Electricianul a dat-o-n afanare tapiterie
Neglijasem grav subiectul furtun de boost. Aveam o idee, dar n-aveam cu ce, asa ca intr-o pauza de la munca am facut un desen cu ce vreau, ca sa intreb pe forumul celor ce merg pe apa.
Nu ajunsesem la o concluzie clara, asa ca m-am dus intr-un parc de dezmembrari, de unde am plecat cu un T de tractor (model Haudi A6), ieftin rau, 60 de lei. "Ieftin" in special pentru ca nu aveam cotele precise ale furtunului meu de servo si cam riscam sa-l iau degeaba.
Asa arata dupa ce l-am dat afara din intestinul ala de Haudi...
Si asa arata dupa ce l-am pus pe furtunul de servo. Va zic eu cum: perfect!
Muttley pro-tip, desi l-am mai mentionat si acu' 4 ani, cand am scurtat MAF hose Samco: daca se doreste taietura dreapta si plana, un colier asigura un ghidaj foarte multumitor.
Bun, am ales furtunul de servo pentru ca:
- lungime traseu furtun de boost/vacuum cea mai mica;
- nu trebuie sa traversez motorul ca sa ma leg la circuitul de vapori sau la BPV;
- furtunul de servo se schimba usor, e mare si grosolan, si-n linii mari mi s-a parut mie o idee buna tare.
T-ul se sprijina pe ceea ce cred eu ca e o supapa unisens din furtun, necesara ca sa nu se umfle servofrana ca un balon cand admisia trece pe boost.
Aflu zilele astea daca mi-a scapat ceva pe parte de teorie.
Momentan a ramas asa, pentru ca eram nerabdator sa continui cu ce fac de zile bune.
Cam asta avea sa fie traseul firelor de alimentare.
Putin pe dos, cum firele de la ceasul de ulei erau scurte, cele de la wideband lungi. Intersectia avea sa fie in dreapta, opusa tabloului de sigurante. Stiam asta, dar am vrut neaparat pozitia asta a ceasurilor.
Dupa ore intregi de legat si lipit, masurat si scurtat, imbracat, aranjat, fixat si amortizat, asta avea sa fie mataraia finala.
Intentiile au fost: nu zgomot, nu dat foc copaii.
Dedesubt, o siguranta de 5A (am aflat din alta parte, mersi) si minunata fixare de masa.
Asa ca... Proba!
Toate pareau sa mearga, asa c-am continuat cu fixarea tabloului de bord.
Apoi am mutat cele 2 cleme albe si fusta flexibila de pe rama OEM pe SMY.
Fixare rama...
Si apoi, pressfit, cu
camere de bicicleta (
), ceasurile.
M-am mutat dedesubt, unde, avand masca aia scoasa, am profitat de ocazie ca sa schimb o piesa, la fel, cumparata de peste 2 ani.
Desi cea veche nu prea mai facea figuri, am constatat ca abia astepta. Ceva contact imperfect, cum contactorul nou pare mult mai hotarat.
Logic ca nu m-am abtinut, desi era trecut de 1 noaptea, si am pornit-o putin.
Trebuie sa vad prin setarile astuia de ulei cum sa fac sa nu se mai aprinda in toate culorile paletarului la pornire. Si cum trec in bari sau livre pe tol patrat, ca aia de acum nush ce e.
Iar la cel cu banda larga tre' sa descarc nush ce program dedicat si sa-mi prind urechile prin el cu o groaza de chestii.
Before si after de final de montaj...
Final macar la interior.
Nelipsita predica...
Am vrut temperatura si presiune ulei, ma intreb ce presiune de ungere are motorul asta din prima zi, iar acum voi sti. Si n-am vrut jdemii de ceasuri insirate in stil ricer, d-aia am luat dual.
Andea a vrut wideband. Intial, eu ma oprisem la un Prosport cu aspect vintage, cu ac si verde. Dar Vali a zis ca are sonda aia naspa, asa ca am luat singura versiune cu sonda faina. Intamplator, dual si asta.
Si, cel mai important lucru... Desi am 4 parametri suplimentari, NU m-am atins de ceasul ala superb si verde de fabrica, asezat pe bord!
Nu glumesc, chiar imi place ceasul ala, ii da farmecul de anii '90 - 2000 dupa care ma omor atat de tare.
O sa mai am 1-14 predici dupa ce le setez si probez mai cum trebuie.
PS: am scazut de la 260km/h la 180km/h cu ceasurile de Japonia. Vad ca acum am scazut la 160km/h cu ceasurile aditionale. In ritmul asta o fac Logan de 1.0 aspirat.