Asta ce s-a dus fu uichenul in care credeam ca-i dau cheie. O lae, ca s-a dus pe pustii imediat, inca de vineri noapte, mai spre sambata, ashea, pe la ora 6.
Dar sa iau pozele in ordine.
Prima pornire e multitasking d-ala greu. Log pe telefon, aerisire circuit racire, ochii cascati pe presiune de ulei, pe temperatura apa, si cate or mai fi.
Ca sa scap de una dintre bataile de cap, una chiar mare de altfel, cu roti fata in aer si rotit de volan in capete in timp ce torn ulei in vas, am invartit pompa de servo ca in poza si am cat de cat aerisit circuitul de servo cu motor oprit. Pistolul ala, scrie pe eticheta, duce 2400rpm. A functionat chiar bine, nu cred sa mai aiba aer mult.
Apoi am inceput sa-i pun silicoane.
Inca din 2016, in kitul Samco ancillary aveam un furtun de vacuum servofrana cam mic in diametru, nu l-am folosit. Si cu traseul gresit, deci probabil de GC, habar n-am. Il gasisem ascuns in ceva cutie, si pe fondul furtunului de servo taiat in 2020 ca sa interpun furtun de ceas de boost, am zis ca merge reincercat.
Dar nu, tot n-a mers, in continuare forma e altceva. Am sfarsit prin a folosi doar jumatatea dinspre servo. Cea dinspre galerie, acum e cu un furtun siliconic drept, de mi-a venit in kitul de catch can Forge al Daciei. Poza mai incolo.
Cablajul e la fel de dubios cum il stiam, sub alternator e o ingramadeala ingrozitoare, nush de ce
Au fost si curele accesorii si rola intinzatoare noi. Exista la cureaua de compresor minunea din poza, filetata, care trage de rola in sensul tensionarii curelei. Aia veche era roasa rau. Banuiesc ca de cand am uitat in 2016 sa strang rola, si a mers o perioada oblic. No idea, bine ca e noua si intreaga acum.
Nota: am pus curea de alternator si DA de 880mm, in locul celei vechi de 875. De urmarit daca sunt probleme, eventual cu capacul de curea, inca n-am de unde sti.
Si astfel am trecut la AOS, aici m-am izbit ca rama-n piatra si m-am inecat la mal.
Mai intai am demontat supapa unisens de pe circuitul galeriei, unde am supapa PCV si pe galerie (OEM), dar si pe separator. Inseriate, cu aceeasi orientare, un fel de masura contraceptiva dubla.
Asa arata si asta dupa 7 ani si 50kkm, adica perfect curata, adica AOS spectaculos de eficient.
Pentru ca gratie 3MI am o cu totul alta orientare a returului de ulei in baie dar si nepretuitul alt nivel al returului in baie:
- reorientare stut de retur (bine ca e reglabil);
- coborare fixare AOS pe contraaripa. In poza apare aproape maxim sus, am sfarsit de bou ce sunt pe cea mai de jos.
Va amintiti poate ca primul furtun 3MI l-am taiat prost si l-am luat p-al lui Mihaistan. Dar furtunul ala e un Y, mai aveam o taietura de facut. Evident ca IAR am taiat prost. Prea scurt din nou, si d-aia am coborat AOS-ul la maxim. A trebuit sa deformez si scutul turbo.
Rezultatul furtunului scurt e ca furtunul freaca in brida mica de sustinere a turbinei, dar l-am captusit in 2 straturi de protectie mecanica si faca ce-o vrea, asta ramane. N-am poza, ca e o zona imposibila ala.
Partea "buna" e ca am simulat o extindere a furtunului cu alta bucata si cu o cupla de unire, si nu se imbunatateste nimic, contactul persista. Deci ala e.
Asa arata fundul AOS. In stanga furtun de apa, in dreapta retur baie (e alt furtun in poza).
Apropo de apa, IAG sunt maaaaaxim de hoti escroci si antreprenori.
Au folosit niste furtunuri sertizate, am cautat o poza in urma. Deci sertizarile alea gri, una apare in dreptul inelarei.
Evident ca furtunurile s-au intarit, ca IAG a folosit panarame ieftine. Eu voiam silicon si acolo, ca asta rezista cam bine. Dar n-aveam stuturi.
Ca fapt divers, in cel mai convenabil mod, ce sa vezi, IAG vinde
furtunuri de schimb, ce surpriza.
Anywayz, imi trebuiau stuturi, voiam chiar sa dau comanda la Pitesti.
Dar ma uitam eu la furtunuri si mintea mea nu vizualiza altceva decat stut normal sub sertizarile alea. Asa ca dupa putin si foarte atent flex... Lol. Stuturile existau deja!
Din aluminiu, nervurate, suficient de lungi pentru coliere, tot ce vrei.
Deci asa se fac afacerile si se planifica serviciile post-vanzare ca sa curga banul. Cu furtunuri care imbatranesc si cu sertizari care sa ascunda esentialul.
Iar
asta imi era colectia de furtunuri si fittinguri, din diferite surse, in special din comanda de la reisjop.
Doar ca raceshop imi gresise grav comanda, dar abia acum vedeam.
- furtun de 10mm - comandasem 1m. Ok aici. N-am folosit deloc din el, ca s-a potrivit la fix bucatica Samco de la servofrana.
- furtun mare, de 15mm - comandasem 0.5m, mi-au trimis 1m, au mai pus de la ei.
- furtunul esential, cel de 12mm - cerusem 1.5m, am primit doar 0.5m. Deja era dead-end, doar din asta.
Dar lucrurile aveau sa se agraveze.
In poza din hyperlink e un cot rosu la 90 de grade. Ala se voia a fi solutia la problema incercuita mai jos.
Iesirea de gaze din bloc, ce urma sa se duca spre borcan.
Nope, nicio sansa.
Se conturau 2 variante:
- cotul siliconic pe deasupra iesirii din turbo - nici vorba, ar fi blocat grav furtunul de IC si mai ales colierul astuia;
- cotul scurtat, cat sa treaca pe sub turbo - incercat, nu e loc.
Dupa vreo 2 cafele si multe tigari, la 6 dimineata, vineri spre sambata, imi venea ideea salvatoare. Era atat de simpla si evidenta, incat n-o vedeam. Doar c-a implicat inca o comanda la raceshopu' ala ciudat. Facuta si asta.
Ideea salvatoare a implicat si o usoara largire a gaurii din brida IC, done.
Asadar, blocaj pe AOS pana vine curierul. Ei zic ca saptamana asta (acum e luni), eu nu-i cred. Probabil va fi o saptamana de intarziere, aia e. Dar am de lucru pana atunci, deci n-o fi grav.
Dar ca veni vorba de gauri largite...
Introductiv, motorul asta are 3 ventilari PCV. Una in bloc (asta de sub turbo adica) si cate una in fiecare chiulasa.
In 2016, pentru ca IC de fabrica echipat cu Y ce uneste chiulasele, n-am rezistat tentatiei, le-am unit, deci in AOS imi intrau doar 2 furtunuri, in loc de 3. Al 3-lea stut, cel aferent in mod normal blocului, il astupasem. Incercuit pe poza de mai jos.
Si l-am descoperit abia acum.
Si m-am mirat sa aflu ca e mai mare decat cele mici ale chiulaselor, adica cele mici de le folosisem pana in prezent.
Adica, simplificat:
- inainte foloseam 2 intrari mici pe AOS.
- acum voi folosi 2 intrari mici si 1 mare.
Morala fiind ca chiar oarecum gatuit, AOS-ul meu a functionat impecabil in toti anii astia.
Sau, interpretarea cealalta, a functionat atat de bine pentru ca ii dadeam un debit mai mic de gaze. Si gen aveam suprapresiune de carter, dar nu cred ca am avut niciodata asa ceva, ar fi vomitat ulei pe la garnituri ma gandesc.
Iar de acum incolo, crescand sectiunea de gaze de intrare, o sa faca fata mai greu.
Numai tumnesio stie de pe acum, dar nu cred ca zice nimic, tine pentru el. Eu va trebui sa vad in timp.
Deci AOS pe hold, voi continua serile cu alte maruntisuri. Gen radiator, EBCS 3-port, cablaj IAT hibrid, splitter capota, pompa benzina, strangere brate suspensie si ce-oi mai descoperi pe parcurs.
Inca are sanse sa fie pornita pe 3 iunie. Sau habar n-am.