2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

NicNic

  • 210
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3400 on: May 31, 2024, 16:57:40 PM »
Chestia asta cu franele e un subiect dureros. Pentru unii.

Foresteru' meu, ca orice forester din generatia aia, se respecta si are frane adaptate pt Hulk cu reflexe de Cichicean. Pentru un Dorel normal, sunt vai steaua lor.
De curand am schimbat vechitura de hundai cu o vechitura de focus 2. Da tata, asta are frane. Problema este cand ma intorc pe Forester, ca traiesc momente de panica. Multe.
Si peste asta, am mers acum 2 seri cu Focus 4 a lu' fii-mea. Mult prea brutale. Problema este ca intors pe focus 2, parca asta nu mai avea frane. Asa ca mi-am interzis sa fac vreodata trecerea de la focus 4 la forester. Va rezulta cu siguranta o intrebuintare a RCA-ului.  :-X

Recomand o tura cu o Dacia 1300, originala. Adica pompa de frana fara servo.

Apoi, orice Forester va fi agresiv la franare.

Depinde de cum esti obisnuit. Nu consider franele lui Visi ca ar fi mai putin performante decat la XC.
Doar pedala e mai moale si cursa ceva mai luunga. Cand e nevoie de ceva brusc, ma tot intreb cand ajunge pedala la zona activa, apoi la capatul cursei. :)
Si pot face sa scartaie rotile, daca insist.
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3401 on: May 31, 2024, 17:50:09 PM »
Scartaiala de frane, nu de roti.
Va multumesc pentru pareri.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3402 on: June 02, 2024, 16:25:55 PM »
Si eu credeam ca e gata motorul. Da' de unde, ca si uichendul asta a fost agitat.

Vineri la prima ora, inainte sa si pornesc laptopul de munca, le-am spalat p-astea de 2 ori, cu degresant si perie, pana s-au albit la muchii, am scos tot uleiul de Italia din ele.
Oricum stateau prin curte de cativa ani, deci erau dauna si de la natura.



U-frame ajustat la modul obsesiv, cu distanta egala peste tot (desi motorul se roteste mai mult decat se smulge din lant), dar sa fie frumi cand mai adorm sub masina.



Asta chiar ca era plecata de mult, dar am pus-o inapoi si pe ea.
Internetul spune ca trebuie scoasa la schimbul de ulei cutie, dar la mine, mai degraba tre' scos subframe-ul, ca ma incurca mai tare se pare.



Poza rara cu harbu' cu evacuare curata. Iiiiimediat.



Si poza si mai rara. Cu scut OEM.



Insa ABIA acum vedeam dezastrul. Un downpipe care atarna sub masina ca burta calului calarit de shoshoake.
Cum naiba mi-a scapat, nu stiu.

Am ignorat pentru moment descoperirea, ca aveam o restanta la andea.



Asadar, la rece 41psi, la cald 40psi. Cam mult peste acei 33-35psi care spune el c-ar fi normali.
Deci tre' regulator nou, nici n-am apucat sa vad exact cat costa la noi, dupa 2 zile. P-afara-i in jur de 200, indiferent de moneda, lira sau dolar american, deci o cheltuiala mare si neasteptata, DAR!!!...

Existau, dupa anumite excluderi, 2 cauze posibile pentru corectiile mari de injectie la relanti:
1) regulator pistit - verificasem etanseitatea membranei mai in urma, imi daduse ok, eu deja il excludeam p-asta.
2) supape neetanse - din pacate da, stiam ca e nu tocmai perfectiune la cilindrul 1. Eu deja eram impacat cu ideea, am si scris povesti pe subiect.

Deci se pare ca cacauza, totusi, e varianta nr 1. Adica ar fi sanse ca supapele sa se fi incalecat p-acolo spre mantuire si etansare.

Code: [Select]
Offtopic, dar dupa atatia ani in care am facut cacofonii intentionat pe aici, simt nevoia.
Cacofonia, caconcept, e zamislirea unei minti exagerat de pudice si extrem de odihnite, iar evitarea ei merge mana-n mana cu ortodoxismul fanatic.
Cacofonia, ca definitie, e o imbecilitate si NU este o greseala gramaticala.
Pe de alta parte, "CA SI" este o enormitate, iar toti cei care folosesc constructia asta ca sa evite vigilent o eroare inchipuita sunt doar anal-fabeti.
Endofftopic.

Deci abia astept sa remasor compresiile. Poate zilele astea.

Bucuria imi era totusi umbrita de evacuarea aia, asa ca m-a prins miezul noptii plangand cu lanterna pe langa masina.



Iar dimineata, cautand prin topic poze vechi sa vad cum venea aia de fabrica.
Din pacate, bine.

Deja ma gandeam ca mai degraba coboram agatatoarea decat sa tai teava, insa m-am linistit cand am vazut ca distanta fata de crossmemberul cutiei e mica.



Adica nu e prea jos a mea, ci asa tre' sa vina.
Ulterior aveam sa realizez ca taietura tevii, fara sa fi fost vreo intentie-n sensul asta, a inaltat-o.
Cam ce pateam daca era invers... olx, comanda noua in state... gizas.
« Last Edit: June 02, 2024, 17:50:44 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3403 on: June 02, 2024, 16:56:36 PM »
Sambata dimineata la 6 eram in picioare, iar la 7 eram culcat, dar pe langa masina.

