2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2920 on: December 01, 2022, 09:46:49 AM »
Plasticul consolei avea niste gramezi de adeziv al naibii de afurisit in compartimentul de depozitare. Am reusit sa le inlatur doar cu cutterul, insa cu damage urat. Slefuit, vopsit. Pana gasesc alta consola neatinsa, o a 3-a, fie ea si de aspirat, ramane asa.





Cu ce am inceput si la ce am ajuns. Dpmdv, rezonabil.





WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2921 on: December 04, 2022, 00:22:50 AM »
Si cand credeam ca nu se pot strica treburile mai tare de atat, gen sa fac chestii pe care nu-mi place sa le fac...
Zincare DIY  :-\
In poze, 2 zile de munca, de dimineata pana dimineata.









Am mai zis ce parere am despre rugina cred.
Deci nu mai zic.

Si desi nu pare, 3 zile intr-o poza.

« Last Edit: December 06, 2022, 17:18:25 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2922 on: December 06, 2022, 17:24:13 PM »
Se pare ca-s limitat rau de dimensiune, nu gasesc mai nimic UUHP pe 17. In lipsa de alternativa, va fi ce zice Myke, asimetricu' ala, dar gen 6.

Si de atunci, tot dau refresh la pagina unui vanzator de anvelope ce afiseaza si data fabricatiei.
Insa romanakele astepta sa se vanda marfa expirata inainte de a comanda alta, proaspata.
Ca urmare, mai mult de draci, am facut ce am zis ca nu mai fac niciodata. Semislicuri. Am tras de flancuri, le-am cantarit, si deja imi pare rau...



Asta e. Confort, zgomot, consum, toate compromise. Cand esti prost, iti asumi.
Iar confortul va mai fi "innobilat" de o chestie. Revin zilele urmatoare cu detalii.
WRX SW 2002

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2923 on: December 06, 2022, 17:31:27 PM »
Ce clanta anti-pisici  ;D

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2924 on: December 06, 2022, 20:19:25 PM »
Dap, ncsf.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2925 on: December 10, 2022, 22:35:10 PM »
Sucit.
Flancurile absolut nedeformabile ale semislicurilor m-au facut sa le dau retur. Si greutatea de porc, de 11.2kg bucata, mai grele si decat 235-urile pe 18 de le-am incercat in sezonul 2021, iar alea mi s-au parut maxim de grele.
Aia e, pentru inceput, acomodare, probe, pentru consum de criza, sa fie d-alea de muritori de rand.



Si au ajuns si astea.



Planul, evident de altfel si no brainer, era sa iau amortizoare de STI, KYB din US (in Europa nu se vand), pe care sa le amestec cu vechile arcuri de WRX. Dar pana sa pot eu sa le comand, adica dupa aproape un an, o pandemie si un razboi, s-a terminat cu transportul cu vaporul. Iar la avion, le mai plateam o data practic.
Adica au avut mai mult sens astea, Alemania e aproape, am platit suspensia si atat, nu si un transport care nu se simte in mersul masinii.
M-au mai excitat eliminarea problemei cu jocul din tijele celor oem si reglajul garzii la sol.

Apoi, de ce V1 fara reglaje in loc de V3 cu reglaj de compresie si reglaj de revenire, separate?
O data, pentru ca nu-s milionar. Dar si pentru ca ORICE coilover cu reglaj, pentru mers pe strada, il setezi pe mediu si acolo ramane. V3 pe mediu = V1. Se adauga creierul meu defect. Imi dai un reglaj, pai urmeaza nopti nedormite, sute de litri de benzina arsa-n probe, timp irosit pe sub masina tragand de reglaje si reglaje rupte. Apoi alte nopti nedormite. Nu, mersi.
Si am ales KW V1 in loc de Bilstein B16 pentru ca asa a avut sens in capul meu. Si pentru ca am volanit 2 masini, una cu V3, una cu B16, si doar prima m-a lasat masca.
Crec-am acoperit tot.
« Last Edit: December 20, 2022, 03:35:42 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2926 on: December 13, 2022, 10:54:31 AM »
Meam! Ti-a venit cadoul de Craciun mai devreme.

Sa te bucuri de ele. Sunt curios cum o sa se simta cu kw.
Subscriu la ce ai scris pe final. Si eu am intr-un cos ceva similar de la cusco, doar ca nu ma lasa inima sa dublez suma cu transport si vama din Japonia in Romania.
« Last Edit: December 13, 2022, 10:58:45 AM by MihaiFlorescu »

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2927 on: December 13, 2022, 14:12:05 PM »
Craciun fericit se pare.
@Mihai presimt ca o sa plasezi comanda aia in cateva luni =))

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2928 on: December 13, 2022, 18:13:56 PM »
In sfarsit, dupa jdemii de telefoane si suceli de modele si dot-uri, am si ruots. Astea erau piesele noi esentiale lipsa, rotile si amortizoarele (care, intamplator, au devenit altceva).



