2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3120 on: July 04, 2023, 22:36:41 PM »
Au fost incidente, cele mai urate le-ai simtit si tu, in seara aia in Bucuresti, cand o bobina dadea missfire-uri oribile. Pe stanga, am sa ma uit in urma sa vad exact care cilindru.
Apoi, raposatul vechi proprietar era batran, el stia ca i se apropie lui sfarsitul, ce sa-i mai pese de schimburi de ulei. Dar nu dau vina pe el, mult mai distructiva mi s-a parut partea cu bobina.
Altceva nu-mi vine-n minte pe parte de cauze si nici nu-mi pasa asa tare.

Dilema pe care o am de ani, s-a acutizat in ultimele doua zile. Dar grav. Ce motor va fi? Sa am si toti banii din lume, si nici atunci n-as sti. Prea multe variabile. Oscilez intre 2 configuratii la acelasi pret. Una simpla, alta cu bataie de cap. Una fiabila dar de fapt nefiabila, cealalta fiabila dar nefiabila. Greu...
______________________________

Si gata, comandat SB nou de 2.0 la Autokino.
Chestia e ca nu am timp, chef, BANI, si mai ales nu-s impacat cu ideea de a scoate motorul de pe masina 1-2 ani ca sa-l fac fix cum am eu in cap, si am in cap niste prostii maxime. Deci am nevoie de o solutie de avarie care sa fie ieftina, rapida si cu bataie de cap minima.
Ca urmare, SB comandat. Chiulase iau de la Pfaizzer. Restul, cu portia, in zile de salariu. Iar in timpul asta, masina va functiona.
Mi se pare compromisul ideal.
Si da, e ce pare. Am sa am doua motoare  :-\
« Last Edit: February 08, 2024, 00:56:12 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3121 on: July 05, 2023, 12:36:49 PM »
Sa te mai scot din gandurile astea.. ziceai ca ai sudor in zona care poate suda in puncte scutul ala?
Ai intrebat cumva si cat costa? Ma gandeam sa imbrac turbo..sa evit astfel paturica.
« Last Edit: July 05, 2023, 12:38:11 PM by Ilie »

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3122 on: July 05, 2023, 13:22:45 PM »
N-am intrebat cat costa, important e sa faca.
N-a mai incercat niciodata, n-are spot-welder, va trebui sa imprumute.

Tu, cu atelierul din Bucuresti, ar trebui sa zici sarumana ca-i ai langa tine, si sa apelezi cu toata linistea.
WRX SW 2002

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3123 on: July 05, 2023, 14:44:35 PM »
N-am intrebat cat costa, important e sa faca.
N-a mai incercat niciodata, n-are spot-welder, va trebui sa imprumute.

Tu, cu atelierul din Bucuresti, ar trebui sa zici sarumana ca-i ai langa tine, si sa apelezi cu toata linistea.

Ok, deci e cu semnul intrebarii si la tine..
Voi apela tot la oamenii astia.. (daca cumva nu rezolvi la tine si ai nevoie de cineva aici pentru logistica, ma ofer voluntar)

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3124 on: July 05, 2023, 15:11:52 PM »
Cam greu sa folosesc serviciile celor din Bucuresti, care lucreaza cu materialul lor ^-^
La o adica, iau un spot welder si le fac eu, chiar nu ma agit.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3125 on: July 19, 2023, 11:38:50 AM »
Cat astept sa-mi vina shortblockul de 2.0 de la Autokino, si pana catacdisesc sa ma duc pe la Pfaizar dupa chiulase, cateva detalii de jurnal.

Motorul asta va fi axat pe flow si managementul temperaturii.
Am mai modificat un motor in urma cu 15 ani, la care am portat in nesimtire, am matchuit cu zilele sectiuni de curgere sau am bagat supape majorate, toate cu rezultate peste asteptari.
Acel motor era aspirat, deci partea de temperaturi am cam ignorat-o, si m-a cam muscat in functionare. De data asta voi avea grija si aici, de exemplu, spre final, andea imi va recomanda, sper, un turbo cu debit mare la boost redus. La cum o vad eu, desi nu prea ma pricep deloc la turbosuflante, exista 2 extreme:
- turbo mic - spool rapid, insa presiune mare inseamna temperatura mare.
- turbo mare - spool tarziu, insa aceeasi masa de aer la o presiune mai mica - temperaturi de aer in cilindru mai mici. Voi merge pe varianta asta.

