2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3280 on: March 05, 2024, 13:37:02 PM »


Nu mai pot, dupa serviciu fug la Pitesti, sa vad cu ochii mei si tactilul meu daca si-n realitate testul e atat de reusit pe cat apare-n poze.

__________________________


Later: nope, nu e reusit, e absolut impecabil ce-a iesit, peste asteptari. Si eu voiam sa le fac manual...
Ramane sa iasa si chiulasele la fel. Care chiulase, in sfarsit, dupa aproape 3 luni, nu mai sunt la mine.



Fingers crossed sa nu se ia curentul, sa nu se rupa freza, habar n-am, ca nu ma pricep, eu doar am proiectat camera.
« Last Edit: March 06, 2024, 00:50:44 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3281 on: March 07, 2024, 14:55:09 PM »
Ma misc atat de lent incat la comerciantul de piese Subaru local au ajuns oringurile alea de caseta, de ultima oara dadeam cu banu' daca vor curge. Si petul ieftin.
Si am zis ca daca tot am segmentat motorul si i-am bagat staniol in cuzineti, sa fie si sistemul de alarma nou.

WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3282 on: March 08, 2024, 15:05:01 PM »
Reamintire, deshrouding si modificare quench area (pana la anulare) pe camera de ardere pentru potrivire optima si precisa pe alezajul de 92mm al cilindrului. Ocazie cu care se reduce si raportul de comprimare static.




















Ma asteptam la probleme, pentru ca practica mi-a demonstrat ca vin din senin.
Chiulasa cu vopsea neagra a iesit perfect, pentru ca p-aia s-a facut scanul 3D. Chiulasa cealalta n-a iesit perfect, pentru ca abateri de forma si pozitie urmare a turnarii, probabil Subaru nu avea matritele de turnare in perfecta oglinda in 1999.

Ramane ca dupa ce le aduc acasa sa montez supapele si sa masor volumele stanga-dreapta si, daca e nevoie, sa le echilibrez. Fun!  ^-^
_______________________

Later, revelatie tarzie.
Folosind cilindrul ca reper de pozitie, exista 2 elemente cu pozitionare relativa fata de el:
- gaura de bujie;
- camera de ardere.

Eu am folosit, la insistentele amicului care s-a ocupat de prelucrare, gaura de bujie.

Camera de ardere are un contur circular, din care eu am sapat, pentru suprapunere perfecta cu cilindrul.
Daca as fi folosit conturul original al camerei pentru pozitionarea frezarii, asa cum initial doream, am o banuiala ca acum, chiulasele ar fi fost bune de pus pe pervaz si bagat ghiocei in ghidurile de supapa.
Nu de alta, dar s-a folosit gaura de bujie si concentricitatea pare ok pe poze. Confirmat si remote. Mai vad si eu maine.
« Last Edit: March 08, 2024, 19:54:25 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3283 on: March 08, 2024, 16:18:30 PM »
Opera de arta, povestea ta de aici ! Felicitari! Pasiune si devotament, la maxim...maxim am zis. 😁

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3284 on: March 09, 2024, 21:47:13 PM »
Multumesc.

Am fost astazi dupa ele, cu coli de granulatie 1200, 1500 si 2000, cu care m-am jucat pe fuga vreo juma' de ora pe o masa de control de-au curs apele pe mine.





Nu mai intrasem in atelierul asta de vreo 15 ani, de cand imi faceam primul motor modificat, al primei masini. A fost asa, cumva ca un deja-vu placut.
Motorul ala a inclus operatiuni mult mai aveon decat niste camere de ardere ajustate, insa costa infinit mai putin. Chiulasa aia de exemplu, chit ca i-am facut toate porcariile posibile, era pe toate drumurile la vremea aia...  ^-^

Dupa ce mi-am spart daily-ul prin asfaltul Argesului care e asfalt doar in hartiile din primarii, si am ajuns acasa, abia atunci am putut sa ma uit la lucrare.
Ieri imi faceam griji absolut degeaba.







Pozele mele nu spun mare lucru, dar esplic - totul e smooth, blended, iar pe romaneste, asa ramane. Sau nu.
Da, chiulasa "albastra" e mai sapata pe peretele ala despartitor decat cea "neagra", insa pot compara volumele doar dupa asamblare completa, deci mai dureaza cateva zile. Evident ca-s optimist, dar totodata nu exclud varianta de a avea ceva mica diferenta, relativ usor remediabila. Doar c-o sa sufere putin raportul de comprimare, bla bla, e prematur.
Insa, repet, in linii mari, imi faceam griji de pomana.

