2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2200 on: January 06, 2018, 13:06:01 PM »




Nu mai scartaie!  :o

In prima poza se vede cum Conti si-a optimizat productia functie de cerere. Curelele pentru VW si Opel sunt probabil facute in RO.
In a 2-a poza se vede cum trebuie sa arate o curea noua, aflu si eu cu ocazia asta. Striatiile trebuie sa fie trapezoidale. De ce ascutite la Dayco, sau daca era asa de noua, nu stiu.
Probabil scartaiala sacadata era data de portiunea ascutita din poza, unde varful calca pe fundul canalului din fulie.
Si inca ceva, nu stiu daca e de la troaca, dar cureaua Conti 875 nu se poate aseza pe fulii. Am recurs la a desface complet alternatorul de pe motor pentru a-i gasi o pozitie in care sa-l incalece cureaua. Data viitoare iau 880, sau care o fi marimea urmatoare.

Si... atat  :-\
A, da, de mentionat ca astazi, 6 ianuarie 2018, e cald rau. Pana si vremea e anapoda cu guvernarea asta.
WRX SW 2002

puiu

  • 785
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2201 on: January 06, 2018, 18:41:16 PM »
E lumea pacatoasa maica! Pune curele AM pe subaru, maica!
De aia "ie caldurile" astea maica! Cine a mai pomenit? :)
 >:D
A mea facea asa dimineata la pornire vreo 3-5-10 secunde. Dupa aia a inceput sa faca si in mers cand schimbam la turatii mari...dupa aia intr-un giratoriu a crapat de era sa ma duc drept cand s-a incordat volanul.
Bine ca ai luat-o din timp.
« Last Edit: January 06, 2018, 18:42:09 PM by puiu »

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2202 on: January 06, 2018, 18:45:36 PM »
s-a incordat volanul.

=))))))))))))))
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2203 on: January 07, 2018, 15:35:38 PM »
Sa mai aberez cu chestii de nimic.

La drumul de anul nou la Bucuresti mi s-a parut nivelul de ulei ca e sub maxim (doar acolo-l tin). Dupa mai multe verificari am concluzionat ca da, a cam scazut nivelul. Aveam in jur de 3000km cu el, dar... O relativa chinuiala pe circuit impreuna cu naveta la serviciu, cu 2 drumuri pe zi de cate 1km si incalziri inainte de plecare de cate 3 minute tradau un regim de lucru cam sever. Initial am hotarat sa nu-l schimb, dar fiind foarte cald si astazi si nedorindu-mi sa-mi asum niciun risc... fie.



O recomandare, generala, indiferent de masina, insa cu efecte surprinzatoare la Subaru: daca nu schimbati uleiul pe elevator, folositi cricul la golire, cum apare in poza. Motorul e lat, tine ulei in toate cotloanele. Busonul e pe baie in lateral dreapta. Saltand prima oara partea dreapta a masinii, uleiul din partea dreapta a motorului curge in baie si se aduna in partea stanga a baii, fara gaura. Saltand apoi partea stanga a masinii, uleiul din stanga motorului curge in baie. Impreuna cu uleiul de la prima saltare, curge prin gaura de golire care acum e in punctul cel mai de jos.
Dovezi ca metoda ajuta:
- se vede. E vizibil cum curge binisor la a 2-a saltare;
- capacitatea de ulei declarata de Subaru e de 4.5 litri. Tot atat intra! Altfel intra doar in jur de 4.
Am mai pomenit de chestia asta la schimbul de garnituri de capace de chiulase.

Si reamintesc de cealalta recomandare: inainte de prima pornire, scoateti siguranta pompei de benzina si dati la demaror 10s sau 2x10s. Ajuta. Mai ales la motoarele astea care invart cuzineti in mod curent.

Vad ca am tinut uleiul asta 3200km doar.
Ei, cand am sa-mi iau o a 2-a masina si asta nu va mai fi chinuita la drumuri scurte pana la coltu' strazii, voi reveni la un oarecare normal.
Poza cu OCD, cam asa am eu grija de troaca, imi notez toate prostiile:


__________________________

Si povesti nemuritoare...
Ieri l-am ajutat pe proprietar sa-si schimbe uleiul la una din masini, Golf 3, 1.4 benzina, 40 cai sau cat are, coilovere, garda la sol mica, BBS-uri... Rugina pe alocuri, vopsita peste sau acoperita cu folie imitatie de carbon, sa nu se vada.
M-am bagat sub ea 1 minut si am vazut minunea. Partea de jos a motorului baltea de ulei, amestecat cu praf si noroi, un macel. I-am zis, mi-a raspuns ca stie. N-am continuat.
Cand a dat-o jos de pe lemnele alea, joasa si teapana fiind (coilovere), un lemn s-a saltat si i-a busit bara fata. Pe ambele parti. Au zburat clipsuri si aschii de vopsea. In colturile de jos, foarte greu vizibil, peintgiobu' se ciobise. Bara fusese vopsita, zice el, in urma cu mai putin de 1 an. Suparare mare, ploaie de injuraturi si concluzia... bara trebuie scoasa si redusa la vopsit, 400 lei aruncati. "Bai, da' abia se vede..." ii zic. "NUUUUUUU, eu daca nu vad masina ca arata perfect innebunesc, fac spume, mi se zbate ochiul". Ok...  :-\

Troaca mea e vopsita la spray, zgariata, cu plafonul indoit de grindina, patata de ceara. Mecanic e cat de cat ok, nu curge strop de nimic din ea. Rugina nu are, ati tot vazut cum si cat o vanez.
Golful sau e vopsit "profi", straluceste in soare. Isi marcheaza locurile in care sta parcat, are ceva putregai pe sub folia de carbon, dar arata bine "pentru cine cunoaste" (am incheiat citatul).
Morala: fiecare cu ma-sa.
Nu spun ca eu am dreptate sau invers, ci doar ca oamenii au prioritati foaaaaarte amestecate.

Ambreiajul ajunge cam intr-o luna. La cum ma simt acum, odihnit si cu dor de lucru sub troaca, inclin spre a mi-l schimba singur.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2204 on: January 14, 2018, 21:46:56 PM »
De frig si plictiseala, sa incep sa fac o lista.

M-am cam decis ce motor va fi peste 2-3 ani daca cel actual refuza sa crape sau, mai devreme, daca cedeaza.
Reprecizez, masina e daily. Ca urmare, nicio certitudine cu privire la speranta de viata. Daca as merge cu manusi, probabil c-ar tine si mai mult de 3 ani, dar nu e cazul, sunt slab  :(

Deci va fi stroker de 2.1 cu alezaj de 2.0 (marit la 92.5mm in loc de 92 std) si cursa de 2.5 (79mm in loc de 75 la baza).
Targetul de putere - nu stiu. Cat duce. La ce informatii am acum despre cum functioneaza un motor turbo, pare-se ca-mi aleg turatia de spool si astfel aleg turbina. Apoi puterea... o cruce mare si hope for the best, e doar o consecinta. Nu dau valori, e prematur. Iar eu va trebui sa iau capitolul "turbo" la studiat, ca e o intreaga stiinta in spate, iar eu mi-s paralel cu ea.
Si inca o chestie, been there before: motorul va trebui sa fie fiabil, pentru ca-s lenes, iar rebuilduri mai devreme de 80-100mii km nu mi-ar surade deloc.

Voi folosi blocul meu motor. De ce? D-al naibii, pentru ca-mi plac mult de tot provocarile. Blocul va suferi un tratament de CD (closed deck). Unde, cu cine... am timp sa aflu. La momentul asta nu stiu daca sa-l fac singur sau sa apelez la cineva. In stilu-mi personal, probabil ca-l voi face singur, cum mi se pare o treaba relativ simpla. Si alezarea de care am zis deja. Partea critica in toata povestea asta e calitatea operatiilor. Din nou zic, este timp pentru a-mi gasi si alege atelierul.
Alezarea o voi face folosind asa ceva, pentru ca OCD.

Voi folosi chiulasele mele. De ce? Pentru ca n-au AVCS, si asa vor ramane lucrurile, cat mai simple. Porting si, poate, axe de STI, desi am citit ca nu ofera mari castiguri.

- pistoane. Singurele de stroker si forjate din 4032 sunt facute de Mahle. Raportul de comprimare pe unele site-uri e la 8:1, pe altele la 8.5:1. Fie ce-o fi, ambele capete cu avantajele si dezavantajele lor. Se va descurca tunerul;
- arbore. Sunt multe optiuni, OEM tratat sau netratat, turbo fluff, cosworth, samd. OEM tratat e la acelasi pret cu cel normal. Nefiind miliardar in rupii, cam asta ar fi.
- biele. Aici au fost cateva zile de investigatii, oscilam intre H-beam Manley si ceva de la Tomei. Asta pana astazi, cand am descoperit ca bielele de WRX difera destul de mult de cele de STI, atat 2.0 cat si 2.5. Aprofundand putin subiectul, am gasit ca bielele de STI duc pana la un safe 500 - 600 cai la volant, ceea ce absolut acoperitor. Pentru turatii mari insa, obligatoriu cu suruburi de biela ARP. Bielele sunt de-a dreptul ieftine comparat cu cele AM, iar suruburile nu-s o avere. Ce nu mi-e clar inca e codul de biela, pare-se ca exista diferente la capatul boltului de piston intre 2.0 si 2.5. Va trebui sa aflu ce va merge aici.
- cuzineti. Oscilam intre ACL si King. Colegul andea mi-a dat argumentul decisiv. Asadar, cuzineti de palier si cuzineti de biela.
- prezoane de chiulasa. 14mm e overkill, 11mm 625 e overkill (imi place mie sa cred, probabil pentru ca-s fantastic de scumpe). Asa c-am sa ma multumesc cu ARP 2000.
- garnituri de chiulasa, grosime OEM, dar calitate (sper) peste.
- pentru ca ar fi pacat de banii cheltuiti, trebuie si asa ceva.