Pana atunci, daca tot mi-am petrecut ore bune studiind subiectul.
Bla bla aici cat intra. Am citit tot, am adormit. Suna bine tho.
DAR...





2 chestii in pozele de mai sus:
- diametru cot silicon la acelasi diametrul cu iesirea din suflanta. Apoi insa, diametrul se micsoreaza, cum furtunul siliconic se-nfige-n Y-ul din aluminiu. Ca urmare, diametrul de curgere se micsoreaza, fiind diametrul interior al Y-ului. Micsorarea e naspa.
- ramura dinspre turbo, adica aia mai expusa la heat soak, face un viraj brusc cand te uiti la forma exterioara. Aparent, in interior nu e atat de grava situatia, in poza de mai jos, cu simulare CFD, totul pare lin si minunat. Si totusi, se vede gatuirea, micsorarea de sectiune in zona bifurcatiei. Not nice.



Pe de alta parte insa, exista si varianta asta, cu Y siliconic. Fara trepte, sectiune constanta, si mai ales, maxima. Ok, aluminiu e mai cool decat silicon, insa prefer flowul.



Ar mai fi varianta IC de STI +2008, dar costa si ala cam mult, asa ca pentru ceva "maruntis" in plus, intercoolerul e ales, voi scanci a paguba financiara cu Process West.
Sunt curios daca ma sucesc pe parcurs. Deschis la pareri.
« Last Edit: July 19, 2023, 11:40:56 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3126 on: July 19, 2023, 11:52:11 AM »
Ce bloc ai luat?

La temperatura mai repede as baga bani in izolarea cat mai buna a serpilor, up-pipe, tubo si downpipe plus investit in IC water spray.

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3127 on: July 19, 2023, 11:54:56 AM »
SB de 2l am luat.

Evacuarea va fi izolata ca la nebuni, iar IC water spray am deja, ca nu prea folosesc spalatorul de luneta. E doar o chestiune de mutare a furtunurilor de lichid de parbriz.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3128 on: July 19, 2023, 12:28:31 PM »
Si una haioasa.

Ajungi sa te intrebi... "Ce sa aleg, street sau competition?"





Si la o prima vedere e no brainer, pentru 100 de dolari in plus, normal ca te repezi la aia mai capabila. Dar te razgandesti grav cand citesti prospectul si afli ca la maxim 2 ani tre' sa schimbi uleiul fara sa mai desfaci busonul de scurgere.

Quote
Install & Service Notes
Flaps should be inspected every 12-24 months depending on use.

 ::)

_________________

Update proaspat - tot la capitolul free-flow, tocmai le-am comandat p-astea.
Bine ca poa' sa le aduca reprezentanta locala, ca pe internet cam apar cu sold out peste tot.
Le aveam pe wishlist de vreo 5 ani.
« Last Edit: July 19, 2023, 15:50:47 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3129 on: August 03, 2023, 10:49:59 AM »
Chiar imi doream sa fac un ultim drum lung cu motor de fabrica. S-a consumat ieri, Piatra Neamt.
Urmaream si ceva in special, si anume sa ard/evapor benzina din ulei, dar pare-se ca n-am reusit, nivelul e tot la maxim, poate putin peste, semn ca benzina nearsa de la cil 2 continua sa ajunga unde nu trebuie.

O sa mai faca drumuri cu bicicleta deasupra pana la toamna si apoi se retrage in garaj, pentru a-i fi schimbat motorul.
Ah, si un drum la Autokino, pentru golire circuit AC.







...iar astazi mi-am luat chiulase pentru "motorul 1".



