2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3340 on: April 30, 2024, 11:44:25 AM »
Pus detaliu cu protectia cablajului i-wire, pe care aveam s-o-nchid cu banda.
S-a consumat procesul duminica.



Luni dimineata la 8 eram in masina, mergeam la fabrica unui vecin de-ai mei, sa filetam gaura din TGV.
N-avea tarod NPT, asa c-am dat cu al meu. TGV-ul fixat in menghina, tarodul apasat cu mandrina frezei, antrenat cu port-tarod mare. In 2 oameni, cu efort semnificativ. A iesit o porcarie de filet, dar macar era filet.
Dup-aia am realizat ca senzorul se opreste devreme in gaura, asa c-am hotarat sa frezez/adancesc si umarul de oprire al hexagonului senzorului.
Nu exista CNC acolo, doar manual. Dupa ce s-a jucat asta 5 minute, m-au apucat remuscarile, ca e ditai fabrica, si el, proprietar, statea sa frezeze TGV. Asa c-am intrat eu. Deci premiera anveat', am frezat eu, cu manutele mele ciunge. Vreo 3 ore as adauga.



Fixarea fiind precara, iar eu repezit, i-am dat adancime de frezare cam mare de cateva ori, si mi-a smuls TGV-ul din menghina, iar freza s-a dus in pereti ca nesatula. D-aia nu-i rotund, nu-i problema.
Faptul ca s-a intersectat cu gaura de surub de fixare a galeriei, nici asta n-ar fi problema.
Problema mare e ca la tarodare, lua-i-ar naiba p-aia de vand asa ceva, tarodul ala fiind un dezastru, si repet, trebuind fortat cu tevi aplicate pe port-tarod, carcasa s-a fisurat (poza 2).



Adica tarodul ala a taiat cat de cat, dar a si impins aluminiul in exterior ca sa-si faca loc.
In prima poza imi notez adancimea de tarodare, vreo 9 spire la antrenare usoara cu port-tarodul.
Deci am montat senzorul asa.



Partea haios-trista e ca loctaitu' de etansare, cu ocazia strangerii senzorului, a iesit prin fisura, ca pasta de dinti cand calci pe tub. Adica ar etansa la 1.5 bar sau cat e in admisia aia. Dar nu e stilul meu.
Asa ca:
- am facut planul teoretic al prelucrarii corecte. Adica diametru si adancime frezare, adancime de tarodare.
- am comandat TGV si garnitura noi.

Va merge la Pitesti si ala, cand o ajunge.
Daca ajunge in timp util, perfect. Adica mai e o luna. Daca nu, aia e, il inlocuiesc alta data.
Patesti cand ai scule de kkt si n-ai timp sa apelezi la atelierele alea bune.

Asa c-am continuat cu galeria.
Injectoare noi.
Apar in poza prezoanele de TGV cu vreo 5mm mai lungi, recuperate de pe Dellorto DHLA40-urile ale masinii celeilalte. Unul original Subaru a iesit cu tot cu filet de pe TGV-ul original, d-aia schimbarea. Nu prea arata profi motul ala, deci am sa comand un prezon nou. Dar cand o fi.



Acuzam prin vara sticky throttle. Gen tre' s-apas pedala prea tare ca sa se deschida de la inchidere totala.
Gasit si problema, adica ce banuiam de altfel, clapeta impana in carcasa, se vad urmele. Am ajustat din reglajul opritorului.
Andea, deci in teorie, o sa am putin aer in plus de la clapeta. IACV-ul va sti sa compenseze, astfel incat sa am relanti normal, da?



Mi-a luat o vesnicie sa asez cablajul, cu filmuletul alora si cu pozele mele.
Daca e sa dau un verdict, e cam panarama ca asezare, trasee, integrare. Pe de alta parte, ncsf, nu e OEM, e practic o improvizatie artizanala. Ce ma enerveaza real e ca, se vede si-n film, aia nu au o treaba cu fixarile intermediare, sa nu frece, sa nu atinga, sa nu se roada de la vibratii. Cativa soricei si sanatate. Eu nu-s asa, eu nu vreau sa arda tigaia. Deci mai vad.



Insa de departe cea mai enervanta chestie e ca o data, au lasat anumite ramuri mai lungi ei. Ceea ce-i ok. Dar adaug si eu extensiile de adaptare ale injectoarelor. Adica mufe in plus, lungime de cablaj in plus. Absolut enervant, ca nu gasesc nicio pozitie buna, la niciun injector.
Asa ca, Andea (si altii), pliz, pareri, ca am 2 variante si nu pot sa aleg nici mort.



Stanga - extensiile adaptoare.
Dreapta - mufele de inlocuire.

Extensii:
- nu tai cablajul;
- folosesc extensiile, ca am dat bani pe ele;
- vin toate ca dracu'.

Mufe noi:
- tai cablajul, va merge doar pe ID injectors;
- am luat extensiile degeaba;
- se va aseza muuuuult mai bine cablajul, OCD happy.
- (bonus: risc sa stric ceva)

Cum ati face?

Ma duc sa vad de turbo, c-a ajuns ieri o patoorik.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3341 on: April 30, 2024, 14:05:53 PM »
1. teoretic compenseaza IACV in sensul ca deschide/lasa mai putin aer dar nu pot garanta ca fi 100% ok sau nu pentru ca nimeni nu stie cat aer trece prin deschizatura actuala de la clapeta adica te poti gandi la un exemplu exagerat in care ar trece pe acolo mai mult aer decat este necesar pentru relanti deci IACV sta inchis dar relanti unde vrea el :)

2. eu sincer nu as taia firele alea, stii ca in general nu am nici o treaba cu taiat/lipit stuff dar la injectoare chiar este ff sensibila treaba si nici nu poti verifica daca / unde ai vreo imperfectiune :)

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3342 on: April 30, 2024, 14:15:53 PM »
1) n-am deschis mult, din punctul de impanare inca putin, cat sa nu mai agate. Ar trebui sa fie ok, nu-i deschidere de chiar 10%. Vedem.
2) pai nu lipesc, doar crimpuiesc. Am papuci, mufe, garnituri, e tot ce trebuie in kit, zero lipituri. Daaaar... Enough said. Ramane asa, si gasesc mai multi soricei, apoi il consider exercitiu de tortura psihica medical-constructiva. E ok, las adaptorii. Momentan!!!

Mduap, nicio sansa, nu e paturica, e ditai plapuma.





Ca e ambalare gresita la producatorul chinez si indoielnic, ca e interventie divina, dunno, don' care.
Parca 40h am zis la rezolvat probleme neprevazute.
Acu' sa vad unde am pus tabla aia de 0.1...  ???

« Last Edit: April 30, 2024, 14:21:32 PM by Muttley »
WRX SW 2002

WIM

  • 688
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3343 on: April 30, 2024, 22:18:20 PM »
Cum ati face?

