2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3060 on: April 25, 2023, 22:45:47 PM »
Fereasca tumnesio si maica-sa =)))))))
Hai ca nici uichendul asta n-am piesele de amortizoare, desfac cutia aia cu tactrix scris pe ea. Si-mi cumpar multimetru, si vedem ce se intampla. Olx sau volti d-aia, sau cum le-o zice.

Ceilalti, faza la Cluj, in fata curtii lui Cristi.
Vali be like: ce faci, nu bagi masina?
Eu: pai nu vezi ca e balta?
Vali:  ???

Edit: astazi, 26.04, nemaiavand rabdare sa astept raspuns pe protectiile sparte, am comandat un set de la Racing Nick. Facusem plata in jur de ora 13:00, deloc ieftin pentru 2 capace din plastic, ca deh, preturi de romanica. Mi se pare absolut normal ca fix 2 ore mai tarziu sa primesc mail din Germania, cu tracking, tocmai imi trimisesera si ei un set.
Adica numai eu puteam sa patesc asa ceva......
No, protectii antipraf KW 65245010 gasiti la mine daca va trebuie.
« Last Edit: April 26, 2023, 16:26:23 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3061 on: April 29, 2023, 19:47:33 PM »
A venit azi electricianul de la capitala.





Asa ca m-am bagat iar in zona cea mai urata mie pana-n momentul asta a masini...



...si nu mai inteleg nimic. Adica culmea, am inteles chiar multe azi, dar iar nu mai inteleg nimic. Ce imi da curaj e ca nici Vali  ^-^
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3062 on: April 30, 2023, 18:03:47 PM »
O idee mai aveam, si fix atat. Una.

In 2019, cand am eliminat sonda aval OEM, m-am ales cu o mufa mama goala pe undeva pe sub intercooler. Pentru ca asta-i laitmotivul topicului, PROTECTIA, am zis, logic, s-o protejez. Asa c-am taiat mufa tata corespondenta de pe ramura eliminata si am infipt-o pe post de dop pe ce ramasese pe masina.

Ultima idee era ca poate au ramas ceva lite din fire alaturate, impreunate cumva, facand contact. Aproape imposibil, desigur, dar trebuia verificat.
No, 2 maini belite mai tarziu, am reusit sa dau afara "dopul" fara sa scot intercoolerul, activitate ce-mi displace nespus.
Desigur, totul in regula.
Insa ca sa fie mai mult decat in regula, am eviscerat pinii din dop si i-am inlocuit cu silicon de baie de ulei. Acum e un dop din plastic, fara metal in el (nu exista poza).



Daca tot era cocotata, am luat un taburet si m-am uitat lung la suspensia fata, in cautarea unei solutii la problema protectiilor antipraf sparte. Nu de alta, dar nemtii nu par a se grabi deloc sa ma ajute. Bine, si eu le-am cerut alte arcuri, constructie unitara, fara helper. Dar macar sa zica ca n-au.
Deci am gasit (cred) solutia, am documentat-o cu masuratori, urmeaza mail in alemania, cum implica niste piese suplimentare, pe care ei le au.
Ocazie cu care am descoperit tragedia aia mare - iar s-a detruit o lampa de semnal. Ce vremuri, cand genul asta de defectiune era singura problema a masinii... Acum e ditai lista, si e cu linii grele, gen scos cutia de pe masina si facut bucati. Uatevar.



Ambele erau pleznite, si nu le-a atins nimeni. Desi reper original, material de kko. Pana atunci, inapoi la cele de fabrica, noroc ca mai erau.
Am sa caut ceva aftermarket, ca nu pot cu portocaliul ala acolo, ma ia cu vartej.

Si chiar daca:
- PROTECTIA amortizoarelor fata e compromisa;
- ECU e la vedere, cu sarme iesind din el...
N-am rezistat, am reinceput programul anual de plimbare combinata.



Totusi, de evitat a se privi lampa de semnal.
« Last Edit: April 30, 2023, 18:05:36 PM by Muttley »
WRX SW 2002

WIM

  • 688
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3063 on: April 30, 2023, 19:02:08 PM »
A venit azi electricianul de la capitala.

Ca sa nu existe urme de dubiu, nivelul de competenta al electricianului din capitala ii permite sa schimbe un bec si cam atat.

