2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3440 on: July 10, 2024, 23:53:56 PM »
Good data here !
Multumim de test, totusi.
Ideea lui andea.

Iar scupurile din 2008 incolo sunt cam alta treaba, alt mod de functionare, dar ma bate subiectul.

Legat de scoopul de STI, cresca nu m-am gandit... Dar inca ezit sa montez o asemenea atrocitate. Se potriveste vizual pe masina asta ca trelingul pe Sosoaca. Adica m-am obisnuit cu ideea a PATRU extractoare. Dar macar alea-s gauri, nu excrescente/negi.

Astazi am descoperit, zic eu, o eroare (grava) de conceptie din partea Subaru. Insa cum practica a demonstrat in ultimii ani, orice presupunere sau evrika moment am, se dovedeste a fi eronata.



Aerul trece prin masca, apoi prin fanta de sus se duce in palnie. Nici ca se putea amplasa mai pagubos racitorul ala de servodirectie la RHD. E potrivit absolut perfect cu traseul aerului in admisie.
Google spune ca uleiul de servo ajunge la 100-150*C. Deloc ideal.

Ieri am anulat racitorul, am iesit la deja clasica proba de pe autostrada, nicio schimbare aparent, diferenta de 18*C dintre ambiental si IAT se mentine la acei 3000rpm in treapta 6 cu IAT stabilizat. Bine c-am avut 300ml de ulei ramas, ca cuuuuurgeeee........

Apoi am zis ca sa maresc sectiunea de trecere a aerului, fanta aia din masca fiind cam minuscula.
Acelasi rezultat, delta18.



Iar in dimineata asta la 6 m-am dus la loguri la 18 grade ambiental, si deloc surprinzator, cele 18* se mentin ceas.
Apoi m-am dus la birou, iar dup-amiaza cand am plecat, dupa ce a stat in soare toata ziua, masina mergea ca un ciur. Si culmea, nu motorul, ala se tinea bine, dar suspensia era moale, anvelopele la fel...
E frustrant ca masinile merg bine in sezonul rece  :'(

Racitorul eu nu-l mai leg in pozitia aia. Chiar daca nu se vad diferente majore pe loguri, sa merg cu un radiator la +100*C in admisie, pentru mine n-are sens.
Daca-l vrea cineva - racitor, vas si furtun Samco specific, sa zica. Altfel, trece in mormanul de piese inutile pana l-oi reloca candva, ca eu la admisia OEM nu renunt, ca n-am de ce.

Nu cred ca am mai zis ce gasesc uimitor la motorul asta de 2.0 cu pisoane convexe. N-ar trebui, dar e cel mai smooth motor cu care am mers vreodata, si ma refer la faptul ca la coast @4k rpm, pe parte de vibratii, zgomot si perceptie generala, se simte ca cel vechi la... 2700, ca sa nu zic 2500.
Si doar am mai mers cu atatea masini noi, de toate felurile. Iar la toate, un 4000 se simte supraturat si deranjant.
N-are sens, dar e misto.

Consumurile (ca pun benzina cum iau paine, iar dupa paine ma duc cu asta, Suzuki aduna praf cam de mult), s-au mai temperat, 14l/100km, deja e economica.
N-are nici cea mai mica relevanta, ca nu e ca si cum ma obliga cineva, dar am zis sa fiu roman.

Urmeaza un schimb de ulei motor cred, ca nah, si-a luat omor exagerat (zic eu) din nastere, si cred ca-i cel mai safe asa.
« Last Edit: July 10, 2024, 23:55:37 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3441 on: July 11, 2024, 00:19:42 AM »
Scriu aici.

Pentru ca e cald de ma ia dracu' si n-am aer conditionat acasa, m-am dus pe la 10 seara sa fac o Poiana.
Introductiv, eu zic ca merg tare DACA (!!!) conditiile mi-o permit. Nu-mi asum niciodata riscuri ampluea, marturie sta faptul ca-n 24 ani de volaneala n-am avut nici macar un fender-bender, ori o zgarietura de portiera, nimic-nimic.

Si eram eu in seara asta in coloana, pe urcare pe serpentine, ca deh, unii stau pe telefon si tin traficul. Eram a 3-a masina din vreo 4, asteptam marcajul discontinuu ca sa ma duc.