Glosar:
- motorul 1 - blocul motor al masinii. Va avea chiulasele din poza, cumparate azi. Mod level mediu. Termen de executie si utilizare incert.
- motorul 2 - shortblockul 2.0 nou comandat si care la momentul asta n-a ajuns. Va avea chiulasele 205 ale masinii. Mod level redus. P-asta-l fac si montez la iarna.
« Last Edit: August 03, 2023, 19:22:51 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3130 on: August 07, 2023, 21:17:55 PM »
Si totusi...
andea, te rog, cand ai timp.

2015 - cumparam masina si reclamam furtunuri de radiator tari in functionare.
Ulterior realizam ca alte masini au furtunurile moi, bine-mersi.

2023, zilele trecute, faceam un test (nu mai stiu daca prima oara sau nu). Porneam masina la rece, cu furtunurile, evident moi. Plecam cu ea usor, off boost, ca dupa ~2km sa ma opresc sa verific furtunul. Pietroi.

Dpmdv, am presiune de cilindru/camera de ardere in circuitul de racire, si asa a fost dintotdeauna.
Ce ma mira maxim e faptul ca niciodata, indiferent de nivelul de abuz, si imi amintesc c-a fost prin 2020 o urcare pe Oituz in bataie de joc, pe la 38 grade ambiental si cu semislicuri, n-a dat antigelul afara din vas. A crescut, dar niciodata sa deverseze, ori niciodata sa-mi sara temperatura apei.

Iar asta ma duce la cele 2 variante:
- garnituri de chiulasa - in 8 ani si 50mii km, cu soft, cu pulluri si serpentine in urcare, oare nu s-ar fi agravat?
- vestitele fisuri in chiulasele de EJ205. Au aparut, s-au propagat, au stagnat. La un nivel la care nu e ok, dar n-a fost nici indeajuns de grav incat sa deverseze si sa se aprinda rosu la ECT.

M-as bucura maxim sa fie prima varianta, si sa pot folosi chiulasele masinii in aceasta prima faza.
Din nefericire, cam inclin spre a 2-a.
Care e cauza exacta, aflu la toamna-iarna, dar pana atunci ma agit pe aici. Si cer pareri. Andea, WIM, altii, va rog.

WRX SW 2002

WIM

  • 688
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3131 on: August 08, 2023, 13:38:30 PM »
Dpmdv e mult mai probabil sa cedeze o tabla impaturita in trei decat sa se faca un ditamai santul prin chiulasa (fie ea si de aluminiu).
Iar furtunurile tari ca betonul le-am intalnit la toate motoarele care s-au dovedit a avea probleme la garnitura de chiulasa (desi, ce-i drept, n-am avut de a face cu niciunul cu fisura in chiulase, in zona bujiei).

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3132 on: August 08, 2023, 13:49:07 PM »
Da, dar tabla impaturita, odata cedata, se agraveaza in 50 mii km. Confirmat de andea, care nu scrie pe aici  >:(
Pe cand o fisura aproape invizibila...

Ce am omis sa reamintesc e ca in 2015, masina mea avea radiator +2003, ala cu buson pe el. Deci a avut probabil ceva episod de radiator original spart.

Oh well, se pare ca aflu abia cand desfac.
Ma duc sa-mi iau cleste de segmenti!

Edit: done!



Tot ce mai lipseste e un shortblock de 2.0. Si o shaorma mica ar mai merge...
« Last Edit: August 08, 2023, 15:50:36 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3133 on: August 11, 2023, 08:42:36 AM »
Cand ai Dacie 1310 si idei fixe, resturi de ulei cu care nu mai ai ce face, si fobie de rugina...





Macar in praguri si aripile spate sa aiba ulei fara benzina in el  ::)
WRX SW 2002

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3134 on: August 11, 2023, 16:35:06 PM »
De curiozitate, cu ce ai "pompat" uleiul in praguri? Oare toata suprafata interioara a cavitatilor a fost atinsa de ulei?