Asa ca munca glorioasa depusa la batrana doamna a constat intr-o resoftare cu EcuFlash (2 minute) - manopera pe care si stimatul apropritar ar fi putut-o executa cu brio, dat fiind ca are tot ce-i trebuie dar si mai mult decat atat (adica fobie de fire, biti, electroni si linii de cod). Asta ne-a reusit.

Ce nu ne-a reusit dupa vreo 2 ore de bajbait - cand cu multimetrul cand, cu RomRaider Logger - a fost sa elucidam misterul semnalului lipsa de la wideband (montat in locul senzorului O2 si cu lipituri facute sa reziste secole la imbinarea cu firele sondei OEM, inainte de intrarea in ECU). Misterul constand in faptul ca multimetrul inregistra voltajele corecte pe cele 2 fire dar RR Logger nu vedea nimic acolo.

Asta a fost utilul. Placutul a constat intr-o jumate de zi superba de aprilie montan, in compania lui Muttley (si a lui Pfizzer, caruia i-am crash-uit gratarul cu familia), zi al carei highlight a fost un drive test cu batrana doamna ce m-a lasat masca. Din punctul meu de vedere singurul lucru ce-i mai trebuie masinii aleia este sa fie condusa, o activitate de un hedonism obscen pe care titularul de talon o evita din ratiuni ce imi scapa.

Motivele le-am auzit dar capul meu nu poate concepe ca cineva vrea sa faca bucati o cutie de STI pentru a ajusta mecanismul de schimbare a vitezelor astfel incat tranzitia intre treapta a 2-a si a 3-a sa se faca cu precizie micronica in conditiile in care schimbatorul de viteze este actionat cu un singur deget. In loc sa schimbi cu un aratator stingher folosesti si restul de 4 degete plus palma si miscarea este perfecta, precisa si incredibil de satisfacatoare. Dar, ca sa-l citez, "asta-i omul". Ma bucur ca macar a mai scos-o din curte, fie si pentru a cara o bicicleta cu ea.

Iar pentru restul impresiilor, respectiv dusul si intorsul, ma intorc la mine in barlog. 

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3064 on: April 30, 2023, 19:13:34 PM »
Awwwww, frumi!
Ma bucur ca ti-a placut tura cu Ignisul, nu m-asteptam sa-l lauzi atat de tare tho  ^-^
WRX SW 2002

WIM

  • 688
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3065 on: April 30, 2023, 19:47:53 PM »
Ma bucur ca ti-a placut tura cu Ignisul, nu m-asteptam sa-l lauzi atat de tare tho  ^-^

Ma omori cu zile  ;D
Mi-a placut tiribisca dar batrana doamna m-a uns pe suflet.

HammerAlp

  • 24
  • Seen it all,done it all,can't remember most of it!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3066 on: May 02, 2023, 12:51:05 PM »
Totusi, de evitat a se privi lampa de semnal.

Eu mai degraba evit suportul de bitza din stanga, ca e configurat ca sa fie bicla orientata inspre spatele masinii, dar nah, fiecare cu OCD-ul lui  ;D :)
Subaru Forester SG 2.0 2008
Renault Megane GT 205 TCE 2017

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3067 on: May 02, 2023, 12:59:20 PM »
Cum trebuia sa fie?
Reamintire - ghidoane de 800mm.
WRX SW 2002

HammerAlp

  • 24
  • Seen it all,done it all,can't remember most of it!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3068 on: May 03, 2023, 08:15:26 AM »
Asa cumva :-) 

Intr-adevar, la 800 mm posibil sa ai o constrangere :-)
Subaru Forester SG 2.0 2008
Renault Megane GT 205 TCE 2017

Muttley

  • 5177
Re: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #3069 on: May 03, 2023, 08:22:36 AM »
Barele tale sunt cu capetele in consola, adica ies in laterale, adica ai latime utila a barelor semnificativ mai mare decat la mine, poti ingramadi si 3, daca nu chiar 4 suporti.

Meanwhile...




