2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW


Muttley

  • 5178
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2261 on: March 08, 2018, 16:16:29 PM »
Asa, si?
Povestea vietii mele.
Acu' vreo multi ani erau in voga radarele fixe, puse pe europeana. Eu mergeam noaptea cu Dacia de la Sholdova la Bucuresti, ca era liber. Mergeam cam la 1-2 luni acasa. Si ma tot suna maica-mea... "ai amenda". De cand??? Cica de cu 6 luni in urma. Si m-a sunat de vreo 4 ori, de fiecare data la fel, "ai luat amenda acu' 6 luni, da' ti-a venit abia astazi".
Ei, ultima oara fu mai cu dichis, era cu 101 la ora si cu invitatie expresa la politie ca sa predau permisul. Pacat ca eram in Franta si mai aveam de stat. Fu cam circ atunci, schimb de mailuri cu rutiera, dat la pace cu ei...
Imediat dupa, radarele fixe au fost declarate ilegale.
Serios ca nu ma supar nici de data asta :)

Mno, daca tot ai dat up... Ma uit la vremea de afara si nush ce sa fac. Am dat examenul, expira suspendarea in 2 saptamani. Parca e la fix sa ma apuc de schimbat (relaxat) ambreiajul... Da' ma trage inapoi lipsa posibilitatii de a salta cotetu' foarte sus. Csf?
WRX SW 2002

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2262 on: March 08, 2018, 16:45:56 PM »
Cum ce sa faci? Cea mai la indemana solutie. Cumperi niste capre reglabile de moare lumea, nu cred ca ar costa mai mult de 75% din pretul (cu toate upgrade-urile la zi) al WRX-ului.
Acum ai revenit la cazul precedent, esti inginer, stii ce sa faci.  :)
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2263 on: March 10, 2018, 01:30:34 AM »
Pai n-am vorbit noi acum hat ca daca vrei bara de sedan trebuie sa faci conversie completa la sedan (bascule, bielete directie si capete de bara, bielete antirului, amortizoare de sedan.. ah stai ca astea ai deja ;D)

Poate ma insel dar dat fiind ca sunt in curs de conversie la basculele de sedan mai bine sa verific...eu din cate am citit, la wrx ai nevoie doar de bascule si bieletele antiruliu. Capetele de bara cat si bieletelw de directie raman aceleasi. Ma insel eu?
Si un link de unde m-am inspirat:
http://thedreamscars.blogspot.ro/2012/04/sti-aluminium-control-arm.html?m=1

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2264 on: March 10, 2018, 07:43:59 AM »
Doar ca nu vad sa scrie ca el are break sau sedan. Directia o reglezi ca ai filet destul la bielete si capete de bara, dar la restul mai greu.

Am studiat si eu problema destul de mult, ca si eu am vrut brate de aluminiu la break.
Vezi tu la fata locului dum pica...

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2265 on: March 10, 2018, 20:13:06 PM »
no ce jante iti cumperi/pui pe masina ca sunt curios ;D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5178
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2266 on: March 10, 2018, 20:17:49 PM »
Habar n-am. Probabil enkei de hatch.
Ceva care sa se potriveasca pe 5x114.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2267 on: March 10, 2018, 21:28:45 PM »
De la schimb de ambreiaj ai ajuns la altceva pana la urma ah? :D

Muttley

  • 5178
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2268 on: March 10, 2018, 21:46:32 PM »
Mdea... Vand ambreiaj nou :(
WRX SW 2002

Muttley

  • 5178
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2269 on: March 17, 2018, 19:03:45 PM »
Si, in sfarsit, prima modificare pe 2018!  ^-^
Bara antiruliu spate.



In memoriam 20mm, poza 1 si poza 2.
Reamintesc, asta fu primul upgrade, ce a inlocuit-o pe cea de fabrica, de 17mm.
O gasiti pe olx.

Pasul 1: scos bara veche cu tot cu bielete si colierele palier de pe troaca, au ramas in urma doar suportii OEM, din tabla.
Din amintiri, Pfaizzzzer a rupt ceva suruburi de fixare suporti la a lui. E normal, ca piulitele sunt sudate in lonjeroane, portiuni din filetele suruburilor stau expuse in lonjeroane si oxideaza, iar cand tragi de ele se rup. M-am inarmat cu rabdare...
Din 4 suruburi, 3 au acces facil cu tubulara. Al 4-lea e ascuns bine sub gatul de umplere cu benzina. Am gasit ceva acces cu o inelara usor cotita, ca n-am vrut sa demontez gatul sau canistra carbon.



