2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

WIM

  • 688
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3300 on: March 17, 2024, 21:05:52 PM »
Ravenol HJC FL22. Asta am in motor.
Sau Dacia Glaceol RX Type D. Fara vreo urma de ironie.

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3301 on: March 18, 2024, 10:23:16 AM »
Dacia a cam facut switchu' la blocuri din aluminiu pe toata gama, a renuntat la K4M, K7J/M, D4F si K9K. Iar fiind OEM, sunt reglementate relativ sever.
Deci inclin spre a 2-a optiune, dar mai vorbim.
Mersi!!!
« Last Edit: March 18, 2024, 10:24:21 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3302 on: March 20, 2024, 15:07:44 PM »
Ma plang si eu unde pot, manualul de service e plin de cupluri gresite.
De exemplu:
- capacele de arbori cu came - 20Nm toate 6 pe parte. Pe naiba, cica cele dinspre fulii sunt la 10 sau 12. Bine ca n-au pleznit chiulasele, am aflat din intamplare, de pe nasioc.
- role distributie - 39Nm toate, trei mari si una mica. Desi cele mari sunt M10, cea mica M8. De fapt e 25Nm la cea mica, ca la intinzator.
- etriere Brembo fata pe portfuzeta, nu stiu daca am mai zis, americanii smulgeau filete pe banda rulanta pe la inceputuri.

O mare problema, si cam fara solutie, altceva decat scepticism si rabdare cu google.
WRX SW 2002

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3303 on: March 21, 2024, 10:15:09 AM »
Eu nu am decat o curiozitate: de unde stie Nasioc-u' cuplurile mai bine decat manualu de service?
Nu zic, suna perfect logic, dar... curiozitatea trebuie tufută satisfăcută.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3304 on: March 21, 2024, 10:18:27 AM »
Alte versiuni de manual service uneori. La rola de distributie, manualul meu arata tampenie, iar pe forum american, poza din alt manual, era cu cuplu corect.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3305 on: March 21, 2024, 12:54:55 PM »
Fluidampr are o degajare lipsa la inventar. OEM are degajarea aia ca sa ajute capacul sa fie mai rigid si sa etanseze cu serpentina zona distributiei.
Fluidampr zice sa se elimine total si complet nervura asociata de pe capac dar eu, ca-s mai special, am dorit sa-i mai las putina structura capacului si nici sa nu permit sobolanilor cu tot cu pui sa intre sa rontaie cureaua.



Adica pnm, am cumparat si montat atati buretei OEM. Cum sa decupez capacul si sa compromit tot...

Capacul e schimbat in 2016, si cu toate astea s-a-ndoit in acesti cativa anijori si 50kkm. Indreptat, apoi folosit un calibru pentru cilindricitate ciot ramas, care oricum n-a ajutat cu nimic, cum capacul e imprastiat rau, povesti. Pentru scurtare am folosit partea frontala a unei panze de flex de polizare, apoi a uneia de taiere, la finisaje.



Cu fulia "semi"stransa, parea bine.



Sa constat la montajul final, cu fulia stransa tare la impact (135Nm exacti abia dupa ce are volant), ca e contact. P-undeva-mi convine asa, se vor pasui impreuna pentru lipsa acces sobolani.
Aiurea-i ca fluidampru' nu e compatibil cu cheia mea de fulie, va trebui sa bricolez ceva pentru viitoare extrageri.

La distributie am folosit elementele ce le-am crezut eu critice OEM: cureaua si pompa de apa.
Apropo, MihaiFlorescu sau cine stia, care rotor e mai eficient la pompa, ala turnat sau ambutisat? OEM e turnat. SKF-ul dinainte, stantat, nu mi-a facut vreodata probleme de racire, de aici curiozitatea.
Restul componentelor: role SKF si intinzator NTN, adica ce chinezarii am gasit.

Procedura de aerisire a pistonul din intinzator, descrisa si in manual dar si pe net, as fi aplicat-o cu mare bucurie daca as fi avut presa cu piston sau macar o menghina. Sau rabdare, ca sa ma duc la cineva care are. Asa ca l-am montat cum era, iar acum stau cu griji, c-am citit niste povesti nasoale cu curele sarite si supape indoite.
Ca dupa montaj sa gasesc pe alt forum ca daca-l lasi 3h in pozitia de lucru INAINTE de montaj/scoatere pin, ajuta. Too late cred.
Pot doar sa sper sa nu prinda bulijuara de aier si sa-mi imprastie frumusete de EJ20.