Si o poza detaliu cu textura, desi telefonul meu exceleaza la sms-uri, nu la poze.
Se vede acolo (greu) si un R0.2 de l-am cerut pe muchie. Andea, scuze, n-am rezistat (hugz)



Acum postez cu un pahar de vin alaturi, desi evit de ceva vreme.
Asta a fost hopul/provocarea aia mare a motorului astuia. Si tocmai am promovat-o peste orice asteptare.
Am zis in urma, daca astea se strica, masina mai ramane in garaj un an. Mai gaseam chiulase d-astea? Probabil ca nu. Mai aveam 2ke pentru inca un set? Probabil ca nu acum.
Am inceput sa fac 3D-ul de modificare dupa scanul lui Pfaizar prin decembrie parca. L-am ajustat de dracu' l-a luat de cateva ori. Zeci de ore cu ochii-n monitor, zeci de tigari, miliarde de neuroni phututs incercand sa acopar toate detaliile (si tot n-am reusit, fmm toleranta de pozitie la turnare).
Nu realizati, n-am pretentia s-o faca nimeni.
A fost stres.
Si s-a dus.

Urmeaza sa inchid LONG blockul.
« Last Edit: March 09, 2024, 21:49:36 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3285 on: March 10, 2024, 19:52:34 PM »



In poza pare ok dar nu e deloc, sunt tensionate ca dracu' toate.
Ce ma oftica e ca vasul e o mini-avere, si ca nu era planificat. Comandat, aia e.

Acum e bine.



Inapoi la chiulase.
Inainte de spalare trebuia sa se consume ultima operatiune generatoare de mizerii indezirabile. Am folosit doar pasta fina.



Spalarea a fost cel putin obsesiva. Msv, manual cu apa cu bule folosind un stropitor d-ala de gradina, cu apa chioara, cu 4 tuburi de jprei de frane. Cu aer comprimat la 6 bar dupa fiecare etapa.
Nu stiu daca am scos tot spanul de frezare, mai ales ca din interiorul chiulasei n-am reusit sa scot dopurile (am rotunjit imbusul unuia), iar de afara n-am reusit sa scot unul din 4 (rotunjit si asta). Bine macar c-a iesit ala-n care vine senzorul de temperatura ulei.



Astept pana maine sa se zvante vede40-ul.



Mi-a venit o idee foarte-foarte sclipitoare, sa-mi iau concediu. Dar de marti incolo.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3286 on: March 11, 2024, 19:04:29 PM »
Ce faci cand, ametit fiind, ai doua seturi de simeringuri de supapa. Sau pardon, ORINGURI, cum zicea un mare dobitoc in viata.

1) stii deja pe care le alegi.
2) ceri confirmare de la WIM, Cristi si MicaiStan.



In ipostaza 2 se vede ceea ce in alte imprejurari, de alta natura, ar fi preferabil, AM sunt mai stramte, cu tot cu vitonul lor.
Ca urmare:
1) alegi OEM, ca nu vrei sa se macine imediat si sa mergi pe ulei ca tedeiu';
2) te feliciti, cum ai primit "OEM" ca raspuns si din partea celor chestionati.

Cu alte cuvinte, pana duminica sunt peste-n apa. Sa-nceapa concediul de Subaru!

_____________________

intre 8.5 si 8.7 eu zic ca e boierie

Ar veni intre 54 si 52cmc.

Daca dorm eu noaptea asta e miracol DUMNEZEIESC  ::)
« Last Edit: March 11, 2024, 19:36:12 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3287 on: March 11, 2024, 19:45:01 PM »
Hmmm... asta explica de ce de multe ori motoarele reconstruite avand chiulasele rectificate la ateliere specializate ajung sa consume ulei din cauza chiulasei. Oare cate ateliere folosesc piese originale Subaru?

Multumim de pont!

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3288 on: March 11, 2024, 20:18:18 PM »
Eu am pus elring pe un motor de behamve cunoscut pentru probleme cu simeringurile. Nu au fost probleme 50k km
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

andea79

  • *
  • 4037
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3289 on: March 11, 2024, 22:20:08 PM »
oricum ar fi .... just enjoy it :)

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3290 on: March 12, 2024, 22:25:07 PM »
Am ingioit-o 14 ore. Am facut mai multe decat ma asteptam, si aparent n-am stricat nimic.

