Ieri a nins, sigur ati remarcat. De fapt a nins alaltaieri noapte, iar eu faceam ture la fereastra, ma uitam cum toarna, ma uitam la masina, ma uitam la pat... Imi ploua-n gura sa duc trancariciu' in vreo parcare ceva. Am sfarsit prin a ma culca si a ma trezi foarte devreme. La 5 dimineata eram in parcare la munca, parcarea goala. Pai era frumos sa-i las pe colegii ce aveau sa vina din urma sa se lupte cu troienele?? Normal ca nu, si ia si da-i! Vreo 5 minute, continuu, am transformat o mare de zapada, frumos nivelata de vant, intr-o gramada de transee si sleauri. Bun, stiam ca era tractorul cu lama in apropiere si urma sa se mute in parcare, chiar asa magar nu-s.
Mandru de isprava, am parcat troaca unde am vazut zapada mai mare si am intrat. Aia de la paza ma asteptau rabdatori. "Legitimatia la control va rog". Le-o dau abtinandu-ma cu greu de la a pufni in ras. "Va cam place sa va agitati cu masina in zapada am vazut...". Le confirm respectuos ca a lor presupunere e corecta. "Stiti ca n-aveti voie, da?"... Le raspund ca stiu, sunt nevrednic si regret profund incidentul. Va dati seama ca ranjeam ca bou'. Facem schimburi de "la revedere" si ma car la birou.
Am relatat episodul din 2 motive: o data ca m-am distrat teribil, al 2-lea urmeaza.
Ma suna azi un amic ca mi-a venit colet din state, eu uitasem complet de comanda. Asa ca ma duc adineauri sa-l iau. La 50 la ora, troaca tzopaia de nebuna. I-am dat putin mai tare, in speranta c-o sa sara zapada aia din jante. Da' de unde... Aproape de 100 simteam ca se cam pierde contactul rotilor cu asfaltul. Asa c-am oprit, am bagat manutele firave prin jante si am desprins gramezile de zapada adunate cu o zi inainte. Foarte bune jantele de aliaj cu spite rare in situatii de genul. Si fain iarna cu troaca, numai aventuri
Ah, si mai fu o aventura in dimineata asta. Am intrat in troaca oarecum prin portbagaj. Actuatorii de IC erau inghetati rau, se deschidea 2.3 milisecunde si se incuia la loc. Chestii care pe altii i-ar revolta peste masura, pe mine ma distreaza si ma fac sa-mi fie si mai draga. Stiu, sunt ciudat.
Bun, coletul continea gauge podu'.
Din multitudinea de variante disponibile (stalp, sus pe bord in loc de ceas, pe plafon la oglinda, prin aeratoare, pe sub scaun samd), eu am optat totusi sa pun ceasurile suplimentare in cel mai logic si normal loc cu putinta. Dupa mintea mea cel putin... Adica langa cele existente din fabrica.
Optiuni:
-
ortiz nustiucum. Din ce inteleg cautand pe net si pe fb, cred ca-i vorba de un "one man show", un baiat de prin Texas (parca) care cred ca le face in pivnita, probabil cu ceva imprimanta 3D sau din fibra, sau habar n-am. Oricum, nu m-a convins deloc;
-
autometer (parca astia-l fac, poate ma insel). Conform reviewurilor... praf!
-
SMY. L-am luat de la IAG, ca il aveau mai ieftin. Cel mai cat de cat rezonabil. Stiam bine care-i sunt problemele din reviewurile de pe RSD cel putin, dar alta solutie n-am gasit, ca Pfaizzzzer n-a vrut sa-l faca din carbon
In lumina proasta din casa cu chirie...
O simulare cu vechile ceasuri...
Si responsabilu' cu CTC-ul
La o prima vedere:
- textura si calitatea plasticului sunt chiar foarte bune. Oi vedea dupa cateva veri si ierni daca o ia pe aratura;
- nu eram deloc convins de vizibilitatea indicatoarelor de fabrica (becul de "pune benzina urgent" si gradatia de 180 la ora de la ceasurile de pe masina). Dar se pare ca e ok, chiar foarte ok;
- sus, in spate, e lasat... si nu prea. Multi se plangeau de asta, unora le acopera putin din ceasul mare, din mijloc. Cred c-au rezolvat problema, ca la mine vine okish, e tangent la ceasul mare, din mijloc. Daca pe masina vine prost, feon cu aer cald;
- ceasurile suplimentare pare-se ca vor fi orientate taaaaare aiurea, in jos si usor spre laterale. Ncsf;
-
aici e o eroare de proiectare elementara, aproape amuzanta. Cand au modelat CAD piesa, niste suprafete s-au imbinat aiurea. Ori n-au vazut, ori nu le-a pasat, nu se stie, dar tampenia aia a ajuns pe matrita de injectie, iar acum pe piesa finala. Un sincer NCSF!
Stiu, multa vorba pentru nimic, dar e iarna, m-am lasat de fumat (strokerul e scump) si ma plictisesc. Oricum, asa fac tot timpul.
_____________________________________
Inca putin despre primul ceas suplimentar. Dpmdv, cei mai importanti parametri pentru orice motor, insa mai ales pentru unul impins, sunt presiunea de ulei si temperatura uleiului. Pentru ca n-as prea vrea sa umplu troaca de jdemii de ceasuri ca ricerii, varianta unui
ceas amestecat mi s-a parut ideala. E comandat de ceva vreme, da' astia-s dubiosi. Cica dureaza o luna sa primeasca niste componente ca sa mi-l adune. Probabil vin de pe aliexpres.
Al 2-lea ceas... Nu stiu.
As merge pe ideea de a pune ceva ce nu am by default, gen AFR de la wideband-ul ce va fi sa fie la un moment dat. Asta ar fi prima optiune.
A doua optiune ar fi un al 2-lea amestecat, tot Spa Technique, temperatura apa si... inca ceva. De exemplu vacuum/boost. Temperatura apei mi-o doresc, ceasul de fabrica e doar orientativ si incompatibil cu OCD-ul meu, sta in acelasi loc si la 70 de grade si la 95. Boost-ul insa mi se pare cam inutil in real life.
Mai am timp de gandire.
_________________________
Edit, 1 februarie 2018... Excelul nu minte, si spune lucruri cutremuratoare. Ceasul "dual" de ulei, platit astazi, a dus cheltuiala cu troaca din topicul de fata la fatidica suma de 100769 lei romanesti pesedisti. Ma duc sa asimilez realitatea (de-oi putea) cu un bax de bere...
Fmm Subaru!