^ cam asta e pe hardware semnificativ ^
Logic, se adauga jdemii de maruntisuri pe parte de garnituri, distributie, bujii, lichide, fluide si alte minunatii.
O discutie ar fi la pompa de ulei. Sa fie 10, 11 sau 12mm... Desi cea de 12 clar n-are-a face cu cazul de fata. Voi afla pe propria-mi piele ce-mi trebuie dupa ce-mi instalez ceasul de presiune si temperatura ulei care e deja pe drum si fac niste observatii.
Si se mai adauga scule. Micrometre de arbori, alezaje, scule specifice subaru, girafa, cric, cheie de 10, garaj, samd. Mvai...

Supporting mods... TMIC mare, injectoare, evacuare (in special DP), turbo... Alea-s alta discutie, ce poate bine-mersi avea loc mai tarziu. Altele exista deja - AOS, turbo inlet, pompa de benzina, tampoane, etc.
De remarcat drept supporting mod esential 6MT-ul de STI. De fapt, asta va fi primul pas. Voiam sa-mi iau o masina de piese dar cred c-am sa iau doar kitul. Sa rezolv cu alte prioritati mai intai, cu "acoperis deasupra capului" in componenta, si ma pun pe treaba. De-ar trece odata astia 2-3 ani  ;D

Postarea asta va fi editata/completata in timp. Si este timp!
Daca aveti sugestii, propuneri sau comentarii, chiar va rog!
« Last Edit: January 14, 2018, 21:53:03 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2205 on: January 14, 2018, 23:04:54 PM »
Se strange de un STI 2017 12000km  >:D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2206 on: January 14, 2018, 23:06:17 PM »
Pentru cine-i atras de asa ceva. Eu nu sunt ;)
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2207 on: January 15, 2018, 08:36:36 AM »
Oricat de fan sunt la break .. avand si wrx si sti .. eu surprinzator nu as mai face pasu de upgrade daca ar fi sa o iau de la capat . As trece direct la sti , pe care sa il tratez cu ce vrei tu sa faci mai sus . Sau luat masina complet pt swap (wiring included) mai ales ca motoru stock in mintile lui tine 400hp cam deajuns pentru street oricand(la limita si cu lag-ul cat sa nu te enerveze) . Si very important , FMIC all the way , diferenta de spool vs intake temp .. fmic e win every time , mai ales in oras sau la viteze mici . Dar daca ramai top mount , am instalatie de stropit intercooleru  ;D
Detoate , STI sa fie

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2208 on: January 15, 2018, 08:47:02 AM »
Naaaaaaaah...
Imi amintesc si de ce spuneai tu cand ai luat masina de la MihaiF, ca faci, dregi, o duci in 400. Mi-am dat seama ca ti-ai dat seama ca nu-i ce trebuie. Eu sunt mai consecvent totusi. Si am mai facut asta in trecut, adica am (aproape) dublat puterea motorului Daciei, timp in care restul entuziastilor au mers pe swapuri, mult mai puternice. Dar daca ar fi s-o iau de la capat as face fix la fel, satisfactia de a folosi un motor creatie proprie e... imensa.

Personal vad FMIC-ul doar cu rotated manifold. Cum troaca doresc s-o pastrez daily, ar cam ramane TMIC.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2209 on: January 15, 2018, 09:34:42 AM »
Eu totusi am dublat/triplat puterea la mai multe cotoroabe ... fie diesel ,fie benzina . Eu nu am stiut ca nu e ok , dabea cand am trecut la sti ..  repet , vorbesc din pct de vedere al utilitatii , driveability etc . De exemplu sti gc o sa fie daily undeva la 300 hp , pt ca e deajuns si pentru ca ma bucur de el mult mai mult decat sti blob cu mai multa putere ... (si eu chiar sunt fan slow spool , lag) .  So pentru daily drive , acceseaza un rinichi , vinde-l ... ia sti complet pt swap  :)
Este doar o prere personala , sunt inca novice la subaru .. chiar daca am trecut prin 5  ;D
Detoate , STI sa fie

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2210 on: January 15, 2018, 10:37:43 AM »
Cel mai bun daily e ce ai acum sau un Forester XT.