Pe bucata din poza, un Audi S3 sau RS3 de culoare atipica (nu zic care), cu o evacuare absolut total nesimtita (a mea e muta in comparatie), fara semnal, calare pe hasurile alea, pe la vreo 200km/h. Am ramas pur si simplu masca.
Se oprise in parcarea cu belvedere, unde-l asteptau amicii probabil.
La intoarcere am vrut sa ma opresc, sa intru amiabil in vorba cu el, sa ma arat interesat de coaja lui (mi se rupe plua, evident), sa vad ce fel de om este, ce varsta are, dar tocmai pleca la deal.

Pe drum spre Poiana, cat am traversat orasul, pe stradutele din cartier ma impingea nevoie mare proverbialul Golf 4 albastru inchis, ori 1.4 benzina ori 1.9 alehaj. Bai, si nu mergeam incet deloc. Pe strada Lunga m-am dat pe banda 1, sa-l las sa se duca, desigur ca era un putoi la volan.

Statistic vorbind, e o chestiune de timp pana ma imprastie un d-asta, daca scap, e miracol. Si zic, de pe la pandemie incoa', serios c-a dat dracu-n toti, iar isteria si pushingu' in trafic a crescut constant de atunci.

Incerc sa ma ocup zilele astea de logo-ul ala de hayon. Nu ma pot hotari intre 1.2 16V sau 1.6i, dar probabil dau cu banu'.
« Last Edit: July 11, 2024, 00:26:52 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3442 on: August 05, 2024, 12:36:18 PM »
Cam stresat fiind de faptul ca masina-si ia un omor sustinut si continuu, n-am rezistat, schimb de ulei la 2500km.



Probabil cacam asta va fi noua norma, maxim 3000km, ori functie de ce drumuri fac. Ca e diferenta intre loguri si mers la Sholdova de exemplu.
Pe de alta parte nu inteleg ce naiba am eu, de dau in ea in halul asta. Cum vad ca e drumul gol si ca e curat pe waze, omor. Daca e serpentina, omor. Daca n-am ce face si nu ploua (important), ma duc pe poiana, unde desigur, omor. Consumul, doar ca indicator al suferintelor bietei tigai, nu scade sub 13l/100km.
Deci la modul cel mai serios, nu cred c-o sa tina mult in ritmul asta.

Altfel, pentru ca veata-i scurta iar in varf de munte tara asta e frumoasa si populatia de kkt nu ajunge, ma cara peste tot...





...ca sa pot ajunge-n locuri precum cel din poza, unde sa stau cu zecile de minute, ca sa privesc si atat.



Revenind.
Nu stiu daca am zis, dar s-a hotarat sa se mearga pe senzorul IAT locatie de fabrica, pentru ca e mai stabil. AEM-ul din TGV e prea aproape de chiulasa, prea inecat in caldura, nu stie si nu poate sa faca distinctia dintre aer de admisie rece sau cald. Ca experiment a fost foarte distractiv, insa rezultatele-s slabe.
Probabil c-am sa gauresc si sudez intercoolerul, dar la iarna, impreuna cu restul de mici ajustari termice.

Mie personal nu mi-e deloc clar ce arata senzorul OEM, pentru ca inteleg ca scalingul e altul. Dar am sa merg asa si n-o sa-mi pese, cum oricum, valoarea aia nu prea are legatura cu ce ajunge-n galerie.

Saptamanile trecute am avut o idee la fel de sclipitoare ca toate de pana acum. Sa anulez tubulatura de admisie. Adica palnia si rezonatorul din aripa. Astfel, aerul nu mai avea sa intre de sub capota si sa se incalzeasca la traversarea palniei fierbinti, la randu-i incinsa de catre evacuarea de dedesubt.

Rezonator afara. N-am rezistat, si i-am taiat bucata antizgomot de dedesubt.



Gaura din contraaripa, astupata provizoriu si de teste.



