In continuare sufar de ceea ce as numi "anxietate Subaru". Adica dorm foarte putin cand am chestii misto sa-i fac copaii, ma trezesc gen
si alerg in garaj schimbandu-ma-n haine de lucru pe drum pana acolo, apoi nimic nu mai conteaza.
Ca urmare, m-am trezit sambata "dimineata" la 01:00, adica putin dupa miezul noptii si mi-am petrecut cu blestematia doar 19 ore legate. Daca ar avea constiinta masina asta, mi-ar face o statuie cu o inscriptie frumos gandita care sa contina "dedicare" si "sclav".
Simeringurile de planetara s-au facut praf la extragere, si acum stiu de ce, siguranta/circlipu' ala de pe capatul canelurii agata in buza simeringului. Dpmdv, sistemul vechi cu splint e mai ok, dar ncsf.
Imi notez aici scula improvizata de montaj a noilor simeringuri, ca ieri habar n-aveam cu ce sa le bat, dar am avut norocul de a le gasi impreunate de anul trecut, si atunci m-a lovit memoria.
In ultimii ani, la valuri nasoale in asfalt, aveam o pocnitura ingrozitoare in stanga fata, si nu stiam de unde e. De fapt nici acum n-am garantii, dar lucrez cu ce am. Deci am descoperit cand am scos cutia ca bucsa mica a bratului stang e sfasiata. Brate de STI normal luate de prin Ungaria prin 2020, cam jumulite.
Asa c-am scos bratele de Spec-C din raft, in stare mult mai buna, ca sa depresez bucsele bune de pe alea si sa le mut p-astea de pe masina. De ce depresare si nu bucse noi? Pentru ca provizorat, inca as pune poliuretan, dar nu-s pe deplin decis.
Mno, n-am reusit cu o presa cu surub improvizata.
Asa c-am facut o roza a vanturilor pentru impresie artistica...
Si mi-am pus (iar) brate de Spec-C pe masina.
Pe langa simeringuri, cutiei i-am mai adaugat elemente de fixare cablu de mers inapoi noi, saiba si siguranta...
In dreapta pozei... Cautam in manual orientarea sigurantei de fixare si am gasit o cota de reglaj/verificare interesanta. E ok si la mine, lejer in intervalul de toleranta.
...si am remontat timoneria si jugul "nou", care again, de fapt e cel original al masinii, mult mai solid, iar acum si vopsit electrostatic. Imi notez aici ca la primavara/vara sa il sparcai interior cu ceara, ca am uitat acum.
Reasezarea cutiei pe masina, anul trecut a avut loc cu 3 ajutoare, deci 4 mecanici de ocazie. De data asta, doar unul. Au mai fost vreo 2 cricuri si o chinga, multe blocuri de inaltare, insa macaraua de 2 tone a facut toata diferenta. Desi ma incurca rau pe parte de depozitare scula asta, trebuie sa recunosc ca e neasteptat de utila.
Alte poze n-am, ca desi simplu, n-a fost simplu. Doar zic ca bagatul schimbatorului prin podea m-a scos la pensie. Dar e cea mai ok metoda, cutia si timoneria impreuna.
Bun, astazi i-am dat un branci afara, ca nu mai puteam de curios sa vad daca ma zgarie deplasarea inspre fata a rotii fata. Reminder, bratele Spec-C au... am si uitat cat erau, 1.5 grade caster in plus?
Daca atunci cand au mai fost pe masina, roata arata
necentrat rau cu aripa, de data asta, subiectiv ofcors, parca arata mai normal.
Sunt 2 chestii care contribuie la "normalizare":
1) acum am flanse amortizor cu offset, iar alea muta punctul de sus al amortizorului spre spate, implicit si axul rotii, chiar daca cu doar 1-2mm.
2) am alte aparatori de noroi, mai grase si umflate, care umplu mai mult gapul ala cu aripa.
(3?) acum am niste roti frumoase, care, mie cel putin, poate-mi distrag atentia de la descentrare. Nush.
Adica mi se pare suportabil vizual.