Am curatat supapele the lazy way, ocazie cu care le-am verificat grosier daca-s strambe.



Pentru montaj simeringuri imi luasem din proprie initiativa o tubulara de 10mm in 12 puncte, desi cred ca mai buna ar fi fost de 9mm. Oricum, astea OEM intra absolut lejer si usor. Ghidarea am facut-o cu o supapa cadio de la Ploejti.
Inspiratie de aici.



Arcurile-s progresive, desi eu credeam ca-s constante. Abia dupa ce am citit in manual ca-s bou, m-am uitat mai bine la arc si i-am dat dreptate manualului. Altfel aveam sa fac o mare tampenie.



Montaj talere superioare si sigurante. Idee culeasa de aici.



Bujiile noi au ramas cu gapul de producator, notat pe poza.



Si marele verdict...
Am bagat 50ml full, apoi cu seringa mica, cat a intrat din 5ml. Adica 5ml minus ce apare-n pozele alea multe.





...adica 2ml ce se adauga celor 50 din seringa mare, deci fericire totala. Chiar am raport de comprimare static de 8.7:1. Atat am vrut, atat a iesit.
Desigur ca masuratoarea a fost relativ din topor, ca n-am coloana d-aia gradata, insa am repetat-o de cateva ori unde am varsat sau a curs, deci as fi relativ increzator ca n-am dezechilibru intre bankuri.

Insist, 8.7:1. Vis!!!

Ah, daca tot eram cu balti in chiulase, am zis sa ma distrez putin la 10 bar.



Praf!
Eu le-am "extra"-rectificat p-alea foarte bine, m-am si uitat sa fie amprenta uniforma pe circumferinta. Am o banuiala ca omniprezentul par de zdreanta de matza a ajuns si-n scaunul de evacuare din film, ori vreo scama de carpa, ceva. Adica nu-mi fac griji.
Desi mi-am facut, asa c-am turnat alcool si am verificat si la presiune atmosferica. Curge fix la aia. I-am dat pliculet, in semn de multumire.



Si astfel am ajuns in stadiul in care le-am prezentat nasii.



Pun poze asa, de fantezie, sa fie.



Ah, aici vedeam p-unii ca verifica sa iasa uniform din bloc. Nu ca ar fi avut de ce sa fie probleme la un bloc nou, dar nefiind mare efort... Da, ies la fel toate 12.



Inapoi la poze de fantezie.









^^^ Nu puteam sa nu adaptez. Adica ARP da secventa de strangere pentru unu' care are de mers acasa dupa ce-i face motorul altuia.
In dreapta e secventa MEA de strangere. La care se adauga o restrangere la final. Adica am strans de m-au gasit dracii, la 122Nm de doar 24 ori. Si acolo urcat peste baia de ulei, ca altfel nu statea nenorocitul.
Ah, si am adus shortblockul din spatele masinii in fata masinii in brate, de parca ma maritasem cu el. Numai usor nu e.

Desi eram destul de rupt, inca era lumina, asa c-am mai adaugat componente.
Paharul asta are joc sesizabil. L-am masurat, e fix la fel ca cel de alaturi. In manual am vazut ca exista cote si intervaluri de toleranta si pentru pahar si pentru chiulasa, dar n-am cu ce masura alezajul ala, asa c-o pun pe seama tolerantelor si fie-i de bine.



Si mi-am bagat picioarele-n el maraton cand am descoperit ca m-am nenorocit.



Bataie de joc, sa nu intre lera de 5 sutimi pe evacuare... Pe admisie am si cateva cu contact/frecare. Pai acolo-mi mai lipsesc 2 zecimi, iar eu shimuri noi nu cumpar din vreo 79 motive. Deci cam cate saptamani am de rectificat la 16 saracii dintr-astea din cel mai dur material cunoscut speciei umane...
Mno, trebuia sa ma distrez cumva concediul asta. Am gasit si cum.
« Last Edit: March 12, 2024, 22:26:14 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4037
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3291 on: March 12, 2024, 23:24:51 PM »
hmm..poate gasesti in celelalte chiulase pahare potrivite ...

Le: dar astea nu erau parca chiulase facute ? s-au asezat supapele "mai bine" dupa prelucrari sau sunt amestecate intre ele sau ?

