Emotii autoinduse au fost ieri seara cu garniturile de chiulasa. Cu sechele fiind de la "furtunul de radiator tare" de cand am cumparat masina, pana cand am descoperit chiulasele corodate, care lasau gaze de cilindru sa treaca in antigel, tot comportamentul asta, atati ani, fiind insotit de nivel mare in vas. Si am nivel mare in vas si acum la cald (la rece e fix pe max).
Totusi, diferenta ar fi ca furtunul de radiator, tura asta, e ok, e la 108kpa, cat scrie pe buson. Si am mana calibrata bine pe 1bar, de la anvelopele de bicla. Inainte, era tare, si se simtea ca atunci cand strang, comprim gaz, si nu lichid.
Asadar, garnituri, pana la proba contrarie, ok.
Cablajului de mutare IAT, ala de nu-mi placea cum sta, i-am gasit leacul suprem. O nervura absolut perfect pozitionata pe palnia de aer, avea sa primeasca un colier special, cu suport de furtun pe el. Vis.
In seara asta, tunerul m-a rugat sa verific membrana regulatorului de presiune injectie. Pare ok. Insa daca tot am umblat, si furtunasul de aer avand 8 ani, am zis sa ma folosesc totusi si de sulul de siliconic de 3mm, ca era pacat sa-l fi luat degeaba.
Mai neplacut e ca ceea ce el reclama pe trimurile de injectie, ar mai putea avea drept cauza un singur lucru - supape neetanse. Adica situatie cunoscuta. Sa vedem daca se mai amelioreaza.
Revenind la impresii de rodaj, ca mai am.
In seara asta am bagat-o-n casa cu 400km.
De mentionat ca sunt deja pe al 4-lea soft, al 5-lea-i in lucru, dar totodata pe hold, pentru ca trimuri. Insa toate iteratiile astea au imbunatatit mersul masinii, in pasi mici. E aproape perfecta. Pacat de supapele alea.
Pentru ca logurile de soft 4 erau deja trimise si urma sa ies fara laptop, si mai ales tactrix langa picioare, am zis sa mai schimb ceva, ca nu pot iesi in seara asta fara noutati. Asa ca shifter extension - out. Practic urma sa vad pentru prima oara ce isprava am facut cu cutia.
In primul rand, avand deja... nu stiu cat, ca nu mai stiu cat am mers azi. Avand aproape 300km sa zic pe extensia aia, ma obisnuisem cu elasticitatea. Acum, fara aia... wow. Doar wow! Iar arcul ala tare, ma rog, nu arcul, parghia de RHD, totul e mai ferm, mai tare, o placere. Adica as merge pana la a spune ca am in sfarsit un schimbator care se simte cum doream.
Rezerve pe parte de bagat in 5 in loc de 3, pentru ca mers batraneste, ansamblu propulsor fix pe pozitie, chestii.
Si o chestie haioasa, ca le-am prins in aceeasi poza.
Anul trecut montam controllerul DCCD sub blocul ala de comanda clima, sau unde a ajuns, ca nici nu mai stiu. Dupa remontare insa, iluminarea din stanga rozetei de directionare aer, becurile cele mai dinspre soferake, moarte. Eu copt de suparare, pentru ca detest sa desfac acolo, retin ca e si ceva fixare rupta pe rama aia gri. Lasasem asa, in ideea ca oricum nu prea mai circul noaptea (am imbatranit si-s kior).
Totusi, in seara asta, i-am dat parinteste cateva bobarnacuri si s-au aprins alea...
Deci poza cu shifter final (cred) si aragaz iluminat corect.
Iar daca am pomenit de schimbator, sa zic si de ambreiaj.
Dupa montaj eram nemultumit de tarie (mai putin) si de caracteristica progresiv crescatoare a arcului diafragma. Dupa inlocuirea lichidului totusi, deja se apasa sesizabil mai usor. Ramanea progresiunea. N-am bagat-o-n seama deloc pana acum, ca aveam altele pe cap, si mi-am dat seama astazi ca nu m-a deranjat nimic.
Singura chestie care nu-mi place la experienta condusului sunt placutele de frana Carbon Lorraine. Mult, mult prea agresive pentru cum si unde merg eu sau cat poate masina asta. Adica musca la apasare usoara cat mi-as dori eu s-o faca la apasare puternica. Iar de praf nu mai zic, am franat in astia 400km cat as fi facut-o-n mod normal in 5km. Si rotile-s deja negre.
Urmatoarele placute vor fi domestice si normale. Prea overkill astea, si deja franele-s mari. Sau sa vad mai intai ce motor am de fapt, desi nu vad sa conteze, ca nu e cu circuit la mine.
Bun, si plictisit mort fiind de centura asta, mi-am bagat picioarele, m-am dus si pe autostrada.
Frumi judet!
Pe muntii aia din poza ar fi trebuit sa fi ajuns deja anul asta, dar n-am avut cu ce cara bicicleta. Dar o sa am in curand, dupa rodaj.
Iar pentru ca am aspirat cat de cat garajul, ca era plin de fibra d-aia de sticla din pilota de evacuare, i-am repermis accesul la verificari si afanat banchetele.
In concluzie, ceva neliniste legata de supapele alea. Adica pana acum, in 250km, daca nu si-n doar 2, eu speram sa se fi asezat. Aia e, mai astept. Sau poate vor presiune de ardere la 19psi de boost la 8000 de ture ca sa se imprime in scaune. No clue. Compresiile vor da verdictul.