Ieri facea 240 cai dar nu tragea pentru cacurba de cuplu era pe dos. Concava in loc de convexa. Mi se parea mie ca pe masura ce ma duc in redline vrea sa decoleze, ca o veritabila aspirata de 5l (habar n-am cum sunt alea), dar riscam sa rup acul turometrului, plus altele.
Am si poza (poze), dar nu e facuta de mine, deci nu pot s-o postez, doar daca primesc aprobare.
Dar ce aventuri au fost azi... Ce amestecatura de trairi... Nu doresc nimanui care a bagat bani si timp intr-un remat.
Deci sa fie poveste.
Introductiv, la munca, de vreo 2 zile am primit o sarcina imposibila pe o punte electrica prototip. Si tot de 2 zile ma uit la aia ca vita la shaorma, impins de un fel de panica ca nu am facut nimic, n-am ce sa arat luni, si n-o sa ma creada nimeni ca nu-mi iese. Asa ca aseara am stat si am invartit de aia in CAD pana la 4... dimineata.
Intre timp, andea imi dadea checklist pentru ziua urmatoare. Si vreo 2 softuri de teste.
La 8 eram in picioare, pregateam laptopul, bifam, scriam, verificam. Aveam si programare la Pfaizar sa testez MAF-ul de pe japoneza lui. Andea deja imi dadea sugestii de ce sa mai imprumut - MAP, TPS, se conturau alte premiere, ca eu de alea nu m-am atins niciodata, si stiu vag de prin manualul de reparatie ca-s pline de garnituri, pe care eu nu le am.
Mai mult, uichendul asta era programat pentru alta activitate, ca mi-au ajuns piesele alea de 2200e despre care mai ziceam in urma. Stau alea-n garaj nedesfacute, mi se rupe sufletul.
Ei, chior de somn cum eram, o scurtez - am scris ROM-ul de vreo 10 ori, am pornit masina de vreo 30 de ori. Nimic nu avea sens. AFR la limita saracirii teoretice, de neinteles cum inca se invartea motorul. Corectiile, din deja obisnuitul negativ, ieseau din scala acum, chinuindu-se la limita cealalta, de adaugare benzina.
- anulat proba MAF la Pfaizar.
- deschis capota, cautat boost leaks, incercat mufe, cu indoiala de rigoare, cum cu o noapte inainte, motorul facea 340 cai.
- pe fondul oboselii probabil, deja imi stabileam limite de suportabilitate. Gen "ok, mi-am irosit enorm de mult timp, am cheltuit tot ce aveam, totusi exista olx, si las pe altul".
Alta introducere...
In 2015, cand cautam sa-mi cumpar WRX, excludeam drive by wire. De ce? Pentru ca se simte ca un kkt, imi plac masinile mecanice, cu cablu in loc de fire. Si aflam ca DBC nu are AVCS. Muam', perfect, inca o chestie care poa' sa mearga prost in minus.
9 ani mai tarziu s-a schimbat ceva? Pare-se ca nu, cum puteam episodul asta sa-mi pun AVCS. De fapt ar fi fost mai simplu, cum chiulase AVCS sunt pe toate drumurile, dar fara am gasit abia in California.
Adica imi plac masinile cat mai fuckin' simple. Cat mai mecanice, raw si din topor. Fara masaj, fara interfata cu care stai de vorba, cum vedeam printr-un film pe aici. Cu ambreiaj tare, cu schimbator rigid, se intelege ideea.
Iar asta ma aduce la ALTA introducere. Ori punere-n context.
Anul trecut prin primavara terminam swapul la 6 trepte, dar NPS (neutral position switch) era pe dos, pe motiv de cutie din 2006. Asa ca mergeam la Cluj ca sa mi-o faca andea carberry, ca sa poata sa inverseze NPS-ul. Si ma plangeam eu atunci cacarberry e o catastrofa, merge prost, masina desi face boost nu trage, ca softul OEM-based e viata mea. Parca seamana cu ce se intampla acum? Adica pe bune ca astia 340 cai mi se par mai desene animate decat aia 260 de-i avea candva, cand inca era compresie pe 1.
Ei, si se pare ca motivul e pe baza de statistica sociala.
Andea, un mare pasionat fiind, softeaza multe masini. Foarte multe, multe si cu carberry.
Carberry stie 2 harti. Harta 1 si 2. Normal si "weeeeee....".
Si pentru ca in continuare nu inteleg societatea, si oricum, nici nu trebuie, absolut TOATA LUMEA a vrut 2 harti. Cu o exceptie. Una singura: eu! Pentru ca eu sunt de principiul "da-i toti psi-ii, Nm-ii si caii de care e in stare, ca eu am o pedala in dreapta, si pot doza, nu-mi trebuie un tampit de buton".
Dar insist, caz singular, ocurenta unica.
Ei bine, motorul meu mergea prost cu carberry anul trecut, merge prost si acum, pentru ca e singurul motor care a mers cu o singura harta. Iar carberry se pare, afla si andea cu ocazia asta, are buguri cand e doar o harta.
De ce am aflat chestia asta? Pentru ca e andea smart. Simplu.
Si daca tot a fost amestecata ziua, se pare ca s-a descoperit si problema trimurilor. Aici sa zica descoperitorul daca doreste.
N-am softul updatat cu curba de cuplu normala sau cu injectie echilibrata la relanti, d-aia si scriu pe aici, ca-l astept.
Ciudata zi, printre cele mai ciudate. Dubioasa masina, maxima aventura. Abia astept sa se termine, si nu cu olx, ci cu functionare asa cum vreau eu. Sper ca mai e putin.
______________________
LE, live din micro-paradis: 270cai @16psi. Imposibil sa fie real, e prea gresit dtpdv, dar pana apare andea sa ma scuture din visare, las' sa fie entuziasm
Ah, chiar. Arata mult diferit curba de cuplu. Andea, PUNE POZE!!!
Iar trimurile alea la 0%... Duamni!
______________________
Gata, m-a temperat andea de m-a saturat. El estimeaza +/-220 cai acum.
Eu, in privat, ma uit la un grafic tot de la el (mi l-a trimis acu' vreun an si deja il stiu pe de rost), tot cu un 2.0, acelasi turbo, iar pentru 220 cai, eu apreciez ca motorul ala avea nevoie de 17psi. La mine-s 16, ca mai jos nu poate, fara ca eu sa desfac tot pe acolo ca sa slabesc tija wastegate.
Ei, aplicand corectia asta de -1psi in cazul meu, se pare ca la ce mi-am stabilit acum, 18 psi, am sa fiu pe la ~255-260 cai.
Dar... povesti, sub imperiul starii de moment.
__________
Bun, impresii... Subiective, ofcors, ca azi am trecut prin toate starile.
220 cai e perfium, dar sunt aproape neimpresionat. Chiar nu stiu sa zic de ce. Curba de cuplu, desi inca n-am vazut-o, o simt ca e cum trebuie. Da, e mult peste ce era ieri, se simte fain de tot, dar nu e wow.
De fapt am o explicatie. Asocierea raport de comprimare, admisie larga, evacuare larga, etc, a imbunatatit masiv (masiv, nu exagerez) cuplul off-boost. Or asta face ca trecerea la boost, poate, sa nu mai fie atat de spectaculoasa precum era odata. Adica sa nu mi se para wow pentru ca nu mai e lovitura aia, atat de pregnanta inainte. Nush...
Sau poate-i de vina faptul ca masina asta n-a mai tras cu toate compresiile de prin 2017-2018 (presupunere). Nicio idee.
Sunetul e oribil. Adica nu e oribil, dar e de Honda, ori nu mai e ce era. Daca stiam, portam galeria OEM si sanatate.
Spoolul, mai ales daca primim poze, se va vedea ca e absolut... spiciles. Turbo mult mai mare decat batranul TD04, insa la aceeasi turatie. Tehnologia e misto. Pana ajungi la cutii automate sau mai rau, masini electrice...
Si poaaaaate, doar poate, e meritul evacuarii? Galeria e larga, si se ingusteaza masiv in turbo. Adica mie aia-mi da.
Aud o bataie undeva, iar fulia pare ca se invarte cam neuniform. Am mai pierdut fulii arbore in trecut si nu e fun, ma duc sa verific.
Si poate cea mai misto chestie, ca in sfarsit am ajuns sa ma plimb repede si WOT prin trepte... Din 2 am nimerit doar 3 pana acum, niciodata 5.
Totusi, creca asta-i cea mai imbucuratoare treaba.
Si gata, ca altfel scriu pana maine.
Atat doar: Subaru e weird ca de obicei, dimineata ma gandeam la olx, acu' ma caut de bani de benzina.