Si, culmea, fix asta n-a iesit usor. A trebuit desfacut, stropit cu degripant filetul, infiletat la loc ca sa intre degripantul in piulita, desfacut, stropit, infiletat. Repetat manevra de vreo 3 ori. Durata - o ora.

Cu suportii originali din tabla afara (n-am poza), am constatat ca cei din aluminiu sunt mult mai grosi. Am masurat suruburile, grosimea celor din aluminiu, e ok, suruburile au suficient filet.
O mica adaptare aici totusi:



Pe gaura aia mare din suportul canistrei se fixa un obturator din cauciuc pentru lonjeron. Din cauza fixarii in sandvis cu suportul mai gros Whiteline, obturatorul ar fi venit mai jos, nemaiobturand astfel ce avea de obturat. Solutia a constat in a-l scoate de pe gaura si-n a-l infige direct in lonjeron. Suportul canistrei (piesa metalica cu gaura mare in ea in poza) vine acum peste obturator, il apasa cu delicatete si nu-i permite sa cada pe drum ca sa astupe vreo groapa. In poza e montajul final. Dar probabil nu s-a inteles nimic  ;D

Comparatie bare si bielete.
Barele-s la fel de late (ce bine) si bieletele... seamana. Bielete Kartboy, ca cica astea-s sfaraiala maxima.





Asezat toate componentele in pozitie, suporti, coliere, bielete, bara noua. Bucsele astea nu-s greaseless, asa ca le-am mazgalit cu vaselina din kit. Zgaltait troaca, ajustat una-alta, strans. Apoi, sticar. Apoi, poze.







Dintr-o nefericire tragica, doar un colier din kitul lateral lockout a putut fi montat, pe dreapta. In stanga n-am tronson drept ca sa-l asez. Dar, totodata, insasi curbura cu probleme din stanga indeplineste rolul colierului, deci aia e, am un colier in plus / amintire.

Si am avut inspiratia de a mai verifica ceva, bratul barei. Si m-am mirat sa vad ca difera chiar mult.
Am masurat din mijlocul barei pana la gaura de fixare de la OEM si pana la gaura din mijloc la WL.
Cam 197mm la OEM si 185mm la WL.
Si aici devine cumva complex.

Bara noua e de 22mm. Ei spun ca mijlocul se comporta ca un 22, exterior ca un 21, interior ca un 23 (era ceva filmulet pe yt).
Eu nu-i cred, n-am o parere buna despre Whiteline in general, cred ca le-au estimat la ochi. Cred ca-i mai degraba cum zic astia de aici (au scris valorile undeva mai jos).
Explicatia (mea): versiuni mai vechi ale barei asteia retezau conductele de frana. Eu cred ca primele bare respectau cota de brat OEM. Apoi, avand incidentele cu conductele de frana, au scurtat bratul.

Simplificat: desi bara are 22mm diametru, pentru ca M=Fxb, iar b e mai scurt, bara e undeva pe la un teoretic 22.5-23mm pe pozitia de mijloc. Iar eu am montat-o, de nesatul ce sunt, direct la pozitia rigida. Deci am pe la 23.5-24mm teoretic. Mai degraba 23.5. Ceea ce e prea misto, ca am bara aia de sedan care nu se poate monta de 24mm, nereglabila.

Bun, cum se comporta noua bara... Nicio idee. Mai am 2 luni de suspendare  :'(

Edit: desi am mai zis-o de mute ori, in conditii asemanatoare... Eu inca sper, asa ca zic.
Spatele e gata. Lockout bolts, bucse poliuretan pe diferential, acum bara antiruliu groasa cu tot cu accesorii. In afara de R180 nu mai am ce-i face.
« Last Edit: March 17, 2018, 19:59:38 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2270 on: March 17, 2018, 20:00:09 PM »
Cu permisiunea ta, as recomanda la montaj prin asamblari filetate (si nu numai ) vaselina Moli Slip - Copaslip. Nu e vorba de reclama, personal o folosesc la munca si pe acasa de foarte multi ani. Suruburi, piulite de inox sau otel, chiar si combinate, nu au pus probleme dupa 2 ani de utilizare in mediu salin, termic, in conditii solicitante. Nu stiu ce pret are in tara, probabil e scumpicica, dar face treaba. Asupra cauciucului nu am vazut vreo influenta, dar e de evitat, sa zic. Daca folosesti alte produse "anti seize", e foarte bine.

