Io cand am zas...
Am mai facut, stiu ce ma asteapta, si un maruntis iti poate ocupa 40 de ore.
Si nici macar nu e lucru efectiv, e uitat pe pereti 48 de ore, pe motiv de uichend.
Aaaaaanywayz.
Sa incerc sa tin cronologia putin.
Aveam zile bune de cand andea be like "pune senzorul sus, te complici cum vrei tu".
Eu "nu merge la mine, sus e o incinta separata din turnare, o mini-camaruta, probabil pentru IACV. Si oricum, vreau perete gros de material ca sa infiletez".
Nu mai zic ca si WIM, saptamana trecuta, ma ia in privat "bai, esti nebun, ai senzor IAT de fabrica deja acolo sus". Imi da poza, ma mir, ii arat ca la dbc nu exista asa ceva, aproba.
Tot zilele trecute (vad miercuri, azi e sambata), mintea fiindu-mi odihnita, fizicul nu prea, imi fata o idee.
(praful de pe laptop (ca il vad acum) e pentru ca incaperea aia, o camera de la parter, are subaru scris pe pereti, e depozit de piese de 6 luni, e apocalipsa acolo. Dupa ce termin masina creca varuiesc, desi n-am folosit-o niciodata)
Ii trimit poza lui Vali, imi lasa de la distanta impresia de facepalm, ca ma maxim complic iar, ca n-o sa am acces la senzor.
Asa ca abandonez ideea creata si out of the box si revolutionar inovativa.
Asa ca se face ieri, prima seara/noapte de concediu/maratonsubaru. Dezechipez admisia si-l iau iar la spamuri pe andea. "Uite, aici e perete, sunt cu dornul si ciocanul in mana, ii dau unde voiam eu???".
Adica aici voiam eu:
Andea raspunde-ntr-un final si zice ca sa pun senzorul in fata, la evap, ca trebuie o modificare simpla si logica la rats nestu' ala si merge.
Eu ma uit, realizez ca logica modificarii e infailibila, chiar gasesc ceva furtunas cotit de renault care m-ar salva cu modificarea mataraiei de evap a vereicsului.
Doar ca dupa ceva masuratori constat ca raman cu perete de material de sub 1mm pe langa spirele filetului.
Asa ca abandonez varianta.
Andea foloseste o expresie revelatoare, "trebuie flow de aer peste senzor".
Eu eram iar cu dornul si ciocanul in mana ca sa dau afara dopul de fabrica de sub alternator, si ma uit inca o data cam unde ar iesi partea de senzor a senzorului.
In poza, ala e dopul. Adica acolo ar fi senzorul.
Adica in colt.
Camera telefonului era la corpul clapeta, se vede si o bucata din cele doua runnere de admisie care se duc la cilindrii 1 si 3.
Nu prea e flow de aer acolo, adica e, dar nu e. Daca vreau precizie de citire IAT, mie nu-mi parea aseara chiar ideal.
Eram cu galeria bucati pe masa la momentul ala, si-ntr-o clipa-n care mintea-mi era pe la shaorma, desi era trecut de miezul noptii... VAD deja-vuu'!
Ii scriu lui andea, ma mir ca raspunde, eu n-as fi facut-o, nu pare incantat de ideea mea, dar nu-mi pasa, suficient era extazul si senzatia aia imbatatoare de "evrika" ce ma coplesise pe mine.
Deci ideea mea de miercuri nu luase in calcul un mare, un IMENS actuator/motoras de TGV.
Explic pe exemplu didactic.
Sub galerie eu deja ma gandeam la ce curea de alternator sa comand ca sa-mi fac viata mai usoara. Ori din ce unghi sa vin cu freza pe alternator, ca sa-l stric cat mai putin. Sau ce procedura de montaj curea alternator sa inventez, cu demufare IAT si remufare de catre ceva ginecolog cu maini anormal de subtiri.
Aici insa, spatiul era deja rezervat de catre un enorm motor electric. Care motor electric urma sa dispara, eu facand TGV delete!
Daca Florescu mai zice ca nu intelege, ma oftic.
Bun!
Revenind la ce am facut ieri, am plecat de la o galerie completa si am ajuns la una incompleta.
Apoi am dormit 5 ore (fmm anxietate) si am sarit direct la spalat componente.
Si aici insist. 50mii km, 7 ani.
In poze: valva PCV, IACV, clapeta fata si verso.
Ce naiba sa cureti la ele, ca erau aproape luna...
Dpmdv, la ce rahaturi inutile si scumpe se vand pentru masinile astea, AOS-urile ar putea avea pret dublu si tot ar merita.
Apoi m-am apucat cu reala bucurie de partea interesanta.
Gaura cu burghiu de 14mm, inceputa pe gaura deja existenta de ~10. Pentru cine a mai folosit o bormasina, oportunitate reala de spart capul, rupt mana, spart geamurile din apropiere, smuls priza, etc. I-am dat cu grija, a mers, dupa cum se vede.
Inapoi putin - eu voiam tarod de 3/8"NPT. Unul singur.
Am inrosit google-ul, noi stim doar "tarod de tevi", "tarod de toli", "tarod G3" si alte imbecilitati d-astea traditionale, la care n-o sa renuntam niciodata, ca ne dau farmec. Credem noi.
Singurii tarozi cu "npt" scris pe ei erau si cei mai ieftini, 70 lei setul. Desi unul singur "de tevi" (ce-o fi insemnand, eu nu stiu), ar fi fost 300 lei, pe care i-as fi platit, cu conditia sa stiu ce iau.
Pe scurt, am semi-distrus gaura, insa nici chip sa muste ceva porcaria aia de tarod.
Am comparat cu ce tarozi metrici mai am, aia iti iau pielea. Asta o maseaza.
Frustrant, dezamagitor, ncsf, stop lucru.
Luni caut ateliere prin oras, sa-mi dea filet 3/8" NPT in ce material a mai ramas acolo.
Partea buna a failului e ca s-a dus anxietatea si macar am dormit.
Inainte insa, dupa momentul de ratacire, am scos, in sfarsit, noul cablaj motor din ambalaj. L-am comparat cu ala vechi.
Primul lucru - ramurile sunt semnificativ mai lungi decat OEM. Detaliu de altfel mentionat in
filmul lor de instalare. Cica ca sa ofere libertate de alegere trasee, instalare ascunsa, etc. O fi bine sau rau, voi afla.
Si a 2-a chestie e ca are
o mufa in plus in zona dreapta (spate?) a motorului. Am o banuiala ca dupa 2003 sau 2004 a aparut o mufa pe circuitul PCV. Aia o fi. Le trimit mail sa-i intreb, ca si-asa n-am treaba.
Am mers si am luat acum 3 role de banda neagra, ca sa inchid protectia de pe cablaj, care si aici, e deschisa pe lungime. Gen sa am ocupatie maine, ca miscarea asta e mare consumatoare de timp.
Mno, aia fu cu inceputul de maraton. Picat in bot la start.