WRX SW 2002

HammerAlp

  • 24
  • Seen it all,done it all,can't remember most of it!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3070 on: May 03, 2023, 08:46:51 AM »
Am priceput. Nici ale mele nu au capetele libere de fapt, sunt barele originale, dar e considerabil mai mult loc. Oricum, dupa cum arata ale tale, merita compromisul.
« Last Edit: May 03, 2023, 08:55:10 AM by HammerAlp »
Subaru Forester SG 2.0 2008
Renault Megane GT 205 TCE 2017

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3071 on: May 09, 2023, 14:40:17 PM »
Mai exista ceva definitoriu pentru masina asta - ASTEPTAREA.

In poza:
- un set de protectii antipraf cumparate de la RacingNick, de satul de asteptare ce eram (inutile, "de rezerva");
- un set de protectii antipraf venite "pe garantie" de la KW;
- un set de distantiere de 30mm luate pe banii mei, din dorinta de a face ca defectul protectiilor antipraf sa nu reapara. Altfel, practic ar trebui ca la prima denivelare din drum, cand protectiile fie cad, fie crapa, sa desfac suspensia ca sa schimb protectiile. E absurd.



Distantierele alea scumpe au fost luate la feeling si optimism, in ideea ca KW aplica o constructie modulara si foloseste repere unice pe intreaga gama de suspensii. Mai pe scurt - sper ca distantierele sa se pupe cu talerele incercuite. Daca nu, retur suspensie si caut altceva. Dar prefer sa nu ma gandesc la scenariul asta inca.



Din pacate, dupa atata asteptare, sunt prins cu munca, n-am timp sa ma duc in garaj. Azi e marti, abia sambata pot. Din nou, ASTEPTARE...  :'(
E un fel de ciclu dubios, 5 zile pe saptamana munca, 2 zile pe sub masina, ca sa sparg banii pe care i-am produs in cele 5 zile dinainte. ASTEPT sa se termine si asta.

___________________

Insist, ca vad c-am scris si-n urma.

Deci am gasit (cred) solutia, am documentat-o cu masuratori, urmeaza mail in alemania, cum implica niste piese suplimentare, pe care ei le au.

Solutia, ce-i drept, nevalidata inca, imi apartine. KW n-a facut decat sa-mi trimita protectii de schimb ce fara alte inventii suplimentare, cum am zis, ar crapa la primul onduleu din asfalt.
Or asta-mi lasa un gust extrem de amar in ce priveste KW-ul, practic nu au venit cu o solutie definitiva la problema. O ard discret si pe burta.

Asta ca sa justific suplimentar nerabdarea ce ma roade pana sambata.
« Last Edit: May 09, 2023, 14:47:24 PM by Muttley »
WRX SW 2002

dan_b

  • 1343
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3072 on: May 09, 2023, 20:08:59 PM »
E ceea ce se cheama jurnalul unui pasionat :)
E clar ca in povestea masinii asteia, cel putin, e vorba de o pasiune si o atentie la detalii care sunt un scop in sine si un way of living :)
De apreciat, de urmarit. Spor si distractie placuta!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3073 on: May 13, 2023, 00:20:10 AM »
N-am mai zis aici care-i ironia de moment in existenta mea. De vreo 2 ani lucrez pe propulsie electrica. Iar cand scap de munca, lucrez pe o mare blasfemie ecologica proprietate personala. Lup la oi gen. Atat.
Repet, saptamana asta a fost crunt, atat de nasol incat ieri (joi) am lucrat 18 ore si am dormit vreo 4. Astazi am terminat ceva mai devreme, dar am zis ca nici nu ma apropii de suspensie, tre' sa las sa-mi revin. Terminasem pe la 15:30, am cazut sub birou, cand imi scrie un prieten pasionat rau de electronica... "ai treaba?". Am zis ca nu-i adevarat, n-aveam chef de suspensie, insa sa acopar la loc un ECU decalotat, aia cu mare bucurie as fi facut!

Incerc sa fac o sinteza cu ce am inteles eu din explicatiile lui Vali.

Sonda OEM aval are un interval de functionare intre 0 si 1.2V.
Sonda AEM merge intre 0 si 4.5V, dupa cum zice si prospectul.



ECU ar fi trebuit sa stie sa citeasca pana la 5V, dar sunt versiuni si versiuni, iar al meu, simplu: nu stie atat de mult.
Ca urmare, valorile de voltaj ale noii sonde trebuiau reduse din 0...4.5 in 0...1.2. Teoretic, un factor de corectie de 3.75. Totusi, eu am venit cu sugestia de a folosi 4, doar ca sa fim siguri ca scala nu e depasita, sa fie un plafon mic de siguranta.
Pe de alta parte, se putea reduce intervalul pana la un, de exemplu, 0...1V. Dar s-ar fi pierdut din precizia (rezolutia, cum zice Vali) semnalului.