Astfel, aerul avea sa fie tras din aripa, unde e racoare.
Reconectat IAT-ul din TGV, pentru a repeta testul cu autostrada. Diferenta de 16 grade intr-un sens, 18 in celalalt. Adica cam ca inainte.
Pe de alta parte, IAT-ul din TGV e inecat in caldura chiulasei, deci eu cred ca poti alimenta motorul cu aer la -10 grade, si ala tot asa va citi. Adica desi beneficiul n-a fost masurabil in conditiile alea, eu tot cred ca exista.
Dar...
Configuratia asta are 2 neajunsuri.
1) aerul din aripa e murdar. Mai arunca roata praf, iar admisia principala e pe la coltul barei, adica jos, adica praf si acolo.
2) SUNETUL... Se aude turbo de parca e langa urechea mea. Si BPV-ul suna ca un BOV. Sunt fan declarat sunete mecanice, dar astea suna ca ciuru'. Inacceptabil.

Deci am astupat gaura din cotul de admisie, aparuta urmare a taierii apendicelui aluia, am montat la loc, asa ramane. Sunetul e ca inainte, poate BPV-ul se aude insesizabil mai tare, dar abia. Iar ala suna okish.
Tre' sa am grija sa nu traversez rauri cu ea, dar n-ar trebui sa fie o problema.

Insa i-as face scut din aluminiu vara asta, dar nu apuc. Cand si daca am timp, prefer sa pedalez, aia e.

Ah, am invatat sa ridic geamurile cand o bag in garaj. Zdreanta si-a facut un obicei din a intra ca sa afane scaunele. In poza e dezamagita de lipsa de acces  :(

WRX SW 2002

dan_b

  • 1314
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3443 on: August 05, 2024, 13:54:21 PM »
O recomandare: ridica geamurile de tot sau cat sa nu ii vina ideea sa bage capul, incercand sa intre pe taramul interzis.
Au mai fost cazuri de drame cu pisici ramase cu capul prins... Si nu e o poza pe care vreo s-o ai ca amintire, fiind clar ca tii maxim la dumneaei :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3444 on: August 05, 2024, 13:56:29 PM »
Zici super bine, mai ales ca se ingusteaza in directia gravitatiei. Zdreanta ghilotinata nu dorim.

Mersi!
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3445 on: August 08, 2024, 15:45:19 PM »
M-am hotarat la mic, ala mare e prea din topor.
Acu' sper sa si vada posesorii de skoda tedeiii... Si sa stie sa citeasca  :-\



_________________________

14 august, apdeit de dimineata.
In sfarsit are suruburi civilizate pe fixare IC. Chiar daca unul e cu filetul la limita, ca phenolic spacers.



Si pentru ca nu-mi place sa-mi bat capul... Stocuri. Filtre motor pe vreo 5-10 ani, depinde de cat merg si cate motoare schimb, ulei pentru ce a mai ramas din anul asta si, poate, viitorul.

« Last Edit: August 14, 2024, 10:35:41 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3446 on: August 19, 2024, 10:51:37 AM »
Poate stie cineva sa ma ajute cu o problema care ma scoate la pensie.

Am contact slab rau in mufa verde de pe alternator. Vad total aleator incarcare normala (~13.5V) sau supraincarcare (spre 15V). Adica contactul la alea 2 fire exista sau se pierde. Am spalat, am demufat, am spalat iar, am dat cu vaselina siliconica pe pinii din alternator si pe cei din mufa, si tot face.
Mentionez ca am coroziune la unul dintre cele 2 contacte, si pe mufa, si pe alternator, se vede-n poza, dar nu stiu cum naiba sa curat, altfel decat chimic.

M-am uitat cum as putea face sa strang pinii mama din mufa, sa frece mai tare pe cei tata din alternator, dar ma bate.
Sa spal vaselina, sa las fara? Poate aia e izolator electric?

Orice idee, mersi.

WRX SW 2002

Forester

  • 3114
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3447 on: August 19, 2024, 11:16:31 AM »
Personal nu sunt teribil de convins ca acele 2 valori se datoreaza contactului imperfect. Daca ar fi fost cu 0.5V mai mici fiecare, as fi zis ca e normal, ceva de genul am vazut demult si la foresteru meu. BTW, tu unde ai masurat aceste tensiuni?

