2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2240 on: February 08, 2018, 10:44:16 AM »
Ce m-am distrat...


Am marit poza si cine credeti ca era umanoidul de langa splendidul WRX?

Ei bine, da, el este:



Un lucru este cert si anume: doar un cavaler monastic cu puteri supranaturale si apartinand decat universului fictional este demn de a spala masina pe dedesupt  ;)
Eu, ca simplu cetatean pe persoana fizica, voi merge ca si pana acum la spalatoria automata unde actioneaza doar fortele pamantene  ;D


LE si decat pentru stiinta lui Muttley: masinile mele au selectat by default programul de spalare cu predilectie pe sub caroserie.
« Last Edit: February 08, 2018, 11:44:32 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2241 on: February 08, 2018, 11:15:07 AM »
Glumesti tu, Heli, da' peste 10 ani, cand am sa fiu mosneag damblagit cu WRX, poza cu gusteru' ala cu neonu' nu va fi foarte gresita.
WRX SW 2002

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2242 on: February 08, 2018, 11:23:01 AM »
Ce m-am distrat...



Un lucru este cert si anume: doar un cavaler monastic cu puteri supranaturale si apartinand decat universului fictional este demn de a spala masina pe dedesupt  ;)
Eu, ca simplu cetatean pe persoana fizica, voi merge ca si pana acum la spalatoria automata unde actioneaza doar fortele pamantene  ;D
Lorian, insusi Dragnea va fi invidios pe decat-u tau  O0
« Last Edit: February 08, 2018, 15:10:53 PM by MihaiFlorescu »
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2243 on: February 11, 2018, 15:44:41 PM »
Mi-a facut pofta de postat Pfaizzzzzzer, cu baia si sorbul.

Pai ma duc eu astazi la Carfur sa fac stocuri de silicat si mancare de matza, ca urmeaza s-o las singura vreo 2 saptamani.
Intors acasa, facand ture prin jurul cazanului ca sa culeg sacosele, vad minunea: toate 3 luminile pe frana aprinse! Umblu la pedala, se sting. Apas usor pedala si o eliberez eeeever so gently si iar raman aprinse. Ok, era si cazul sa se mai strice ceva la ea imi zic.

Ma intorc dupa juma' de ora la cazan, pregatit de scandal. Si vad ca am noroc, contactorul de sub pedala are reglaj, nu autoreglaj ca alte modele (Logan de exemplu).



Reglajul, in cazul meu, repet, stopurile raman aprinse, consta in:
- se desface piulita de jos pentru a elibera-o pe cea de sus;
- se desface piulita de sus (rotire in sens antiorar privind dinspre mufa) pentru a-i permite contactorului sa coboare spre pedala si sa inchida circuitul mai tarziu. Eu am desfacut-o... nu stiu, putin, poate o tura maxim;
- se strange piulita de jos pentru refixarea contactorului.

Verificare:
- la pedala - sa nu loveasca tamponul (alb in poza) al pedalei in carcasa contactorului. As spune ca daca se ajunge la asta, probabil contactorul e defect si trebuie inlocuit;
- in spatele cotetului - stopurile sa se aprinda dupa cativa mm de cursa a pedalei. 5mm sa zic. Am folosit o oglinda asezata pe jos, in spatele masinii.

Bun, si partea interesanta...
Fiind Subaru, piulitele alea-s de 14mm si se desfac cu o cheie fixa normala. Nu aveam asa ceva, asa ca m-am dus in garajul proprietarului sa caut una. Acolo, pe bancul de lucru, biscuiti! N-am control, n-am masura, asa ca ma servesc. Buni! Gasesc cheia, iar inainte de-a pleca mai iau vreo 2, sa am de drum.
...reglez pedala...
Ma intorc in garaj sa pun cheia la loc. Mai iau vreo 2 biscuiti, iar in timp ce rontai indiferent la ei, intorc punga, sa vad de care sunt, ca sa-mi iau si eu, ca-mi plac. Fmm Dragnea!!!!