Varianta 3

As incerca sa depinuiesc mufele celor 4 injectoare din cablaj pentru a pune in locul lor adaptoarele pentru ID-uri.

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3344 on: April 30, 2024, 22:38:30 PM »
Nope, fura doar 6h, in loc de 40.
Dar lucrurile-s ciudate, as putea scrie pagini intregi pe subiect. Ia, pe scurt...

In primul rand, sunt putin socat ca am respins ideea DIY pentru izolare termica turbo, pe motiv de graba, de ITP la o masina care a stat in garaj/casa in ultimul an.
De fapt sunt extrem de socat. Pentru nenorocitii si nulitatile alea corupte de au c@cat noua regula cu ITP anual, eu chiar sunt atat de prost incat sa fac compromisuri unde imi pasa, unde pun suflet, imi dau interesul, timpul si banii. Prost rau, imbecil de-a dreptu'.

Intr-al 2-lea rand, eu mai iau de la raceshop. Furtunurile siliconice, desi le-am luat p-alea scumpe, sunt o gluma in comparatie cu Samco. Dar merg bine de probe, mock-up si aflat fix ce-mi trebuie din UK.
Iar daca raciu' ala de turbo blanket de 150 lei s-ar fi potrivit, eu nu mai ajungeam sa fac ce am facut adineauri.
Mvai, dar stai, ca eu voiam DEI de 200 de dolari. Mi-a trimis andea pana si prin posta romana, scrisoare, cand am deschis-o scria doar "stai drecu' potolit".

Apoi, ce scut termic aftermarket? Dupa ce-am patit acum, abia astept sa-l fac eu.
Multe as mai face eu daca as mai avea vreo 3 luni...
Marog.

Si a escaladat grav. Inceput cu blanket fail, si a inflorit pe parcurs.
Si asta pe fondul unei prime nopti dormite normal in cam ultimele doua saptamani. Astazi n-am injurat, n-am blestemat, n-am dat block nimanui, nu m-a durut nimic.
Odihna chiar face miracole...
Si pizza buna din sat.
Bine, si coletele din Germania cu XX Eagle scris pe cutii si pliclet cu Haribo cadio ajuta la starea de spirit si creativitate (btw, abia astept sa scap de Subaru ca sa ma apuc de asta mica).

Deci vor fi poze ca la balamuc, ca am scuza si ca asa vreau eu. Am plecat de dimineata cu un blanket de 150 lei si am terminat... vedeti acu'.
_______________________

Eu nu reusesc sa sudez tabla asta afurisita pe teava sau pe flansa. Adica reusesc, dar cu o rata de succes cam pe la jumatate. Ailalta jumatate e cu scantei si gauri mari. D-aia n-am prea sudat tabla de tevile de pana acu', am folosit coliere, ori nimic.
La turbo se adauga faptul ca nu e din inox carcasa. Odata sudat inox pe fonta, va oxida sudura, se va desface in timp. Deci cu atat mai putin.
Planul initial era sa infasor niste tabla, s-o iau la ciocane, s-o fixez (mai degraba ancorez) cat de cat ca sa nu chishe vata, ura si la ITP.
Adica s-o fixez mecanic, cu coliere, s-o proptesc cu suruburile de downpipe, tot felul. Dar m-au lovit niste idei pe parcurs de radeam singur. Din nou, odihnit, stare de spirit buna, creca d-acolo-i.

Inceputul realizez ca conteaza, abordarea de la start.
Contraexemplu, ieri. M-am dus in pijamale aproape ca sa tarodez ala. Repezit, "vreau sa scap", d-astea.
Astazi am zis "nu e graba, desi n-am chef, hai sa fac sabloane".
Au fost vreo 3 sabloane, pana am ajuns la forma finala.



Evident, aici a mers bine, ca nu-i mare lucru. Materialul taiat cu nervurile orientate-ntr-un anumit mod ca sa se-ntample un anumit lucru, 2 coliere, aproape perfect.



Pentru tabla, experienta acumulata in trecut a fost de ajutor, d-aia am taiat-o mai mare decat vata, din simplul motiv ca vine peste cea din urma.



I-am amestecat judecata cu ciocanelu' de traforaj, apoi am tinut-o locului cu banda. Muuuulta banda.



Dup-aia am decupat in jurul flansei de V-band. Poza spre final, ca daca pun acum, stric cronologia. Am omis sa fac atunci.
Aici e direct cu colierul montat.
Creca asta a fost prima idee d-aia de minte odihnita, de m-a umplut de bucurie. Fixare absolut perfecta, fara sudura, fara bataie de cap, gratis si moka.
Ah, si cu vata pana la capat. Adica n-a trebuit sa las vata scurta ca sa sudez pe elementul protejat gen.



Apoi mi-am dat seama ca lasasem o aripioara pe bucata de tabla ce... desi exclusesem sudura, cam putea fi sudata in conditii total bune, tabla pe tabla. Iar cu colierul ala acolo, puteam si agata crocodilul de masa. Sau e de plus, ca e flux. Habar n-am.



Practic, la momentul ala, spre fata, tabla era fixata in V-band. Spre spate era cam libera. Voiam sa pun colier, cand m-a lovit urmatoarea idee memorabila. Fac chinga din tabla si o sudez.
Deja ma duceam sa fumez cam des, ma speriam de mine, nu ma recunosteam dupa ziua de ieri.
In poza se vad (cu atentie) capetele chingii.



Doar ca asta fu doar parte a ideii, prima implementare.
Initial voiam sa fac chinga dubla, din tabla suprapusa, pentru rezistenta, in continuarea unui petic mai amplu, care sa uniformizeze granita dinspre flansa de downpipe si sa faca zona mai frumi. Dar apoi m-am gandit ca o chinga dubla e mai fail-prone decat 2 chingi simple.
Asa ca...
Chinga doi, aia hibrida.



Creca se vede ca in zona axului de wastegate i-am facut buza, ca sa arate frumi sub scutul ala mare si cu capota inchisa.



Si pentru ca terminasem, si apusese soarele, adica lumina buna de poze cu telefon prost...



Eram asa de incantat, ca am facut si film, cum fac cei ce presteaza servicii de genul si m-am uitat la cateva zeci, si nu m-a ajutat cu nimic.



Iar cand am intors-o pe dos, am vazut ca arata urat la fund chinga aia, asa c-am remediat cu puncticele afumate. Nu c-ar fi trebuit, ci penca eram prea incantat.



Mda, poza cu decupatura din zona V-band.
In dreapta nu e tabla ciufulita, e un rest de power-tape, l-am lasat acolo ca sa fumege frumos. Sau, daca protectia asta chiar face ce cred eu, sa-l gasesc acolo cand mai desfac, dupa vreo suta de mii de km.
Dar o sa fumege.



O poza de ansamblu functional.



Si una de ansamblu folcloric.



Mai lipseste downpipe-ul. Era sa zic ca e timp, dar nu-i. Insa nu pot, ca tre' mai intai sa ii adaug un bung nou inainte de catalizator, si nu stiu unde, ca e cu 15 grade, e cu traseu cablaj, si tre' motorul pe masina, probabil c-am sa detaliez aici cand va fi sa se intample.

Pe bune ca aveam nevoie de o zi d-asta  ^-^ ^-^ ^-^
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3345 on: April 30, 2024, 22:40:14 PM »
Mersi, WIM, am zis ca nu merge, ca altfel nu dadeau pinii noi in punga. Dar am sa compar injectoarele in mufa, daca seamana, ar trebui sa fie aceiasi pini.

Pentru lamurire.
- injectoarele vin cu punga cu mufe, pini si garnituri, am pus poza.
- eu am cumparat, separat, adaptorii (aceeasi poza).

D-aia zic ca n-ar avea sens sa dea si pini in punga aia daca s-ar potrivi pinii OEM. Dar verific.
« Last Edit: April 30, 2024, 22:44:01 PM by Muttley »
WRX SW 2002

WIM

  • 688
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3346 on: April 30, 2024, 23:05:12 PM »
Pinii pe care i-am vazut in punga cu mufele mi se par foarte asemanatori cu aia OEM.
De aici si ideea.

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3347 on: April 30, 2024, 23:14:59 PM »
Verific maine, deja imi face matza scandal pentru neglijare.
Daca cumva arata promitator, sper ca ai scule d-alea de unpin, cum le-o zice. Adresa de curier ti-o retrimit.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3348 on: May 01, 2024, 22:48:16 PM »
M-am ocupat de turbo astazi. Cu un fail micut, ce m-a costat 441.75 lei. Ca doar nu se putea altfel.
O sa-mi notez chestii aici ca de obicei.

De sus in jos:
- Kinugawa, foarte misto prezoanele. Dar nu inteleg de ce au pus 5 in punga. Trebuiau ori 6, ori 3.
- OEM, ok. Dar am putut recupera doar unul de pe TD04. De uppipe nu m-am mai apucat, ca unul imi trebuia.
- IAG (Taiwanul ala obscur de data asta), panarame zincate. Au ramas doar la bride.



Nici nu mi-a trecut prin cap ca in kitul de montaj nu e garnitura de la retur ulei turbo. Si nici teava. Am folosit niste clingherit de Ramnicu Sarat armat cu metal, ca atat aveam. Grosime de 1.9 fata de 1.3 tasat la cartonul de l-au pus reconditionatorii. Am schimbat suruburile cu unele de reno, mai lungi.



P-asta l-am pus cu colier de apa jos si fara colier sus. Eu nu inteleg rostul pseudo-colierelor alora fluture. Adica inteleg ca permit sa ridici de turbo si sa iasa, dar e tot aia si fara ele.



Bine, nu pe asta, ca p-asta l-am taiat gresit, ca-s batut in cap. Adica l-am taiat conform semnului de producator, dar eu reinventez inventia aici, asa ca am imprumutat furtunul lui Stan (e pe drum inlocuitorul). Cam asta fu failul de 95usd. O taietura cu cutterul neinspirata. Aia e.

Eram pornit pe conducta de fabrica pentru turul de ulei, metalica. Personal nu agreez ideea de cauciuc pe ulei cu presiune, iar turbo nou vine cu conducta flexibila.
A trebuit putin ajustat traseul celei originale, facusem deja. Insa abia acum am descoperit ca sectiunea de trecere cea mai mica e mai mica decat cea din banjo-ul Kinugawa. Am fost certat elegant ca vreau sa micsorez sectiunea, asa c-am rezolvat, acum cea mai mica sectiune e in banjo.
I-am dat cu avans redus si cu viteza de rotatie mare, ca sa nu bavureze pe partea ailalta. Doua intrari in diagonala. Am curatat cat am putut, am spalat, asa ramane.



Comparatie flexibil cu rigid. Stiu, rgidul nici nu se vede, atat de bine-i integrat.



Sa mai fie una si din alt unghi cu montajul finalizat. Mira-m-as sa nu fie nevoie sa desfac si aici, ar fi o premiera.



Ada, 3MI-ul, pana la urma, iese pe langa evacuare.

Si am 2 variante. Pun aici ca peste 1 an cand ajung sa il montez definitiv, sa stiu ca prima varianta e cu risc de agresiune mecanica furtun in brida, iar a 2-a-i cu contact cu chiulasa, de felu' ei calduta. Si nu mi-e prea clar in momentul asta care rau e mai putin rau.

D-aia am imprumutat furtunul de la Mihai, ca sa coboare inca vreo 10mm, si contactul cu brida sa fie mai disparut (cred).
Ma rog.

La finalul zilei am pus galeria pe motor, sa vad ce se intampla p-acolo. De exemplu, intre actuatorul de wastegate si protectia aia la impact a injectoarelor am 2mm. Suficient, dar haios, ca inainte nici nu se stiau. Poza alta data.
In linii mari, turbo-ul asta e super aproape peste tot, dar nu atinge nicaieri. Foarte bine vine.

Ei, si surpriza zilei fu sa constat ca nu mai am colier d-ala fita pentru turbo inlet. L-am cautat si sub perna la etaj, ca-ntr-un final sa-mi dau seama unde se afla. Pe evacuare. Eu credeam ca l-am folosit p-altu', dar nu, era si asta printre alea trei. Comandat, dar daca nu e in stoc, ajunge prin august.

Am uitat de pinii injectoarelor, celalalt maine.
Data fiind sincopa cu TGV-ul, creca ma pregatesc sa bag motorul, ca sa ma apuc de downpipe.
« Last Edit: May 01, 2024, 22:52:52 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3349 on: May 02, 2024, 14:36:52 PM »
Am zis sa intru inainte de somn in garaj sa vad cum vin chestii. Si n-am mai gasit iesirea vreo 2 ore.

Intercoolerul, spuneam ca vine ca naiba, ca nu stiu ce-am sa fac, ca buhuhu.



In poza sunt una langa alta cuplele, vechi si nou. Se pare ca in 2016 am scurtat Samco-ul, asta facand ca intercoolerul nou sa coboare spre clapeta, cu consecinte dezastruoase pe potriveala.
Desi nu-mi place cupla noua, e mai subtire materialul, 3 straturi in loc de 4 la ailalta, asta va ramane.
Pentru perfectiune deplina, trebuie o usoara si inofensiva ovalizare a uneia dintre cele 2 gauri de la brida stanga.
Ah, se vede-n prima poza distanta aia de ma amuza pe mine cu capsula de wastegate.





Acum cablajul, ca in special d-aia am pus galeria.
Ramurile de bobine sunt ca naiba, una prea lunga, una prea scurta.
Eu asezasem cablajul conform video, dar nu stiu ce kkt au facut aia acolo. Ba mint, stiu, il montasera prost si d-aia ajungeau toate bine, din greseala adica, au remediat cu galeria pe masina (pentru cine a vazut filmul).
Adica va trebui sa mut cablajul cu totul intr-o parte, ca sa se egalizeze ramurile astea. Nimic de speriat, doar ca-i vorba de ore bune.



Si astfel am ajuns la baiu' ala mare. Numerotarea e dupa cilindri.



1 - ploua-n mufa. Creca asta vine cel mai bine, desi e cea mai urata.
3 - las-o naiba, atarna in zona turbo, desi ea deserveste injector.
2 - asta, desi nu pare, e cea mai problematica, firele, ca e o serpentina dubla acolo se pare, se freaca in cusca aia metalica in 17 locuri. E doar o chestiune de timp pana dau la masa.
4 - si asta la fel, vrea sa plece de pe motor.

Ma chinui de dimineata sa demufez un injector fara sa-l distrug, am reusit.
WIM, nu, nici vorba. Banuiam inca dinainte, una-i Denso, cealalta USCAR, continente diferite.



Ca urmare, ma duc sa tai fire, cu mufele in halul ala eu nu stau.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3350 on: May 03, 2024, 16:12:28 PM »
Astept sa se usuce o vopsea, I might as well...

Filmul asta si filmul asta mi-au dat incredere ca n-are ce sa mearga prost. Sau macar ca nu e cine stie ce filosofie.
Cleste de sertizat prea performant nu prea aveam eu, ci doar o panarama cu care am sertizat niste mufe neimportante la masina mica. Am probat pe ce papuci de Denso mai aveam pe aici, erau prea mici pentru cleste. Dar i-am dat asa, cu strangerea finala pe alta deschidere a clestelui. Ordinea pe poza. Si o poza cu ingredientele.



Stanga - original i-wire.
Dreapta - isprava mea.
Nu arata deloc perfect, dar sunt stranse bine. Nu stiu cu ce ar fi mai prejos contactul asta fata de un contact cu mufa. Dar nu ma pricep.





Iar daca tot ma apucasem de optimizat cablajul si devenisem un expert in demufat, 5 mufe au zburat. Demufate, nu taiate.
Cablajul ramas s-a atasat ramurilor existente si mascat.
- 2 motorase TGV;
- 2 senzori de pozitie TGV;
- 1 PCV, chestia inexistenta la modelul meu.



Am mutat si cablajul spre stanga pe galerie, toate aratau iiiiiinfinit mai bine decat la inceput. Exceptie contacte urate, mai ales cu protectiile alea antiincendiu la accident.
Ca urmare, in zonele de contact, am extra-imbracat ramurile cu banda textila/panzata, apoi clasica peste. Mai intai alb (ca sa se vada usor cand se roade), apoi negru final.
Iar tablele le-am marcat unde agreseaza (urmele alea verzi). Apoi le-am rotunjit muchiile.



Reclama la scule romanesti.



Mai fac o ultima proba, ultime ajustari, poze comparative cu ce era, si consider cablajul finalizat. 3 zile de munca i-or ajunge.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3351 on: May 05, 2024, 10:48:57 AM »
Cat se descarcau pozele, am comandat tarod de 250 lei. Reminder, saracia aia care mi-a distrus corpul TGV fu 70 lei set de 5 bucati.

Injectoare, inainte si dupa.











Bobine, inainte si dupa.







Si 3 poze generale, am facut un soi de panorama pe genunchi.
Deci ce am incercuit e unde scrie mare "i-wire" pe cablaj, eticheta aia tre' sa vina orizontal peste turbo inlet. Se vede c-am mutat-o-ntr-o parte, rezultatul fiind corectarea usoara a lungimilor ramurilor de bobine dar si o mult mai buna asezare sub galerie.
Soriceii, daca-i pot evita, ii evit. Asa ca mi-am epuizat total stocul de bride de renault, cred ca am mai si reafectat unele de pe la PCV/AOS.
Iar vopseaua de pe tabla dreapta va trebui refacuta, insa din nou, ce e bun, la noi n-are succes, ca 50 lei tubul e o avere. Hornbach nu mai are, recent s-a terminat si la Dedeman. Incerc la magazin cu usa dupa ce e gata cu anveerea, altfel comand de pe ebay.
Povesti, frustrari la kg.



Si inapoi la frustrari si tarozi de kkt.
Mi-am facut o mini-lista de chestii ramase a fi corectate la galerie.
1) carcasa TGV - comandata, tarod comandat. Fezabil in scurtul timp ramas. Fie.
2) colier inlet - cred ca se poate inlocui si dupa. Sau ramane asa o vreme, cu colier rigid, ca e aer rece acolo in teorie.
3) breather portul de pe bloc e cu acelasi furtun din cauciuc pus in 2016. Putin intarit, dar merge, insa as lua siliconic, si probabil Samco, deci mai dureaza o groaza. Cred ca e acces si dupa.
4) furtunurile de la regulatorul de presiune, si benzina, si aer. Sunt singurele neinlocuite acum. Dar e acces si dupa, si inca-s in stare buna.

In concluzie, ce nu permite galeriei sa ajunga pe motor e TGV-ul. Pe de alta parte insa, locatia senzorului IAT, la mine, e ceva inedit grav, e ideea mea, n-am mai vazut nicaieri senzorul ala in buza portului din chiulasa. Nu stiu daca e ok, ori daca nu pot aparea chestii neprevazute de termodinamica, de soft, nu stiu.
Adica as lasa-o cum e, cu TGV mutilat, fisurat si astupat cu Loctite de etansare. Gen de test. Ca daca nu e bine, si e pe drum TGV de schimb, poate il las cum e si ma reorientez cu senzorul in alta parte.

Andea, sa zici ce parere ai, dar peste o saptamana te rog. Chiar insist sa nu-ti pese acum  ^-^
« Last Edit: May 05, 2024, 10:51:27 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3352 on: May 05, 2024, 13:09:18 PM »
Data trecuta, la extragere, ancorat in doua puncte din diagonala, a mers ok, dar nu ideal. Insa scoatere fiind, n-au fost probleme.
Acum totusi, fiind cu prezoane, cu priza de cutie si cu pini de centrare, am vrut sa fie cat se poate de bine, asa ca l-am agatat in 4 puncte, foarte atent echilibrat, incat sa nu se incline transversal.



Inca un unghi si improvizatia pentru lucrul in zona spate, constand intr-o anvelopa de Ignis, o bucata de blat, bubble wrap. Dar astea erau doar de sprijin, nu de sustinere. Greul l-a dus in continuare macaraua, ca n-am vrut sarcina pe baia de ulei.



In spate, absolut toate au sfarsit prin a fi noi, inclusiv suruburile de volant si placa.
Rulmentul de presiune, inca-s rezervat in privinta lui, americanii spun ca cedeaza repede si ca trebuie OEM, romanii spun ca merge bine-mersi. OEM-ul fiind cateva sute bune de euro, am riscat cu Exedy, ca tot il aveam.



Volantul cica se strange la cuplu (cam mare de altfel) cu ceva divais proptit intre coroana si carcasa, pe care nu-l am. Dar aveam o tubulara de 22, si a mers asa.
Rulmentul de ghidare a prizei e OEM, ca vine deja montat pe volantul nou.
Apropo, niciun regret legat de cumpararea volantului, la ce riscuri eviti cu el, 800 lei e chiar ok.



Sub ambreiaj e o tabla, fixata cu 2 suruburi pe bloc, si care se imbina armonios cu carcasa ambreiaj de pe cutie. Eu o curatasem la perfectiune, o vopsisem, lipisem si burete in locul celui original si dezintegrat, doar ca sa descopar ca freaca grav in placa de presiune de diametru mai mare a STI-ului.
Cu surubelnita si parghie in dantura coroanei, acum e ok. Urata, deformata, dar nu atinge.
Volantul nu atingea nici inainte de ajustare.



Mno, ambreiaj si placa de presiune noi. Mai am de zis ceva despre cea din urma...
Cautand cuplurile de strangere in manual, descoperisem o informatie foarte interesanta, cum ca pe volant si placa sunt semne de vopsea care indica nu stiu ce punct de nu stiu care masa. Si cica sa se aseze la "120 deg or more". Check!



Acestea fiind facute...



Chiar a mers relativ ok tot. Palanul ala reglabil sau cum i-o zice, de permite unghi longitudinal maxim de precis, e nepretuit.
Insa o concluzie clara se desprinde. Clara am zis! Altii faca cum or sti, ori functie de dotari, dar eu nu mai schimb niciodata ambreiaj scotand cutia. E incomparabil mai usor pe la capatul din fata. Poate dureaza mai mult, poate e mai complex si bataie de cap, dar e super usor si relax in comparatie. Mai ales cu 6MT de 90kg...

In urma puneam poza cu filtru de ulei cu soricel proptit in el. Sa esplic.
Soricelul, care ulterior s-a-nmultit si au devenit doi, avea rolul de a tine supapa/garnitura antiretur ulei deschisa, astfel incat uleiul sa poata circula invers, dinspre motor spre baie. Adica inclusiv prin pompa de ulei.
Pun poza, apoi mai zic.



In bidon sunt 3l de Amsoil de rodaj si e bransat la aer comprimat regulat la 0.5bar (atat stie compresorul meu) si la circuitul de ulei, in amonte de filtru.
Doua chestii urmaream:
- trimitere ulei sub presiune peste tot in circuitul de ungere - cuzineti, bolturi, pistoane, lagare de arbori cu came, tacheti, turbo, tot ce era gol.
- amorsare zona circuit filtru-sorb. Pompa de ulei inclusa.

Si era haios sa vad ca pe ceasul de presiune de ungere, cu aer comprimat trimis in bidon, presiunea "de ungere" era la 0.5bar si scadea treptat. Evident, cu motorul neinvartit.

Anywayz, dupa ce m-am plictisit de manevra am turnat restul de ulei in motor pe la gaura normala si i-am dat la demaror. Nope, nu reusisem sa amorsez pompa, presiunea nu crestea. Nu stiu de ce. In continuare cred ca planul era ok, iar pe langa soriceii aia a trecut ulei, ca e subtire asta. O mai fi vreun sifon pe traseu, habar n-am.
Experiment esuat, asa c-am recurs la metoda clasica, am scos filtrul, m-am sparcait tot de rosu (ca deja circuitul era plin mai sus de filtru), am dat la cheie pana a scuipat pe la filtru (2 secunde adica), remontat filtrul.

In filmare e a 2-a rotire, la prima am omis sa filmez, numai la asta nu-mi mai statea mintea.
Turatie mare totusi, bujiile fiind scoase.



Asta bifata fiind, am trecut la masurat compresii.
Reamintesc, cu motor rotit la mana, cilindrul 1 n-avea compresie, nu opunea rezistenta, urma sa descopar ca o pierdea pe la supapele de admisie. Frustrant rau, cum fix chiulasa aia o desfacusem, si concluzionam ca admisia-i ok. Si hotaram la momentul ala sa nu mai desfac motorul si sa sper sa fie bine, adica sa se estompeze pierderea la turatie mare. Si mai ales sa se pasuiasca supapele si scaunele in functionare.

Compresiile:



E cu plusuri si minusuri zic eu.
Intr-adevar, 1 pierde. Si la fel de adevarat, odata crescuta turatia, pierderea e mai diminuata. Dar daca era sa fac un pronostic de compresie masurata, as fi zis ca ala scoate vreo 5 bar, la ce aproape zero rezistenta aveam la mana.
Desi nu pare, o veste buna e ca pierde si 4. Nu de alta, dar la mana, ceilalti cilindri pareau ok.
Manualul zice cacompresia ar trebui sa fie 10-12 bar. Or eu am raport de comprimare static de 8.7:1 in loc de 8.2:1, deci ar fi trebuit sa ma duc la 12-14 bar. Si totusi, sunt reduse si alea mari. Adica supapele-s pilaf toate, aia-i ideea.
Iar autoamagirea mea cu etansarea in functionare e bazata pe faptul ca viteza de inchidere e cu totul alta la 3000 de ture. De fapt, 3000rpm arbore cotit, 1500 arbore cu came, 25 inchideri pe secunda la fiecare supapa. Adica ce fine neregularitati sunt acolo, cum sa reziste la asa ceva... In plus, in functionare, pentru ca arc elicoidal, supapele se si rotesc in jurul axei.
Wishful thinking, dar atat am, nu puteam sa redesfac motorul, am si eu o limita.

De fapt, realizez acum, maximul ala de 11 bar e ok, uitasem ca am cracanat segmentii in afara intervalului fabricantului.

Oricum, asta e singurul regret legat de motorul in sine. Trebuia sa le rectific p-astea pana se inroseau. N-am stiut.

Revenind, asa l-am lasat azi-noapte.



Bine, cu bateria scoasa, ca era epuizata, acum isi ia o regenerare.

Am descoperit o chestie tare neplacuta de care am sa ma lovesc (la propriu) forever.



Eu imi formasem, inconstient, o miscare de intrare sub masina. Gata, s-a dus, nu se mai poate, e ditai lustra cu nervuri care atarna din tavan. Chiar e enervanta faza. Macar sper sa nu atinga-n scut, dar nu pot proba acum, ca U-frame e afara, p-ala urmeaza sa-l decupez.
Deci baia de ulei bling ma incurca cand vreau sa lucrez sub masina.

Si acum ambreiajul. E horror. Si nu pentru ca e monstruos de tare, ca picioare am. Dar caracteristica arcului diafragma e dubioasa rau de tot.
Un arc diafragma are o caracteristica parabolica, creste rezistenta, ajunge la un maxim, apoi scade.
Aici e liniar. Adica pedala, desi ar trebui sa fie maxim de tare la mijloc pe undeva, acum e maxim de tare la podea. Probabil am eu fixuri, dar fixul asta ma enerveaza, ca la nicio masina n-am simtit asa ceva, niciodata.
Iar referitor la tarie, m-am urcat imediat in Ignis si m-a pufnit rasul. Aia e, o sa am cracii disproportionati.

Azi mi-e lene sa ma fatai cu downpipe-ul pe sub lustra aia. Si cica-i si ceva sarbatoare, dar nu ma pricep, nici intereseaza.
De luni incolo.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3353 on: May 06, 2024, 20:14:21 PM »
Am inceput prin a face poze comparative, ca intentia initiala era sa merg sa sudez bung de wideband inainte de catalizator, si am zis sa am o referinta.





Apoi a venit problema aia mare. Nu de 40 de ore, mai degraba de 40 de saptamani.
E scris in engleza pe poze pentru ca asa au ajuns pe mail la Cobb.



Ca sa exclud header stramb, uppipe stramb, turbo stramb, motor stramb, cutie stramba, masina stramba, am facut o proba cu originalul. Asta vine perfect...



Ca sa exclud agatatoarea aia, poate sudata in pozitia gresita, am masurat de la axa flansei spate la sol, ambele, si Cobb, si OEM. Identice distantele.



Pentru mine e clar, e stramb downpipeu' vietii. Ala scump, cel mai bun de pe piata.
Initial aveam de gand sa-l tai (bine, nu neaparat eu, desi nu exclud), sa-l pliez si sa-l sudez. Calculasem si cat trebuie sa fie deschiderea maxima a feliei inlaturate.



Dar cred ca astept sa vad ce raspund astia, mi-e aiurea sa tai si sudez o teava de 1300 dolari, taxe si transport incluse.
Daca se misca greu, si oricum, nu ma incadrez pentru altul, ca Texasul nu e Vaslui, cred c-o sa merg cu OEM-ul o vreme.

Teodorovici... Incerc sa-mi amintesc numele lichelei aleia de cand mi-am dat seama de baiul cu ITP-ul. Parca-n vremea lui l-au bagat anual.
« Last Edit: May 06, 2024, 20:19:20 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3354 on: May 07, 2024, 05:46:44 AM »
Mi-au raspuns cam rapid, de apreciat.
Partea usor frustranta, si ma asteptam sa nu inteleaga din prima, e ca desi am zis...

"Please note that forcing it in place by tightening the nuts will most likely crack it. Or the turbo, or the uppipe. 3.5mm difference is just too much to compensate by tension. Tension that at it's turn can get highly destructive."

Ei cer dupa cum urmeaza.

"Could you send me a picture of the downpipe fully bolted to the turbo, and where the bottom hangar portion lands while it's bolted down please?"

Deci va fi o zi lunga, incercand sa le demonstrez care-i baiul. Dar pentru 1300USD, crek merita.
Brb  ::)

_______________________________

Vreo 10 ore mi-a luat sa le fac un video de 17 minute. Dar macar i-am lamurit in minim 3 moduri.
Adica inca o zi pierduta amboutzulea, si inca n-am taiat si sudat nimic pe panarama asta de teava overpriced.

« Last Edit: May 07, 2024, 22:05:23 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3355 on: May 08, 2024, 14:04:42 PM »
N-am vrut sa-si asume altu'.
Asa c-am folosit coliere pentru a trasa linia mediana.
Apoi m-am dus egal de-o parte si cealalta cu alte doua marcaje. Vreo 1.3mm pe zona ingusta (sa am loc de abateri de taiere), vreo 4 in cea lata (adica 1.3 + 2.7).



Aveam o panza, cica de 1mm, noua. Am masurat panza, avea 1.4mm. Cea uzata, de pe flex, avea 1.1mm.
Dup-aia, absolut facut cu nervii, i-am dat. Din toate pozitiile si toate unghiurile.
Practic puneam flexul pe 1300 dolari. Si nu din vina mea, ca eu n-as fi trecut prin asta.



Pun 2 poze cu carnagiul. Sa fie, ca asa ceva nu cred sa mai existe pe internet.



Am folosit cele 2 linii laterale, btw, zgariate cu un cutit mic, ca limita de finisare.



De departe, cea mai scumpa, stresanta, aberanta taietura din viata mea.
Exista downpipe la 600 dolari, chiar si mai ieftin. Dar am zis ca doar ce e mai bun pentru tigaia asta. Ei, poftim...

Acum sa comand niste JB Weld, ca sa le pun cap la cap.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3356 on: May 08, 2024, 17:52:41 PM »
Eu, dimineata pe la 10, eram in fata atelierului, cu teava "proudly american made" in brate, pentru constatare si consultanta. Taiem complet, taiem 340 grade, cum naiba facem...? Ca e e teava scumpa...

Dup-aia abia m-am dus acasa ca sa tai eu, dupa cum am zis, asumat, ramanand sa ma intorc pentru JBweld.

Ma intorsesem deja, si potriveam semnele super fine de le facusem pentru indexare unghiulara precisa. Si ma bucuram nevoie mare de ideea cu linia mediana si muchiile la unghi egal, ca-ntr-un triunghi isoscel, ce aveau acum ca rezultat o potriveala cap la cap mult, mult prea misto.
Pentru cine s-a axat in generala pe limba romana, cand tai oblic un cilindru, nu mai iese cerc, ai elipsa. Iar daca maresti unghiul, elipsa aia se intinde spectaculos.



Si cum stateam eu cu alea asa, vad un echer pe masa, il asez pe imbinare si ceva imi da gresit in rotitele ruginite si nedormite. Parca pe 100mm de teava dreapta am doar 2mm deplasare, dar parca eu urmaream 3-4. Sa-mi pice cerul, cu tot cu nori si ploaie-n cap, nu alta. Zic ca e abatere de la indoire care ma arunca in 2mm in loc de 4, deja cautam scuze sa cred ca e bine.
Si zice sudorul meu preferat... "Ii dam cateva puncte si te duci acasa sa verifici". Say no more, ideea secolului!



In drum spre masina ma cam gandesc ca m-am agitat degeaba, ca acasa masurasem cu echer si lere pe fiecare bucata, adunasem, si-mi iesisera 3mm. Insa oricum, ideea verificarii era cea mai buna de departe.

Asa era alaltaieri...





Iar acum, se prezenta perfect. Zic perfect, ca am o banuiala ca odata aliniate gaurile de pe agatatoarea de sub cutie, iese nebunia naibii. Altfel, acolo intra lera de 1mm.



Asa ca hai inapoi, ca totul e bine, ma speriasem ca blegu'.





I-am zis sudorului preferat la modul insistent ca nu ma intereseaza deloc cum arata, vreau sa tina ca si cum n-ar fi fost taiata. Deci aia-i sudura urata probabil...

Si asta fu cam toata povestea cu downpipe-ul cel mai scump din aprozar. A trebuit sa-l corectez eu.

Deja ceea ce ma nelinistea initial, adica bungu' de wideband pre-cata, devenise un mizilic.
Dar spun... Cumparasem de la racingshop 2 bunguri, ambele inox, ca sa am de unde alege. E poza cu comanda prin urma. Si nu reuseam a ma hotari.
Dimineata la fumat, pe la ora 5 cred ca era, imi amintesc ca am bungul AEM din kit, nu inox, dar excelent pentru a-i vedea lungimea. Si astfel devenea clar, aveam sa folosesc bungul mai lung si mai scump, fara umar, si sa-l scurtez eu.
Doar ca dimineata, sudorul meu preferat, se ofera sa-l scurteze el, pe strung. Fara stirea mea, ii face si umar de sta singur pe gaura, ca sa fie frumi, profi, si-n coerenta deplina cu clientul paranoia. Si dupa ce sudeaza, ii da si pulse-tig, ca sa fie clientul happy.



Si pe langa tot stresul legat de Cobb, de Dancila si ITP anual, de tarozi si ploaia de jos in sus...
Sudorul meu preferat, daca nu era un monument de talent in materie, eu il stergeam din telefon de ani buni, ca nu-s genul sa ma rog de nimeni.
Niciodata nu-mi raspunde la telefon, iar pe ciat imi da cu seen. Il sunasem de vreo 3 ori degeaba, si pe fondul concediului pe terminate si al ITP-ului, deja ma gandeam sa ma duc la celalalt, pe care nu prea-l sufar ca e analfabet si nu stie cu sudura mai bine decat matza mea. P-ala-l exclud, chit ca raman fara ITP. Dar cand "preferatului" i-am dat poza cu desenul cu taietura pe ciat si i-am zis ca nu e doar un banal de bung, s-a activat, m-a chemat la prima ora. Gen ii arat ca e grav si se activeaza. Weird...
Deci aici e un conflict. Intre principii de relationare, la care de altfel cam tin. Si talent, spre oftica si jena mea. Declarativ si-n teorie, cele doua n-au legatura. Si pare-se ca ma cam pijou pe ele principii cand omu' e realmente BUN si stie cu tigu' ceva de speriat. Sah mat, ncsf.
De fapt e ca atunci cand condamni coruptia batandu-te cu caramida-n piept, dar daca crapi si mergi la operatie, impingi plic nu doar chirurgului si anestezistului, dar si asistentelor, si paznicului de la bariera, ca s-o lase pe ma-ta sa intre cu supa.

Iar pentru ce se vede-n poze a cerut 120 lei. Nu-nteleg faza, i-am dat cat am considerat eu. Adica sudeaza ceva de speriat, e super prietenos si amabil in viu, atent, a si tarodat la final filetul ala... dar nu raspunde la telefon.
Desi ma enerveaza, e sudorul meu preferat.

Mda, deci downpipe-ul e in cutie de peste o ora. Nici nu-l scot de acolo, sunt cu nervii storsi si epuizat cu creierii.
Cobb mi-a trebuit, mi-a iesit pe nas.

____________________________

Tre' sa intaresc chestia asta.
Am dat pe 5 tarozi 70 lei. Ala era al 2-lea cel mai mare, deci tarodul ala sa fi fost 20 lei, si era de cacat. Adica, cumva, are voie.
Dar downpipe-ul asta e 1050 united states dollars. Asta vreau sa accentuez, asta NU are voie!

Urmeaza sa povestesc si faza cu vopseaua, da' mai incolo.
« Last Edit: May 08, 2024, 18:09:14 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3357 on: May 08, 2024, 19:53:57 PM »
Poza cu isprava. Deci am luat 3mm dinspre fata, in spate a ramas cum era. Ma rog, 4 din fata, 1 din spate, ca grosime panza flex. Dar am luat 3mm din fata.



Si nu, n-a iesit perfect.
Deci strans jos, sus am 1mm distanta (atentie, inainte era 4!!!) si hangerul pe pozitie.



Am strans si sus, iar hangerul s-a ridicat. Slabit la loc, bagat surub pe hanger, strans sus. E tensiune, dar aparent slaba, comparabil OEM, si ala era la 1mm. Nu ideal, dar acceptabil.
Or daca de la 1mm pe turbo, hangerul s-a saltat in halul ala, inmultiti saltarea aia cu x4, ca e liniara variatia. Ipotetic doar, ca fizic nu merge, impaneaza urat pe la vreo 2mm pe turbo si 20mm pe agatatoare.



Sonda post-cata pa, hello sonda pre-cata. Andea abia asteapta sa faca softulet d-ala precis care nu sparge pistoane.
Evident, amestecul fiind optimizat peste orice imaginatie a anilor 2002, ma astept la consum poate chiar sub 8l/100km si emisii de CO2 mai reduse decat avea masina noua.



Si am nimerit-o chiar bine si pe parte de integrare. Loc cat de cat suficient pana la crossmember, mai ales ca am tampoane tapene evriuer. Si unghiul de minim 15* (parca) cu orizontala, satisfacut. Cablajul nu stiu daca ajunge, poate scap fara sa desfac iar prin interior, ca sa mai desfac din ce ghem oi fi ascuns acolo, ca nu mai stiu.



A, vad ca mai era o poza. De tampit ce-s, ca asa fac si cu matza dupa litiera, o verific sa fie curata la ciurut, m-am uitat si-n asta, si am vazut niste urme de sudura. Am incercat sa le iau la perie rotativa, n-a iesit nimic. Daca s-or desprinde-n timp, faca ce-or vrea din catalizator. Eu am incercat.



Ma gandesc de vreo 5 minute ca pe parte de adaptari, inventii, frezari si maicadomnului e gata. D-acu-ncolo-i doar montaj acasa.
« Last Edit: May 08, 2024, 21:13:58 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3358 on: May 10, 2024, 22:22:57 PM »
Pe mail, baietica de la Cobb s-a aratat, IN PRIMA FAZA, dispus sa ajute, desi mailul l-am inceput cu "Ma numesc ashe, scriu mesaje cu tastele din Rumenia". Oricum, in filmul ala de 17 minute in care i-am dat fatala, se aude accentul de moldovean nespalat si se vede numarul de inmatriculare cu RO.
Si totusi, la inceput voia sa ajute. Dar doar atunci.

Ei, dupa filmul ala a dat-o-n:
- dar siiiigur n-ai frezat din flansa bellmouth?
- ce header si uppipe ai, ca ma fac ca uit faza cu "downpipe OEM se potriveste perfect"?
- dar o poza cu VIN-ul masinii nu-mi faci?

I-am raspuns, i-am trimis, si deja vedeam incotro se duce. Si aseara a fost previzibil. "Nu avem versiuni EDM aicea la noi la america, masina ta e altfel, normal ca nu se potriveste".
Eu le dadusem fatala, dar ei mi-au dat sah-mat. In lista de modele compatibile e doar "USDM". E dreptul lor, argumentul e solid si oficial.
La inceput voia sa ajute, dar cand le-a mirosit a schimbul 3 la ei, au schimbat-o pe corectitudine politica. Patesti.

Ca urmare, inainte de marea impatureala, am zis sa suflu-n bere si sa verific daca anomalia mea EDM nu ascunde si alte surprize.
Dar e ok la capatul celalalt.
Si sunt ironic, naiba, normal ca-s la fel evacuarile EDM/USDM, macar geometric. Dar asa-i specia.



Cu lectia cu fibra de sticla lipita de plamani invatata, p-asta am invelit-o afara-n frig. Ca ieri fu frig.
Si pentru ca acu' vreo 2 luni facusem turul bricolajelor din sat si am luat TOATE colierele din inox de le-am gasit, am zis sa le termin pe toate, ca ce drac sa fac cu ele... Sunt (le-am numarat acum) 78 acolo.



Iar dupa 6 ore de sabloane, foarfeci si sute de puncticele cacanii, ajunsesem abia aici.



Nuj de ce aveam eu o impresie naiva ca asta-i gata imediat. De fapt, cred ca raportul (incalceala piesa) / (durata de invelire) a fost cel mai tampit de pana acum.
Oricum, partea buna-i ca m-am perfectionat mult, si asta chiar a iesit misto. De exemplu, uppipeul are taieturi in tabla ca s-o mulez. Aici am facut pliuri, iar ciocanul a definitivat.
Idem si la sudura, tehnica e totul.
Pacat ca n-am sa mai fac niciodata. Poate doar pe masina ailalta, cand si daca i-o mai veni randul s-o termin.

Mda, deci 2 zile pline. Atat a durat.











Si detalii cu stantarile.
Pentru brida aia de exemplu, am taiat un cutit ca sa-i las lama in zona de latime maxima, am ascutit, astfel mi-a iesit o dalta foarte misto.



Never again! Groaznic procedeu, as fi dat banii daca as fi stiut, dar am mai zis.
In schimb, ce n-ar fi facut altul, sau poate da, nu pot sti sigur - atentia la detalii. Parezampla, sunt tare mandru ca la absolut toate-toate tevile m-am dus cu vata pana-n flansa. Arata urat, ies ate, dar izolarea e maxima. Si da, am verificat sa ramana loc de piulite/suruburi.
De fapt creca caut scuze sa nu-mi para rau ca m-am chinuit atat...

Bun, a urmat a jdemia proba pe masina. Voiam sa extra-imbrac in zona burdufului de planetara, si sa-mi fac semn unde. Dar o data ca nu pot, ca e prea aproape de tablier si nu mai suporta grosime adaugata, o data ca nu e nevoie, e la ani-lumina distanta de planetara, spre deosebire de OEM, la care gatul coboara mai vertical cumva.

Deci aproape de tablier fiind, va trebui sa imbrac termic furtunul de condens AC. La cate furtunuri 3MI am consumat, am protectie termica peveat'.
Iar agatatoarea am s-o fac mai slim putin, ca sigur o sa intepe in imbracaminte cand o strang.



Se contureaza insa o problema.
Am captusit tot, din chiulase pana aici. Deci gazele vor fi ceva mai (mult mai) calde dupa isprava asta. Abia asteapta catbacku' sa arda podeaua. Dar aici imi bat joc.

AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.

Si ce ziceam alaltaieri e gresit. Abia acum incepe montajul. Ca pilota si staniolul nu-s montaj, sunt tortura.

A, da, gata concediul maraton... Aproape ca ma bucur, a fost prea de tot. Si asta pentru ca poporul a votat... nu mai zic ce si cum, ca e pacat de starea mea buna de moment.
« Last Edit: May 10, 2024, 22:25:30 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3359 on: May 12, 2024, 01:01:20 AM »
Azi a fost ca-n filmele cu un prost  ???

Dar mai intai au fost reclame, alea au fost okish.
Carligul de downpipe de pe 6MT avea filetul cam terminat, eu montasem un M8 cu piulita in locul 10-ului. De ce nu l-am reparat atunci? Penca nu aveam kit helicoil pentru M10x1.25.
Urma sa aflu acum, recent, la prezonul de chiulasa lipit cu JB ca insertia cu pas de 1.5 merge si la 1.25, ori ca tarodul normal de M12x1.25 pe care il am e perfect pentru pregatirea gaurii, samd.
Deci am rezolvat acum.



Kiturile de acoperire contin 1m2 de vata d-aia de-ti curma viata si 1m2 de tabla.
Problema-i ca daca vata se lipeste pe teava cap la cap, tabla are 2 apucaturi paguboase. O data se aseaza peste vata, deci inevitabil pe un diametru mai mare, deci tre' mai multa, si se sudeaza cu suprapuneri, deci tre' si mai multa. Ceea ce face ca tabla sa se termine imediat, iar din vata sa-ti ramana de-o perna.
Eu cumparasem 3 cutii, iar tabla o folosisem din doua. Practic aveam o cutie neinceputa pe care nu doream s-o desfac. Dar imi ramasese vata sa-mi izolez si casa.
D-aia voiam sa imbrac intermediara cu tabla de aluminiu fixata cu coliere sau ceva.
Pe de alta parte, la inceputuri si experimente cu jdemii de aparate de sudura, cumparasem ceva burlan din inox ca sa incerc sudura pe el.

Actul 1 fu cu burlanul (nici nu pun poza mare).
Desi de 0.1mm grosime, tabla aia gofrata si striata facea ca tubul ala sa fie rigid grav.
Nici nu stiu de ce naiba nu m-am oprit in primul minut. Am renuntat relativ tarziu, dupa ce ajunsesem pe la jumatate, trebuia sa merg sa cumpar coliere, uatevar.
La gunoi. Cu tot cu orele pierdute.

Actul 2, ala dubios rau de ma face sa ma intreb daca-s normal, a fost sa merg in Hornbach sa iau o groaza de tabla de aluminiu de 0.5 si foarte, extrem de multe coliere din inox. Spart 200 lei.
Aici nici nu mai am poza, caldarar ma vedeam. Eram aproape de final, am avut o secunda de "bai, dar atat de tampit sunt chiar?". Desfacut, calcat pe ele ca sa fiu sigur ca-mi trece, gunoi.

Nush care-i faza, cred ca e legata de pret. Headers, uppipe, si mai ales downpipe, au costat ceva. Timp in care catbackul, pe olx in 2015 fu cam... nimic. De aici dorinta de improvizatie.

Seara la 8 am desfacut a 3-a cutie.
Mi-e cam aiurea putin, cum catbackul asta e cu teava de diametru cam mic, de 2.5", timp in care downpipe-ul la 3 inchi. Dar a iesit cel mai bine pana acum. Pe dos.



Prima poza e partea de jos, vizibila. Dacat zic  :laugh:
« Last Edit: May 12, 2024, 01:21:24 AM by Muttley »
WRX SW 2002