Craciunul asta, pe langa isteria de marketing pe care o inteleg, la ce specie proasta suntem, mai are 2 componente majore:
- haosul, cu tampiti care se bat la casele de marcat in Carfur si ceilalti tampiti care conduc ca descreieratii.
- Dedeman, Leroy si Hornbach care stau toate inchise doua zile la rand cand mie-mi trebuie un prapadit de Torx
In dimineata asta la 7:30 incepeam turul magazinelor de bricolaj. T40 cu antrenare 1/2" am gasit doar la Hornbach. L-am indoit in ultimul hal la demontarea unor suruburi stranse de fabrica la doar 25Nm, apoi am mers inapoi cu bonul ca sa iau altul, macar sa am sanse sa strang la aia 25Nm.
S-a nascut din mama virgina. Noaptea mintii...
Cu primul torx am scos platoul rulmentilor si pompa de ulei, apar intr-a 2-a poza in dreapta jos. Care a 2-a poza contine toate prostiile din partea spate a cutiei.
Restul a fost usor, dar a durat mult. Spre surpriza mea, zona asta a cutiei nedesfacuta, silicon de fabrica. Deci s-a desfacut si inlocuit doar carcasa difului fata. Or faptul ca siliconul de fabrica a rezistat la demontarea carcasei fata (carcasa fata, platoul "central" si carcasa principala sunt prinse-n sandvis cu aceleasi suruburi), ma face sa cred ca cine a mai umblat la ea stia ce face. Poate ma amagesc, nu stiu, dar eu carcasa fata n-o desfac daca nu crapa nimic.
Mno, 3 unghiuri cu mazga.
Repet, e prima cutie pe care o desfac vreodata, n-am niciun reper. E normal sa fie ataaaaaata mazga neagra in ea? Sau e de la uleiul ala albastru, "de curse"?
Desi am mers cu ea doar o vara, cu ulei normal, am impresia ca nu s-a clatit nimic, e jale de negru si manjit tot...
Serios, care stiti, spuneti.
Deci am desfacut ca sa caut uzuri si deformari in zona selectorului.
Dupa mintea mea, si cu zero experienta, as zice ca arata normal. Doar sapatura aia rotunda pe mijlocul selectorului, care e probabil de la mine, de la ocaziile in care am ratat a 3-a si de la sutele de probe triste cu masina pe loc.
Tija am verificat-o la lumina de bec, la lumina naturala, e dreapta si netorsionata.
Apoi, furcile de selectie par ok... Adica nu-s ciobite sau sapate, nimic semnificativ cel putin, chiar arata bine pentru +90kkm.
Ce banuiam eu si am simtit tot frecand schimbatorul ala in toate modurile, totusi se confirma. Aproximativ macar.
Intre treptele pare exista niste praguri. De exemplu, 4 e "mai jos" decat 6. Adica n-ar putea "aluneca" din 4 in 6, se opune pragul ala.
Intre treptele impare ma asteptam sa fie panta, eu simteam cum din 3 "cade" in 5. Dar par a fi la fix acelasi nivel. Pe de alta parte, tijele de selectie erau libere la un capat in pozele astea, deci poate e eronat tot.
In sfarsit, ideea si planul meu era sa polizez din furca din mijloc, din bratul 3-ului, sa creez astfel un prag, 3-ul sa fie mai jos decat 5-ul, si practic sa nu poa' s-o suga-n 5, selectorul sa se infiga-n pragul ala.
Dar:
1) masina lui Calin Manitiu, la faza asta, face fix la fel. Desi n-ar fi fost suficient motiv sa nu polizez.
2) nu stiu ce tratament au furcile astea, cat de adanc, si probabil ar fi fost sanse bune sa o distrug, sa ajung la otel chior si sa se macine rapid. Absolut suficient motiv sa stau potolit.
Ca urmare m-am rezumat la un reset al selectorului, am montat unul nou si virgin in locul celui cu o usoara rotunjire. De unde... De alaturi, am facut rocada selectorului de 6 trepte de mers inainte cu cel de mers inapoi, fiind aceeasi piesa conform opposed.