D-acu-ncolo-i smooth sailing, cu o miiiiica retinere.
Pana sap eu pe net, stie cineva sigur, merge folosit ansamblul volant-ambreiaj-placa-rulment de WRX pe cutia de 6 trepte, cu furca de 6 trepte?
Eu stiam ca da, insa stiam vag, si ar fi aiurea sa am vreo surpriza fix cand sa agat cutia de motor.
WRX SW 2002

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2929 on: December 14, 2022, 08:15:19 AM »
Eu am alta grija - nu miros gumele alea tinute in casa?  :D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2930 on: December 14, 2022, 08:21:28 AM »
Ba da, dar pe bune ca nu mai am loc in garaj. Insa nu zici rau, le fac loc.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2931 on: December 16, 2022, 19:39:16 PM »
Amemotii...  :-[



Edit, ca e important: cand m-am mutat in Brasov in 2015 vara, iar toamna imi luam Subaru, nici prin cap nu-mi trecea cam ce noroc aveam, in calitate de tampit pasionat de dinamometrice si masini bebelou, cu reprezentanta in sat.
No, atat.
« Last Edit: December 16, 2022, 19:41:29 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2932 on: December 16, 2022, 23:39:06 PM »
Ia ambreiaj de 6 trepte, ca oricum e mai mare si tine mai bine la ce se intampla pe acolo. E pacat sa muncesti si la scurt timp sa te apuci sa dai jos cutia din nou.

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2933 on: December 17, 2022, 05:28:02 AM »
O mai las cu wrx la ambreiaj o vreme.

Mno, dupa un an de curatat rugina, la modul relaxat ce-i drept, sa inceapa si partea placuta.

« Last Edit: December 17, 2022, 08:10:08 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2934 on: December 17, 2022, 20:02:03 PM »
...si n-a fost chiar placuta  >:(



Sau depinde de interpretare, ca daca ma gandesc c-am descoperit-o fix cand ma despart de ea, zic sarumana.
Ultimul schimb, cu Andrewtech cocktail, in urma cu mai putin de 10 mii km, iar atunci n-avea BUCATI de rulment, pinion, ce-o fi ala, pe buson. Si nici n-am 700 cai, doar vreo 240-260, functie de cum vor maicuta tomnulu' si busu de la meteo.
Te pipi in ele 5 trepte. Fer.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2935 on: December 18, 2022, 13:14:25 PM »
Hai c-am prins aici insasi esenta swapului astuia.
Cea mai poza curajoasa.



Si altele, ca fu zi lunga, petrecuta toata cu tigaia.





« Last Edit: December 18, 2022, 22:16:55 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2936 on: December 20, 2022, 13:04:45 PM »
Fun fact.

Am comandat suspensie de STI +2005 pentru ca e alt antrax la amortizoarele fata. Cum +2005 are alte flanse de amortizor spate, am fost nevoit sa cumpar un set.
Montajul e asa:
- stanga - flansa de Subaru;
- dreapta - talerul de KW.
Flansa se baga-n taler si se sprijina in cele 4 aripioare, care aripioare, OEM, deservesc exclusiv fixarea/agatarea burdufului antipraf si atat. La KW, dupa cum se vede, aripioarele alea-s absolut structurale, sustin masina, un mizilic.





Aveam de ales dintre KYB si Lemforder. Cum numele nu-mi spunea nimic, am zis sa le iau p-alea mai scumpe, asa c-am sfarsit cu Lemforder. Care Lemforder, odata ajunse saptamana trecuta, nu m-au impresionat, avand cele 4 aripioare ingrijorator de subtiri.
Pentru ca atat ma duce capul, am comandat si KYB. Si iata diferenta...



Adica sunt foarte mandru ca-s tampit si obsedat de detalii.
WRX SW 2002

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2937 on: December 20, 2022, 18:25:15 PM »
M'ai pus pe ganduri cu flansele..
Ca tot mi'am luat arcuri spate, am inceput sa adaug prin diverse cosuri de cumparaturi amortizoare, flanse, protectii praf, etc.
Acum, referitor la flanse, gasesc la pret bun flanse spate OE pe burjauto insa lipsa stoc pentru flanse fata. (tot am de comandat ceva piese pentru Toyota de la ei).
Iar aici in RO, gasesc flanse fata Lemforder sau Sachs.

Lemforder face(a) piese de prim montaj pentru VW, BMW si Mercedes. La fel si BOGE sau Sachs.
Pentru cealalta masina, un Mercedes din 1994, am mai tot gasit Lemforder facute in Germania, probabil ramase prin stocuri vechi. Piese pe care se vede unde a fost polizata sigla Mercedes.

Pentru ce masini mai noi am mai avut, tot ce am comandat Lemforder a venit ori China ori Turcia.

Intrebare, daca KYB face flanse pentru Impreza, probabil face si pentru Forester. De unde iti cumperi/comanzi piese AM?
« Last Edit: December 20, 2022, 18:26:58 PM by Ilie »

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2938 on: December 20, 2022, 19:48:55 PM »
Lemforderele astea au fost facute-n India, un pic cam scarry.
Piesele non-OEM le comand de la un coforumist de pe daciaclub, care are uimitor de multa rabdare cu mine, deci cerc inchis.

In trecut, pe spate vad c-am pus Monroe, dar la 2002, cum am zis, era alt model. Pe fata vad ca tot KYB si atunci, dar n-au stat multi km pe masina, ca le-am schimbat relativ repede cu Pedders cu offset de camber si caster.

Pentru suspensie, cel mai bine i te adresezi lui Wrangler/BOXER. El m-a ajutat cand eram inca OEM-ish, dar are solutii cam pentru orice configuratie.
Eu as lua KYB orice gasesc, da' poate-s subiectiv.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2939 on: December 20, 2022, 21:05:48 PM »
La KW, dupa cum se vede, aripioarele alea-s absolut structurale, sustin masina, un mizilic.

Păi  nu prea e ok daca adaptorul kw se sprijina in 4 puncte in loc de toata circumferinta.  Nu ai posibilitatea sa  tai cele 4 aripioare (chiar daca pierzi 3 mm din inaltime) astfel incat sa se sprijine peste tot ?
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0