorie Dacia 1300 din garaj ci cu insasi "Troaca", adica vehiculul despre care se face vorbire pe acest topic si care, imaginativ gandindu-ma, in teorie poate sa aiba din fabrica tractiune integrala pe cele patru roti  ;D :P

In consecinta, reconfigurez traseul si venim sa va luam din casa. Mergeti in si cu masina noastra, ca de Revelion 2016-2017... Am zis!

 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2018 on: September 27, 2017, 15:56:01 PM »
Apreciez hotararea, da' da-i linistit direct destinatia ;)
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #2019 on: September 27, 2017, 19:27:41 PM »
De curand, uitandu-ma la ruatele Sparco, am avut un moment de revelatie. Spitele sunt plate, nu curbate ca la jantele originale, butucul are niste depresiuni intre spite, cauciucurile stau intins... Absolut perfecte pentru ce vreau sa fac!...

Sau... hai s-o iau cu inceputul, ca dupa o rasfoire a topicului constat ca n-am pus aici o anumita poza   :laugh:



Asta-vara, cand eram cu rotile indoite in casa si cu cele de iarna pe masina, am cumparat chestiile de mai sus. Un echer si un profil din aluminiu cu sectiune patrata.

Sau s-o iau si cu inceputul inceputului. V-am tot plictisit pe aici cu amortizoarele de sedan, caderi pozitive, dorinta mea de a corecta problema, mai mult, de a-mi face toata geometria in regie proprie, nu doar convergenta, ca acolo e super-simplu.
Imi faceam eu planuri de abordare si m-am lovit de o mare piedica. Sfoara cu greutate la capat e ok, super precisa, dar cere o "podea" perfect orizontala, iar asa ceva nu prea exista. Mi-am amintit la momentul ala de nu stiu ce aplicatii android gratuite cu nivela. Am descarcat una, am incercat-o si am constatat ca e foarte-foarte precisa. La modul ca pot replica citirile, calibram telefonul la zero pe o suprafata oarecare, gen birou, il zapaceam, il agitam, iar la reasezarea pe aceeasi suprafata, valoarea afisata era tot zero! Deci senzorul de inclinatie din telefon, desi multi spun ca e varza, la chinezaria mea... merge corect  :)

Iata o captura de ecran cu aplicatia. Am indicat acolo valoarea de inclinatie orizontala si butonul de reset la valoarea de referinta (zero, desigur). Absolut simplu!



Deci rationamentul ar fi:
- calibrare la zero a nivelei/telefonului;
- asezare latura lunga echer pe janta;
- asezare telefon pe latura scurta a echerului, citit valoare unghi cadere.

Dar cum sa parcurg pasul 1... pe ce sa calibrez? Pe capota, in portbagaj, pe intercooler (  ;D )...? Imi trebuia o suprafata de referinta dreapta, paralela cu axele puntilor si n-o gaseam. Imi amintesc ca am deschis o poza cu masina, si imediat am descoperit solutia mult cautata! Barele de plafon! Alea longitudinale, de fabrica, care, in mod normal, ar trebui sa fie pozitionate destul de precis. Mai trebuia o punte de legatura transversala intre ele (evident ca barele de carat instalate deja nu erau bune, au abateri si mai ales sunt curbate), asa ca am cumparat profilul drept din poza de mai sus. Si astazi l-am asezat pentru prima oara pe masina.



Din motive evidente, gen foloseam telefonul ca sa fac poza, nu prea am avut cum sa-l imortalizez asezat pe bara  :D
Deci asta e calibrarea la zero, indiferent de inclinatia drumului, fie ea panta sau rampa, rambleu sau debleu, sau combinatie de doua dintre astea.

Cu telefonul astfel setat la zero, urmeaza asezarea pe roata si citirea valorii unghiului de cadere. Din nou, simplu!  ^-^



Si asta spuneam la inceputul postarii despre jantele astea noi. Permit asezarea perfecta a echerului, DOAR in 2 puncte, diametral opus, pe muchia jantei. Echerul nu atinge in spite, nici in butucul jantei, nici in anvelopa. Apropo, mazgaliturile alea cu marker albastru de pe echer reprezinta semne pentru cum ar trebui sa-l tai si decupez. Nu mai este nevoie!  :)

Din nou, referitor la precizia aplicatiei. Am calibrat sus prin resetare la zero, am masurat jos, am reasezat sus. De fiecare data a afisat zero sus, si am repetat manevra de cateva zeci de ori. Deci precizie maxima.

Ce am aflat...
Dreapta spate are caderea usor mai mare decat pe stanga, la fel cu ce arata standul AK. Ca valori, -0.5* fata de -0.8* pe stanga. Oricat de OCD as fi, merge linistit lasata asa.
Dreapta fata la fel, o idee mai mare, lucru tradat si de faptul ca roata iese usor din gabaritul aripii. Am uitat valorile  ^-^
Ambele de pe fata sunt pe foarte usor pozitiv, la fel cu ce arata standul AK.
Si ultimul lucru pe care l-am aflat, metoda de masurare functioneaza!  8)

Notita personala...
...caderea... stanga, acolo e surubul de reglaj pe minim ...
Adica pe dreapta permite deja trecere in negativ, pe stanga trebuie ovalizare.

Si inca ceva, vad prin pozele din arhiva ca suruburile de fixare amortizor pe portfuzeta in fata sunt cam scurte. Aveam de gand sa ovalizez gaurile de jos de pe amortizoare in sensul cracanarii rotilor si sa sudez saibe plate peste, ca sa readuc gaurile la rotund in noua pozitie, ajustata. Asta ar fi readucerea bruta a valorilor la normal, reglajul fin facandu-se in continuare cu suruburile de sus, cu excentric.
Nu prea se poate, ca-s suruburile scurte si nu se mai infileteaza piulitele cat trebuie dupa ce adaug grosimile saibelor. Chestie care ma bucura nespus, chiar n-aveam chef sa scot amortizoarele iar, sa le duc in spinare la sudor, etc. Am sa le ovalizez si atat, oricum, la multe masini cu McPherson se regleaza caderea astfel.

Cred ca ma ocup sambata!  >:D
« Last Edit: September 27, 2017, 19:29:31 PM by Muttley »
WRX SW 2002