Morala... nu stiu, de data asta n-am niciuna!  >:(

WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2244 on: February 11, 2018, 16:08:55 PM »
Macar daca erau de pisica biscuitii :))))
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2245 on: February 11, 2018, 16:10:22 PM »
Sincer sa fiu, d-aia am mancat, de toate felurile, ca-i am la botu' calului si n-am rezistat tentatiei. N-au niciun gust.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2246 on: February 11, 2018, 16:29:21 PM »
lesin! ;D ;D ;D ;D

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2247 on: February 11, 2018, 20:23:04 PM »
Nickname-ul este problema, el te indeamna catre Wacky Races si mancare de copilot.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2248 on: February 12, 2018, 18:03:20 PM »
In sfarsit!!! L-au terminat de construit  >:(



Poze cu cablajul n-am vrut sa fac, e un cosmar. Si am aflat acum abia ca are si un afurisit de buton, pentru setari. Habar n-am unde-l pun si p-ala, si tind sa-l las ascuns pe sub bord.
Cool ar fi ca e loc pentru cablaj la fix daca-l pun in stanga ceasurilor, ca-n poza. Mi-ar cam fi placut sa-l pun in dreapta, da' astea-s detalii/prostii.

Si mai constat ca daca tot desfac IC sa gauresc chiulasa stanga si alte mizerii, e pacat sa muncesc de 2 ori. Pending reduceri...   :-\
____________

Ca sa-mi bat capul mai incolo...

Din manual: senzorul de presiune e pe BSPP (parallel), ala de temperatura NPT (tapered).
BSPT si pe bloc si pe chiulasa stanga.
Ilustrare filete. Nu inteleg insa cum faci un filet interior conic de 1/8... Ceva e ciudat.

Deci mi-ar trebui un adaptor pentru gallery plug cu NPT. Conform polonezilor, ce caut eu e un M18x1.50 exterior cu 1/8 NPT interior.
Iar in chiulasa, BSP-ul ala... e drept sau conic?  :-\

Mai 2019 edit: as monta totusi senzorul de presiune pe bloc, cu adaptor M18x1.5 ext si 1/8"BSPP interior. Cel de temperatura, NPT, ar merge in gaura BSPT din chiulasa stanga, din nou, cu un adaptor BSPT male to NPT female.

Cuplu galerie ulei bloc - "the torque spec is 18 ft lbs"
« Last Edit: May 08, 2019, 15:49:10 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2249 on: February 12, 2018, 18:26:54 PM »
Toate ca toate da' bietele ratuste unde isi vor gasi binemeritatul cuib pentru ouat caci de apa nu s-ar pune problema luand in considerare vechimea ansamblului cheder-geam de la cele 4 portiere asociat cu roua diminetii?  Sper sa nu vorbesc cu pacat ca doar ma cunosti! ;D

In aceeasi solemnitate de a ajunge la adevar prin tehnici sinectice incerc sa iti anticipez urmatoarele miscari ghidat de indiciul conform caruia tu suferi de oreximanie (n.n. tu ne-ai declarat-o in episodul in care povesteai cum ai atacat biscuitii vecinului  >:D) si imi inchipui cârdul de palmipede cum se "odihneste", rumenit fiind, pe un pat de varză călită... ;D  8) :P Poftă bună!   :-X
 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2250 on: February 12, 2018, 18:41:00 PM »
Le fac un trafic astora pe dexonline... :D

OREXIMANÍE s. f. Poftă de mâncare exagerată, foame patologică.

Zdaie 'mnesau sanatate, Heli, in sfarsit aflu de ce sufar!!!  :o
« Last Edit: February 12, 2018, 18:42:30 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2251 on: February 15, 2018, 10:49:52 AM »
A ajuns vaporul! ^-^



- hardcore ARBs;
- hardcorish rotors;
- not so hardcore clutch;
- etc.

Iarna-i pentru stocuri de piese, primavara pentru ploaie... Candva le-oi monta!  ^-^ ^-^
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2252 on: February 15, 2018, 11:22:08 AM »
Parca vad luni post cu pasii urmati la montare ...  ;D

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2253 on: February 15, 2018, 11:23:58 AM »
Luni sunt in alta tara plangandu-mi soarta.
Poate-n martie, ca tot n-am permis, s-o urc pe capre si sa incerc sa-i scot cutia de viteze...
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2254 on: February 15, 2018, 20:40:14 PM »
Bun, pare-se c-am facut o greseala fatala atunci cand am apreciat ca bara de sedan merge pe taraba mea.
Reamintire, mi-am luat o (alta) bara pe fata, de 24mm, iar dimensiunea asta nu exista decat pentru sedan.
Am crezut ca unica diferenta e de latime. Ei bine, nu. Barele sunt la fel ca lungime desfasurata, difera geometria. Aia de wagon e mai adunata (trapez cu baza mica sus), cea de sedan mai cracanata (trapez cu baza mare sus).

In poze:
- wagon are bieletele orientate spre centrul masinii, iar bara de wagon are capetele la fel, spre centrul masinii.
- sedan, invers.