Muttley

  • 5178
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2271 on: March 17, 2018, 20:02:10 PM »
Folosesc Loctite 243 unde e groasa. Daca nu e groasa, vaselina. Am anti-seize cu cupru, dar am uitat de el.
Mersi pentru recomandare, voi tine cont! ;)
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2272 on: March 17, 2018, 20:28:38 PM »
Aaa, si daca tentatia e a ramane cu ochii pironiti pe stralucirea pieselor expuse (vezi gaina cu margica ;D ), trebuie remarcate si desenele care au inchis lantul dimensiunilor. Asa, da !!!

Muttley

  • 5178
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2273 on: March 17, 2018, 20:46:10 PM »
Aaaa, desenele de pe carton!
Alea-s o ciorna. Asa arata cel final:



...care desen a condus la aceste pretioase obiecte...



...care in final au facut acest montaj desavarsit.



Desi imi place mult subiectul asta si as vorbi despre el alte 100 pagini... end offtopic  :)
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2274 on: March 17, 2018, 22:24:46 PM »
Ca de obicei, o placere sa citesc posturile tale :) Ma bucur ca am o sursa de documentare atat de completa  ;D

Acum sa postez si eu ce am facut astazi...

Muttley

  • 5178
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2275 on: March 26, 2018, 09:44:20 AM »
Gata!
Ieri fu soare si uscat, pe troaca am rotile de vara, asa ca am verificat comportamentul noii bare.
Subvirare - nu mai e deloc.
Supravirare - da! Baiul e ca fuge prea usor de fund si destul de puternic. Inainte exista tranzitie, acum nu, e doar alternanta aderenta/derapaj.
Solutie provizorie - da! Asta-i frumusetea barelor reglabile. Dar am s-o las asa, pana la, vezi mai jos...
...solutie definitiva - sa ma apuc de bara fata de 24, sa-i fac ce adaptari am sa-i aduc si s-o pun si p-aia. Apoi mai vad de acolo.

Reamintesc, am 22.5 pe fata si ~23/24 pe spate.

Si am primit din UK si placutele Ferodo DS Performance spate. Intr-o zi cu soare am sa schimb franele.
« Last Edit: March 26, 2018, 09:45:02 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2276 on: March 26, 2018, 10:10:24 AM »
Daca pui pe fata 24, vezi sa nu fuga precum spatele.

Pune spatele pe cea mai moale setare. Eu nu inteleg de ce ai tinut sa o intaresti asa mult.

Muttley

  • 5178
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2277 on: March 26, 2018, 10:53:49 AM »
I-am pus lowered springs care-s mai moi decat cele originale. Adica mai comfy, dar si ruliu mai mare :D
Confortabilul imi convine, ruliul nu. Iar cu barele abordez problema exact acolo unde deranjeaza.

Va trebui sa mergi (totusi) in masina mea candva, ca tu cred ca ai cea mai clara idee despre cum merge un wagon nestricat. Sau Musiu...
WRX SW 2002

Muttley

  • 5178
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2278 on: March 28, 2018, 22:19:08 PM »
Referitor la ce scriam aici...
Daca are cineva chef si rabdare sa inteleaga problema, am realizat ca s-ar putea rezolva usor montand bara rasturnata.

Gen cum au facut astia aici.
Primul deliberat (cred), al 2-lea din greseala.





Tooooooootusi... Avand in vedere riscurile, deloc neinsemnate, cred c-am sa modific totusi bara  :-[
Ca in poza, bucsa rosie sudata, schema facuta la repezeala.



Brate de sedan nu vreau, din motive destul de bune.
Sa modific bratele masinii nu vreau, din motive subiective.
Daca intelegeti problema, pareri va rog.
WRX SW 2002

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2279 on: March 29, 2018, 05:38:31 AM »
Supravirare - da! Baiul e ca fuge prea usor de fund si destul de puternic. Inainte exista tranzitie, acum nu, e doar alternanta aderenta/derapaj.
Reamintesc, am 22.5 pe fata si ~23/24 pe spate.

 ;) good job
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY