2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3200 on: December 05, 2023, 16:41:08 PM »
Deja ezit sa mai folosesc "m-am hotarat!".
Desi acum spun ca e hotarata, ca voi folosi chiulasele de WRX EDM 2002 ale masinii, iar chiulasele WRX JDM 1999 big port raman pentru motorul celalalt, eu nu mai am incredere in mine deloc.
Abia cand asez biaxul pe ele va fi clar.

Stanga - 1999 big port si fara fisuri, dreapta 2002 ordinare si fisurate si jumulite si vai curutu' lor.



Am verificat daca capacele de 2002 merg pe 1999, se pare ca da.
N-am comparat porturile, am uitat.

LE: bai, da' cate furtunuri si garnituri are saracia asta de motor de m-a usurat de inca 2ke!?!  :o :o :o
« Last Edit: December 06, 2023, 00:41:47 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3201 on: December 07, 2023, 17:23:27 PM »
Am primit cadio de la Ploiesti 4 supape busite. Desi n-arata (foarte) rau, iar pe bormasina par drepte.
Asa ca, stiu ca n-a-ntrebat nimeni, iata cum arata puse unele langa altele supape de Subaru si supape de Renault 5 Alpine (atat am aici). Mie mi se pare interesant.



Subaru: 1990-2020
Renault: 1970ish.

Subaru: alezaj de 92mm.
Renault: alezaj de 76 (parca). Mult mai mic adica.

Ambele: camere de ardere emisferice.

Subaru: supape mici, cozi subtiri (6mm).
Renault: supape mari, grele, cozi groase rau (8mm).

Subaru: 6000-8000rpm, OHC.
Renault: 6000rpm, cam mult totusi pentru arbore cu came in bloc, tacheti, tije impingatoare, culbutori si cam multa masa in miscare overall.

Si, la final, motivul pentru care Alpine huge, EJ2x mic... 2 supape pe cilindru vs 4. Adica arie utila.
Revin cu comparatie cu supape de Dacia Spring.
« Last Edit: December 07, 2023, 17:26:08 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3114
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3202 on: December 07, 2023, 17:55:06 PM »
...
Revin cu comparatie cu supape de Dacia Spring.

 ;D ;D ;D

Cred ca mai mult d-asta citesc pe aici, pentru comentarii de genul. Ca tehnic ma depaseste cu mult, se mai agata cate o chestie de creieru meu, da'  nu multe.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3203 on: December 08, 2023, 18:17:48 PM »


Intamplarea face sa fi aflat si eu ieri cum e sa apesi pedala din dreapta si sa raspunda un motor de 500 cai.
Poate pentru ca era ud pe jos, poate pentru ca nu cred ca am mai condus o masina atat de puternica/violenta, ori de la ambreiajul mult diferit de al meu, sau de la autoblocantul spate foarte agresiv, sau de la partea sonora, nu stiu foarte bine de ce, dar mie personal (insist, vorbesc in numele meu si atat) mi se pare prea mult.
Foarte recent imi reevaluasem targetul de boost, implicit de putere, mult mai jos decat intial, macar pentru inceput. Si plimbarea neasteptata de ieri nu face decat sa confirme ca fac bine.

Are rost sa mai zic ca senzatia de acceleratie e altceva? Clar n-are, ca nici n-as sti s-o descriu.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3204 on: December 08, 2023, 21:13:52 PM »
Poate îţi faci timp sau poate proprietarul/utilizatorul işi face timp să prezinte configuraţia "monstrului" şi cum s-a ajuns la aşa ceva ...
pentru curiozitatea posesorilor modelului...
forester 2.0x forester 2.5xt

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3205 on: December 08, 2023, 21:23:28 PM »
Ah, ai si tu XT d-asta, aceeasi culoare.
Am impresia ca are cont. Daca iti citeste rugamintea si doreste... Tine doar de el.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3206 on: December 08, 2023, 23:13:59 PM »
Cred că şi jantele sunt aceeaşi culoare, modelul diferă.
Frumos model ...
forester 2.0x forester 2.5xt

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3207 on: December 09, 2023, 09:55:11 AM »
Desi abia mi-am inceput uichendul, m-am oprit din ce faceam ca sa scriu aici, pentru ca e prea de tot.

Deja ezit sa mai folosesc "m-am hotarat!".
Abia cand asez biaxul pe ele va fi clar.

Ohohooo, e clar rau acum...





Explic.
Eu fac un soi de reparatie pe fuga acum. Am luat un shortblock de 2.0, il pun pe masina asa cum e. Tina 10 ani sau 6 luni, cum o vrea. Cheap.
Restul anexelor pe care le-am cumparat in ultimele luni NU au legatura cu calitatea motorului, alea sunt independente, am luat ce mi-am permis mai bun (ca intotdeauna de altfel), si odata ajunse pe tigaie vor ramane acolo pana crapa primul, ori eu, ori masina. Deci decizia de fata, alegerea chiulaselor, depinde de motor.
Iar eu sub nicio forma nu stric chiulasele astea big port. Stiu, am dat o mica avere pe ele, au venit din California si-s grele, dar nu pot freza manual din asa ceva, ori cel putin nu acum. Voi mai face un motor "nepefuga", iar acolo se vor potrivi infinit mai bine.
Deci continui cu chiulasele masinii, le portez, le iau la ciocanelul de traforaj, le zapacesc, sunt niste chiulase comune.
Si inca un comentariu. Se pare ca am aflat pretul reparatiei compresiei lipsa / pistonului rupt. Shortblock aproximativ 2000e, chiulase aproximativ 0e, ca erau deja. Ceva garnituri, o planare, maruntis.

Am masurat cu grosolana aproximatie 26mm la standard si 29mm la big port. In termeni de arie de curgere, e vorba de +25%. E enorm. Japonezi afurisiti si egoisti, doar pentru ei au facut.
« Last Edit: December 09, 2023, 09:56:54 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3208 on: December 09, 2023, 19:17:28 PM »
'mnisaii mamii lui Subaru  >:(

Dar pe rand.

Creca ultima poza cu uzuri pe cuple de frecare si ulei, ca nu mai am piese, s-au terminat.
Deci da, motorul asta o ducea bine cu ungerea.



Nu mi-am luat divaisu' dedicat de scos supape, pentru ca mi s-a parut greoi de folosit, cu jdemii de filete. Asa c-am inventat unul, mult mai rapid si, mai ales, gratis.
Miezul e tubulara decupata lateral in 2016, ca sa strang flansele de amortizor la cuplu. Un magnet lung si subtire, varii furtunuri, un imbus de dimensiune potrivita, un maner. A mers aaaaaproape perfect, a avut un singur rateu. M-a lasat la una singura cu talerul abia prins, si dupa maxim 2 secunde, zburau alea prin aer. Am cautat o siguranta d-aia cam o ora, ocazie cu care am mutat tot de prin incapere.
Operatiunea inversa ma astept sa fie distractiva.



Am scos admisiile primei chiulase si ma uitam dupa semne distinctive pe arcuri. Ca sa constat ca arcul de evacuare cam seamana. Si talerul la fel. Insa, pentru confirmare, am deschis opposed, iar singura diferenta e la simeringuri. Bun Subaru, fara bataie de cap in teorie.



Prima chiulasa, stanga, dezechipata.



Pentru simeringuri, ca sa nu zgarii peretii pe care culiseaza tachetii, am captusit patentul cu banda moale. A mers.
Iar pentru montarea celor noi, se prea pare ca o tubulara de 10 e la fix. Sa confirme sau sa ma certe careva, ca nu vreau sa stric simeringuri noi la montaj.



Chiulasele, pe rand, agitate putin cu o pensula si degresant, apoi in cabina de dus.



Apoi uscate alert si protejate cu WD40.
Departe de a fi luna, dar merg pe parte de ijiena.



Pan-aici, toate frumoase.
Bine, nici foarte urate n-au devenit, dar complicatii aiurea si surprize neplacute dupa care nu prea ma omor.
Macar am aflat de ce de 8 ani am furtunuri de radiator tari.
Yay, ce sa spun...



Eroziunile alea doo-s de pe chiulasa dreapta. Dar exista si a 3-a.



Iar pe chiulasa stanga e doar una, dar adanca, nenica. Am masurat-o cu sublerul meu ciung la 1.2mm.





Prima varianta care mi-a venit in limpezimea creerului meu fu sa ma intorc la chiulasele alea faine. Si abia luasem o decizie finala in ce le priveste, ceea ce mie mi se intampla rar la modul definitiv. Ironie...
Dar apoi mi-am dat seama ca astea se pot incarca cu sudura, desi nu stiu daca e o practica aplicabila la Subaru. Aveti cuvantul. Astfel, le-as putea folosi in continuare.
Varianta de a lua zecimi fara numar din ele e exclusa, am un target dubios de raport de comprimare. Pica.

Deci cine stie, sa spuna va rog daca astea se pot umple cu sudura sau sunt mai cu mot.

Si daca mai avea rost sa spun, antigelul NU e pe viata. Exceptie fostul proprietar al masinii mele. La propriu  :'(
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3209 on: December 09, 2023, 20:09:20 PM »
Cristi voteaza sa nu. Si confirma ce gandeam si eu, dat fiind quenchul.
Valentin ce voteaza?
Dar WIM?
« Last Edit: December 09, 2023, 20:09:57 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3210 on: December 09, 2023, 20:52:15 PM »
din moment ce apa nu a zburat afara cu totul nu poate fi big deal ca adancime, ia  plan 0.1-0.2 cat trebuie , pui garnitura de chiuloasa mai groasa cu cat vrei ca doar sunt si gata..  nu te baga la complicatii si costuri aiurea ca nu are sens

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3211 on: December 09, 2023, 21:05:36 PM »
in final te intereseaza zona de deasupra camasilor sa etanseze camera de ardere ... in exterior nu mai conteaza - comunica apa cu apa ... deci doar acolo te asiguri ca ai suprafata destula plana ...

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3212 on: December 10, 2023, 07:51:48 AM »
Nu cred ca merge metalizarea la aluminiu. Sau o fi mergand intr-o camera vidata de oxigen si cu gaz inert in loc, ceea ce implica niste costuri sublime, habar n-am.
Garnituri groase = garnituri slabe, pai ce fac aici...
Si mai sunt vreo 4mm de problema de luat in calcul.

Ma duc sa ma apuc de celelalte chiulase, asa a vrut tumnesio.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3213 on: December 10, 2023, 10:39:37 AM »
depinde la cat ai nevoie sa mergi cu garniturile, nu sunt slabe la 1-1.1mm grosime cat ma gandesc ca ajungi maxim .... dar trebuie vazut exact  (la aia 4mm ma refer, nu am uitat de ei) unde se ajunge

eu as incepe tot pe chiulasa asta, pe cilindrul cel mai afectat teoretic de ce povestim aici, sa vezi ce iese exact acolo plus te mai antrenezi un pic :)

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3214 on: December 10, 2023, 14:10:54 PM »
De aseara m-am gandit sa-mi fac mana pe chiulasele masinii. Dar e o alegere foarte dificila, se vand second cu 900e am vazut. Deci e greu sa dau atat pe un exercitiu care nici nu stiu daca e necesar, ca m-am uitat astazi la ce am de facut si sa mor de pare mare lucru.
Bun, ca sa se inteleaga, eu am luat shortblockul de 2.0 cel mai ieftin din lista lui Sese, ca nah, e ieftin, iar pomul cu bani anu' asta s-a kkt pe el. Problema e ca-i cu raport de comprimare de 9:1, iar mie-mi trebuie mai mic ca sa dau cu awd scartz pe uscat. Iar asta pot compensa din camera de ardere, cu dalta si ciocanelul, ca pistoanele nu le schimb. D-aia craterele alea ma cam incurca.

Oricum, in ciuda parerilor (multumesc), am sa raman la ce-mi dicteaza ocedeul, instinctul de conservare si alte trasaturi mentale ce ma scot la pensie. Adica am scos big-porturile din cutia de sub masa din camera cu piese.

Un lucru omisesem la comparatia porturilor, de parca trebuia si multa minte, ca-s doar 2 feluri. Evacuarile. Insa cum ma asteptam, sunt cam la fel, un discret +0.5mm la astea noi.



Da, inainte de asta am scos arborii cu came, paharele, si parca arata ceva mai bine decat ale mele. Concluzia logica: mai putin de 160kkm la astea. Sau daca scad cei 50mii km in care eu am schimbat uleiul mai des decat am baut apa, ar fi si mai putin, gen sub 100kkm. Fie primit.

Pentru cachiulasele astea au fost refreshuite, inclusiv planate, voiam sa-mi fac o idee cat. Folosind drept referinta chiulasele masinii, virgine, mi-a iesit 0.2mm. Evident, masuratoare extrem de aproximativa cu sublerul ala 3 la 10 lei, insa am masurat in diverse puncte, deci tind sa cred ca marja de eroare e rezonabila.



In 2017, Pfaizar mi-a taiat la laser niste distantiere de difuzoare de manele din plexiglas, ca asta avea prin atelier. Ca-s tampit, am pastrat un rest de interior, mi se parea mie ca arata frumos si-ntr-o zi am sa fac ceva cu el, il agat de vreun perete gen. Ce sa vezi, dupa doar 6 ani...



Mi-au iesit 49ml fix. Hai cmc, ca e cu motoare, nu cu bromura.
Aici, pasajul asta...
Quote
Head 3: JDM V7 STI Spec C Head.
Combusion Chamber Size: 50ccs measured, Factory Spec: 48ccs
...cetateanul a masurat 50cmc pe chiulase nefrezate banuiesc, deci ai mei 49 dupa -0.2 pareau plauzibili. Ok, AVCS ce a masurat el, dar mira-m-as sa difere ceva la camera de ardere.

Si ca sa confirm pe deplin corespondenta 0.2mm - 1cmc, am facut repede un model la ochi, si pare ca ala e.



Deci urmatorul pas ar fi ala cu emotii si transpiratii reci - sa reduc raportul de comprimare cu dalta si ciocanelul. Dar mi-e lene si somn, iar porcaria aia de program muzical de la radio, cu colinde si craciun m-a stors psihic, fara nicio gluma. E timp in concediu.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3215 on: December 10, 2023, 15:31:01 PM »
no asa...si care-i calculul ? cu garnituri oem si 58cc chiulase ?

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3216 on: December 10, 2023, 15:34:10 PM »
Pai ma gandeam sa masor dupa formarea bruta a quenchului si sa vad cu ce lucrez. Urmaresc 8.5:1, sau altceva?

Da, garnituri OEM.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3217 on: December 10, 2023, 16:24:06 PM »
intre 8.5 si 8.7 eu zic ca e boierie

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3218 on: December 10, 2023, 19:43:02 PM »
Hai ca m-ai facut curios si am calculat.
- gasket volume
- piston dish
- piston to deck.
Pe toate astea le-am cumulat din 8.2-ul STI-ului 2004, cu volum camera de 57 masurat (acelasi link ca mai sus).
Caz in care...

intre 8.5 si 8.7 eu zic ca e boierie
Ar veni intre 54 si 52cmc.

Ori am gresit ceva, desi am triple checked, ori o sa ajung la 7.5:1...  ???

Intrebarea e... De fapt am doo intrebari.
1) STI-ul sigur are 8.2:1? Ca daca da, e corect.
2) ce preferi, 8.5:1 sau 8.7:1? Livram ce doreste tuneru' ^-^

Iar daca e corect, e nepretuit calculul, inseamna ca ma duc pe taper mare si atat.

LE: confirm, cu 49cc am 9:1. Probabil bloc de Japonia.
« Last Edit: December 11, 2023, 08:45:54 AM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3219 on: December 10, 2023, 20:52:32 PM »
pai eu stiu ca oem este 8.2 la STI de exemplu cu heads de 56 (cf. Mahle) / 57 (cf. Manley)
deci da din avion cu garnituri OEM pt. 8.5 ai fi la 53cc ...
in rest vezi cum iti iese mai bine ... pt. 8.5 sau mai sus  - eu chiar nu imi dau seama cat control ai :)
(adica e ca la segmenti sau mai bine / rau )
« Last Edit: December 10, 2023, 20:54:12 PM by andea79 »