Eu am bagat ceara; muulta. De atunci, mai ales vara, indiferent cat de bine curat aparatorile de plastic, sunt mereu manjite. M-am obisnuit deja sa ii atentionez pe baietii de la ITP: Atentie!! Pateaza!!
« Last Edit: August 11, 2023, 16:36:20 PM by Ilie »

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3135 on: August 16, 2023, 20:45:36 PM »
Scuze, m-am luat cu altele.

Pet ordinar, "capac" de bidon de detergent de vase, furtun, in care furtun am bagat o sarma pe aproape toata lungimea, ca sa stea drept si sa-l pot vari pana-n capat. Inainte de bransarea petului cu ulei, in furtunul deja pe pozitie, tras sarma afara. Pe masura ce petul se goleste, trag furtunul.



Evident ca nu toata suprafata a fost manjita, ci doar partile inferioare, unde se suprapun table. Singurele care ruginesc de altfel.
In trecut, cu ceara, ca am folosit un jprei ce vine cu furtun si diuza "3D", am sparcait toti peretii cel mai probabil. P-aia am bagat-o, retin vag, pe la surubul de cui broasca spate.
« Last Edit: August 29, 2023, 14:18:42 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3136 on: August 16, 2023, 23:27:49 PM »
Te intrebam pentru ca si eu sunt pasionat de caroserii necariate, fara petice.
Iti urez multi ani fara rugina  ;D

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3137 on: August 17, 2023, 17:24:12 PM »
Bicicleta noua si mare - check.



Bicicleta noua si mare + 2 cotetari mari, de n-am voie sa fac nimic, 2 saptamani, Subaru inclus - check.



Shortblock nou, carat in masina conducand cu o mana - check.





TGV deletes de fabrica, de habar n-am ce versiune speciala de STI de Japonia - check.



Piese mari din state, cu livrare prin iarna, odata cu chiulasele big port si cu taxe enervante si degeaba de zici c-au si aia deficit bugetar - check.





Sunt iar pe datorie - check dintr-ala mare, de iese in afara foii  >:( >:( >:(



Totusi, sa detaliez putin, chiar daca nu intereseaza pe nimeni.
- TGV deletes - flow.
- TMIC mare - am zis mai sus, temperaturi, flow.
- fulie amortizata - cuzineti.
- colector de evacuare larg - backpressure (aka temperaturi), flow, poate si spool.
- ambreiaj - a fost bine si o vara cu cel de WRX, nu mai merge.
- baie de ulei mare, la 5.5l capacitate fata de 4l original - fiabilitate, in general. Iar eu radiator de ulei nu poftesc, nu-i vad rostul, stiu cand sa ma opresc. Sorbul si antivalurile ori ce prostii mai sunt acolo, uatevar.
« Last Edit: August 17, 2023, 17:25:15 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3138 on: August 17, 2023, 19:02:37 PM »
Da ce face damperul ala de e de 5x cat originalul?

Ai plasat comanda? La baia aia as fi pus si eu cardul de credit.

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3139 on: August 17, 2023, 19:32:44 PM »
Da, plasat, sunt pe drum deja. Doar am zis c-o iau cu saptamani in urma.

Fluidampr are amortizor de oscilatii unghiulare pe un interval de frecvente mai larg decat fulia OEM.
OEM: un inel de fonta vulcanizat cu cauciuc pe miezul central. Face treaba doar intr-o zona.
Fluidampr: un inel interior imersat intr-un fluid. E mai... autoadaptiv zic unii, chiar multi, acopera mai multe frecvente. Si ar fi obligatoriu daca vrei fiabilitate. Nu-s cine stie ce tare impresionat, dar am vazut in foarte multe locuri parerea asta, asa ca fie. Zic a mia oara - desi nu pare, nu-mi place sa desfac si sa repar.

Ca fapt divers, cand eram mai mic si mai prost, nu ca acu' n-as fi, am dat banii pe o fulie lightweight. Ca apoi sa aflu ca e o idee tare proasta si sa revin la OEM.
WRX SW 2002