Fuliile de pe stanga am reusit sa le tin cu supapele deschise cam simplu. Si cu emotii. Am evitat sa respir in preajma lor si au stat.
Ce e ciudat, dar nu am referinta anterioara, e ca pe profilul de ridicare, poate la cursa maxima chiar, fulia cam sta grade bune, nu tinde sa sara sub actiunea arcurilor de supape. O fi normal, or fi camele de Laponia cu alta geometrie, habar n-am.



Si sa fie la dosar si poza.





Initial am zis ca d-al naibii si din convingere las suruburile ruginite, ca mie nu-mi pasa de aspect, ci doar de functie.



...insa se pare ca m-am tampit de tot :'(



Mai pun pe el ce senzori mai gasesc pe aici, dar nu prea-s multi. Daca n-apar cablajele alea de la I-Wire, cred ca iar ma apuc de bicicleta si uit de Subaru. Cum o vre' tumnesio.
WRX SW 2002

WIM

  • 688
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3306 on: March 21, 2024, 14:11:18 PM »
Ai de bandajat frumusețe de galerie de evacuare, asa ca nu te mai gandi la bicicleta  :D

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3307 on: March 21, 2024, 14:22:05 PM »
Zibre, tu amorsai intinzatoare inainte de montaj? Ca momentan caut un ciocan mai mare sa scot fluidampru' si distributia.
WRX SW 2002

kay

  • 62
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3308 on: March 21, 2024, 15:54:56 PM »

     Salut,

   urmaresc cu admiratie ceea ce reusesti pui in practica si ,daca-mi permiti ,as avea o intrebare/observatie :
-nu am vazut ghidurile pentru curea sau le-ai montat ulterior  (mi s-a-ntamplat  ca la un motor ,cu distributi schimbata intr-o reprezentanta diferita ca marca ,sa nu le mai monteze si a sarit cureaua) ?

Spor si succes !
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3309 on: March 21, 2024, 16:20:57 PM »
Apar prin poze toate 3, reglate pe la ~1mm.
WRX SW 2002

WIM

  • 688
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3310 on: March 21, 2024, 17:37:11 PM »
Zibre, tu amorsai intinzatoare inainte de montaj?
Menghina de mana prinsa in menghina de banc, intinzatorul prins in menghina de mana, cu pistonul in sus, evident. Strans menghina de mana cam juma de tura, pauza 30 de secunde sau mai mult, repeat. Si asta doar in cazul in care simeringul nu prezenta urme de ulei. Daca a transpirat ceva pe acolo, la revedere si piesa noua. SNR de preferinta, e NTN in cutie.

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3311 on: March 21, 2024, 22:04:08 PM »
Hai ca m'ai pus pe ganduri cu diferenta de cuplu la rolele de la distributie  :o Eram cu manualul in fata si cu nasioc pe telefon, imi amintesc de 39nm dar nu (mai) sunt sigur de 25nm la rola mica :-\
Pe de alta parte, am amorsat intinzatorul cu un cleste papagal mare..cred ca ii zice; arhaic si riscant..dar asta am avut atunci la mana si a mers, complet uscat.

Ce ai facut din motorul asta...ma inclin!
« Last Edit: March 21, 2024, 22:05:02 PM by Ilie »

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3312 on: March 25, 2024, 13:43:22 PM »


Si cu aceasta ocazie, cea mai sumbra estimare a fost prea optimista. Si mai sunt de luat.
Fmm de cazan...

WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3313 on: March 25, 2024, 14:16:57 PM »
La administrativ ai trecut doar berea si tigarile? 😜

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3314 on: March 25, 2024, 14:31:01 PM »
Bere, tigari, filtre, anvelope, uleiuri, frane, RCA, ITP, vigneta, benzina, adica consumabile, adica ce nu se vede pe masina, alea nu intra in calcul. Doar ce am considerat eu a fi valoare adaugata.

Mersi, acum am vazut c-am omis omologarea suspensiei acolo, desi ar fi intrat la swap aia.
La administrative sunt adusul masinii in noua tara, acte, omologari anvelope si suspensie si valsul cu statul roman, plateste taxa, cauta avocat, bate-ti capul, recupereaza taxa. Mizeriile clasice, cu care lumea, spre uimirea mea, s-a obisnuit.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3315 on: March 26, 2024, 21:55:05 PM »
Fluidampru' m-a cam ofticat cu cateva chestii.
In primul rand, instructiunile de montaj nu includ codul de Subaru. Pfuai, daca pui pe LS2, Supra, Coyote, mortii harburilor lor, esti acoperit, ii arati foaia si se monteaza singura. Eu voiam doar un prapadit de cuplu de strangere, dar nimic. Nu stiu la ce au mai bagat hartia aia in ambalaj.
Mai era un cartonas mic, scria pe el "agzipilt de conformitate" dupa nush ce norma d-ale lor, m-am bucurat, am zis ca stickaruiesc capacul distributiei. O duda, niciun lipici pe cartonul ala. Gunoi direct.
Are 3 gauri filetate dupa dimensiunile lor si doar atat. Nicio treaba cu PCD-ul de fulie de Subaru, va trebui sa-mi fac scula pentru desfacut cu motorul pe masina.

Insa cea mai dubioasa fu cu filetele alea 3. Am incercat un M8x1.25, nu intra mai mult de o tura. Am zis ca e M7, am cautat suruburi de fixare scaun de Dacie 1310, da' de unde, ca erau prea mici. Asa ca le-am tarodat. Am scos span la greu, deci acolo nu era ce trebuie, si-n niciun caz vopsea, cum initial credeam.
NU cred ca era M8x1.5. N-am asemenea surub ca sa fac proba, nici nu cred c-am vazut vreunul vreodata. Si uitandu-ma cu lumina pe gaura dupa tarodare, parca nu arata a filet incrucisat, pas de 1.25 peste original de 1.5.
Am o vaga banuiala ca alea erau filete imperiale, cu TPI, nu cu milimetri. Mno, acum sunt metrice.
In caz ca vreodata va trebuie saracie d-asta de fulie, bine ca-i ieftina, sa aveti in vedere inainte de a pierde accesul in zona aia. Sau daca aveti suruburi de americani, sunteti safe.

Apoi am inceput cooling modu'. Restul pe masina.



Si am zis sa fac niste probe preliminare, ca sa nu stric acoperirea tevilor, cand o fi sa existe.

Abia acum inteleg sistemul de fixare suplimentara cu bridele astea doua. Si, mai ales, inteleg cat de fail a fost sa n-am niciodata de cand e masina la mine un surub lateral pe brida mare. Ok, n-are acces, iti vine sa-l arunci in foc, dar ala face cam tot.
Iar drainul ala fita de AOS, de cica implica renuntarea la brida mare... Nope, nu pe masina asta. Vor fi si drainul, si brida. Nu stiu cum, dar aflu.
Poza cu bridele atomice. Ca arata foarte interesant impreuna, neeclipsate de turbo.



Apoi, ca sa asez turbo a fost nevoie sa desfac tot, iti vine sa zici ca-i esapament, desfaci, pozitionezi, apoi strangi dupa o logica de moment. Ciudat.
Dar s-a integrat binisor si asta.



Bun, nu mai stiu cum e OEM, probabil nu mult mai stralucit, dar astea ar fi proximitatile alea ingrijoratoare si nu prea.

Sunt unii peste balta de merg cu evacuarile astea asa, la vedere. Si aia o ard cu 2.5-uri de 5-600 cai, de exemplu ala pufi de la Gears and Gasoline. Mi se pare absolut aiurea sa lasi o teava incandescenta, care radiaza pe la 600-700*C, atat de aproape de o garnitura din cauciuc. Care de altfel lasa sa picure ulei putin inflamabil pe o teava, repet, incandescenta.



Si ar mai fi asta. N-am masurat-o, ca nu-mi pasa, la ochi pare rezonabil de mare. As putea poliza din bloc, dar nu vad rostul, nu e miscare relativa acolo.
Ah, uitasem, poza cu buson de cutie automata de pemfe dizel!!!



Concluzia ar fi ca par a se aseza binisor toate, cel putin pana-n punctul asta. Am sa mai adaug ce mai pot, ce mai merge.
Garniturile de capace de la AK cica vin saptamana viitoare. Le voiam cu pasiune ca sa bag longblockul in conserva, dar deja dupa seara asta cam ezit. Parca as termina evacuarea inainte.
Iar vaporul cu cablajele mele, cu senzorul de IAT care implica ceva burghiu mare pe galerie... Nu se stie unde e. Asa c-am sa ma apuc de galerie si fara alea. Macar de mi-as aminti cum vin toate.

