2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2640 on: May 09, 2020, 20:40:55 PM »
In bieleta de directie atinge?

Daca da, fa mai mica bieleta antiruliu(cat se poate, sa nu atinga piulita de reglaj in burduf).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2641 on: May 09, 2020, 20:46:06 PM »
Da, in bieleta de directie.
Inteleg ce zici, dar cat sa ajute 2 spire...
Oricum, am incercat absolut orice. Doar polizarea barei a mers.
Deci verifica la bracaj, ca parca si tu ai reglabila fata. Adica cu urechea mare.

Edit: am asa, o banuiala c-am aplicat tensiunea-n roata invers.
Incerc maine sa filmez contactul.
« Last Edit: May 09, 2020, 22:24:15 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2642 on: May 09, 2020, 22:59:38 PM »
Eu am caster kit de la ei si ma gandesc ca e mai in fata bascula; sau mai bine zis, sper ca e mai in fata.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2643 on: May 09, 2020, 23:09:40 PM »
Eu nici pana acum n-am inteles cum functioneaza ALK-ul Whiteline si ce se obtine coborand bucsa.
Daca ar muta-o-n exterior in plan orizontal, ceea ce fac bucsele excentrice, da, ar modifica casterul si ar duce pivotul spre fata. Poate face asta si Whiteline, o fi avand cusca cu gaurile in alta pozitie. Tu ar trebui sa stii, ca le-ai avut in mana.

Tu ai oricum alte brate si alta bara. Iti foarte recomand sa verifici daca ai contacte sau proximitati la bracaj.

Gata, e clar, se pare ca ALK-ul muta si bucsa spre exterior.
https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2490957

Deci da, ar trebui sa ai bratele mai in fata cam cat le am si eu. Si mai ai 3 metode de a mari casterul si mai mult. Cumulativ chiar.
« Last Edit: May 09, 2020, 23:19:00 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2644 on: May 09, 2020, 23:30:21 PM »
Da, il si coboara si il si scoate in exterior.

Pentru caster as putea sa rotesc amortizorul cu o gaura, incat sa mut centrul de rotatie din flansa spre spate.
Dar pierd din cadere daca nu ma insel (cel putin asa vizualizez acum fara sa caut exact).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2645 on: May 09, 2020, 23:49:49 PM »
Sunt mai multe de fapt.

1) brate cu caster mare (ce am eu)
2) ALK, si ma refer la custi cu alta pozitie in plan orizontal
3) bucse excentrice
4) intoarcere 180* pin brate (free mod)
5) flanse reglabile.

Si repet, se pot folosi toate impreuna. Limita e impusa de parasocul fata, dimensiunea anvelopelor si, pare-se, de bara antiruliu  :laugh:
Cum sa nu iubesti Subaru  ^-^

Daca muti fixarea de pe oala pur spre spate, la cadere pierzi, insa insesizabil.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2646 on: May 30, 2020, 17:53:09 PM »
Dap, e ok, masina merge bine  ::)

WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2647 on: May 30, 2020, 18:37:27 PM »
De la atāta reglat brațe și bielete. :D

dan_b

  • 1319
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2648 on: May 30, 2020, 19:01:03 PM »
O sa te superi, dar... stil de circuit pe un drum public...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2649 on: May 30, 2020, 19:07:53 PM »
Nu, deloc, ai perfecta dreptate.
Ideea e ca se pot intampla tot felul de minuni, si faza asta mi-a cam deschis ochii.
WRX SW 2002

dan_b

  • 1319
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2650 on: May 30, 2020, 19:23:32 PM »
Da, e plin de neprevazut pe drumurile din Romania...
Am intalnit odata, noaptea, pe banda 2 a autostrazii Soarelui, mergand alene 3 insi, unul langa altul...
Si eu veneam pe banda 2, noroc ca terminasem de depasit masina de pe banda 1... A fost doar un semitest al aleanului, cu ceva adrenalina, in rest ok.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

2xGhe

  • *
  • 1806
  • Pentru fani, nu pentru bani!!!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2651 on: May 31, 2020, 17:56:51 PM »
Dap, e ok, masina merge bine  ::)



Mie mi-a placut :D
Pentru FAAAAANi nu pentru bani!

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2652 on: June 01, 2020, 12:55:28 PM »
Intr-un mod nesanatos, si mie. In special faptu' ca nu s-a-ntamplat nimic  :-\
______________________________________________

Urmele de contact si cat am polizat.

Deci imi statea pe creierut, am pus dremelul pe ea si i-am facut loc.



Dar tot nu-mi convine, ca poate e un damb de 30mm cand fac manevra cu spatele si va atinge-n alta parte  >:(
Variante:
1) scot bara si o iau la flex cu tot cu gaura aia de reglaj de n-o mai folosesc veci. Sau o rabatez in jos si o tai direct pe masina;
2) mai scurtez bieletele cu o spira (atat mai am disponibil);
3) poliuretan pe brate;
4) arcuri originale, garda la sol originala;
5) roll center kit (bratul coboara, trage bieleta antiruliu dupa el, indeparteaza bara de bieleta de directie).