Inainte insa, am facut un drum de 25km (parca), ca s-o salt in aer autopropulsat, ca eram prea molesit si lipsit de chef de cricuri.
Reintors acasa am deschis capota si m-a lovit o mare dogoreala din compartimentul motor, ceva ce parca nu simtisem pana acum. In mintea mea era clar - scutul tine caldura, si nu permite evacuarii sa se ventileze.
Apropo, acoperirea aia termica nu e senzationala, gen se incinge evacuarea de dracu' o ia si asa. Probabil ca fara ea ar fi infinit mai rau. Gasisem un filmulet comparativ, am sa ma uit dupa el candva.

No, primul lucru dupa ce era pe rampe, a fost sa scot scutul, ca imi ia din acces, si oricum, luni ajunge uleiul din Germania, ca-n Romania era mult mai scump.
Asta e scutul:



In traducere libera, dupa doar 25km, evacuarea facuse o gaura in el. Da, neatentie, n-am vazut ca se sprijina pe evacuare acolo.
Iar evacuarea, in locul ala, nu stiu daca va mai fi vreodata curata. Poate se arde plasticul ala in timp si cade, nu stiu.

Practic, in sub 5 minute:
- dezamagire ca scutul incinge compartimentul motor, ganduri de a renunta (totusi) la el;
- dezamagire ca scutul e relativ distrus.
Am ramas cu "asa a vrut dumnezio". Adica sa am ventilatie sub capota  ^-^


Inapoi la ce conta, poza din mijloc de aici:



Deci dupa taiere, sudare, ajustare, ea s-ar fi dus mai sus cu diametrul surubului aluia, deci 10mm, insa nu permitea agatatoarea de pe cutie. Practic asta voiam sa fac, sa-i permit sa se duca aia 10mm in sus la nivelul hangerului, ceea ce mai in spate, la catalizator, ar fi fost si mai mult.
Insa surpriza, dupa ce am desfacut surubul, n-a sarit in sus. Deci se asezase si asta cumva dupa cateva cicluri termice.
No, nu mai vrea in sus, las' ca vreau eu.

Desfacut legatura cu intermediara, bagat cric, demontat hanger, ajustat.
- sageti negre - alea salta carligul dar il si aduc mai inspre fata masinii;
- galben - ovalizare care duce carligul inapoi inspre spatele masinii.



Desi nu pare, asta mi-a luat toata ziua, pentru ca brida asta e anormal de rigida, se indoaie greu, eu n-am menghina si am tot sarit gardul la un vecin care are, ca ba am indoit prea mult (cu piciorul), ba mai trebuie indoit dincolo, etc.

Am masurat castigul, 10mm in punctul cel mai de jos. As fi vrut mai mult, insa deja sunt 10mm care pot face diferenta dintre dezastru si nimic nu s-a-ntamplat.
Greu de vazut aia 10mm in poza, dar se vede intermediara, care s-a ascuns mai bine intre lonjeroane.



Oricum aveam de gand "vreodata", insa m-am ocupat acum.
O spira din talerele de arc, am masurat vag un pas de 2mm, deci sa fie un +3mm la roata, uitandu-ma la raportul de lungimi al suspensiei.



In poze, masina pe roti, deci helper comprimat, ansamblu antipraf + bump stop coborate maxim jos. Ar mai fi o spira acolo pana la talerul de separatie, dar as lasa-o asa, ca nu mai vreau antiprafuri sparte.

Deci ~13mm in plus. Mai bine decat nimic.
Eram atat de multumit de isprava, incat pana dupa miezul noptii am facut curatenie si ordine in garaj. E de necrezut cum un build de motor l-a-ntors cu cracii-n sus.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3404 on: June 02, 2024, 17:40:01 PM »
Duminica (astazi) la 6, oracaiau si se cafteau vreo 10 cotofene la geamul meu. Deja devine un tipar, cum la 2 noaptea, vecinul manelist (cam ce facturi la curent are ala) isi batea fiica (trecuse zioa copilului de 2 ore) sau ceva de genul, ca se auzea oracaind si din partea aia.

In ianuarie 2016 imi montam pompa mare, de 255l/h. Am folosit postarea ca tutorial, cum de exemplu nici nu mai stiu in ce parte e pompa. Sau am cautat un pix.

Mai intai am verificat sa fie toate acolo, in special saiba aia cu gherute de fixeaza filtrul.



De data asta au fost asa si pe fuga:
- pulverizat soapy water (detergent de vase adica);
- clatit din sticla cu 1l de apa;
- suflat cu aer comprimat (evolutie);
- clatit cu alcool tehnic pulverizat, ca nu mai am jprei de frane, am consumat toate 100 flacoane;
- aer comprimat la doar 2bar ca sa nu trezesc vecinii sau sa manii popa.



Side by side 255 si 340. Identic tot, mai putin filtrul mai mare la asta noua.





Am refolosit si de data asta furtunul masinii. Am intors-o pe toate partile, insa eu am avut doar experiente neplacute cu furtunuri aftermarket. O fi avand 22 de ani, dar se tine tare bine.

Pentru ca e ceva coroziune pe acolo, in special piulitele alea de 5mm imi dau emotii, la final am uns tot cu vaselina de burdufuri de frana. Data trecuta folosisem ceara.



Am sa compar codurile de la furtunul asta cu furtunul de benzina de pe galerie. Daca e acelasi, imi las unghiile sa creasca iar p-una mi-o bag in gat, ca mi-a ramas un furtun de galerie nefolosit.