Totusi, primul pas logic ar fi fost sa aflam care este, de fapt, limita ECU.
Daca zic prostii, aia e, sunt maxim de prost la electrice.



Cred ca ala de jos din poza se cheama potentiometru. Cum functioneaza nici nu vreau sa stiu. Stiu doar ca a ajutat la reducerea controlata a curentului ce mergea in ECU.
Manevra a constat in:
- motor pornit, ca sa vina voltii din sonda conform tabelului.
- eu cu ochii in ceasul de AFR pe care il trecusem deja de ceva vreme cu AFR-ul pe displayul principal, ala numeric.
- colegul regla potentiometrul pentru a reduce voltajul ce merge in ECU, valoarea fiind afisata pe micrometrul ala sau cum i-o zice.
- ECU conectat totodata prin BT la o noua aplicatie de monitorizare, in care Vali mi-a dictat cum sa bag formula de transformare semnal AEM in display de AFR.
Si am urmarit la ce valoare de pe multimetru, valoarea din aplicatie incepe sa miste. Problema fiind de altfel, reamintire, freeze.
In cele din urma s-a confirmat ca plafonul de voltaj este, intr-adevar, 1.2V.

Nu stiu cum se cheama chestiile astea, dar aveau sa formeze un... alt nu stiu cum se cheama, care avea sa reduca voltajul ce merge de la sonda AEM in ECU de fix 4 ori.



S-a ocupat colegul de asamblarea chestiilor, apoi le-a-mbracat in banda si in tubul termo albastru din poza.



Notez aici, in caz ca.
- maro sonda cu negru divizor - pe firul rosu de pe mufa ECU
- galben divizor - pe alb sonda
- portocaliu divizor - pe firul alb de pe mufa ECU.

Ce e in poza e setapu' de proba. Pe valori mari de voltaj si AFR, la mers in gol, iar la insistentele colegului, ca a vrut confirmare pe toata plaja, pe valori mici in mers. Totul functional, succes imens, eu eram in culmea fericirii. Pentru ca asezarea finala (nu mai zic definitiva, ca asa am cobit de revelionul 2019-2020) avea sa fie o activitate mai potrivita mie, i-am multumit pentru ajutor si l-am trimis de acolo.
Doar 3 ore mi-a luat...



Scriu aici formula curenta din BTS (sigur nu stiu romana americanii aia, la fel cum nu stiu engleza aia cu STI).
(2.375*(x/50))+7.3125



E fascinanta aplicatia asta.
Deci AEMul e *WB02, si afiseaza valori aproape la fel cu sonda masinii.
Abia acum vad, pe monitor mare, ca pusesem si linie de voltaj in ECU, maximul pare a fi 1.1, as zice ok, e fix cu gapul ala de siguranta sus.
Logica-mi spune ca maximul de AFR, ala de 17.91, ce survine la decelerare, ar fi trebuit sa fie 18, adica ce stie maxim AEM. Vali zice ca teoria e putin diferita in practica, deci il las pe el.

Spiciles. Ma stresa rau faza asta. 3 oameni m-au ajutat aici. In sfarsit, merge!
« Last Edit: May 13, 2023, 10:05:02 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3074 on: May 13, 2023, 21:55:06 PM »
KW V1 V2 V3 broken dust cover / cap. Sa iasa la google, poate vor si altii o solutie, ca pe tot internetul asta, eu n-am gasit niciuna. Si nu e ca si cum KW-ului i-ar pasa.

- suspensia KW nu e chiar "lucratura germana" cum credeam, multora le crapa. Inclusiv mie.



Mai adaug o poza pe care le-am trimis-o alora si i-a durut in ciur.