 >:( >:( >:(
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2653 on: June 01, 2020, 15:45:41 PM »
Ai adăugat prea multe variabile acolo și Subaru nu prea lasă tolerante mari.

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2654 on: June 01, 2020, 16:13:06 PM »
Mihai, ai mare dreptate. Insa doar pe jumatate  ^-^

Da, pentru doar 1.5* diferenta de caster, implicit de ampatament, Subaru are 2 repere de bare antiruliu, cu forme diferite. Nu m-am suparat, nu m-a fortat nimeni, am vandut-o pe prima, am mai luat una.

Ok, ai dreptate doua treimi. O treime e vina marketingului consumerist.
Asta pentru ca Whiteline avea bara antiruliu nereglabila pentru masina mea, dar probabil nu se vindea, lumea voia reglabila, 2 in 1. O configuratie totaaaaal inutila, cat timp exista reglabila cu 3 pozitii pentru spate.
Si asa am ajuns eu sa iau (de nevoie) bara reglabila, cu urechile extrem de late, care au inghitit si inclusiv depasit orice toleranta de fabrica.

Revin acusi.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2655 on: June 01, 2020, 16:45:29 PM »
......... ca poate e un damb de 30mm cand fac manevra cu spatele si va atinge-n alta parte  >:(
Variante:
1) scot bara si o iau la flex cu tot cu gaura aia de reglaj de n-o mai folosesc veci. Sau o rabatez in jos si o tai direct pe masina;
.........

Desigur ca restul variantelor erau de fantezie.
Cu ideea in cap ca la (aproape) orice manevra de parcare cu spatele slabesc bieletele de directie si fortez cremaliera din nepretuita mea caseta de STI +2015, n-am mai amanat.



Reamintire, de la asta am plecat adineauri:



Am rabatat-o-n sus cat a mers, am pus o panza noua de 1mm pe flex, am facut tot felul de simulari pana m-am asigurat ca e safe (nu vreti sa stiti in ce pozitii nesanatoase am tinut flexul ala) si i-am dat.
Asa bucuros eram ca n-a mers nimic prost, incat am omis sa fac poze.

Am vopsit ambele capete pe masina...



Iar asta e rezultatul, de care mi-s absolut incantat.
Am transformat-o-n ceea ce trebuia sa fie de la bun inceput, o bara nereglabila cu proximitati si tolerante suficient de mari.
Reamintesc, in poza sunt ambele capete la bracaj maxim, masina pe roti, pozitia cu distanta minima.



Si aia fu. Am scapat de stres, dupa a 3-a (TREIA!!!) ajustare. Sunt oficial tembel, trebuia s-o tai gospodareste din prima.

PS: ce e cu rosu pe una din bielete e sangele meu, curs valuri dintr-un desht. M-a batut 'mnesio c-am muncit de zioa copilului  :-[  :'(
« Last Edit: June 01, 2020, 16:59:27 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2656 on: June 08, 2020, 17:37:48 PM »


Am taiat partea plictisitoare din film, nu ca n-ar fi plictisitor ce a ramas.
10 minute a durat urcarea, iar la final aveam uleiul la 99*C, presiunea in consecinta, sub 2 bar. Deci da, va fi si radiator candva.
Mirosul de incins, d-ala nu mai zic.

Iar odata ajuns acasa, mi-am primit raspunsul legat de spatiul aripi spate-anvelope.
Nu exista (vezi taietura urata deasupra lui "Ventus" ala).



ET48, 215/45/17 si atinge urat la denivelari. Cu ET53 si aceleasi anvelope n-ar trebui sa atinga.
Dar cu ET53 si 225/45 ajung fix unde sunt acum.
Nu mai zic de ET55 si 235/40/18.
Deci va trebui sa roluiesc aripile spate. Sa vad de unde imprumut scula d-aia dedicata. Sau s-o inalt la loc, dar nu prea m-atrage.

In rest, masina-i faina rau. Cam lenta, dar extrem de previzibila si safe. Am avut doar subvirare o data, se vede in film.

Pun separat si o poza de astazi, ca mi se pare printre cele mai reusite de i le-am facut vreodata cotineței.

« Last Edit: June 08, 2020, 21:30:12 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2657 on: June 08, 2020, 18:18:48 PM »
Pfff ce pofta mi-ai facut. Frumos si se aude bine.

LE: M-am uitat pe prima pagina si nu am gasit. Ce suspensie ai? Parca iti pusesei ceva arcuri si amortizoare de sedan sau nu mai stiu povestea.
« Last Edit: June 08, 2020, 18:22:35 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2658 on: June 08, 2020, 21:16:56 PM »
Eu nu tin evidenta modificarilor pe prima pagina.
Amortizoare Pedders negre de sedan, da, si lowering springs Tanabe.
Adica amortizoarele non-performance si niste arcuri care mie-mi par mai moi decat originalele.

« Last Edit: June 08, 2020, 21:29:39 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2659 on: June 08, 2020, 21:21:59 PM »
Cat o coboară tanabe?