2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2440 on: July 06, 2019, 17:25:39 PM »
Mai bine ii desfaci acum motorul și vezi ce trebuie reparat. Dacă e sa crape într-o sesiune de abuz cine stie unde se oprește cu stricăciunile.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2441 on: July 06, 2019, 18:32:29 PM »
cati km vrei sa faci cu rivanolul asta ? la cat dai jos uleiul de obicei ?
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2442 on: July 06, 2019, 18:58:45 PM »
4 mii km merge uleiul la mine.
Pe topic la andea nu l-ai fi botezat  ;D

In principiu eu vreau 2.5 CD, deci motorul asta nu e musai sa-l refolosesc. Chiulasele trebuie sa scape intregi, ca alea-mi trebuie, nu vreau sa aud de AVCS.
Daaaaaca crapa curand, nu se stie, blocul sa scape intreg si e parfum. Il fac 2.1 CD si ala e.

Eu am luat-o cu 113 mii si nu stiu ce viata a avut. Stiu doar ca turbo avea joc, pe motiv de ulei degradat, deci semnele n-ar fi bune. Acum are 142 mii.

Deci ii dau cu incredere pana decedeaza.
« Last Edit: July 06, 2019, 19:00:31 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2443 on: July 06, 2019, 21:37:52 PM »
rivanol se cheama si la mine ... dezinfecteaza tot :)

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2444 on: July 06, 2019, 23:29:44 PM »
pe andea l-am sunat sa il intreb de rivanol :D  , pe hartie este f bun sunt curios daca o sa auzi/vezi/simti vreo schimbare
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2445 on: July 07, 2019, 12:28:22 PM »
Am auzit mai putin in dimineata asta clampaneala de la pornire, deci scop atins.
De presiune nu stiu, n-am apucat sa montez ceasul :(

Am facut o plimbare la Fagaras, i-am dat unde a fost nevoie si l-am facut p-un baietica cu un 300C, in rest mers economic. Cam 10 la suta consumul, in conditiile in care am aruncat niste benzina la schimbul de filtru. Deci poate putin sub.

In fine, chestia-i ca sonda noua, Denso, din 2015 s-a bulit, iar cea din 2002 merge bine.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2446 on: July 07, 2019, 12:35:45 PM »
S-a rezolvat chestia cu clantaneala pentru ca e de la pahare (care trebuiesc reglate la 100.000 km) si ai schimbat uleiul.
Am impresia ca Denso astea de pe ebay (sonde, debitmetre) sunt fake.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2447 on: July 07, 2019, 12:37:31 PM »
Reglajul e cu saibe calibrate la astea? Shims cum zice ungurul?
Poate pilitura e de acolo... <3
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2448 on: July 07, 2019, 12:39:36 PM »
E cu schimb de pahare.
E imputita treaba.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2449 on: July 07, 2019, 12:40:29 PM »
Da ma, sunt insusi tachetii calibrati. Da, smf in ei ^-^

Later: daca-s tacheti tarati, aia nu chițcaie 1 secunda la pornire. Asta e obiceiul celor hidraulici.
« Last Edit: July 07, 2019, 20:28:46 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2450 on: August 11, 2019, 22:26:14 PM »
Probleme mari... Motorul inca n-a crapat, dar am smuls o aparatoare de pe spate. Asa c-am pus una noua. Si daca am pus una noua, am pus doua noi...



Si am mai desfacut ambele carenaje, sa vad ce-i sub ele. Nimic rau, dimpotriva.





Doar amortizoarele, in ciuda tuturor tratamentelor, se incapataneaza sa rugineasca. Dar cat timp nu curg, fie.

Desi am fost informat ca WRX-ul meu sta pe "chituci", ceea ce n-am observat sa se fi intamplat vreodata, se incapataneaza sa mearga. Inca ma astept sa crape motorul ala, dar inca nimic  :(
Ah, si e daily de cand a plecat STI-ul rosu. Se strecoara prin trafic, consuma putin, viata e buna. Cam mult ruliu, dar asa e la vechituri.

Si atat, ca altceva mai spectaculos n-am.
Ba pardon...  ^-^

WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2451 on: August 12, 2019, 21:48:35 PM »
Inca ma astept sa crape motorul ala, dar inca nimic  :(

Desi nu inteleg nimic, tehnic vorbind, eu ii urez motorului tau un succes exploziv in urale si apaluze spumegand in pulbere de extinctor portabil!  ;D
Nici nu va salut! Noapte buna!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2452 on: August 12, 2019, 21:50:17 PM »
Mersi. Desi nu-s convins...  :-\
WRX SW 2002

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2453 on: August 12, 2019, 22:07:01 PM »
Mie imi plac etrierii. Discurile sunt prea fițoase, sper ca și utile.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2454 on: August 12, 2019, 23:08:59 PM »
... Discurile sunt prea fițoase, sper ca și utile.