Doua puncte de ingrijorare aveam cu pompa asta:
1) nu duce cablajul atat consum.
2) va face zgomot mai mult decat Walbro, iar aia se aude deja cam tare.
Nope, surprinzator, e semnificativ mai silentioasa.
Ramane cablajul. Sper doar sa nu moara in sarcina plina.

Iesit la plimbare, facut vreo 50km si 2 loguri lungi pe care le-am pus pe mail, trimurile eu le vad neschimbate, ceea ce e absolut normal.

Nu m-am dat de ceasul mortii sa fie fix, eu doream 500ish km, dar asta a iesit.



Am lasat masina in curte sa mearga vreo 4-5 porniri de electroventilator, turata, cu faza lunga pornita, insa uleiul nici d-al naibii nu a sarit de 91 grade, eu voiam pe la 95. Aia e, am golit uleiul asa.



Fata, spate, stanga, dreapta, repetat. Am inclinat la ea si lasat sa curga, cred vreo 2 ore. Nu mai voiam gram de zinc in ea.
Si pare-se ca strategia a dus la ceva...
Sunt in ordine, cel mai indepartat e prima pornire, afara dupa ~ 20 minute, apoi cel cu care am mers 63km sau cati erau, in planul apropiat e cel de astazi, inca ~440km.



5l am bagat, atat am scos. Cat o fi fost surplus de data trecuta nu stiu si nu conteaza, ideea-i ca inclinatul functioneaza. Din pacate, n-am s-o mai fac la modul asta niciodata, e plictisitor si epuizant.
Insa mai apare ceva in poza... Consumul de ulei.  ^-^ ^-^ ^-^

Maine, sau cand o fi sa ajunga, torn uleiul sintetic normal, cu care va merge motorul pana crapa iar, sau pana aflu de alt ulei ce se poate verifica online sa nu fie facut in Rusia, de catre cetateni cu plagi deschise de krokodil.
Si gata.

Am vrut sa fie cat de cat pregatita de ITP, e pregatita chiar bine.
Parca as face si un drum de Cluj pana atunci, da' sa vad daca sunt primit si cum e la munca.

Si am tot facut referire la ore, zile, localizari d-astea temporale pentru ca e prima oara in... o luna cred? ...cand e ora 17:40 seara si ma duc sa dorm, beau bere, scarman matza, gen chestii d-astea relaxante, fara legatura cu ce apare-n ultimele pagini.

PS, ca am vazut intr-o poza cu pompa: dati-mi nene o roata de rezerva de STI 2006-2022, cacaut de 2 ani. Ce naiba!
« Last Edit: June 02, 2024, 17:54:04 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3405 on: June 03, 2024, 20:16:17 PM »
Fara poze astazi.
Razuit codul, verificat onlain si turnat sinteticul 5W40. Bagat un V5 in ecu, iesit pe fuga la tura, ca se asternea de furtuna, si-i inadmisibil cu apa pe masina asta.

In mintea mea plictisita moarta de ture intre 2 giratorii, persista un fel de "i-ai facut rodajul absolut ireprosabil 500km, accelerari pana sus, frane de motor pana jos, si doar asa". Cu acest autoaplicat imbold... I-AM DAT! Cateva pulluri de la 3krpm pana pe la vreo 5k.
Partea imbucuratoare, desi lui andea nu-i place ca pe spring pressure e atat de putin, e ca s-a plafonat la 10psi. Ca daca erau 15, poate aveam remuscari mai mari acum. Dar asa... n-am.

Masina merge curat, se simte absolut normal, insa poate speram sa ma dea pe spate mai tare. Trage ca un 2.0 cu turbo mare, plafonat la 10psi. Adica nimic spectaculos.
Insa ma voi intoarce la rodajul normal, gata cu escapadele.

Ah, am poza.
Facuta dupa 9.7km, ulei virgin, cateva pulluri conform descrierii. Probabil va cobori pe la ~2bar dupa un anumit parcurs si la foarte cald.
163.264km conf pozei anterioare, ca pana acum n-am apucat sa trec nimic in agenda de intretinere.

WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3406 on: June 03, 2024, 21:18:26 PM »
Sa treci pe cartea de service schimbul de ulei :)

10psi nu o fi mult dar volumul?

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3407 on: June 03, 2024, 21:27:50 PM »
168g/s, echivalentul a vreo 222 cai, insa nu stiu ce scaling are maful, deci nu ma bag.
Practic e OEM acum.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3408 on: June 04, 2024, 10:42:21 AM »
168g/s, echivalentul a vreo 222 cai, insa nu stiu ce scaling are maful, deci nu ma bag.
Practic e OEM acum.

168g/s la 4700rpm .... mai sus cine stie :)

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3409 on: June 04, 2024, 10:44:20 AM »
Da, si asta, dar am zis sa nu zic  ^-^
Deci scalingul e pe zero sa-nteleg.

