Mi-am facut un concediu de 2 saptamani in septembrie, cu subarul.
Mai intai l-am pregatit de drum.
Apoi am plecat. Prin jurul casei...
Subarul se plimba prin jurul casei, Suzuchiul se plimba prin oras, ii aducea materiale.
De ce nu invers? Pentru ca motor, cuplu, si chiar pentru ca AWD. La mersul cu spatele, prin iarba si musuroaiele alea, cand frana remorcii se bloca, subarul ii dadea cu patinare din toate rotile. Si cu un miros de ars din ambreiaj de s-a simtit in tot orasul, dar ncsf.
Iar concediul a continuat si pe alte laturi ale casei.
A venit pana si pisica cu noi, a fost o vacanta minunata...
Iar vacanta s-a-ncheiat intr-o miercuri.
Joi dimineata, cand sa pornesc subarul, aud un relanti balbait. Il scot la plimbare, doar ca sa realizez cu durere-n suflet ca la intrare pe boost se pune-n nas, smuceste, iar ceasul de wideband cu failsafe palpaie trist si rosu.
Vorbesc cu Andea, ii trimit niste loguri facute cu softul AEM, nu-i dam de cap.
"Imi ramane suzuchiul" imi zic, si-i multumesc subarului ca a rezistat eroic tot concediul ala groaznic.
Ies cu suzuchi pe centura, ma vede marr, eu il vad pe el. Mai incolo, insist, in fix aceeasi zi, suzuchi se pune-n nas a lipsa de benzina. Ma uit la nivel, este. Fac o scanare, cod de eroare de senzor pozitie arbore cu came. A 2-a zi, cu ajutorul unui fost membru de pe forum, Pfaizar parca, rezolv problema suzuchiului.
Dar ce ma fac cu vacuta aia mare...? O scot ezitant la inca o plimbare si merge perfect draga de ea. Oh well... se accepta.
Iar problema cu mersul intrerupt si smuciturile s-a repetat inca o data, in zilele urmatoare, si am reusit sa izolez specificul celor 2 ocazii. Si anume spalat masina-n curte, rece. Explicatia mea ar fi ca apa intra prin scoop IC si se duce pe vreo mufa careia nu-i place apa. Dupa ce se incalzeste motorul si apa se evapora, masina merge ok. Ca urmare, imi va ramane doar sa astept sa crape motorul, sa-l fac bucati si sa schimb cablajul motor, ceea ce oricum aveam de gand. Pana atunci, spal subarul doar cald. Simplu.
Apoi, in timpul concediului, aveam bara scoasa. Ma uitam eu tamp la ea, la cele 3 culori foarte usor de distins de pe ea si ma loveste ideea. Asa ca o pregatesc remediindu-i o imperfectiune ramasa de la fostul proprietar.
O duc la vopsitor, iar acolo sufera tratamente inimaginabile. Rezultatul insa, ireprosabil.
Mi se indica s-o las la uscat 1-2 zile, ceea ce fac cu maxima grija.
Apoi, sus cu ea pe sugar.
Arata ea bine departe de masina, dar odata amestecate, nu prea imi mai placea, fapt confirmat si de fi-mea.
Asa ca m-am intors la vopsitor si am lasat-o iar, de data asta insotita de masina.
...si doar 2 zile mai tarziu am fost invitat sa-mi iau raciurile. O buna ocazie sa traversez Brasovul pe bicicleta.
Da, mult mai bine de data asta. Nu perfect, dar probabil ca pentru perfectiune de potrivire, o revopsire totala s-ar impune. Iar asta, daca toate bune, n-am sa fac vreodata.
Imi notez chestii.
- leduri in lampile de numar, pentru ca lampile de numar topite si facute varza de becurile cu filament in doar 19 anijori.
- retus cu vopsea unde bara a frecat in aripa.
- bureti de protectie asezati strategic, plus distantier flexibil la colt, astfel incat sa se indeparteze laterala stanga de aripa.
Bara stransa cu dinamometrica, am uitat valorile, da' am folosit 2 dinamometrice, ca sa iasa bine si abaterea sa fie minima. Reverific la primavara.