Le2; sau te distrezi cu cozile supapelor ?
« Last Edit: March 12, 2024, 23:33:57 PM by andea79 »

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3292 on: March 12, 2024, 23:31:26 PM »
Zdai seama ca masor, dar mi-e greu sa cred ca m-ar putea ajuta.
Chiulasele celelalte sunt de fabrica, cu shims de fabrica.
Astea au fost cu scaunele rectificate, jocul s-a micsorat. Si au, ofcors, shimz tot de fabrica.
Aflu maine.

Vanzatorul a zis in anunt ca "valve clearance" e treaba cumparatorului. Gen nu s-a bagat.

Cozile supapelor sunt pe niste chiulase pe care eu nu le mai desfac nici picat cu ceara incandescenta. Si sa le am si-n mana n-as sti cum sa le scurtez, ca n-am masina de rectificat  :laugh:
Eu sunt acum stresat rau de ce apare in filmulet. Ma duc sa inventez un leakdown tester.
« Last Edit: March 13, 2024, 08:42:14 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3293 on: March 13, 2024, 11:55:25 AM »


Vestea (oarecum) buna e ca toate 8 sunt la fel, gen nu-i un defect singular la o supapa anume, ca ma gandeam deja la scaun dezaxat fata de ghid. Mai rau, la scos si redesfacut chiulasele.
Deci o sa am un motor care o sa mearga prost tare la inceput. Sper sa se imprieteneasca pe parcurs scaunele cu supapele.

Morala - cand traiesti cu iluzia ca nu te grabesti, e totusi posibil s-o faci. Auslamine, par de matza...  ^-^
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4037
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3294 on: March 13, 2024, 12:20:59 PM »
oricum ar fi daca te razgandesti ... desfacutul in acest moment nu este chiar traumatic, been there done that :)
adica prezoanele nu au nimic , garniturile la fel nu au fost incalzite nu au nimic ... big deal :)

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3295 on: March 13, 2024, 12:36:47 PM »
Pai ce se poate intampla daca o las asa? Cel mult sa se arda cateva supape de evacuare.

Brb!  :laugh:
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3296 on: March 13, 2024, 19:07:54 PM »
Vestea (oarecum) buna e ca toate 8 sunt la fel, gen nu-i un defect singular la o supapa anume.

Nope, aici am gresit.
Cilindrul 1, evacuarea dinspre distributie, practic capatul dinspre fata al bankului aluia era cam cea mai nasoala. Mai mult, aia curgea ieri inclusiv la testul cu alcool lasat in camera si plecat la fumat. Gen se umezea usor portul. Acolo am dat-o p-aia din putul gandirii cu parul de zdreanta meaonatoare.
Si mai era sora-sa mai mica, evacuarea de pe acelasi bank drept, cea mai apropiata de volant.
Deci chiulasa din dreapta, evacuarile de pe capete.

Myke m-a luat in privat, pe un ton grav care nu trada altceva decat profund dezaprob. In timp ce asta ma facea cu ou si otet, apare notificare cu andea, care-mi dadea speranta pe garnituri, ca de prezoane stiam.
Decat sa scot motorul la vara, posibil si prajit, mi-am trecut peste comoditate si mai ales, peste optimism.



De data asta am luat-o-n serios.
Pasul 1, alcool in camere si suflat.



Admisiile ok toate 4, evacuarile din mijloc bune, capetele de evacuare cum le stiam, una rau de tot, una rau si atat.
Ca urmare, repetat cu pasta fina. Dar daca data trecuta a fost o senzatie de genul "hai sa fac ceva in plus", de data asta a fost "hai sa le fac naiba sa functioneze". Adica mi-am dat cam dat insistent silinta.



La final, dupa curatarea pastei si dezinfectie totala, am dat cu marker albastru, am reintrodus supapele, le-am rotit putin, cat sa stearga urma de marker, si asta era, o amprenta de etansare, zic eu, de pus pe rana.



Alcool in camere, aer comprimat, de data asta la 9 bar, ca oricum se pierdea.
Jesus Christ mi se aratase in chiulasa aia, nu cadea in ispita deloc.
Deci nu ca nu curgea lichid, ala e level beginner. La 9 bar in port, nu scapa o molecula de aer, nicaieri.

Pus la loc chiulasa.

Ca am pomenit, as face o ierarhizare.
1) zeama (benzina stiam eu ca se poarta, da' miroase) in camera cu mecla-n tavan, lasat, asteptat, verificat porturile. Ce alte doua motoare am mai facut in tinerete, m-am rezumat la atat.
2) aer comprimat in porturi. P-asta am vazut-o pe net recent, ca daca n-o vedeam, nici ca ma apucam. Bagi 9 bar, pe talerul supapei sa tot fie jumatate? A 10-a parte? Habar n-am, ca se pierde presiunea, nu e incinta etansa.
3) ce am facut de dimineata, leakdown cu zeama-n port. Aici e cel mai sever test, fiind presiune curata in cilindru.

Puteam sa rezist?



Le-am suflat pe toate.
In prima jumatate a filmului e chiulasa dreapta.
In primul sfert al filmului sunt fix alea 2 nenorocite de supape de evacuare din capete pe care tocmai le slefuisem la modul om nebun.
Toata chiulasa dreapta nu scapa bula de aer la aer suflat in port. De lichid in camera nu mai zic.
La aer in cilindru insa, bolborosesc toate ca uitate pe foc.
Ce fierbe pe admisie la 2-4 e posibil sa fie de la lipsa jocuri cozi, ca acolo am lasat axele stranse, dar nici nu-mi bat capul cu alea, sa se pasuiasca la rodaj.

Concluziile:
- bine am facut ca am desfacut si am remediat ce parea flagrant. In conditiile-n care una nici nu tinea lichidul, chiar era.
- acum e bine.

Eu n-am studiat niciodata povestea cu leakdown test. Ce am facut astazi e ce mi-a fatat logica incercand cu greu sa adorm ieri. Nu stiu ce ar trebui sa se intample, care e teoria oficiala, ori daca si exista vreuna.
O zi in care am dat inapoi, dar am castigat liniste. Episodul asta seamana putin cu ala cu segmentii. Dar linistea e nepretuita  ^-^

WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3297 on: March 13, 2024, 22:00:50 PM »
Bine c-am scapat de una  ::)



Cam mari si useless si cele de pe chiulasele masinii.

« Last Edit: March 13, 2024, 22:33:13 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3298 on: March 14, 2024, 20:31:10 PM »
Nominalul e pe 0.2 admisie si 0.25 evacuare.

Pentru ca buildu' e axat pe temperaturi cat mai joase, cu boost redus si debit mare, regimul termic n-ar trebui sa fie mult saltat, daca nu cumva chiar deloc. Asa ca am zis sa raman cu valorile de fabrica.
Totusi, in secret, asa ca nu zic aici, mi-ar cam placea ca motorul asta sa tina. D-aia am si mers cu pistoane OEM de 2.0. Iar lenes fiind, si cumva plictisit de chestii inconsistente, deci fara chef sa reverific jocurile la fiecare 10km, am ajustat calculul la 0.21 admisie si 0.27 evacuare.
Pe masura ce scaunele de supapa se erodeaza, jocurile se micsoreaza. Se micsoreaza prea mult, nu se inchid supapele, se ard, stiti povestea cu totii.



Asa ca m-am pus pe treaba, cu coli in progresie de granulatie.



M-am chinuit putin, nu zic nu...
Au iesit absolut PERFECT.



A trebuit sa fac o poza, sunt frumoase bucketurile fara shims over them... O fi de la mine, ca-s tampit, da' mi se par superbe in lumina potrivita, urmele alea de masinare sunt altceva.



Am folosit cheia dedicata de strans stergatoare la cuplu si pentru cei 20Nm de la capacele de lagare arbori cu came, merge la fix.



Jocurile mi-au iesit la 0.18 admisie si 0.23 evacuare. Stiam ca asa se va intampla, pentru ca pasta de montaj super vascoasa la 16 grade, sau cat erau azi in garaj. Si-s toate uniforme.
Cu 5W30 sau cat naiba i-oi pune, ca inca nu stiu, se vor mari la cat doresc eu.

Faza dubioasa, ca am avut si una d-asta. Aseara masurasem 2 jocuri de zero. Ca atat s-a putut. De fapt, unul dintre alea doua era cu strangere, arcul de supapa era in tensiune. Normal ca mi-a dat peste cap supapa aia, mi-a iesit stransa. Am avut noroc sa fie un joc prea larg la alta supapa cu 2 sutimi diferenta pe pastila. Facut o rocada, perfectiune.

Mno, deci astea ar fi ultimele elemente functionale din interiorul noului motor. Stranse final (inca nu-s convins, dar pana atunci...).



Adica motorul, desi cu capace asezate de forma, ca sa nu curga pe podea... Motorul E GATA   ???



____________________________

Ok, am mintit.
Am incercat sa subtiez pastila din poza de mai sus, iar dupa o ora luasem o sutime.
Io-s mai sociopat, oamenii, gloata aia mare si dezgustatoare, imi provoaca chestii. Dar am cativa amici buni, pe care-i apreciez.
Saptamana trecuta, imi scrie unu' sa ma-ntrebe daca mai am vreo bicla de vanzare, cacauta un coleg de-ai lui de serviciu. O scurtez, aveam, vine colegul amicului si cumpara bicicleta. Bla bla, aflu c-a fost sef de matriterie, da' nu mai este. Adica o matriterie similara celei de la Pitesti, unde mi-am facut chamber modu' si multe alte chestii in trecut.
In fine, ma previne ca se intoarce cu bicla la reglaje si intretinere, ii raspund ca-l astept, ca nah, era om civilizat si decent.
Si-i scriu astazi, ii spun ca am nevoie urgent de rectificare pe 14 pastile de reglaj.
Imi trimite un numar de telefon, sun, "va rezolv cat de repede, daca veniti din partea lui xxxx".
Inchid telefonul, i le duc, la intoarcere imi iau o pizza din sat, n-apuc s-o termin, ca sunt chemat inapoi dupa alea rectificate. "Scuze, au abatere 1-2 microni". M-a-nmuiat de tot la faza aia.

Ce vreau sa spun, tineti-va oamenii de calitate aproape. Terminati sunt pe toate drumurile, timp si energie irosite.
Cu placere!
« Last Edit: March 14, 2024, 20:39:44 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3299 on: March 17, 2024, 13:05:49 PM »
Am sperat prost. Daca nu e oring dedicat, risti. Se facuse terci oringul de valva tubeless de bicicleta, doar de la contact cu putin ulei.



Nu stiu ce-a fost in capul meu de am comandat bureteii anticontaminare zona distributie. Un puzzle ingrozitor, dezlipirea celor vechi, degresare, masuratori, estimari de lungime. Multa bataie de cap pentru o masina care sa zicem, vede omniprezentul praf, dar mai subtire, gen nu face macadam in spatele altor masini, iar ploaia o evita. Desi nu prea-i iese de fiecare data.
Impacat cu isprava, dar n-as repeta.



Am stat cateva ore bune uitandu-ma la colectorul asta, incercand sa-mi dau seama cum naiba-l imbrac eu. Adica aveam drept maxima ingrijorare partea de sudura, insa nici partea de foarfeca si petice eu nu prea o vizualizez.
Mno, fie ce-o fi, s-ajung acolo...



Pe parte de antigel o sa vreau recomandari d-alea super-hiper bune. Crossover pipe, la fel ca chiulasele, era corodat bine la flanse. Am slefuit vesnic la ele ca se la fac curate (n-am poza).
NU stiu daca e de la Hepu G11 pe care l-a avut 2016-prezent sau de la naiba stie ce-a fost pana-n 2015.
Dar imi trebuie grav un atigel cu proprietati anticorozive extraordinare.
La o adica comand si original daca n-aveti propuneri la sigur.

Cine se prinde ce am facut aici (inventie proprie, rodul unei minti odihnite) si urmeaza sa fac mai departe primeste o ciocolatica.



Am astupat stutul extra de pe bloc cu un buson de golire cutie automata ZF (parca) de pe...... Pemfeu dizel! Plang de necaz, dar totodata s-a potrivit ceva de speriat. L-oi prinde-n poze p-altundeva.
Iar teava filetata de la cooler, ca s-o pot strange la 55Nm, a necesitat sa-mi fac scule.

Altfel, un imens puzzle, cu drumuri constante la manual, la opposed, la pozele din urma.
Incep si eu sa descopar mataraia de pe motoarele astea.



Nu prea mai am ce-i face, ca un cablaj motor e inca pe ceva vapor, iar rolele de distributie si intinzatorul le iau AM cand mi le-oi permite.
Dar fu un concediu plin si distractiv.
WRX SW 2002