Mvai, ce post lung va fi asta...
Ok, ziceam mai in urma ca am pus aparatorile, dar ating in antifon si nu-s fixate bine. Ieri am cumparat alte clipsuri, alte suruburi, mai lungi... Iata ce a iesit.
Mai intai, astea-s urmele lasate dupa montajul initial. Repet, cu timpul, cum masina asta vibreaza in ultimul hal, s-ar fi ajuns la tabla, cu efectele secundare evidente.
Urma sa distantez aparatorile de tabla pe 2 cai:
- cresterea distantei fata de tabla;
- decupare daca mai e cazul.
Cresterea distantei am obtinut-o facand alte distantiere. Initial le facusem de 35mm, acum au 50.
Compozitie, de la interior spre exterior:
- un tub/pai de la un... termos cred ca-i ala, primit ieri cadou de la angajator. Eram la birou, am primit punga, am demontat termosul, am vazut paiul, iar in secunda urmatoare eram cu un subler in mana. Putin peste 5mm diametru interior, adica la marele fix pentru suruburile M5x60 pe care le-am folosit. Ce a ramas din termos a fost dat cadou unui coleg, s-a bucurat ala maxim. Ma rog, creca fiecare cu stimulii lui...
- un furtun pe care troaca, cand am cumparat-o, il avea infipt in radiatorul initial si tras jos, in bara (sunt detalii in prima sau a doua pagina a topicului);
- un furtun ramas de la AOS.
Lungimile sunt in oarecare progresie, mic la interior, mare la exterior. Pentru comprimare progresiva a distantierului. Forester, daca n-ai replica la ce scriu aici, esti naspa
Distantierele deja au departat suficient aparatorile de tabla, reusita totala.
Am mai golit vreo 3... poate 4 tuburi de ceara pe cele 2 pasaje de roata, apoi montajul final.
Clipsurile noi de meleu (am strecurat o poza intr-un post anterior) au fost cireasa de pe un tort deja minunat. Au fixat sublim.
Sus, in coltul interior, desi nu era musai, am tesit. Pentru un mai mult ca perfectul. Forester, baga ceva si aici
Un fas de spray negru pe suruburile cu cap imbus de 4mm pentru extra-protectie la sare.
Me... delighted!!! Imi plac de nu e voie!
Inainte sa intru-n casa, admirandu-mi pentru a jdemia oara isprava, m-am gandit sa verific daca atinge. Nup, e bine, vor avea loc si anvelopele de iarna, care-s sensibil mai mari in diametru.
Si cum arata...
Spatele e stramb. De ce? Simplu. Alea de pe spate le-am pus anul trecut, in vara, cand aveam amortizoare de wagon, si le-am aliniat cu rotile. Cum caderile spate au crescut (sau ma rog, micsorat in modul) cu amortizoarele de sedan, acu-s strambe. Sau ma rog, nealiniate. Se rezolva alta data, ca aici OCD-ul nu lucreaza si nu ma deranjeaza cu nimic.
O treaba sa mai zic despre cele de pe fata. Intentionat le-am lasat mai jos decat cele de pe spate, m-am uitat la zeci de poze pe net cu tigai asemanatoare si asa mi s-a parut ca arata cel mai bine. Voiam sa le las si mai jos de atat insa, zilele trecute, cocoasele incetinitoare de pe strada m-au convins ca e inaltimea ideala. Ating in ele... abia. OCD-poifect!
Si cu asta, protectia troacai la nisip, sare, zoaie, balega si rugina in general, dupa standardele mele, e definitivata.
E pasivizata si ceruita pe burta si-n pasaje. Pe spate are carenaje. Aparatori imense (street-wise) la toate 4 colturile. Scop atins!
Dar, ca sa citez teleshoppingu', "asta nu este tot!!!"
Cu aceste aparatori de pe fata, dupa 2 ani de la cumparare,
troaca e FINALIZATA pe modificari exterioare de aspect, estetica, cocalareala, spuneti-i cum vreti. Adica nu-i mai fac nimic. Adica asa ramane. Urata, frumoasa, cum o fi pentru altii, dar perfecta pentru mine, asa o sa-si duca zilele! Relativ... am sa enunt o mica portita de derogare la final
Cand am terminat treaba pe la ora 18, pentru a marca deosebitul eveniment, am fugit pe un camp ca sa-i trag doo poze, asa, mai atipice, ca de incheiere. Pe un aproximativ intuneric
Incerc sa fac un inventar al interventiilor mele pe aspect, aproximativ cronologic. Daca-mi scapa ceva, am sa editez cand mi-oi da seama. Desi nu pare, lista e lunga
- lampa stanga spate de directie dreapta, ca am luat-o cu lampa originala sparta. Acum are lampa de ceata alba, astfel incat lampile sunt simetrice. Ca o curiozitate, ca la americani, ca legislatia alora interzice lampile de ceata. Daca ar fi sa repet achizitia, tot asa as alege. Numai un ochi avizat observa;
- leduri pe lampile de pozitie, a.k.a. "tentativa lamentabila de DRL";
- plasa de tantari in gurile de acces aer din bara. De ce? Ca sa nu intre tantari, logic;
- toba finala de ricer. Modificata. De 2 ori...;
- aparatori de noroi spate;
- jante de STI. Nu apar in pozele de mai sus, dar vor reaparea in peisaj, probabil cam peste un an, cand vor deveni roti de iarna. Acum nu mai am nervi, energie si chef de asa ceva;
- bare de plafon. Cele mai aero care exista pentru masina asta;
- rimel in faruri, adica vopsea neagra pe rame. Voiam candva faruri de STI. Dar avand experienta xenonului pe masina anterioara, care erau sublime pe uscat da' inexistente pe asfalt ud, farurile actuale vor ramane pururi;
- folie solara pe geamuri;
- side-markere albe;
- lampi de semnal aripi albe. Ma rog, gri aveam sa constat cand au ajuns;
- lowering springs. Nu se putea altfel, era mai capra decat un Logan;
- jante de 8 inchi latime si offset fain. Cu capace urate zic unii, dar care mie-mi plac ceva de nedescris;
- aparatori de noroi fata.
N-am deloc inclinatie spre estetic, sunt total anapoda la capitolul asta de altfel, mi-am bagat ghearele dupa cum m-a dus mintea. Mie-mi place
Ziceam de derogare... Ce ar mai putea sa se schimbe ar fi un scoop de bug STI. Dar la cat costa unul nou, va trebui sa astepte vreo ocazie de neratat. Si probabil culoarea jantelor din poze. Si poate o prelungire sub bara fata, desi ar insemna sa nu mai parchez peste bordura niciodata. Eventual un difuzor de aer in spate. Si o finala Genome/SPT daca prind vreodata vreo ocazie fara sa coste de 100 de ori mai mult decat ar face.
Insa la cum vad lucrurile acum, cam asta e. Am terminat un capitol si ma bucur.
Heli, hai, baga ceva cu "led" in componenta