Singura idee, ne-geniala si pe care o recomand cu juma de gura, nefiind eu cel care o executa: sa incerci incarcarea cu putin fludor pe pinul din mijloc, sperand ca plasticul de la mufa nu e chiar orice mamaliga si avand grija sa nu il topesc/slabesc pinul.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3448 on: August 19, 2024, 11:20:02 AM »
Ba eu cred ca d-acolo-s, gen la pierderea contactului, releul regulator de tensiune e pa.
Masurate pe OBD reader.
« Last Edit: August 19, 2024, 11:24:38 AM by Muttley »
WRX SW 2002

RLX

  • 140
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3449 on: August 19, 2024, 12:20:52 PM »
Ce metoda aplic eu:

Spray contacte plus razuire contacte tata cu varful unei surubelnite plate, razuire contacte mama cu un ac sau o sarma subtire care sa nu forteze lamelele interioare.

Ulterior apasarea/"indoirea"  lamelelor tata cu 2mm fata de verticala astfel incat sa faca presiune la mufare si sa aiba contact cu un lateral al lamelelor mufei mama.

NicNic

  • 210
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3450 on: August 19, 2024, 12:26:56 PM »
Cand ai oxidare in pinii conectorului, din experienta  stiu ca trebuie verificata si sertizarea conductorului in pinii cu oxidare.
Cel mai adesea, reactia chimica de oxidare se intinde spre firul electric. Unde poate fi si mai intensa oxidarea. Pentru ca materiale in contact cu diferente de proprietati electrochimice si mai mari.

Odata am avut surpriza sa fie firul corodat pe lungime, in interior, sub izolatia sa.
Iar daca firul mai este si supus miscarilor (de la vibrati sau orice altceva) atunci conductorul metalic se poate rupe foarte usor, intrerupand circuitul cu un contact imperfect de toata eficienta.

PS: eu as face o verificare a continuitatii (reistentei) dintre pin si cablul care este sertizat la el.
Cablul il intepi cu un ac, undeva la cativa centimetri de la mufa, apoi pui aparatul pe pin si ac. Si vezi tu ce rezulta ...
« Last Edit: August 19, 2024, 12:31:26 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3451 on: August 29, 2024, 16:31:46 PM »
Eu m-as gandi la mai multe variante
1. Butchereala :  tai firu, lipesti firele cu letconul direct pe pinii de pe alternator , stupid but it works

2 . Cost optimizat : luat bucati ( mufa ) de pe un alternator sh , mufa de cablaj din dezmembrari , facut lego

3. Regele banilor : alternator nou cablaj nou

Se poate face orice combinatie dintre cele de mai sus. Adica daca ai in cap varianta 2 sau 3  pana atunci nu pierzi nimic daca  aplici 1 sa fii sigur ca variatia e de la contactul
Imperfect sau altceva cum spune Nic mai sus.
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3452 on: August 29, 2024, 16:55:25 PM »
Eu m-am pierdut de mult in ce ati scris pe aici, ca nu ma pricep deloc la electrice and sheet.
Reiau cand sunt odihnit si curajos.
Mersi!
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3453 on: August 30, 2024, 14:48:27 PM »
Problema este ca acel contact imperfect este resultatul coroziunii mufelor . Adica au corodat, a rezultat un cobtact imperfect, s-a incins, materialul si-a pierdut proprietatile, a corodat mai rau, s-a incins si mai rau. Parerea mea este ca poti sa dai cu orice vaselina solutie ca tot nu va ci un contact bun.
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3454 on: September 01, 2024, 14:10:29 PM »
andea, cand ai timp si chef, ca eu nu vad mare lucru.
Sau daca vad ceva, e contrazicerea teoriei, cum spre parbriz par a avea depresiunea cea mai mare (poza final).

