Si, in sfarsit, prima modificare pe 2018!
Bara antiruliu spate.
In memoriam 20mm,
poza 1 si
poza 2.
Reamintesc, asta fu primul upgrade, ce a inlocuit-o pe cea de fabrica, de 17mm.
O gasiti pe olx.
Pasul 1: scos bara veche cu tot cu bielete si colierele palier de pe troaca, au ramas in urma doar suportii OEM, din tabla.
Din amintiri, Pfaizzzzer a rupt ceva suruburi de fixare suporti la a lui. E normal, ca piulitele sunt sudate in lonjeroane, portiuni din filetele suruburilor stau expuse in lonjeroane si oxideaza, iar cand tragi de ele se rup. M-am inarmat cu rabdare...
Din 4 suruburi, 3 au acces facil cu tubulara. Al 4-lea e ascuns bine sub gatul de umplere cu benzina. Am gasit ceva acces cu o inelara usor cotita, ca n-am vrut sa demontez gatul sau canistra carbon.
Si, culmea, fix asta n-a iesit usor. A trebuit desfacut, stropit cu degripant filetul, infiletat la loc ca sa intre degripantul in piulita, desfacut, stropit, infiletat. Repetat manevra de vreo 3 ori. Durata - o ora.
Cu suportii originali din tabla afara (n-am poza), am constatat ca cei din aluminiu sunt mult mai grosi. Am masurat suruburile, grosimea celor din aluminiu, e ok, suruburile au suficient filet.
O mica adaptare aici totusi:
Pe gaura aia mare din suportul canistrei se fixa un obturator din cauciuc pentru lonjeron. Din cauza fixarii in sandvis cu suportul mai gros Whiteline, obturatorul ar fi venit mai jos, nemaiobturand astfel ce avea de obturat. Solutia a constat in a-l scoate de pe gaura si-n a-l infige direct in lonjeron. Suportul canistrei (piesa metalica cu gaura mare in ea in poza) vine acum peste obturator, il apasa cu delicatete si nu-i permite sa cada pe drum ca sa astupe vreo groapa. In poza e montajul final. Dar probabil nu s-a inteles nimic
Comparatie bare si bielete.
Barele-s la fel de late (ce bine) si bieletele... seamana. Bielete Kartboy, ca cica astea-s sfaraiala maxima.
Asezat toate componentele in pozitie, suporti, coliere, bielete, bara noua. Bucsele astea nu-s greaseless, asa ca le-am mazgalit cu vaselina din kit. Zgaltait troaca, ajustat una-alta, strans. Apoi, sticar. Apoi, poze.
Dintr-o nefericire tragica, doar un colier din kitul lateral lockout a putut fi montat, pe dreapta. In stanga n-am tronson drept ca sa-l asez. Dar, totodata, insasi curbura cu probleme din stanga indeplineste rolul colierului, deci aia e, am un colier in plus / amintire.
Si am avut inspiratia de a mai verifica ceva, bratul barei. Si m-am mirat sa vad ca difera chiar mult.
Am masurat
din mijlocul barei pana la
gaura de fixare de la OEM si pana la
gaura din mijloc la WL.
Cam
197mm la OEM si 185mm la WL.
Si aici devine cumva complex.
Bara noua e de 22mm. Ei spun ca mijlocul se comporta ca un 22, exterior ca un 21, interior ca un 23 (era ceva filmulet pe yt).
Eu nu-i cred, n-am o parere buna despre Whiteline in general, cred ca le-au estimat la ochi. Cred ca-i mai degraba cum zic
astia de aici (au scris valorile undeva mai jos).
Explicatia (mea): versiuni mai vechi ale barei asteia retezau conductele de frana. Eu cred ca primele bare respectau cota de brat OEM. Apoi, avand incidentele cu conductele de frana, au scurtat bratul.
Simplificat: desi bara are 22mm diametru, pentru ca M=Fxb, iar b e mai scurt, bara e undeva pe la un teoretic 22.5-23mm pe pozitia de mijloc. Iar eu am montat-o, de nesatul ce sunt, direct la pozitia rigida. Deci am pe la 23.5-24mm teoretic. Mai degraba 23.5. Ceea ce e prea misto, ca am bara aia de sedan care nu se poate monta de 24mm, nereglabila.
Bun, cum se comporta noua bara... Nicio idee. Mai am 2 luni de suspendare
Edit: desi am mai zis-o de mute ori, in conditii asemanatoare... Eu inca sper, asa ca zic.
Spatele e gata. Lockout bolts, bucse poliuretan pe diferential, acum bara antiruliu groasa cu tot cu accesorii. In afara de R180 nu mai am ce-i face.