Cam stresat fiind de faptul ca masina-si ia un omor sustinut si continuu, n-am rezistat, schimb de ulei la 2500km.
Probabil cacam asta va fi noua norma, maxim 3000km, ori functie de ce drumuri fac. Ca e diferenta intre loguri si mers la Sholdova de exemplu.
Pe de alta parte nu inteleg ce naiba am eu, de dau in ea in halul asta. Cum vad ca e drumul gol si ca e curat pe waze, omor. Daca e serpentina, omor. Daca n-am ce face si
nu ploua (important), ma duc pe poiana, unde desigur, omor. Consumul, doar ca indicator al suferintelor bietei tigai, nu scade sub 13l/100km.
Deci la modul cel mai serios, nu cred c-o sa tina mult in ritmul asta.
Altfel, pentru ca veata-i scurta iar in varf de munte tara asta e frumoasa si populatia de kkt nu ajunge, ma cara peste tot...
...ca sa pot ajunge-n locuri precum cel din poza, unde sa stau cu zecile de minute, ca sa privesc si atat.
Revenind.
Nu stiu daca am zis, dar s-a hotarat sa se mearga pe senzorul IAT locatie de fabrica, pentru ca e mai stabil. AEM-ul din TGV e prea aproape de chiulasa, prea inecat in caldura, nu stie si nu poate sa faca distinctia dintre aer de admisie rece sau cald. Ca experiment a fost foarte distractiv, insa rezultatele-s slabe.
Probabil c-am sa gauresc si sudez intercoolerul, dar la iarna, impreuna cu restul de mici ajustari termice.
Mie personal nu mi-e deloc clar ce arata senzorul OEM, pentru ca inteleg ca scalingul e altul. Dar am sa merg asa si n-o sa-mi pese, cum oricum, valoarea aia nu prea are legatura cu ce ajunge-n galerie.
Saptamanile trecute am avut o idee la fel de sclipitoare ca toate de pana acum. Sa anulez tubulatura de admisie. Adica palnia si rezonatorul din aripa. Astfel, aerul nu mai avea sa intre de sub capota si sa se incalzeasca la traversarea palniei fierbinti, la randu-i incinsa de catre evacuarea de dedesubt.
Rezonator afara. N-am rezistat, si i-am taiat bucata antizgomot de dedesubt.
Gaura din contraaripa, astupata provizoriu si de teste.
Astfel, aerul avea sa fie tras din aripa, unde e racoare.
Reconectat IAT-ul din TGV, pentru a repeta testul cu autostrada. Diferenta de 16 grade intr-un sens, 18 in celalalt. Adica cam ca inainte.
Pe de alta parte, IAT-ul din TGV e inecat in caldura chiulasei, deci eu cred ca poti alimenta motorul cu aer la -10 grade, si ala tot asa va citi. Adica desi beneficiul n-a fost masurabil in conditiile alea, eu tot cred ca exista.
Dar...
Configuratia asta are 2 neajunsuri.
1) aerul din aripa e murdar. Mai arunca roata praf, iar admisia principala e pe la coltul barei, adica jos, adica praf si acolo.
2) SUNETUL... Se aude turbo de parca e langa urechea mea. Si BPV-ul suna ca un BOV. Sunt fan declarat sunete mecanice, dar astea suna ca ciuru'. Inacceptabil.
Deci am astupat gaura din cotul de admisie, aparuta urmare a taierii apendicelui aluia, am montat la loc, asa ramane. Sunetul e ca inainte, poate BPV-ul se aude insesizabil mai tare, dar abia. Iar ala suna okish.
Tre' sa am grija sa nu traversez rauri cu ea, dar n-ar trebui sa fie o problema.
Insa i-as face scut din aluminiu vara asta, dar nu apuc. Cand si daca am timp, prefer sa pedalez, aia e.
Ah, am invatat sa ridic geamurile cand o bag in garaj. Zdreanta si-a facut un obicei din a intra ca sa afane scaunele. In poza e dezamagita de lipsa de acces