Care aveti de dat un scut termic de turbo si un brat de fixare de IC parte stanga de STI +2008, accept donatii, cu prima ocazie cand ajung pe la biserica va pun o vorba. Nu stiu de ce, dar imi rasuna-n cap "Prahova"...  ???
« Last Edit: March 26, 2024, 21:55:55 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3316 on: March 26, 2024, 22:27:56 PM »
Daca nu rezolvi cu bratul de fixare IC si nu te deranjeaza ceva bricolaj..taiat bratul original si sudat un element ce il lungeste suficient cat sa uneasca ambele prinderi; ulterior polizat si vopsit.
Eu nu am gasit brat..asa ca am lungit bratul IC ului original.

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3317 on: March 26, 2024, 22:30:02 PM »
N-am nicio problema cu bricolajele. Dar daca exista din presa, cam vreau  ^-^
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3318 on: March 29, 2024, 20:52:37 PM »
Tubul de retur ulei din turbo in chiulasa dreapta. Pressfit, l-am primit in punga de la curierul din California, venit cu caleasca Amish in Brasov.
Cristi de la Clooj imi zice ca daca intra USOR in chiulasa, sa etansez suplimentar. Ce vorbesti, c-am batut in ala de am ajuns sa ma tem ca a glisat chiulasa pe garnitura...

Ei, acu' c-aveam teava de oil drain, puteam, in sfarsit, sa probez cea mai remarcabila inventie de la transformatul apei in vin, furtunul 3MI de coborare a scurgerii din AOS.
Asta tre' sa fie versiunea cu delete brida mare.
Desi, am descoperit pe net ce descoperisem si eu. Adica partea ailalta, brida mica.
Din pacate, e doar o pagina de vanzare, nu e cu finalizarea celui de-al 2-lea montaj, si pe bune ca nu ma prind daca ar merge, ca nu mai stiu ce balarii sunt in zona aia p-o masina cat de cat completa.

Revenind la iuropa de est...

Asta e octopusu', si tare ma tem ca am dat 10usd degeaba pe reductia din plastic, ca se pupa perfect cu IAG-ul meu si fara aia.



Si am 2 variante. Pun aici ca peste 1 an cand ajung sa il montez definitiv, sa stiu ca prima varianta e cu risc de agresiune mecanica furtun in brida, iar a 2-a-i cu contact cu chiulasa, de felu' ei calduta. Si nu mi-e prea clar in momentul asta care rau e mai putin rau.



Iar astazi m-am trezit cu o pofta imensa de a lamuri povestea cu aparatul de sudura. Asa ca, pacalit de un manual utilizator ambiguu pe net, am luat unul. L-am incercat, apoi l-am returnat.



Nu intru-n detalii ca nu vreau, mi-e prea ciuda. Cred ca am peste un an (de cand mi-am luat downpipe-ul) de cand ma chinui sa aflu cu ce dracului se sudeaza mizeriile alea, si (aproape) nimeni nu spune nimic, ori macar intr-o limba pe care s-o stiu, ori macar agreez. Dar am primit, reamintesc, oferta de 600e doar pentru colector. NIMIC nu zic, doar ce se vede, si deja se vad multe.
Cert e ca astazi am sudat pentru prima oara in viata mea. Si-s dat pe spate de emotie si fastaceala.
Urmeaza sa iau alt divais, ca am (cred eu) o vaga idee despre ce ar merge mai bine decat minunea de azi.

Kind reminder pe cum ar trebui sa iasa.
In poza e un colector ca al meu. Absolut floare la urechiuje, stiu, deja sudurile de astazi seamana izbitor.



Insa fiind cu 24 de grade la umbra in uichend, s-o bag in ma-sa de masina  ^-^
« Last Edit: March 29, 2024, 20:56:52 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3319 on: April 06, 2024, 22:09:34 PM »
Ca un fel de masura de abstinenta de la bicicleta, am spalat-o duminica trecuta de planji de emotie dac-o vezi. Cum strazile Brasovului sunt inca pline de sare (da, retardatii astia au dat cu sare la 2*C in aer si 5-10* la sol), pana nu termin masina, nu mai poftesc bicicleta.

Adaug alte cateva poze la cea de mai sus, sa fie referential cat mai gras. Am rascolit voma aia de feisbuc pana am gasit, se pare ca s-a mutat internetul acolo. Se rezolva cu eutanasie, apocalipsa, darwinism, nu-i bai.
Insa zic, e alta tabla la astia, posibil inconel. E maleabila, e mulata, se intinde si-si pierde textura la sudura.
Insa tot impecabil arata.