No idea  :-[



Edit: da, parca la inceputul capotei, unde masina sparge aerul, e presiune, mai ales in zona farului. In rest, pare uniforma treaba. Exceptie anomalia cu depresiune accentuata spre parbriz.
« Last Edit: September 01, 2024, 14:26:14 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3455 on: September 01, 2024, 18:10:25 PM »
asa pare...interesant de uniforma treaba :)) in plan apropiat presupun ca e de la camera turbulenta ...deci hmm...pui niste gauri cu ceva chestie/umflatura inaintea lor sa devieze aerul  :o

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3456 on: September 01, 2024, 21:48:36 PM »
Da, de la camera, insa oricum nu ma interseaza mijlocul capotei.
Si da, au "umflaturi" separate de saltare aer pe deasupra extractorului.
Le-as comanda si ieri, dar asa imi sta in gat sa pun extractoare stantate pe capota cu scoop turnat...
Se vrea totusi masina discreta de strada  :-[

Daca ai tu sau altcineva idee de vreun alt producator de extractoare turnate/mulate, ceva sa arate mai plauzibil "de acolo", puneti link va rog. Plastic, carbon, fibra de sticla, numai rotunjite sa fie. Poa' sa fie si OEM (de fapt e preferabil), de pemfeu, porsche, honda, americane, nu conteaza.
Chestia-i ca asa ma doare-n ciur de masini moderne in general, ca habar n-am ce modele au asa ceva.

PS: alea de GC nu-s ok, capota aia are ceva muchie fix sub extractor, a mea n-o are.

Sau asa, daca cele de VB sunt prea mari. Si sunt...
E vorba de cat bat la ochi, ca altfel as merge fara capota. Remember episodul cu "dar de ce ati schimbat proiectoarele"?  :-[

Pentru cea mare am trimis mail, sa le cer dimensiunile. Pentru aia mica de golf era poza pe pagina produsului si am putut desena in sub 1 minut un dummy.
Deci mor, parca-i de acolo...  ??? ??? ???
Intrebarea e daca-i suficient de mare pentru cum arde.



Insa uitandu-ma pe filmarea de ieri, in prima jumatate a filmarii se vad si firele din zona aia. Stau ca batu' in sus.
« Last Edit: September 02, 2024, 17:18:49 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3457 on: September 06, 2024, 10:09:44 AM »
Mno, ramane asta? Florescule, tu mai stiai piata evacuarilor...

https://www.rallysportdirect.com/products/invidia-q300-single-exit-cat-back-exhaust-2002-2007-subaru-wrx-sti

Avantaje, in ordine:
1) "ECE/ABE approved ", zice aici. Creca-i absolut singura cu certificare pe iuropa, nici macar Fox nu are pe modelele turbo de Impreza. Chiar daca aia de la RAR se fac ca nu stiu ce este ECE (patasti cand egocentrismul da p-afar'), ma ajuta in caz de reclamatie.
2) e larga, 3 inchi, iar spre deosebire de altele, care se gatuie spre iesire, cineva spune pe nasioc c-asta-i larga toata. Sper sa nu minta doar.
3) e discreta vizual, iesirea e in partea de jos a finalei, nu atarna ca o tumoare sub masina.
4) tip de 4 inchi tesit, preferinta personala, mi se pare perfect.

Dezavantaj, dar aia-i veata: e silent :'(
« Last Edit: September 06, 2024, 10:12:24 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3458 on: September 06, 2024, 12:53:50 PM »
Am luat de aici: https://www.invidia-europe.com/  pentru ca 35 euro transportul e pomana. Si diferenta la achizitie se duce pe apa sambetei cand adaugi 6$ per kg daca aduci din SUA.

E silent la cald la ralanti. In ture se aude la mine la 2.5, pana intra turbina si putin in ture medii si dispare aproape complet la ture inalte.
La mine poate fi perceputa si ca drone dar e de la automata care pe accelerari usoare cam mentine turatia.

Mno, eu sunt perfect multumit. Mai galagioasa de atat ar fi suparat vecinii.

PS: are stantat pe ea EC insa nu stiu cat ajuta daca dai de un ambitios
« Last Edit: September 06, 2024, 12:55:38 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3459 on: September 06, 2024, 13:32:30 PM »
Ambitiosii de la rar sunt specie aparte, nu exista argumente pentru ei.
Reclamatia scrisa la dumnezio (ca doar ala-i peste ei) ar face uz de certificare.

Ma mir sa spui ca dispare la ture inalte, la mine pe boost urla actuala de jos pana sus. Dar si ale voastre cu doua tobe sunt alta poveste.

Am torsionat usor pinul tata cu probleme de oxidare. Tin sub observatie, sper sa-i placa.
WRX SW 2002