Fițos este decât  proprietaru' deși inutil... >:D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2455 on: August 12, 2019, 23:52:50 PM »
Dilema. Djili cu sare sau fara ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2456 on: August 13, 2019, 09:01:38 AM »
Ce e "djili"?
WRX SW 2002

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2457 on: August 13, 2019, 09:03:07 AM »
You know nothing:


Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2458 on: August 13, 2019, 09:03:59 AM »
Aha, in loc de popcorn.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2459 on: August 20, 2019, 22:56:50 PM »
Dupa chestii pe la casa, familie si Ignis, a venit si randul Imprezei concediul asta, la care aveam niste restante cam vechi pe consumabile.



..............

Am inceput cu franele. Iulie 2016, deci 3 ani, 1 an intarziere.
Procedura e detaliata la linkul de mai sus. De data asta am scos lichidul vechi cu ajutorul gravitatiei. Tind sa cred ca e mai bine cu ajutor la pedala, se agita mai bine lichidul din etriere si cred ca iese mai mult din cel vechi. Am folosit acelasi lichid, Ferodo din supermarket, am plimbat vreo 400ml. Adica am facut economie.

Highlights...









Jegut in vas. Probabil si prin alte locuri nevizibile. Totusi, in astia 3 ani, 1 mai mult decat standardul, km extrem de multi n-am facut (sub 30k), iar masina a vazut doar 2 sesiuni de trackday si un rodaj de frane. Sa zica il rog ala de stie, de unde vine jegutul ala.



...si un capison de aerisitor fata copt. Acum are de Duster, Logan, habar n-am de unde provine.

.......................

La racire, decembrie 2015, dar a mai fost un episod in primavara 2016, cand am dezbracat motorul. Deci 3.5 ani, adica 1.5 peste termen.



Asa arata antigelul vechi pe care am sa-l duc zilele astea la Petrom. Probabil contaminare cu gaze motor, sau poate chin mare prin turbo, chiulase si pe unde mai e cald la Subaru. Dar mie mi se pare ca arata nasol. Ma rog...



Clatirile nu le-am mai numarat, ca am facut vreo doua cu apa dedurizata de la robinet, abia apoi m-am bagat in bidoanele de distilata. Am folosit de data asta 1l de otet alimentar la prima si a 2-a clatire.

Diferente si detalii observate acum fata de datile trecute:
- palnia etansa pe vasul de degazare e D-zio. Trebuie sa caut ceva dedicat si neartizanal, am sa ma uit pe ebay;
- pe toata perioada clatirilor, evident, dop (M8) in furtunul de la vasul de degazare;
- golirea am facut-o cu furtunul de jos de radiator, e cel mai simplu, debitul cel mai mare;
- si aici e delicat... Din motor ies cam 4l daca il golesc sub 89-85 grade. Din motor ies cam 7-8l daca il golesc peste 89 grade. Termostat netrebnic... Nu cred ca e sanatos totusi sa-l golesc fierbinte, ca chiulasele alea abia asteapta sa se indoaie, golite de apa fiind. Anunt daca le-am indoit azi.
- si aici e si mai delicat... Daca las circuitul nepresurizat sa urce peste 93 de grade, fierbe spectaculos si se pierde apa distilata scumpa. Or fi 93 de grade la senzor, dar prin chiulase pare-se ca-s oliac' peste 100... Sarcina zero, relanti, eu cred ca au scapat garniturile. Daca nu, din nou, anunt.

Umplerea...
Eu stiam de 7.7l la masina asta. Azi au intrat 8.55 (nu rotunjesc pentru ca m-am chinuit teribil sa masor atat de exact). Si subliniez, "au intrat". Habar n-am cata apa mai zacea prin cotloane. Tot ce e diferit la racire e radiatorul usor mai gros si mai dens si ceva furtunaraie in plus pe la AOS. Dar parca peste 1l in plus eu nu vad in astea...

Bun, dupa cativa ani in care m-am familiarizat cat de cat cu Subaru turbo, iata reteta mea, editia 2019, de umplere si aerisire. Zic 2019 ca poate data viitoare mai schimb una-alta.



In poza sunt marcate:
- bot saltat;
- palnie pe vas degazare;
- furtun vas expansiune gatuit.

Bot saltat cred ca nu mai are nevoie de explicatii.
Palnia, am zis deja, e fiul maicutei D-lui. Cu conditia sa stea locului si sa etanseze si sa nu se deformeze la apa oparita.
Furtunul e gatuit si nu obturat dintr-un motiv simplu. Odata incheiata aerisirea (96 grade, elv, samd), apa din palnie se muta in vasul de expansiune prin simpla inlaturare a gatuitorului. Priceless, asa ajungi sa masori 8.55l, cand nu pierzi strop de zeama.

Si inchei cu ce trebuia sa incep. Mi-am irosit toata amiaza prin trafic greu de Brasov neaglomerat (o duda!) cautand G12+ pe la toate aprozarele de profil de le stiu in vagauna asta. Berbecii de furnizori Eneos nu tin pe stoc antigel (wtf...), iar Hepu am gasit doar un bidon. Ii zic aluia ca cine cauta antigel nu ia doar 1 bidon si-mi zice ca sta in raft de 3 ani. Am folosit iar Hepu G11...

Ziua s-a terminat cu spalatorie exterior (lichid de frana) si motor (lichid de frana si antigel) si parcat cu botu-n sus.
« Last Edit: August 20, 2019, 23:04:19 PM by Muttley »
WRX SW 2002