Derutat de starea buna a componentelor fiind, mi-a venit ideea sa compar arcul de neutral vechi cu cel nou. La mana cel putin, absolut la fel. Oricum, nu ma asteptam sa fie nicio diferenta, doar la Dacia 1310 schimbam arcul ala de sub masina anual, ca se lungea. Cutia asta e o capodopera, dupa cum stiati deja, nu se compara. Dar voi folosi arcul nou, desigur.
Le-am mai tras cateva poze angrenajelor, sa fie, ca prea arata bine si nejumulite, in special danturile frontale, de cuplare. Alea am vazut pe net ca se cam duc naibii cand e cu ciobanisme extreme.
Am pus toate alea de comanda la loc si am bagat-o-ntr-a 4-a (nu apare pe poza) ca sa stea locului si ca sa pot bate pinul de sus peste vreo 3 saptamani...
Si o poza carcasei principale pe interior, sa fie si asta. Si sa se vada mazga aia sinistra...
...apoi am pus-o la loc, inclusiv cu toate ce se pot monta acum sus.
Nu o pot inchide pentru ca am comandat parghia aia de anglea. Functie de cat dureaza sarbatoarea nasterii din mama virgina la Autokino, de cum dau ei comanda, de cum vine samd... poate 3 saptamani, poate mai putin. Agonizant, dar aia e. Daca romanii nu cumparau VW, poate gaseam chiar azi, in stoc, la orice magazin.
Deci am motor imprastiat, vreo 2, asa, dar si cutie. Pe de alta parte, repet, daca nu acum, nu stiu cand.
In concluzie...
1) la scoaterea din 2, tendinta insasi de a depasi directia lui 3 si de a se duce spre dreapta, la o apasare a levierului usor pe diagonala. P-asta o are si masina lui Calin, asa e modelul 2006. Sa zic ca n-am ce-i face.
2) rezistenta opusa de arcul din cutie, care aduce schimbatorul pe directia lui 3 pe liber, ca la orice masina de altfel. 3-1 opune rezistenta mare, la mine 3-5 e mai soft. Nici aici nu-s convins ca se poate face ceva, dar macar am un arc nou in ambalaj din primavara.
3) pe liber, distanta dintre linia lui 3 si linia lui 5. La mine mai mica decat 1-2, la Calin e totul ok. Asta imi treneaza in cap si nu-mi da pace. Daca 5 ar fi mai departe, poate ar sari acolo mai greu. Si tot banuiesc ceva tija de furca indoita/torsionata, ca toate semnele indica ca in STI-ul donator de origine, cand s-a rasturnat, cineva a cazut peste schimbator. Aici m-as indrepta.
1) a ramas la fel. Ok, e selectorul "nou" acum, dar nu ma astept sa se schimbe mare lucru din eliminarea rotunjirii aleia.
3) distanta dintre 3 si 5 e dictata de mecanismul de deblocare marsarier. Poate il desfac maine sa vad daca se poate face ceva, deeeeesiiii... sincer, mie-mi place asa. Si oricum, nu cred ca asta ar rezolva mare lucru, if any. Desi si simetria e o treaba... Nu stiu, poate e din parghia actuala, are vreo abatere dimensionala sau de forma, si va fi altfel cu parghia rhd.
2) aici cred eu ca e cheia succesului, rezistenta arcului.
Din nou, se duce in 5 in loc de 3. Pai se duce pentru ca e arcul ala flasc si-i da voie. Ca daca arcul ala ar fi tare si sigur pe el, adio problema.
Aflu in 3 saptamani. Sau mai devreme, daca am noroc.
De fapt nu aflu, imi confirm, ca sunt cam destul de sigur ca se rezolva asa.
Ah, apropo!
https://www.4turbo.pl/arm-selector-subaru-impreza-sti-2007-2014-32867a,3,48091,57608Nu stiu cat de corecte-s pozele sau anii pe care ii declara polonezii. Dar daca sunt, concluzia ar fi ca din 2007 au reparat-o, au pus trapezul cum trebuie. Ce or fi facut din 2015 as fi curios sa aflu, dar nu tare. Fiecare cu ma-sa. Virgina sau nu.