Ce sunt curios sa vad e altceva, si anume cum e directia acum. Retin foarte clar ca cu bratele astea, acele 2 sezoane cat au fost pe masina (2019 si 2020, pana am pus roti de 18 ce nu incapeau, si am pus brate normale), directia era muuuult mai incarcata la viteza mare, lucru foarte misto. Acum am in plus flanse cu offset, care mai dau 0.8 grade de caster. Bratele 1.5 (am cautat in urma, atat e). De fapt...
Introductiv 2, informatie culeasa de aici:
- WRX, caster 3.5*.
- STI, modele de inceput, caster 3.5*
- STI, modele mai tarzii, caster 5*.
Ar fi 5 grade default, mai adaug 0.8 din flanse, se mai adauga putin din coborarea suspensiei, mai ezact apropierea capetelor de articulare axa amortizor. Deci ~6grade caster fata de 3.5 ale masinii originale sau 4.5 pana ieri, etc, etc, ca am avut multe combinatii. Deci arata rezonabil si cred c-o sa se simta directia-ntr-un mare hal. Win.
Bun, inapoi la elefantul din sufragerie.
Pus cutia, pus cardanul, rotile, lasat pe sol, sarit intr-un suflet (ce mai ramasese din el dupa nesomn si 19 ore de munca grea) in masina, sa descopar miracolul.
Teapa, problema nu a disparut. Logic, naiba, aveam sa realizez mai tarziu. Ce am facut eu, intarind arcul, a fost un workaround, o carpeala, ca daca va amintiti, mai in urma am zis ca nu vreau sa polizez din furcile selectoare.
Aseara deja ma gandeam ca am verificat tija de selectie daca e indoita, dar NU am verificat piesa mica din capacul de transfer ce se articuleaza cu noua piesa de RHD daca e indoita. Adica asta:
Si iata de ce doar la aia ma (mai) pot gandi:
Am mazgalit axele mediene ale furcilor de selectie. Cu sageata neagra e degetul de selectie.
Daca e ceva indoit defavorabil, degetul de selectie, in repaos pe liber, ar sta pe furca de 3-4, insa puuuutin spre 5-6. Iar asta ar face sa survina incidentul fatidic.
Doar didactic, pe poza degetul e putin spre 1-2, insa lipseste arcul de neutral acolo.
Too late cred.
Pe de alta parte, reamintire, STI-ul 2006 al lui Calin se simte la fel, deci asa o fi modelul.
La spartul targului, un filmulet explicativ. Poate cu asta ar fi trebuit inceputa toata aceasta poveste, nu m-am gandit, scuzoaie.
Ce se poate vedea acolo:
- cursele centru/stanga si centru/dreapta, acum sunt aproape identice. Pe cuvant va zic ca inainte, centru/dreapta era mult mai mica.
- orice forta laterala, ori impingere "pe diagonala" a levierului la scoaterea din 2, il duce fie in 5, fie intre trepte (sunt 2 ocurente de acest gen pe filmare).
Si concluziile mele:
- nu se vede pe filmare asta. Da, e mai tare dreapta acum. Insa nu cu mult, se simte natural si ok. Ipotetic vorbind, daca n-as fi stiut, nu mi-as fi dat seama. Iar practic, visinia era cu cutie RHD, am mers cu ea 5000km, si n-am simtit nimic anormal. Deci e ok faza asta.
- din nou, intarirea pe dreapta a fost o mascare a problemei si atat. Nu stiu daca pot cuantifica beneficiul prea precis, as zice ca e cu 50-70% mai bine acum. Restul de 50%-30%, adica bagat in 5 in loc de 3, par a se petrece doar daca schimb treapta neglijent, cu o usoara apasare parazita pe dreapta. Am sa fiu optimist si am sa spun ca daca anul trecut invatasem sa nu mai am problema la mers normal si mai pateam doar la sarcina plina si mers blana, cand probabil se si misca lateral cutia pe masina si masina cu totul, acum ar trebui sa nu se mai intample deloc. Proba de drum pe parcursul a cateva sute/mii de km va confirma.
Pana atunci, desi a fost o mica prima deceptie in prima faza, mi se pare ca ceva tot am obtinut, si-s ok cu deznodamantul. Pana data viitoare cel putin, ca se pare ca-s cam imprevizibil pe parte de decizii Subaru-related.
Inapoi la motor si faliment.