La fel, jos, urechile de fixare a bieletei pe brat, orientate diferit.





Daca ar fi sa pun bara de sedan asa cum e acum, bieletele ar sta complet nenatural si s-ar distruge imediat.
Solutii ar fi foarte multe. Am eliminat deformarea la cald a barei sau bielete artizanale, ca nu e loc, bieletele sunt extrem de scurte.
Raman cu:
1) brate de sedan;
2) modific bara (majorare si reorientare gauri, presat bucse in bara pentru reorientarea fetelor, sudat bucsele);
3) later edit: ma uit la o varianta de a modifica bratele.

Voi merge inainte cu varianta 2, sunt foarte increzator ca va iesi bine.
Iar daca vreodata trec la brate de sedan, am sa schimb bara si a 3-a oara.

PS: profitati, eu n-am gasit informatia asta pe tot internetul. A trebuit sa calc in strachini ca sa realizez problema :D
PPS: ce promit unii, gen parlitii aia de Perrin cu bara fata comuna sedan/wagon e o tampenie.
« Last Edit: February 16, 2018, 10:38:20 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2255 on: February 15, 2018, 21:40:38 PM »
Pai n-am vorbit noi acum hat ca daca vrei bara de sedan trebuie sa faci conversie completa la sedan (bascule, bielete directie si capete de bara, bielete antirului, amortizoare de sedan.. ah stai ca astea ai deja ;D)

UXE

  • 1741
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2256 on: February 16, 2018, 10:29:48 AM »
Asa de curiozitate, daca pana acuma nu ai fi lucrat tu la manopera, ci le-ai fi facut intr-un service , cat te-ar fi costat manopera?

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2257 on: February 16, 2018, 10:35:00 AM »
Sa rotunjesc la 2 ani. Sa bag zilele saptamanii si serile in week-enduri. Considerand 4 ore pe zi in uichenduri (au fost si cate 14 ore pe zi, au fost si zile-n care mi-am vazut de viata)... 2 ani x 50 uichenduri x 2 zile pe uichend x 4 ore = 800h.

70 de lei ora (parca asa era?)...
Rezultat = mult.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2258 on: February 16, 2018, 11:28:51 AM »
Nu poti sa compari pasiunea si bibileala de acasa cu munca din service.

Un service are utilaje, utilitati, scule si aparatura sa faca totul mai repede si chiar sa comaseze lucrari. Dar au si experienta si nu trebuie sa stea sa caute tutoriale sau instructiuni. (expl. am schimbat rulmenti in cutie, au fost montati in reteaua autorizata, s-a luat dinanometrica si s-au strans suruburi la cuplu. Omul face asta regulat, nu o data in viata si deja stie cati Nm trebuie. Eu as fi stat sa caut si sa validez informatia de 2 ori inainte sa strang acele suruburi din cutie, daca as fi gasit informatia si tot as fi stat cu sufletul la gura sa nu fie gresit).

Bibileala de acasa este cu atentie la detaliu, pitici pe creier, abordata eficacitatea (obtinerea rezultatului dorit prin munca de cea mai inalta calitate, fara scurtaturi), nu eficienta (obtinerea rezultatului dorit in cel mai rapid mod, la costul cel mai mic).

Expl: Eu pun vaselina cu rezistenta termica mare pe mai toate surubelele pe care le desfac si unde se poate folosi asa ceva. De ce? Pentru ca vreau sa tin masina si daca va mai trebui sa dau jos ceva o sa o fac fara sa rup suruburi si fara parghii de 1m. Imi ia mai mult timp sa ajung la rezultatul dorit (expl. schimbat un radiator, dat jos un far, o distributie etc). Intr-un service se pune pneumatica pe desfacut suruburile (daca se rupe ceva se inlocuieste si factureaza clientul pe motiv ca masina e veche) etc. Lucrarea dureaza de n ori mai mult daca o fac eu, dar posibil sa imi fie mult mai usor data viitoare date fiind posibilitatile pe care le am acasa.


Deci, ce face muttley acolo nu se poate reproduce intr-un service. Nu are nimeni timp si bani de asa ceva. Mai stiu eu pe unul care a facut un swap unui client, si-a blocat singurul elevator 3 saptamani si a dat faliment ca nu a avut bani sa plateasca chiria pe spatiu.
« Last Edit: February 16, 2018, 11:38:00 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2259 on: February 16, 2018, 11:30:54 AM »
Corect, comparatia-i inutila.
WRX SW 2002