Altfel o sa ajungi ca mine sa te intrebi la ce mama dreaq consumi placute de frana de multe sute de lei (sau chiar peste 1.000) pe mers 8.000km in oras si doua drumuri prin tara, benzina ca la balamuc si tremurat de maini dupa ce ai mers pe un drum cu criblura din cauza suspensiei si a bucsilor de poliuretan.

Daily trebuie sa fie ceva care daca se strica se repara repede, cu piese din stoc (macar european) si la costuri mici, consum decent, anvelope ieftine, frane tot asa si revizii anuale, nu de 3 ori pe an si nu ceva in care ti-ai bagat toti banii si niste ani de munca.

Mai bine iei un STi pentru rupt dintii, cum zice MihaiStan.

Sau daca vrei sa iei ce ziceai tu cu reductor ca daily, atunci da, poti sa faci din asta cat iti permite imaginatia.
« Last Edit: January 15, 2018, 10:44:25 AM by MihaiFlorescu »

UXE

  • 1741
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2211 on: January 15, 2018, 10:53:27 AM »
Forester XT daily drive?  ???     Nu prea,  daca mergi in traficul din Bucuresti.   Poate la Brasov se preteaza  8)  .

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2212 on: January 15, 2018, 10:54:30 AM »
La Bucuresti aveti ce ati votat. Sa ma iertati, da' luati cu paine!
WRX SW 2002

Forester

  • 3118
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2213 on: January 15, 2018, 11:27:21 AM »
Nu toti avem ce am votat.
Un XT automat chiar este extrem de ok pentru oras. Cu manuala te mai chinui daca vrei sa fii si atent la ambreiaj, sa nu pleci de pe loc cu mai mult de 1000-1500 de ture, etc
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2214 on: January 15, 2018, 11:37:03 AM »
Un XT automat chiar este extrem de ok pentru oras.

Ideal, pot afirma dupa ce astazi am lasat masina de servici in garaj si m-am plimbat cu XT-ul prin bucurestiul usor acoperit de zapada (cca. 5 cm). N-au inaltat ei bordurile mai mult decat sa le pot eu escalada asa ca am iesit victorios si la capitolul parcare  ;D
Si m-am simtit si in siguranta avand in vedere ca am rulat pe un carosabil alunecos.
« Last Edit: January 15, 2018, 14:02:11 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2215 on: January 15, 2018, 13:28:10 PM »
Hai sa esplic, c-ati dat-o-n alta discutie.

Cum e acum, troaca nu e ideala ca daily, e doar ok. Statu-n coloana e cam deranjant pentru OCD-ul personal, ca ajung temperaturile sub capota cam sus, ca frec ambreiajul, ca trebuie sa-l frec cu maxima atentie si concentrare, nemaiavand nimic elastic intre motor si roti. Dar cum nu sunt un maniac al confortului, nu ma plang absolut deloc. Doar evit aglomeratia, atat cat pot.

Mihai, da, 6MT vine cu franele alea scumpe. Daca ajung sa trebuiasca sa le schimb la 8000km, pai le schimb cu ceva mai durabil. Sau accept situatia.
Suspensia e gata la primavara, cand ii schimb (iar) barele antiruliu. Am mers cu STi-ul lui kkkennnyyyy si la volan, si pasager, iar eu asa ceva nu vreau, e prea lemn masina, desi e suspensie de fabrica.
Benzina... ok, aici e corect, sa-l lasam subiect tabu. Pe de alta parte, cu timpul, troaca ar trebui sa ajunga sa imparta functia de "daily" cu o alta masina. Troaca sa fie pentru drumuri lungi sau plimbari de placere de we. Pana de curand cam asa era si am de gand s-o readuc la statutul asta. Moment in care franele, benzina si vreo defectiune n-ar trebui sa ma blocheze in vreun mod.

Motorul, ca de la asta am plecat. Am mai zis de atatea ori, WRX-ul are 2 moduri:
- e "normal" pana-n 2500-3000 rpm. Inclus relanti normal, inclus lipsa balbaiala, inclus cuplu de masina normala;
- peste 3000 rpm ceva se dubleaza sau tripleaza, nu stiu exact, dar ramane asa pana la 6000rpm, nu se schimba mare lucru.