Partea generatoare de "nu esti sanatos" e c-am cumparat in ultimele zile 5 (da, CINCI, adica 5.0) aparate de sudura. Si am returnat 4.
Primul era prea puternic, am zis ca "gata, il iau p-ala, e FIX ce trebuie". Dar a fost si mai muci. Asa ca m-am dus la alimentara de la colt sa iau unul, a fost bun. Pana n-a mai fost, etc, samd.
Cinci........
Pana si eu, in ciuda argumentelor subiective de persoana I, sunt cam socat de faza. Crec-asa e cand internetul nu spune intr-o propozitie scurta ce ai de facut.
Ah, azi am cumparat doua.

Dimineata, cu asta incepeam.



Partea de vata din fibra de sticla lipicioasa a fost oarecum abordabila. Doar ca trebuie manusi si obligatoriu masca. Cand esti batut in cap, nu folosesti niciuna dintre cele doo. Remediezi abia dupa ce ti-ai umplut plamanii de ace microscopice.



Urma tabla din inox care, sa fie zis, nu face altceva decat sa tina vata aia locului, sa nu curga pe drum. Dar ce faci cand ai un bosaj EGT in cale? Daca esti la fel de batut in cap, ii dai cu carota. Si iese doar un mare rebut pentru respectiva bucata de tabla, ca si-asa-i ieftina si e pe toate drumurile.
Ca urmare, recurgi la ambutisare spontana, cu role vechi de distributie si tubulare.
P-undeva m-oftic c-a iesit atat de bine si cu guler gaura aia, ca ce avea sa urmeze...



Si m-am apucat de sudat. S-a strapuns tabla la clestele de masa, am recurs la alta metoda de legatura, infinit mai ok se pare.
Si dupa ce am terminat de sudat (s-o cred eu), doar am constatat ca n-a prins absolut nimic. Asta a fost momentul de infinita deceptie, cand am zis ca recurg la ideea lui WIM, cu pop-nituri.
Taiat a 3-a tabla, degresat, ca am zis ca e contaminata cu aer. Tot nu prindea. Asa ca m-am dus sa cumpar alt aparat, de fapt l-am recumparat pe primul. Asta a prins, dar a perforat toata tabla. Insa am lasat asa, ca oricum aveam sa dublez in zona aia, fiind spre chiulasa.



Doar ca intre timp reusisem sa ma naibii prind care era problema. Era de la mine, nu de la parametrii aia dubiosi de curent electric pe care n-am sa-i inteleg veci. De la mine, insa contraintuitiv maxim, inca-s siderat de nonsensul problemei. Nu zic ce, ca am spus ca de data asta nu vreau.



In pozele cu referentialurile, s-a sudat tabla langa flanse direct pe tevi. Super frumi si superb. Puteam sa fac si eu la fel, dar... Acolo nu e izolare termica practic. Izolarea e facuta de vata, nu de tabla. Iar eu prefer functia intotdeauna.
Asa c-am pus deliberat vata pana la capat, pierzand astfel interfata cu teava, unde as fi putut suda. Alternativa - coliere.
Aveam doua Murray clamps din 2016, comandate gresit. De atunci stateau degeaba. Ocazia perfecta sa fac ceva cu ele, insa zona valurita acoperea traiectoria de cap surub la flansa de jos. Asa c-a fost doar unul, sus, unde-s prezoane. Jos, colier normal. Macar e OEM.

E urat, e atipic, dar functional si n-o sa cada.



Deci in partea de sus, dinspre chiulasa, am pus strat dublu si de vata, si de tabla. Direct contact cu chiulasa. Am prins-o-n suruburi, ca sa se muleze.
Banuiesc ca la final am sa mai castig vreo 0.5mm din garniturile colectorului. Oricum, chiar si cu contact, ce sa pateasca... Cateva cicluri de incalzire-racire, dupa care o sa se roada... era sa zic tabla, dar chiulasa e material mai moale. Isi fac ele loc.



Da, stiu, sunt jdemii de coliere d-alea inguste peste tot. Asa-s eu, protectie la protectie la backup.
Si ca sa fie absolut clar ca nu e deloc lucratura de expo, iata si defecte de tabla perforata.



Imi pasa? Nup, deloc  ^-^
Urmeaza serparia aia de urmeaza in jos de up pipe. Daca o teava scurta mi-a luat o zi, pai revin in vreo 3 saptamani.

____________________

Uuuuun pic mai tarziu...

Imi statea pe neuron colierul ala urat de jos, si mai ales rigid, ca urmare cu tensiune variabila cu temperatura. Si am vazut ca un surub e mai departe de acoperire.
Yay!


« Last Edit: April 06, 2024, 23:30:56 PM by Muttley »
WRX SW 2002