Explic problema si incep prin a spune ca produsul e dintr-ala cu "poor engineering".
Ce ma uimeste si ma lasa paf e ca atata lume se plange de protectiile alea sparte, google returneaza droaie de cazuri, si KW nu face nimic, pentru ca nu se justifica financiar pentru ei. Gen e mai rentabil sa trimiti un set inlocuitor, care oricum se sparge in primii metri, decat sa-ti revizuiesti solutia tehnica. Ah, si-l trimiti unuia din 100, care se prinde de problema. Care se mai uita sub masina, etc. Iar astia incep sa fie rari.
Si e ampluea rau pentru ca protectia aia sparta invalideaza garantia, e pe net raspuns oficial KW pe subiect, am zis ca n-am citit bine.

Revenind la poza. Helper spring se inclina ca turnul din Pisa sub sarcina, e absolut normal, fiind un arc slab. Platoul de separatie are un joc infim fata de protectia antipraf (culmea, am si aflat cat, vreo 4-5 straturi de banda - urmeaza), iar asta in pozitie normala, centrata! Dar odata inclinat helper spring, s-a terminat, platoul se separatie fie impinge in protectie, fie o agata. Protectia se separa de tamponul de capat de cursa (cele doua sunt clipsate una de cealalta), cade, se sparge. Totul e aiurea acolo.



In prima poza e urma de frecus cu arcul (!!!!). In conditiile-n care platoul de separatie are diametru interior mult mai mic decat arcul, deci e jale cum se cearta protectia cu platoul.
De fapt se vede-n pozele 2 si 3 cum. Alea-s urmele facute de platoul de separatie. Pana cand protectia n-a mai suportat si s-a spart cu totul.

Si am zis ca am evitat sa ies cu masina, exceptie cateva deplasari scurte inevitabile, sau cand efectiv nu mai rezistam. Am gasit o droaie de jeg sus, pe amortizor si pe simering. Alea se duc dracu' urgent in conditii de genul asta. Mai ales la o masina care chiar merge, fie ploaie, sare, praf.
Curatat, spalat cu zeama dedicata de simeringuri de suspensie.



Revin la poza aia de la inceput, unde in dreapta apare configuratia Bilstein, cu helperul jos. O configuratie absolut ok, platoul de separatie e centrat pe amortizor, protectia are ca unica vecinatate arcul, de diametru muuuult mai mare decat platoul de separatie.
Mno, primul impuls a fost sa zic "gata, asa fac!". Ca apoi sa-mi dau seama ca nu merge. Sau nu merge DOAR atat.

Am sa pun prematur poza before/after, ajuta la intelegerea a ce urmeaza, desi in afara de WIM (sper, ca a studiat si el live situatia), altcineva m-as mira sa intervina.



Si am sa zic de pe acum care-i treaba cu distantierele de 30mm - este critic si esential ca platoul de separatie sa fie suficient de jos sub sarcina, astfel incat la bottom-out, cand tubul amortizor loveste sus in bump stop, protectia antipraf sa nu loveasca jos in platoul de separatie.
In poza urmatoare, suspensia e sub sarcina (helper spira pe spira), iar ansamblul bump stop - protectie antipraf e tras maxim jos, pentru a simula compresia totala. Aia 4mm inseamna ca da, am coborat/translatat ansamblul de arcuri suficient, exista gap. Pentru ca practic, aia am facut. Distantierul coboara arcurile si inalta masina cu +30mm, iar din reglajul de garda la sol am coborat-o -30mm. Garda la sol a ramas ca inainte, arcurile sunt mai jos pe coilover.



Acum, in mintea mea incalcita, se contura un risc nou. Platoul de separatie e din plastic, iar filetul de pe amortizor e agresiv. Jocul dintre ele cam mic. Ma tot gandeam ca nu e problema, ca cu masina pe roti nu exista miscare relativa. Dar oare? La extensie mare sau maxima, tare cred ca helperul se destinde putin. Sau total daca anvelopa se ridica de la sol. Nestiind ce se intampla acolo dinamic pe voma de drumuri de la noi, am zis sa PROTEJEZ interiorul platoului de separatie. Dar cu ce... 57mm interior, cam nimic pe cota asta, sa mai fie si cu usoara strangere. Pe naiba nimic. Protectia antipraf veche, aia nesparta. Si una dintre protectiile luate din graba din romanica!

Joc mic intre piese (duh, fmm), dar joc, deci aveam nevoie de ceva solutie care sa creeze strangere acolo. Banda izolatoare, la fix.
Pentru ghidaj optim pe amortizor si uzura diminuata, generatoarea putea fi extinsa putin in jos. Asa c-am taiat-o mai lung.