Ce as dori eu sa obtin:
- acelasi "normal" pana-n 3000 - 3500 rpm. Relanti normal, ca d-aia nu vreau sa-i schimb axele, cuplu normal din acelasi motiv, poate o idee mai bun totusi, urmare a cursei mai mari si a unui posibil raport de comprimare mai mare.
- peste 3000-3500 rpm, acea dublare liniara sa se transforme intr-o crestere exponentiala pana la 6000-7000 rpm.

Acum, cresterea exponentiala nu e posibila pentru ca turbina face presiunea maxima destul de devreme (pe la 3700rpm am vazut pe varii fise) si pentru ca ridicarea presiunii maxime e riscanta, ca motorul e slab.
Cu piesele alea de le-am enumerat mai sus n-as face decat sa-i ridic motorului rezistenta, astfel incat sa pot folosi o alta turbina, sa-mi permit sa las presiunea sa urce la... nu stiu, 25 psi in loc de actualul 15, iar puterea sa devina cu adevarat o functie de turatie. Acum nu prea este.
Driveability-ul as zice ca n-ar trebui sa se schimbe prea mult.

Nuj daca bat campii sau nu, spuneti voi :)

PS: desi nu pare din spusele mele, motorul masinii, asa cum e acum, as zice ca-i perfect. Doar ca sufar si eu de sindromul care-i chinuie pe multi de pe aici - uneori nu-i de ajuns.
« Last Edit: January 15, 2018, 13:33:11 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2216 on: January 15, 2018, 23:02:30 PM »
Apoi , cum o dai cum o intorci , ori ai nevoie de avcs ori de turbina cu geometrie variabila ca sa reusesti sa o incarci repede si sa faca si power calumea sus  , De exemplu un gtx30 ~ pe la 4000+ incepe sa se simta in largu lui . Sau sa folosesti un wg extern marisor sa poti merge pe un a/r mai mic pe evac pt spool si sa reusesti sus in ture sa dai gazele afara .
Totusi , e bine ca ai 2 ani de gandire ! Eu votez ca e nevoie de cateva intrevederi si ceva bere :)) sa cautam o solutie  >:D
« Last Edit: January 15, 2018, 23:03:26 PM by Mihaistan »
Detoate , STI sa fie

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2217 on: January 16, 2018, 22:06:15 PM »
Am luat forester xt pt masina de daily , am plecat din start de la ideea de masina de zi cu zi care nu sa faca super puteri , sa nu faca mofturi la carburant ( cum am patit cu sti-ul cand am ajuns pe o insula in grecia si nu avea super 100 sau 98+ , naspa moment ) , dar sa imi faca placere sa o conduc !  Prima problema au fost franele pe care le-am rezolvat destul de usor cu 4pot wrx , a 2-a problema este lipsa de putere sa zic asa, reteta clasica ( evacuare catless + turbina de sti + intercooler de wrx ) bla bla, pot sa fac suficienta putere pt un daily DAAAR  masina nu merge si nu o sa mearga niciodata ca un motor cu avcs ( adica 2000-3500 ture  acolo unde mergi 80% din timp in oras ) , simt ca masina nu are suficienta putere , degeaba prinde viteza dupa 4000 ture ! Acum tu trebuie sa stii din start ce vrei sa faci cu masina , ce target de power vrei , unde vrei power-ul ala etc! Eu personal nu as modifica un bloc in romania sa fac CD sau pin sau stroker pt ca am vazut numai probleme prelucrare/montaj ! ej207 complet ( cu chiulase cu avcs ) best bang for buck , daca vrei peste 450 atunci il desfaci si pui in el ce fantezie vrei ! 
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2218 on: January 19, 2018, 09:48:57 AM »
M-a lovit alta obsesie...  :(

De cand am masina, scartaie demarorul. Doar iarna, vara nu face. Nu m-a deranjat niciodata, pana astazi, cand am vazut un filmulet in care sunetul e ca la mine, iar la comentarii spun unii ca mai tine cateva luni in conditiile astea. Curios, cum la mine merge asa de cel putin 2 ani...

Aici e un tutorial in care pe langa faptul ca pozele nu se vad (ma enerveaza grav chestia asta, la modul general), aflu ca demarorul in cauza doar ducea lipsa de vaselina.
Din cauza asta l-as desface pe al meu. Singura problema e ca mi-e teama ca-l stric si raman pieton pe canicula asta. O fi treaba simpla si mi-o fi teama degeaba?
« Last Edit: January 19, 2018, 09:49:58 AM by Muttley »
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2219 on: January 19, 2018, 09:59:51 AM »
nu este inginerie spatiala dar nu vad placerea sa muncesti la -7 grade :)
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae