2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3320 on: April 07, 2024, 21:52:31 PM »
A zis andea anprivat ca daca vreau 600 cai mai incolo, sa nu las gamalie de ac neizolata in esapament. Si stiu ca zice bine. Asa ca n-am lasat.
Si mvai, cevreme fu azi. Perfecta ca sa bagi in tine mai putina fibra de sticla, lucrand semi-afara.



La incheierea programului arata asa:









Sub oroarea aia de la intersectie am indesat la propriu vata. De fapt, oroarea-i acolo ca sa nu chice vata (vai, cum suna...).
Iar partea inedita a zilei fu ca-mi fu lene sa scot colectorul, ca trebuia eliberata masa de lucru. Si na surpriza, ca l-am bagat in pilota pe motor. Chiar n-as fi crezut ca e posibil.
Mai lipseste bucata de la iesire, poate saptamana viitoare.

Iar pilda zilei - sa nu va trebuiasca. Sau cum vreti. Dar va previn, bagat in voi fibra de sticla cat sa va manance 30 de ani din viata daca faceti asta constant. Am incercat cu masca si n-a mers, ma simteam ca in pandemie la birou, d-aia am ajuns sa lucrez de acasa si sa-mi placa.
Ca-n rest nu-s probleme de speranta de veat' diminuata. Doar sticla aia.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3321 on: April 09, 2024, 18:03:32 PM »
Am batut orasul ca sa culeg ultimele prostioare planificate si stiute la modul cert. D-acu-ncolo-s doar ambiguitati, gen furtunuri de AOS, blanket, si nu mai stiu ce.

De sus in jos:
- antigel DACIA. Care dati cu hate, cu discutabila parere de rau, sunteti limitati, si puteti vota AUR cu toata Ancrederea. 9 ani din viata asta am lucrat in proiectare la ei, iar rigurozitatea cu care se respecta standardele e greu de cuprins cu imaginatia. Nu stiu daca e stilul lor, sau ii strange cineva cu usa. Dar dintre OEM si AM, la zemuri, n-as ezita o clipa.
WIM, nu mai exista Type D, s-a trecut la uatevar inseamna E. Si multumesc pentru pont, big time!
- servo Motul. Din lipsa de inspiratie am luat ce am gasit mai scump (vreo 5 lei in plus adica).
- pentru cutie, fix la fel, si la fel cu ce a avut. Daca as sti de ceva mai bun, as lua. M-am uitat la Amsoil, n-am vazut nimic sa ma atraga, era fie 80W90, fie cu aditivi de LS, or eu nu-am sa dau niciodata sincroanele pe DCCD. Redline e scump rau local, iar in US e ieftineala. In lipsa de alt reper, ma uit la pret, ncsf.
- oxigenul ala e pentru aia mica, nvm.
- garnituri de capace. Initial voiam sa le refolosesc pe cele schimbate-n 2017, in ideea ca restrang chiulasele si verific jocurile supapelor mai incolo. Vezi sa nu. Daca merge tigaia, prefer sa dorm si apoi sa pedalez, repeat. Nu sa desfac atrocitatea.
- am descoperit ca rola intinzatoare de accesorii (creca de AC) are joc. Probabil originala.



Desi nu pare, chiar ma apropii de final. Inca maxim 2 luni si-o pornesc  ???



DAAAACA aveti idee despre cum as putea verifica Moturile alea sa nu fie contrafacute, va rog sa spuneti. Am auzit niste povesti recent, cu motoare distruse, de nu mi s-a descretit pielea nici acum.
Daca stiti cum sa-mi dau seama, mai iau. Altfel risc cu dubiosenia aia de Ravenol la tot, ca e nepretuit sa bagi codul razuibil pe site si ala sa zica "esti safe, nu-i facut in Rusia alaturi de Krokodil". Nepretuit am zis!
« Last Edit: April 09, 2024, 18:05:31 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3322 on: April 09, 2024, 19:34:25 PM »
Iar asta fu cel mai elaborat petic de otrava, ca e cu conicitate, apoi cu flansa la unghi. Si am si lasat loc sa sudez tabla pe tubulatura.
Am purtat judicios masca de data asta  :angel:



Si le-am tras si-o poza dinaier. Hartia aia nu acopera nimic, e hartia mea de sabloane, si nu mai aveam unde s-o pun altundeva.
Bai, cat e de vara afara... Ce-o sa regretam mai incolo bucuria asta de moment. Iar intre timp o sa bagam in noi pana se rupe somiera, o sa sarbatorim invieri si nasteri virgine care sfideaza stiinta aia de baza, o sa comandam cacaturi care nu ne trebuie, o sa schimbam telefonul la an, o sa ne facem concediul in Australia ca sa stam la teveu, si o sa mergem in mall incalzit si luminat in ianuarie, noaptea. Idiocracy, daca la aparitie avea iz de pamflet, incepe sa fie ingrijorator de asemanator realitatii. Iar salvarea sunt masinile noi, nu conteaza ca noi parazitam si cand respiram greoi c-am urcat un etaj.

Am deviat, deci poza dinaier.



In linii mari, pauza de conjunctura o vreme.
« Last Edit: April 09, 2024, 19:37:13 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3323 on: April 11, 2024, 13:20:02 PM »
Pana la pauza...







...daca ma raportez la planul median al galeriei, am terminat jumatate. Altfel, nici n-am ajuns unde e nasoala.

Cateva opinii intermediare:
- daca stiam in ce ma bag, plateam cei 600e fara sa stau pe ganduri. Bine, mai incolo, cand i-as fi avut.
- e frustrant ca invat pe masura ce avansez. Dar aici nu mai dau undo, asa ajung tevile astea pe rabla.
- daca se desprind, crapa sau oxideaza, eu nu repet, tot platesc cei 600e. Si problema nu-s eu, ca nu-s ciung, ci sculele, divaisul de sudura.

Altfel, tre' sa recunosc ca e chiar fun  ::)
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3324 on: April 11, 2024, 14:51:14 PM »
Arata chiar bine . Ochiul meu de neprofesionist nu vede nimic in neregula . Este efectiv farmacie . Masina de expozitie
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3325 on: April 12, 2024, 13:50:57 PM »
Open in new tab pe poza, apoi zoom, si vezi gaurile arse  ::)
Eu urmaresc perfectiunea, cat pot. Daca nu-mi iese, nu-mi iese, ncsf.

M-as fi uitat in talonul masinii sa aflu exact, dar ala-i ingropat sub o gramada de anexe de motor, pe sub bancheta din spate. Noroc ca tin jurnal pe net.
Deci pare-se ca-n jur de 7 iunie 2023 (aproximativ) omologam suspensia, eveniment insotit de ITP, ca de fapt aia-nseamna omologare. Cum masina asta e o vechitura hamalita prin gropi si neintretinuta, rulata abuziv milioane de km pe an, urmatorul ITP e cam in jurul aceleiasi date, anul asta.
Aka smf in ele legi idioate, emise cu unicul scop de a suplini deficitul bugetar. Nu poate omu' sa-si repare relaxat harbul, ca expira verificarea pistii.
Adica trebuie sa termin masina si s-o pornesc pana cel tarziu pe 3 iunie (luni), iar rodajul ala critic si de inceput pana pe 7 iunie (vineri). Gen sa n-o frec prin oras si la itepeu cu span in baie.
Cam greu, dar realizabil, de vreme ce am cafea multa pe aici.
Si sa nu omit evidentul: si sa mearga toate cum trebuie!

Acum vad pe factura de la i-wire, comanda e facuta in noiembrie 2023. Stiam eu ce stiam, si anume ca daca le aduc cu vaporul, ca sa economisesc osudalei, ajung la timp. Si au cam ajuns, recunosc.
Inca miros a rahat de pescarus.

Contents, desi am mai zis:
- cablaj motor proaspat. Daca are vreun defect m-am nenorocit, cu atatea variabile pe langa.
- grounding kit.
- hibrid MAF / (MAP + IAT). Cel din urma denumit din motive necunoscute si "speed density". Tre' sa vad de unde sperii un tarod 3/8"NPT, ca am o treaba cu galeria de admisie cu el, ca sa-l infig p-asta micu'.



Ah, si daca toate bune, daca toata munca si cheltuiala asta nu vor fi fost degeaba, mai la vara, incolo, am si ceva prostii pentru articulatii.

Numa' planificare pe capu' mio...

Edit: constrangeri similare de termene de finalizare am mai avut si-n trecuturi, cand modificam alta masina. Atunci schimbam orasul, ramaneam fara locuinta/hotel, garaj, etc. N-am mai avut sentimentul asta de 16 ani (rad nostalgic).
« Last Edit: April 12, 2024, 14:05:45 PM by Muttley »
WRX SW 2002

dan_b

  • 1314
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3326 on: April 12, 2024, 14:18:35 PM »
Poti sa o duci pe platforma la ITP, daca expira intre timp si nu vrei sa te dai peste cap.
Nu cred ca e un cost asa imens, si intre timp lucrezi in liniste.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3327 on: April 12, 2024, 14:21:09 PM »
......... iar rodajul ala critic si de inceput pana pe 7 iunie (vineri). Gen sa n-o frec prin oras si la itepeu cu span in baie.

Incerc si prin alte cuvinte: eu n-am muncit in halul asta ca sa-i fac rodajul in gluma aia sinistra de hala de ITP.

Masina iese din garaj si este pornita ~10 minute, apoi oprita si-i schimb uleiul. Dup-aia o scot la o plimbare de 50km, in conditii extrem de stricte, ce se va incheia tot prin schimb de ulei. Abia dup-aia-i libera sa faca chestii.

Fara ITP nu circul.
Fara pasii de mai sus nu merge.
« Last Edit: April 12, 2024, 14:24:53 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3328 on: April 12, 2024, 15:39:45 PM »
Pai dupa toate astea e noua, ar trebui sa ai itp 2 ani 
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3329 on: April 12, 2024, 19:19:10 PM »
Incerc si prin alte cuvinte: eu n-am muncit in halul asta ca sa-i fac rodajul in gluma aia sinistra de hala de ITP.

Masina iese din garaj si este pornita ~10 minute, apoi oprita si-i schimb uleiul. Dup-aia o scot la o plimbare de 50km, in conditii extrem de stricte, ce se va incheia tot prin schimb de ulei. Abia dup-aia-i libera sa faca chestii.

Fara ITP nu circul.
Fara pasii de mai sus nu merge.

E simplu... o duci cu platforma la Mures Ring si faci cati km vrei fara itp :)

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3330 on: April 15, 2024, 01:11:05 AM »
Mi-am dat seama dimineata ca-s batut in cap, asa c-am desfacut azi distributia si fuliile de la arborii cu came.
Asta ca sa ajung la capacele din fata, ca sa le ung cu silicon. Trecusem peste poza din manual de 70 de ori, nu stiu de ce atata incapatanare sa cred ca nu e necesar. Este.



Mi-am adaptat vechea scula de fulie, merge inclusiv ca extractor. Functia veche, pe desfacut si strans surubul, a ramas ca inainte.



Si daca tot am ajuns acolo...



Inca nu stiu daca sa desfac la loc, si sa continui pana scot si chiulasa dreapta. Cilindrul 1 doar se preface ca are compresie. Sau las asa si sper ca se va pogori sfantul nu stiu ce, etc. Probabil a 2-a.

M-am uitat in urma, se pare ca fix p-aia am mai scos-o si spuneam atunci ca admisiile-s ok. Ca evacuarile le-am facut mult prea tzipla atunci. Duca-s-ar naiba, nu mai desfac.
« Last Edit: April 15, 2024, 01:19:37 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3331 on: April 20, 2024, 21:17:11 PM »
Nu mai stiu, sa fi fost o saptamana de munca totalizat.
Materialele 200e, deci 600e ceruti de baiatul ala sunt absolut total justificati.





Informatii diverse aici, printre care "castigul" de masa.



In zona compensatoarelor n-am putut baga vata, asa c-am pus la final. Cu tabla de aluminiu de data asta. Cam groasa, dar atat am avut.



As mai lucra la masina, dar pur si simplu nu mai pot. Mana dreapta abia pot s-o misc. 600e total merita!
Chiulasele au fost cu emotii pentru ca-s scumpe, dar acolo stiam ce fac.
Ei, aici a fost cu alt tip de emotii, pentru ca habar n-aveam. Acum am cat de cat...

Colaj.

WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3332 on: April 21, 2024, 14:23:20 PM »
Ramasese descoperita flansa colector-uppipe. Care flansa, pe parte de eficienta termica a evacuarii, mare pierdere n-ar fi, cum are mult material si are inertie termica, ori se comporta ca un acumulator termic. DAR... garnitura capac chiulasa cauciuc, evacuare oparita sub ea, radiind caldura ca la balamuc, problema clasica la EJ turbo, pe care am avut-o si eu in trecut.



Deci nu puteam.
Am exagerat, da-s mandru rau de exagerare.
Vata e fixata cu coliere si cu ecranul din aluminiu.
Ecranul din aluminiu e constrans la deplasare axiala de 3 perechi de ambutisari care se proptesc in cei 3 umeri la 120* ai flansei.
Singura rezerva e legata de cum rezista vata aia, daca se dezmembreaza in timp si curg atele din ea prin laterale. Insa colierul mare permite demontare facila, sper eu, cu masina completa.
Si daca sta garnitura aia la racoare cativa ani, tot e ceva.



Voiam sa imbrac partea calda a turbinei, cu vata si inox, dar cred ca ma rezum la vata si blanket. Sau ma razgandesc in urmatoarele 5 minute, mai vad eu.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3333 on: April 22, 2024, 12:07:41 PM »
Popor retardat care alege conducatori gresiti. Conducatorii aia sifoneaza, fura, stat falimentar. Cum corectam deficitul de buget? ITP ANUAL! Pe langa multe altele de le stiti, iar daca nu le stiti, sunteti material de vot gresit in continuare.

Apoi, prostu' isi ia suspensie cu omologare CE, din care uniune europeana, printr-un noroc chior, face si prapadita asta de tara. Nuuuu, n-ajunge olomogarea europeana, trebuie omologare in statul rupt din soare, ca e deficit la bugetul de stat, si vrem aia +2000 de lei de-i primesti pe munca reala de la angajatorul privat.
"Ce faci, coaie, la omologare?".
"ITP facem, masuram franele la 5km/h si-ti phiutem diferentialele, masuram noxele la relanti, pe vacuum, desi masina merge pe strada pe presiune de turbo si verificam daca-ti merg stropitorile de parbriz, ca noi ne pricepem. Apropo, E DIESEL?". (NR: chiar am primit intrebarea cu dieselul la omologare).
"Pai suspensia cum o omologhezi, aleia ce-i faci?"
"Poze, n-ai tu treaba, noi ne pricepem".

Si asa m-am trezit eu cu ITP la juma' de an si 500km. Fix ampluea, fix degeaba, fix inutil. Si pe 2000 de lei.

Aaaaa, si am mers la Iasi acu' o saptamana. Curba la dreapta, dar lipsea o bucata din asfaltul de la margine, ca circula TIR-urile cu mult peste masa maxim autorizata, si rup drumul. Nu puteam sa evit, c-asa a vrut tumnesio. Roti noi indoite, doua bucati. Articulatiile naiba stie, ca n-am timp. Vedem la ITP.

Iar acum sunt cu creierii, ca trebuie sa-i dau cu viteza si sa fac tampenii si greseli ca sa termin ditai lucrarea de 3 ori mai repede decat ar fi fost natural.
Si-mi iau concediu, ca sa compensez un stat cu administratie imbecila.
Si fac comenzi la repezeala, ca vine PASTELE, cu INVIERE. Haideti, indrazniti sa crapati vreunu' si sa inviati dup-aia, sa va vad daca va iese.

Sigur am luat cacaturi in plus sau mai multe decat imi trebuie real. Si sigur am omis sa le iau pe altele. C-asa-i cand faci lucrurile la repezeala.
Nu mai zic c-am luat chinezarii pe bani multi, desi voiam Samco, dar alea DUREAZA sa ajunga din UK.



Si-n aceeasi nota, sa imbrac turbo frumi, cu mare placere as fi incercat. E mura-n gura pe net, si ma ajuta si imaginatia. Dar nu m-ajuta timpul, ca e vorba de minim 2 zile, pe care ce sa vezi, nu le am!!!!

______________________________________________________

Revenind.

Am turnat 4l in cutie. Pe viitor am sa scot motorul pentru operatiunea asta, ca e mai simplu asa, si mai rapid, furtunul de 1m a devenit astfel un ciot scurt.



FARA GRABA, adica asa cum functionez eu, am verificat in repetate ocazii galeria de admisie pentru cea mai buna amplasare a noului senzor IAT. In cele din urma, DUPA MULT TIMP, am ramas cu 2 posibile locatii.
Am facut o simulare ieri, montand provizoriu mizerii pe motor.



E maxim de la limita. Dar am sa-mi asum riscul, ca NU E TIMP de ceva mai rational.
Serios, daca gauresc galeria si atinge alternatorul in timpul reglajului de curea, sunt mancat. Eu nu fac kkturi d-astea, la noroc si doamneajuta/mergedaonaiba sperand sa fie bine, dar de data asta n-am de ales.



Nici aici nu stiu ce fac, ca toata lumea-si pune FMIC si toate bridele de TMIC ajung la fer se pare.
Nu-i bai pana la urma, leg cu sarma, bag suruburi de lemn, fac eu ceva romanesc, sa fie-n spiritul societatii.



Deci am de ales. N-o termin, sau o termin in bataie de joc. Optiuni clare, alegere simpla.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3334 on: April 22, 2024, 16:31:08 PM »
Ce ai facut cu galeria are mare sens desi poate multi nu vad. Eu o simt pe propria copaie. Un scut ruginit nu a mai fost pus la loc si de la caldura deja plange capacul de la chiulasa pe partea pasagerului care este foarte aproape de galeria goala.

Apoi zilele trecute cu temperaturi bine peste 20 grade si chiar in admisia 50+ deja simteam ca nu mai trage masina cum stiam, chiar si pe harta de toti PSI-ii. Azi la 10 grade am vrut sa plec mai tare si a fugit de a mancat pamantul pe harta stock-ish.

Deci da-i inainte cu izolarea aia overkill ca pe termen lung castigi. La restul nu ma pricep, nu comentez. Nu stiu ce mai ai pe lista de zici ca te grabesti, ca eu il vad cam gata.

Iar turbo poti sa o lasi fara izolatie pe durata rodajului. Nu o sa fie chiar asa panica.
« Last Edit: April 22, 2024, 16:32:01 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3335 on: April 22, 2024, 16:40:08 PM »
Motorul (longblockul) e gata de mult, dar ala e o particica din tabloul ala mare. Puzzle-ul ala delicat abia acum incepe, cu adaptari si potriveli si integrare. Am mai facut, stiu ce ma asteapta, si un maruntis iti poate ocupa 40 de ore.

Izolarea termica a evacuarii are multe beneficii.
1) protejeaza ce e in jur.
2) reduce heatsoaku', mai ales la top mount.

Insa de departe, cel mai mare beneficiu e...
3) dinamica gazelor imbunatatita.

Esplic, pentru cui pasa.
Ai o teava de diametru si, implicit, sectiune de trecere constanta.
Gazele ies din motor pe la 700-900*C (asa mi-a zis proful de motoare in facultate, cu informatia asta am ramas). Pe masura ce traverseaza tevile, se racesc si se contracta. Problema e ca se contracta RADIAL, iar axial se "scurteaza". Termenii-s alesi pentru logica explicatiei.
Or scurtandu-se coloana aia de gazele, practic ii scade viteza. Aia e problema. Iar consecintele-s usor de intuit, viteza redusa, gaze lenese, care ies greu, care impiedica gazele urmatoare sa iasa, si astfel blocheaza camera de ardere, o tin ocupata cu mizerie. Nu de alta, dar dupa timpul de evacuare vine fix ala de admisie.
Deci gazele de evacuare cat mai calde favorizeaza golirea camerei de ardere si a cilindrului, care la randu-i ajuta timpul de admisie, adica randamentul de umplere, deci in linii mari creste eficienta motorului.

_______________________________

Las semn de carte aici pentru o tampenie ce sigur o sa-mi manance zilele  :(

...Sau daca vreodata ii fac vreun motor scump, mai vad. Ideea e sa ramana firul accesibil si atat.
« Last Edit: April 22, 2024, 17:02:16 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #3336 on: April 23, 2024, 10:47:27 AM »
Cand cauti detalii in urma si descoperi ca acu' 8 ani aveai idei. Iar 8 ani mai tarziu cumperi produs (furtunul 3MI) care seamana izbitor cu ideea ta.
Weird AF  ???

 
Solutia la problema cu apa ar fi una destul de eleganta. In loc sa vina uleiul din AOS sus pe carter, sa ma intep cu el in returul de ulei al turbinei! Gen scot turbo, tai furtunul de retur la mijloc, intercalez piesa "??" si pun totul la loc.
Rezultat: panta generoasa, AOS mai jos decat busonul de degazare.
Contraargumente: lene sa desfac turbina iar si eventuale surprize neprevazute (de fapt asta e argumentul major).
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3337 on: April 25, 2024, 11:38:59 AM »
Credeam ca singurul compromis pe eficienta a fost sa aleg unequal headers. Ipotetic vorbind, chiar sunt dispus sa renunt la 100 cai pentru a pastra sunetul ala superb. Desi equal length are castiguri mult mai mici pe putere, insa consistente pe EGT. Aia e, atat s-a putut.

Dar se pare ca mai e unul. Scoopu' de pe capota, ala de varsa aer racorica pe intercooler.
Raman la parerea ca sopronu' de STI arata oribil pe masina asta. Ok, oribil in ochii mei, in rest doar discutabil, fiecare cum ii place. Repet, eu vreau sa fie cat mai discreta tigaia, or excrescenta aia exagerata acolo... nu pot.
Ca urmare, scoopu' de fabrica ramane. Or asta exclude splitteru' de STI OEM, care are palnia mulata pe scoopu' de STI. Cu atat mai bine, e discontinued.
Ramaneau Grimmspeed de WRX si Process West de WRX. Insist, "de WRX" referindu-se la inaltimea zonei scoop, ca Grimmspeed chiar vinde o versiune pentru scoopu' mare.





Pe poza se vede cam clar ca americanii au facut deschiderea de pe intercooler foarte mica, dar cangurii semnificativ mai mare.
Deci mi-a fost cam usor sa aleg  ???
Surpriza aia faina e ca adunasem foarte multe puncte, asa c-a iesit cu 80 de dolari mai ieftin.



Inaltatorul de schimbator era prea ieftin, n-am rezistat. As fi vrut 50mm (2 inchi), dar astia n-aveau. Merge de experiment.

Am mai comandat zilele astea:
- inca 5l de ulei de rodaj;
- octane booster sa ma tina vreo 3000km, pana ajung la Cluj;
- un crowfoot de 17, ca Whiteline si-a batut joc de accesul la suportii motor;
- set tarozi NPT;
- curele de accesorii.

Eu nu stiu ce mai trebuie. Niste benzina poate.
Crec-aia-i tot  :o

Amomis, adaug ca:
- scutul turbo de STI 2008 (am verificat pe hatchu' lu' Pfaizar) e la fel ca al meu. Care al meu nu incape pe turbo. Deci ori DIY, ori cumpar unul AM mai incolo, ceea ce e tentant, inca avand groaza de puncte, si la rallysport, si la flatirons.
- brida stanga de IC e aceeasi pe toata gama, de la WRX din 2002 pana la STI din 2022. Nush ce naiba fac acolo, se va lasa cu improvizatii.
« Last Edit: April 25, 2024, 11:45:20 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3338 on: April 26, 2024, 17:32:31 PM »
Deci nu pot, tre' sa las semn aici.
Tocmai am bagat mesaj de abstinenta in Outlook. Incepe un maraton de 16 zile de lucru continuu la Subaru.
Ciudata marca, ce face din om...  ::)

Evident, cu mentiune cu blesteme in subsol catre clasa politica si aia de i-au ales. Maroul e intentionat.
« Last Edit: April 26, 2024, 17:35:11 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3339 on: April 27, 2024, 21:11:07 PM »
Io cand am zas...  >:(

Am mai facut, stiu ce ma asteapta, si un maruntis iti poate ocupa 40 de ore.

Si nici macar nu e lucru efectiv, e uitat pe pereti 48 de ore, pe motiv de uichend.

Aaaaaanywayz.
Sa incerc sa tin cronologia putin.
Aveam zile bune de cand andea be like "pune senzorul sus, te complici cum vrei tu".
Eu "nu merge la mine, sus e o incinta separata din turnare, o mini-camaruta, probabil pentru IACV. Si oricum, vreau perete gros de material ca sa infiletez".
Nu mai zic ca si WIM, saptamana trecuta, ma ia in privat "bai, esti nebun, ai senzor IAT de fabrica deja acolo sus". Imi da poza, ma mir, ii arat ca la dbc nu exista asa ceva, aproba.
Tot zilele trecute (vad miercuri, azi e sambata), mintea fiindu-mi odihnita, fizicul nu prea, imi fata o idee.



(praful de pe laptop (ca il vad acum) e pentru ca incaperea aia, o camera de la parter, are subaru scris pe pereti, e depozit de piese de 6 luni, e apocalipsa acolo. Dupa ce termin masina creca varuiesc, desi n-am folosit-o niciodata)

Ii trimit poza lui Vali, imi lasa de la distanta impresia de facepalm, ca ma maxim complic iar, ca n-o sa am acces la senzor.
Asa ca abandonez ideea creata si out of the box si revolutionar inovativa.

Asa ca se face ieri, prima seara/noapte de concediu/maratonsubaru. Dezechipez admisia si-l iau iar la spamuri pe andea. "Uite, aici e perete, sunt cu dornul si ciocanul in mana, ii dau unde voiam eu???".
Adica aici voiam eu:



Andea raspunde-ntr-un final si zice ca sa pun senzorul in fata, la evap, ca trebuie o modificare simpla si logica la rats nestu' ala si merge.
Eu ma uit, realizez ca logica modificarii e infailibila, chiar gasesc ceva furtunas cotit de renault care m-ar salva cu modificarea mataraiei de evap a vereicsului.
Doar ca dupa ceva masuratori constat ca raman cu perete de material de sub 1mm pe langa spirele filetului.
Asa ca abandonez varianta.



Andea foloseste o expresie revelatoare, "trebuie flow de aer peste senzor".
Eu eram iar cu dornul si ciocanul in mana ca sa dau afara dopul de fabrica de sub alternator, si ma uit inca o data cam unde ar iesi partea de senzor a senzorului.
In poza, ala e dopul. Adica acolo ar fi senzorul.



Adica in colt.
Camera telefonului era la corpul clapeta, se vede si o bucata din cele doua runnere de admisie care se duc la cilindrii 1 si 3.
Nu prea e flow de aer acolo, adica e, dar nu e. Daca vreau precizie de citire IAT, mie nu-mi parea aseara chiar ideal.

Eram cu galeria bucati pe masa la momentul ala, si-ntr-o clipa-n care mintea-mi era pe la shaorma, desi era trecut de miezul noptii... VAD deja-vuu'!  :o
Ii scriu lui andea, ma mir ca raspunde, eu n-as fi facut-o, nu pare incantat de ideea mea, dar nu-mi pasa, suficient era extazul si senzatia aia imbatatoare de "evrika" ce ma coplesise pe mine.
Deci ideea mea de miercuri nu luase in calcul un mare, un IMENS actuator/motoras de TGV.



Explic pe exemplu didactic.
Sub galerie eu deja ma gandeam la ce curea de alternator sa comand ca sa-mi fac viata mai usoara. Ori din ce unghi sa vin cu freza pe alternator, ca sa-l stric cat mai putin. Sau ce procedura de montaj curea alternator sa inventez, cu demufare IAT si remufare de catre ceva ginecolog cu maini anormal de subtiri.
Aici insa, spatiul era deja rezervat de catre un enorm motor electric. Care motor electric urma sa dispara, eu facand TGV delete!

Daca Florescu mai zice ca nu intelege, ma oftic.

Bun!
Revenind la ce am facut ieri, am plecat de la o galerie completa si am ajuns la una incompleta.



Apoi am dormit 5 ore (fmm anxietate) si am sarit direct la spalat componente.
Si aici insist. 50mii km, 7 ani.
In poze: valva PCV, IACV, clapeta fata si verso.
Ce naiba sa cureti la ele, ca erau aproape luna...
Dpmdv, la ce rahaturi inutile si scumpe se vand pentru masinile astea, AOS-urile ar putea avea pret dublu si tot ar merita.



Apoi m-am apucat cu reala bucurie de partea interesanta.





Gaura cu burghiu de 14mm, inceputa pe gaura deja existenta de ~10. Pentru cine a mai folosit o bormasina, oportunitate reala de spart capul, rupt mana, spart geamurile din apropiere, smuls priza, etc. I-am dat cu grija, a mers, dupa cum se vede.

Inapoi putin - eu voiam tarod de 3/8"NPT. Unul singur.
Am inrosit google-ul, noi stim doar "tarod de tevi", "tarod de toli", "tarod G3" si alte imbecilitati d-astea traditionale, la care n-o sa renuntam niciodata, ca ne dau farmec. Credem noi.
Singurii tarozi cu "npt" scris pe ei erau si cei mai ieftini, 70 lei setul. Desi unul singur "de tevi" (ce-o fi insemnand, eu nu stiu), ar fi fost 300 lei, pe care i-as fi platit, cu conditia sa stiu ce iau.

Pe scurt, am semi-distrus gaura, insa nici chip sa muste ceva porcaria aia de tarod.
Am comparat cu ce tarozi metrici mai am, aia iti iau pielea. Asta o maseaza.
Frustrant, dezamagitor, ncsf, stop lucru.
Luni caut ateliere prin oras, sa-mi dea filet 3/8" NPT in ce material a mai ramas acolo.
Partea buna a failului e ca s-a dus anxietatea si macar am dormit.

Inainte insa, dupa momentul de ratacire, am scos, in sfarsit, noul cablaj motor din ambalaj. L-am comparat cu ala vechi.



Primul lucru - ramurile sunt semnificativ mai lungi decat OEM. Detaliu de altfel mentionat in filmul lor de instalare. Cica ca sa ofere libertate de alegere trasee, instalare ascunsa, etc. O fi bine sau rau, voi afla.
Si a 2-a chestie e ca are o mufa in plus in zona dreapta (spate?) a motorului. Am o banuiala ca dupa 2003 sau 2004 a aparut o mufa pe circuitul PCV. Aia o fi. Le trimit mail sa-i intreb, ca si-asa n-am treaba.
Am mers si am luat acum 3 role de banda neagra, ca sa inchid protectia de pe cablaj, care si aici, e deschisa pe lungime. Gen sa am ocupatie maine, ca miscarea asta e mare consumatoare de timp.

Mno, aia fu cu inceputul de maraton. Picat in bot la start.
« Last Edit: April 27, 2024, 21:22:10 PM by Muttley »
WRX SW 2002