Si am taiat-o astfel incat sub sarcina, sa nu atinga in talerul inferior.



Apoi am montat totul la loc, a fost doar lego. Poza de mai sus, aia cu before/after.
Apropo de lego, da, distantierul e perfect fit peste talerul superior.

Si n-am rezistat tentatiei si am mai ciupit 2mm din reglajul de garda la sol, acum am 3mm pe amortizor peste maximul admis in documentatie. Pare usor mai inalta de bot, dar e ok, ca pe spate mai e loc de reglaj, voi ajusta alta data.



In caz ca cineva se intreaba - o tin atat de inalta din cauza ca nu vreau sa bata la ochi pentru creierele din varii institutii, ratacite pe drumuri, si cu mare chef de controale.

Dupa o plimbare de o ora prin hartoape, peste damburi de inceput de pod luate-n plin cu viteza legala (a se citi "cat duce masina") si innegrit cateva giratorii, adica abuz tooootal pe suspensie... Nu ca as fi avut cea mai mica indoiala, ca n-am avut. Dar am zis sa fie o formalitate si sa verific. E ok, protectia antipraf e la locul ei, agatata de tamponul de capat de cursa, fericita.



As zice multe, nimic de bine. Dar prefer sa raman cu zenul si bucuria de a fi rezolvat o mare problema. Cica suspensie premium...

« Last Edit: May 13, 2023, 23:22:45 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3075 on: May 15, 2023, 13:43:48 PM »
Am condus ieri un SK, vrea sa-l ia un coleg.
Motorul e din alta lume, dar or fi existand oameni care doar atat doresc. Adica colegul, ca mai are putin si-l mananca pensia.
Fac postarea asta din cauza suspensiei. Am inceput cu hartoape si sleauri de offroad. Tanc si nimic altceva, absoarbe orice, nicio bataie, inchegata toata. Am zis "ooook, inseamna ca e pilaf pe asfalt". Iar in giratoriu avea ruliu de masina normala, statea absolut bine.
Cum au facut, treaba lor, dar e senzationala suspensia aia. Sper s-o ia si sa mai studiez, ca e prea dubioasa treaba.

WRX SW 2002

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3076 on: May 15, 2023, 15:41:59 PM »
Din pipaite si auzite, europenele stiau de mult sa faca d-astea, asiaticele in general iti rupeau rinichii daca nu voiai sa te rastorni si vitzavercea.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3077 on: May 16, 2023, 07:39:35 AM »
N-am de unde sti, n-am condus niciodata o astfel de europeana.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3078 on: May 16, 2023, 17:57:37 PM »
Din pipaite si auzite, europenele stiau de mult sa faca d-astea, asiaticele in general iti rupeau rinichii daca nu voiai sa te rastorni si vitzavercea.

Da de unde, X5 ul iti spargea pietrele de la rinichi doar ca sa nu decoleze de pe asftalt in curbe. Singura solutie a fost  sa ii puna perne si sa selectezi tu cand vrei moale = mers drept, sau tare = curbe. 

@Muttley
Cu protectiile praf să ințelegem noi profanii ca ai pus arculetele mici jos in loc de sus ?
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3079 on: May 16, 2023, 18:07:37 PM »
Da, si am mutat ansamblul de arcuri mai jos cu 30mm.

Edit de uichend.
Am saltat si spatele 3mm. Acum are, fata de maxim prospect:
- fata +3mm
- spatele -1mm
Apoi, pentru ca-mi tragea sensibil dreapta, o geometrie.
Spatele era aproape pe zero, m-am mai chinuit pe stanga, ce era usor inchisa. E cam zero si aia acum.
Fata era inchisa, i-am dat pe ambele parti 2 laturi de hexagon, acum e usor deschisa. O las asa o vreme. Altfel, inapoi cate 1 latura de hexagon.
Martorii de uzura de pe anvelope aratau binisor, deci va urma uzura accentuata pe fata de acum incolo (caderi negative + deschidere).
Presiunile din anvelope erau la fix.
Tot trage insesizabil dreapta, deci nu poate fi decat din bucsele de brat, adica fie-i de bine.
« Last Edit: May 20, 2023, 15:23:51 PM by Muttley »
WRX SW 2002