Vai, ce-am creat............  :'(

______________________

4 iunie:
- reumplere cu freon la Autokino, oringuri noi la compresor, un ventil nou sus;
- urcat turatia la 4000rpm;
- intrat adanc in oras dupa shaorma, evacuarea se aude tare intre cladiri si pocneste;
- consum calculat la pompa 11l/100km, plin facut fara octane booster ca sa ajut etansarea supapelor;
- cutia de viteze trancane pe liber cand pornesc AC-ul, deci un ulei ceva mai gros poate s-ar impune acolo;
- 630km;
- motorul rezista.
« Last Edit: June 05, 2024, 07:31:25 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3410 on: June 06, 2024, 10:47:09 AM »
A 3-a poza-i de aseara  ^-^

~650km, dar pe cuvant ca asteptam momentul asta de OPT luni, nu mai puteam. Asa c-am bagat-o adanc in oras, am traversat centrul, am chinuit-o-n trafic aproape greu.



Deci masina asta, urmare a ciobanelilor de i le-am aplicat in decursul anilor, a devenit fun car. Adica mai subtire cu partea practica.
De fapt, acolo are doua avantaje fata de ailalta mica.
- portbagaj mai lung;
- bare de plafon, implicit posibilitate de carat bicicleta.

Iar daca nu se imprastie/topeste ceva pe sub capota, cam asta va face util pe mai departe.
D-aia eram si ofticat pe garda la sol redusa de DP, ca pentru a ajunge la ture, uneori mai am si drumuri prastie, poate chiar macadam. Si d-aia ma oftica noua evacuare in sine, ca emana caldura ca la nebuni, iar la viteze mici nu e chiar ideal.

In fine, altceva vreau sa punctez.
2015 - 2023, a carat aceeasi bicicleta, prima poza, una pe care mi-am luat-o prin 2011 sau 2012 cred.
Anul trecut prin august, dupa swapul la STI, desi se contura deja rebuildul de motor, n-am rezistat si mi-am luat ceva nou.
Dat pe spate fiind de noile standarde si caracteristici ale bicicletelor noi, mort fiind dupa aia rosie, am vazut locul de optimizare. Sau mai degraba de acordare cu nevoile mele, stilul meu de pedalat, genul meu de ture, etc, asa ca-n ianuarie mi-am luat alta.

Si din ianuarie (ma rog, in februarie a dat caldura) pana aseara, am toooot traversat orasul ca sa ajung la baza muntelui... pe bicicleta. Iar la halul in care se conduce la noi, la dezastrul de valori si principii pe care-l au oamenii, desi eu imi impusesem de zeci de ani ca nu mai dau o pedala prin trafic, a fost cumva "deranjant" sa se adune atatea ocazii in care am fost la limita de a fi spulberat de masini.
O mare piatra de pe inima mi s-a luat aseara, si e realmente o bucurie greu de descris sa merg cu masina visurilor mele, carand bicicleta (aproape a) visurilor mele deasupra, catre locul in care fac ceea ce, am ajuns sa realizez de cand cu noile biciclete, e o pasiune mai mare, mai datatoare de implinire, in comparatie cu masinile.

Adica s-a-ntamplat sa se potriveasca ambele realizari destul de fain - motor nou pe masina, bicicleta noua.

De aici incolo ma mai desparte ceva maruntis pana la a face si bicicleta aia cum mi-o doresc. Adica al 2-lea build al anului 2024, un an tare ciudat (si misto) pana-n punctul asta.
Partea buna-i ca am timp sa ma ocup de ea acum.

A da, cromatica restored, sunt din nou gri amandoo  ^-^ ^-^ ^-^
« Last Edit: June 06, 2024, 11:01:39 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3411 on: June 06, 2024, 12:45:26 PM »
Abia acum vad ce ziceai in urma cu multe postari de roata fata impinsa spre bara.
Dar nu e asa rau.

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3412 on: June 06, 2024, 12:47:34 PM »
Bine observat, brava. Dap, e acceptabil vizual.
Altfel, beneficiile pe stabilitate la viteza marita si camber dinamic in curba sunt hiugi.
« Last Edit: June 06, 2024, 12:48:24 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3413 on: June 10, 2024, 20:41:34 PM »
Pe 7 iunie, vineri, imi expira ITP-ul. Eram programat la ora 14, iar la ora 13 ma suna itepistul ca s-a dus acasa cu stare de lesin, ca statuse-n soare si moare. Uichend aparent compromis, dar m-am imprumutat de acasa cu inca 2200e, si astfel mi-am gasit ocupatie (detaliez mai incolo). Insa masina n-a mers joi-luni.
O singura data am mai mers fara ITP in 2017, cand am traversat cu Dacia strada ca sa merg la verificare, ca era masina nepornita de vreo 6 ani, iar itepeul expirat de tot atati.
Astazi am mers ceva mai mult, vreo 4km. Mi se pare super-aiurea sa circul fara forme legale, dar nu cunosc pe nimeni cu platforma, deci imi fac mea-culpa (desi n-a fost de la mine, doar soarta potrivnica) si atat.

Anywayz!!!



Franele-s nebunie cica, si-mi merge pana si ciudata frana de mana de Subaru care nu tine niciodata. Cele doua torsenuri de pe punti sunt kkt acum, dar cui pasa, daca am frane perfecte la 5km/h.
Centurile tin toate. Yay....
Anvelopele corespund cu cele din CIV. Ikr, am dat bani grei ca sa corespunda, echivalentul unui set nou si de calitate.
Merg si luminile, inclusiv ledurile din pozitie.

Dar am primit revenire ca nu ies noxele la relanti. Pana sa-mi bp-n el Cobb cu catalizator fita inca o data, am sa ma amagesc crezand ca e din regulatorul de presiune injectie.
Asadar, astept cu nerabdare semn de la Autokino, montez, remasor presiunea la relanti, log, ajustare soft, merg iar la ITP.
Patesti cand te incapatanezi ca un tampit sa modifici neinvaziv si cu decenta o masina, dar insisti sa fii in limitele legii.

Si nu pot sa ma abtin sa nu reamintesc cat de retardate-s eleroanele, body-kiturile, rotile in culori de sexualitate indoielnica si vomele ala de stickere pe toata masina. Dupa ce ca viitorul masinilor astora atarna de un fir de ata, mai si semnalizam.

Revin mai incolo.
« Last Edit: June 11, 2024, 11:07:37 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3414 on: June 14, 2024, 02:11:57 AM »
Si a fost regulator de presiune alimentare nou.
Cu rezultat maxim de dezamagitor, presiunea fix ca inainte, la 40psi.



Cum e imposibil ca un regulator vechi si unul nou sa aiba aceeasi hiba dubioasa, si anume presiune prea mare pe vacuum in galerie si aparent buna in partea ailalta, se pare ca m-a tepuit panarama de manometru ieftin din kitul de compresmetru.
Eu tot ma duc candva curand la magazin sa cumpar un manometru de benzina mai rasarit, ca deja devine personal.
Mno, macar am regulator nou si stralucitor, chiar daca trimurile nu-s impresionate.

In comanda era si o joja de STI.
N-as sti sa explic de ce, dar pe asta vad nivelul de ulei. Reamintesc, p-aia de WRX nu vedeam decat ulei de sus pana jos.
Cam asta e nivelul actual, ce corespunde aproximativ unui volum de ulei de 5l. Chiar daca sub mijloc, oricum, muuuuult peste maximul dinainte. Probabil ca asa voi merge.



De fapt, chiar si o joja uscata ar fi intr-o relativa si discutabila teorie suficient ulei.
Sau nu, ca e baia conica si ingusta acum, iar cand se duce la plimbare, dispare mai mult decat inainte. Ma mai gandesc.

Iar pentru ca subiectul corectiilor deja ma face grav cu nervii, n-am mai amanat, am stat noaptea asta sa scot bujii.
Desi telefonul e tembel, promit ca arata toate absolut la fel. Niciodata n-am stiut pe de rost codul de culori, confrunt cu google maine sau alta data sau deloc. Ideea-i ca arata toate la fel, aia e relevant.



N-am rezistat, pare-se ca-s la "best". Felicitari tunerului.

Nici nu merita sa mai precizez, m-am izbit cu compresmetrul direct in cilindrul 1, ala cu admisii suflacioase.
La gramada, cu albastru, pe coloana din dreapta.
Vorba lui andea, "au facut blat".



De ce a scazut de la 11 la 10 in cazul unui cilindru... Nu stiu. Oricum manometrul asta a fost dubios inca din 2015, de nou. Atunci aveam compresii de 8. Inainte de a face bucati motorul, 8 ani si 50kkm mai tarziu, sarise mai sus, aveam si 10. La Ignis, cu raport de comprimare de 11:1, tot 8 peste tot in 2018. Daca as remasura la aia, creca s-ar duce-n 13-14.
Si l-am si desfacut si remontat pe divaisul de masurat compresii de multe ori, si l-am si inecat cu benzina de vreo 3 ori.
Din nou, importanta e uniformitatea.

Deci daca ajungeti vreodata sa va intrebati ce m-am intrebat eu luni intregi, de nu stiam daca sa desfac motor abia adunat, ori sa sper sa fie bine... aveti raspunsul aici.
Da, o etansare modesta a supapelor dupa rectificare se amelioreaza in functionare. Cu placere! 

Si inapoi la corectii, ca nu-i din compresii.

De fapt, asta a fost singurul punct major de ingrijorare din intreaga poveste a noului motor. Supapele in general si cele de admisie de la cilindrul 1 in special. Si s-a dus.
Abia acum pot declara ca-s multumit pe deplin de ce cacatsal am facut sub capota asta. Restu-s detalii, si primesc asigurari ca se rezolva  ^-^
« Last Edit: June 14, 2024, 02:47:18 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3415 on: June 14, 2024, 23:47:37 PM »
E atat de paradoxal, incat notez aici, sa ramana.
In seara asta pare-se c-a facut ~340 cai, dar nu prea tragea.
Atat.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3416 on: June 15, 2024, 14:34:32 PM »
Ieri facea 240 cai dar nu tragea pentru cacurba de cuplu era pe dos. Concava in loc de convexa. Mi se parea mie ca pe masura ce ma duc in redline vrea sa decoleze, ca o veritabila aspirata de 5l (habar n-am cum sunt alea), dar riscam sa rup acul turometrului, plus altele.
Am si poza (poze), dar nu e facuta de mine, deci nu pot s-o postez, doar daca primesc aprobare.

Dar ce aventuri au fost azi... Ce amestecatura de trairi... Nu doresc nimanui care a bagat bani si timp intr-un remat.
Deci sa fie poveste.

Introductiv, la munca, de vreo 2 zile am primit o sarcina imposibila pe o punte electrica prototip. Si tot de 2 zile ma uit la aia ca vita la shaorma, impins de un fel de panica ca nu am facut nimic, n-am ce sa arat luni, si n-o sa ma creada nimeni ca nu-mi iese. Asa ca aseara am stat si am invartit de aia in CAD pana la 4... dimineata.
Intre timp, andea imi dadea checklist pentru ziua urmatoare. Si vreo 2 softuri de teste.
La 8 eram in picioare, pregateam laptopul, bifam, scriam, verificam. Aveam si programare la Pfaizar sa testez MAF-ul de pe japoneza lui. Andea deja imi dadea sugestii de ce sa mai imprumut - MAP, TPS, se conturau alte premiere, ca eu de alea nu m-am atins niciodata, si stiu vag de prin manualul de reparatie ca-s pline de garnituri, pe care eu nu le am.
Mai mult, uichendul asta era programat pentru alta activitate, ca mi-au ajuns piesele alea de 2200e despre care mai ziceam in urma. Stau alea-n garaj nedesfacute, mi se rupe sufletul.

Ei, chior de somn cum eram, o scurtez - am scris ROM-ul de vreo 10 ori, am pornit masina de vreo 30 de ori. Nimic nu avea sens. AFR la limita saracirii teoretice, de neinteles cum inca se invartea motorul. Corectiile, din deja obisnuitul negativ, ieseau din scala acum, chinuindu-se la limita cealalta, de adaugare benzina.
- anulat proba MAF la Pfaizar.
- deschis capota, cautat boost leaks, incercat mufe, cu indoiala de rigoare, cum cu o noapte inainte, motorul facea 340 cai.
- pe fondul oboselii probabil, deja imi stabileam limite de suportabilitate. Gen "ok, mi-am irosit enorm de mult timp, am cheltuit tot ce aveam, totusi exista olx, si las pe altul".

Alta introducere...
In 2015, cand cautam sa-mi cumpar WRX, excludeam drive by wire. De ce? Pentru ca se simte ca un kkt, imi plac masinile mecanice, cu cablu in loc de fire. Si aflam ca DBC nu are AVCS. Muam', perfect, inca o chestie care poa' sa mearga prost in minus.
9 ani mai tarziu s-a schimbat ceva? Pare-se ca nu, cum puteam episodul asta sa-mi pun AVCS. De fapt ar fi fost mai simplu, cum chiulase AVCS sunt pe toate drumurile, dar fara am gasit abia in California.
Adica imi plac masinile cat mai fuckin' simple. Cat mai mecanice, raw si din topor. Fara masaj, fara interfata cu care stai de vorba, cum vedeam printr-un film pe aici. Cu ambreiaj tare, cu schimbator rigid, se intelege ideea.

Iar asta ma aduce la ALTA introducere. Ori punere-n context.
Anul trecut prin primavara terminam swapul la 6 trepte, dar NPS (neutral position switch) era pe dos, pe motiv de cutie din 2006. Asa ca mergeam la Cluj ca sa mi-o faca andea carberry, ca sa poata sa inverseze NPS-ul. Si ma plangeam eu atunci cacarberry e o catastrofa, merge prost, masina desi face boost nu trage, ca softul OEM-based e viata mea. Parca seamana cu ce se intampla acum? Adica pe bune ca astia 340 cai mi se par mai desene animate decat aia 260 de-i avea candva, cand inca era compresie pe 1.

Ei, si se pare ca motivul e pe baza de statistica sociala.
Andea, un mare pasionat fiind, softeaza multe masini. Foarte multe, multe si cu carberry.
Carberry stie 2 harti. Harta 1 si 2. Normal si "weeeeee....".
Si pentru ca in continuare nu inteleg societatea, si oricum, nici nu trebuie, absolut TOATA LUMEA a vrut 2 harti. Cu o exceptie. Una singura: eu! Pentru ca eu sunt de principiul "da-i toti psi-ii, Nm-ii si caii de care e in stare, ca eu am o pedala in dreapta, si pot doza, nu-mi trebuie un tampit de buton".
Dar insist, caz singular, ocurenta unica.

Ei bine, motorul meu mergea prost cu carberry anul trecut, merge prost si acum, pentru ca e singurul motor care a mers cu o singura harta. Iar carberry se pare, afla si andea cu ocazia asta, are buguri cand e doar o harta.
De ce am aflat chestia asta? Pentru ca e andea smart. Simplu.

Si daca tot a fost amestecata ziua, se pare ca s-a descoperit si problema trimurilor. Aici sa zica descoperitorul daca doreste.

N-am softul updatat cu curba de cuplu normala sau cu injectie echilibrata la relanti, d-aia si scriu pe aici, ca-l astept.
Ciudata zi, printre cele mai ciudate. Dubioasa masina, maxima aventura. Abia astept sa se termine, si nu cu olx, ci cu functionare asa cum vreau eu. Sper ca mai e putin.

______________________

LE, live din micro-paradis: 270cai @16psi. Imposibil sa fie real, e prea gresit dtpdv, dar pana apare andea sa ma scuture din visare, las' sa fie entuziasm ^-^
Ah, chiar. Arata mult diferit curba de cuplu. Andea, PUNE POZE!!!
Iar trimurile alea la 0%... Duamni!
______________________

Gata, m-a temperat andea de m-a saturat. El estimeaza +/-220 cai acum.
Eu, in privat, ma uit la un grafic tot de la el (mi l-a trimis acu' vreun an si deja il stiu pe de rost), tot cu un 2.0, acelasi turbo, iar pentru 220 cai, eu apreciez ca motorul ala avea nevoie de 17psi. La mine-s 16, ca mai jos nu poate, fara ca eu sa desfac tot pe acolo ca sa slabesc tija wastegate.
Ei, aplicand corectia asta de -1psi in cazul meu, se pare ca la ce mi-am stabilit acum, 18 psi, am sa fiu pe la ~255-260 cai.
Dar... povesti, sub imperiul starii de moment.
__________

Bun, impresii... Subiective, ofcors, ca azi am trecut prin toate starile.

220 cai e perfium, dar sunt aproape neimpresionat. Chiar nu stiu sa zic de ce. Curba de cuplu, desi inca n-am vazut-o, o simt ca e cum trebuie. Da, e mult peste ce era ieri, se simte fain de tot, dar nu e wow.
De fapt am o explicatie. Asocierea raport de comprimare, admisie larga, evacuare larga, etc, a imbunatatit masiv (masiv, nu exagerez) cuplul off-boost. Or asta face ca trecerea la boost, poate, sa nu mai fie atat de spectaculoasa precum era odata. Adica sa nu mi se para wow pentru ca nu mai e lovitura aia, atat de pregnanta inainte. Nush...
Sau poate-i de vina faptul ca masina asta n-a mai tras cu toate compresiile de prin 2017-2018 (presupunere). Nicio idee.

Sunetul e oribil. Adica nu e oribil, dar e de Honda, ori nu mai e ce era. Daca stiam, portam galeria OEM si sanatate.

Spoolul, mai ales daca primim poze, se va vedea ca e absolut... spiciles. Turbo mult mai mare decat batranul TD04, insa la aceeasi turatie. Tehnologia e misto. Pana ajungi la cutii automate sau mai rau, masini electrice...
Si poaaaaate, doar poate, e meritul evacuarii? Galeria e larga, si se ingusteaza masiv in turbo. Adica mie aia-mi da.

Aud o bataie undeva, iar fulia pare ca se invarte cam neuniform. Am mai pierdut fulii arbore in trecut si nu e fun, ma duc sa verific.

Si poate cea mai misto chestie, ca in sfarsit am ajuns sa ma plimb repede si WOT prin trepte... Din 2 am nimerit doar 3 pana acum, niciodata 5.
Totusi, creca asta-i cea mai imbucuratoare treaba.

Si gata, ca altfel scriu pana maine.
Atat doar: Subaru e weird ca de obicei, dimineata ma gandeam la olx, acu' ma caut de bani de benzina.
« Last Edit: July 02, 2024, 12:26:36 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3417 on: June 15, 2024, 19:43:18 PM »
ma bucur ca incepe sa mearga cat de cat :)
din partea mea poti spune ce vrei / pune poze ... eu nu am nici o treaba :)

problema fuel trims-urilor negative a fost generata in final tot de presiunea de benzina prea mare - masurata corect de device-ul tau - generata in final de combinatia dintre pompa / flow de benzina si faptul ca regulatorul nu facea fata sa tina sub control presiunea ...deci a fost necesara scaderea duty cycle-ului pompei la relanti/low load , o chestie pe care nu a fost necesar sa o fac pana acum pe nici un setup daar ... toate au un inceput :)

iar problema de zilele trecute cu lipsa control pe boost -> un mic buguletz de carberry cu 1 singura harta activa ...patzashti

in rest...respectam decizia de a tine boost-ul sub control ...desi ar mai fi  vreo 15psi  utilizabili adica vreo 130 de cai inca dorm acolo  >:D

LE: si chestia cu presiunea de benzina .... adevaru-i ca ne-a driblat bine cateva zile :)
« Last Edit: June 15, 2024, 19:46:37 PM by andea79 »

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3418 on: June 15, 2024, 23:21:11 PM »
^ baiatul asta e... nici nu stiu cum sa zic, o... nu specie aparte, ci un caz unicat, si nici macar asta nu-i acoperitor ^
Si nu ca e geniu, nu ca e pasionat la extrem. Dar in seara asta mi-a zis de vreo 3 ori ceva de genul "numai sa ai tu rabdare, le rezolvam pe toate". Ca-s o groaza de mini-hibe, gen tip-in la relanti, tip-in la rev match, fine knock la 3000rpm off boost, ori overboost in treapta 5, ca-s eu dobitoc si o calc in high gear pe autostrada.
Adica e masina mea, bunul meu, de care ma bucur doar eu, dar el, care ma... nu ajuta, ci salveaza dezinteresat, imi zice MIE sa am rabdare.
Ok, I'll take it, dar e anormal de altruist.
Ce ma oftica real e ca nu ma lasa sa-i platesc o cafea.
Si d-aia-s scarbit pana la voma de societate si de anumite personaje in special, ca te raportezi la unele persoane aflate undeva foarte sus, iar restul par niste mojici. Dar sa nu-i dau o tenta negativa pledoariei.

Bun, sa fie in continuare povesti, ca daca mai traiesc peste 20 de ani si recitesc aici, ma trec toate alea si-mi amintesc cu nostalgie de momentele astea, am mai patit.

A fost adineauri softul 13. Pana aici, de fapt fura vreo 16, ca unele au avut indici.
Dar punere-n context.
Nu stiu cati km am de la rebuild, poate vreo 900, habar n-am, ca s-au resetat totalizatoarele partiale la masuratoarea de compresii si n-am apucat sa fac scaderi pe poze.
Dar in tot parcursul asta, ori am mers off-boost si am facut frane de motor batranesti, ori am calcat-o pana-n 10psi, cat era limita data de arcul din wastegate.
Apoi a fost faza cu noxele, ori mai nou asta cu harta unicat care facea curba de cuplu sa fie ceva cel putin dubios.
Deci masina asta, dupa rebuild, ori n-am dat in ea pana adineauri, ori am dat in ea si a mers pe dos.

V13, in seara asta, nu doar c-a facut sa merite tot. Timpul, cheltuiala, ori faptul ca aveam de facut cu totul altceva in garaj astazi, ceva ce asteptam de 6 luni, si n-am facut.
Sau hai altfel.
Faci un motor de Subaru turbo, reteta proprie, ca ai mai facut ceva similar candva si a fost peste orice asteptare. Te implici total, vrei sa iasa perfect. Dar nu stii ce iese, ca n-ai mai avut, n-ai mai incercat, si-ncepi sa-ti imaginezi ce ar putea fi, cum ar putea fi, si cum s-ar simti. Si imaginatia ti-o ia razna, visezi cu ochii deschisi la toate balariile si hiperbolele, la ceva care sa te uimeasca.
No, anunt solemn ca orice iti imaginezi, oricat incerci sa desenezi un rezultat, n-ai informatiile deloc, si realitatea e cu totul alta.

Pe scurt, sa zicem ca-s ok franele cu Carbon Lorraine RCT nu stiu cat ori cum le-o zice. Dar mai nou, n-am anvelope....... 

Iar acum in detaliu.

Frana de motor cu clutch slip, de la 3000rpm la inceput, de la 4000, chair 5000rpm uneori spre final. Niciodata rev match, heel and toe si alte prostioare. Dar au fost acum, in seara asta, ca e gata rodajul. Rateurile alea de pe la televizor cu masinile de WRC, ori la noi in CNR si VTM si altele de genul... Deci imi plac de nu e voie, dar nu stiu de catalizator daca e de aceeasi parere. Pana-ntr-un rond din oras unde cand i-am dat a 2-a, a ricosat pocnitura aia din bordura inapoi pe mine de m-a speriat cam rau.
E maxim de misto, dar pe langa catalizator suparat, atrage atentie.
Nu stiu, mai vedem. Dar a fost absolut caterinca totala partea asta.

Nu stiu cum i-a fujit deshtu' lui andea pe virgula la V13, ca facea 16.5psi in 2 si 3. Cumva, cred ca a facut intentionat, ca eu cerusem 15 parca. Deci ma uitam pe logger, constatam cu ingrijorare, ca apoi sa franez numai ca sa-i dau 2 si sa mai fac o data.
Sunetul de Honda? Neah, mi s-a parut. Intre cladiri, atentie, ziua, nu noaptea cand lumea se odihneste, tufe, doarme, sunetul ala da o dependenta grava, dar rau de tot. Ori sunt eu slab, ori e greu de inteles cum o emisfera e ingrijorata de fiabilitate, iar cealalta-si baga picioarele-n ea, vrea doar sunetul ala, care asociat celor... cati cai putere or fi acolo la 16.5psi si cu avans la aprindere redus, vine insotit si de o componenta de cinematica si inertie cam misto.
Sunet si acceleratie. Combinatia asta, mie-mi da blue screen.

Parca "adevar absolut" a zis un coleg de forum.
Poftim inca unul.
E tranzitie, e buimaceala. Masinile polueaza, nu obezitatea si consumul de resursa din spatele ei. Nu vacantele in celalalt capat al lumii, de 7-8 ori pe an, cand bunicii nostri n-au iesit din sat o viata. Malluri, consumerism, nici vorba, masinile-s de vina.
Or sa dispara astea cu sunet si curba de cuplu misto, c-asa se vrea. Ca planeta se va duce-n continuare pluii de suflet, e alta discutie. Dar pana atunci or sa ramana cateva, si vor fi pretuite maxim, ori replicate cumva. Nu acum, acu-s hulite si put. Dar mai incolo promit ca vor fi pretuite.
Ideea-i ca acum inteleg si mai bine ca asa ceva e greu de definit, trebuie sa faci, sa incerci. Iar cand e creatia ta, cu sacrificiul de rigoare in spate, amploarea senzatiei e alta, creste mult de tot.
Si aici eu mananc de la gunoi fermecat fiind de un rahat de 2.0 turbo de 200 cai prapaditi, pe o masina banala... Cum or fi alea cu adevarat speciale...

Si daca atunci cand am cumparat-o scriam pe aici ca imi va lua vreo 2 ani s-o-nvat, sa am curaj s-o conduc, calc, etc... Se repeta cumva faza. Ok, nu 2 ani de data asta, poate cateva drumuri mai lungi, ca nu e diferenta mare fata de cum era, e acelasi motor. Dar e altfel. Si n-am anvelope.

Cam atat cred. Draguta masina, n-o mai vand.

« Last Edit: July 02, 2024, 12:27:23 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3419 on: June 16, 2024, 14:46:22 PM »
Ca tot vorbim de mici bug-uri …
Atentie celor care folosesc alt senzor map :)) omni mai exact ! Acu ceva timp la fel ne-am batut creierii si aproape mi-am desfacut motoru de la o casuta nebifata 🤣

Succes si let there be BOOST mai mare asa  ;) Asculta de Vali si lasa toti caii liberi …
Detoate , STI sa fie