Duminica, 8 septembrie, aveam sa fac primul drum lung de rutina, adica Iasi si Piatra Neamt. Relevant, in sensul in care aveam sa-i fac consumul. A jdemia oara, nu ca ar mai avea vreo relevanta, doar de fun.
Inainte insa...
Placutele Carbon Lorraine deja s-au cam subtiat. Discurile s-au subtiat si ele, iar in mintea mea se contura riscul de a-mi iesi pistoanele din etriere. Paranoia, desigur, insa discurile chiar bateau la ochi, placutele astea sapasera in ele grav.
Mi-au trebuit lere de umplutura ca sa le masor grosimea. Minimul nominal e de 28.
Discurile-s TRW, ce am gasit mai ieftin, doar 700 lei. Ideea-i sa le distrug si p-astea, iar apoi sa trec la discuri frumi cu placute normale.
Am mai rebransat racitorul de servo, am torsionat pinul ala, care pare sa functioneze ok.
Duminica dimineata, pe la 3, plecam spre Iasi.
1) Pentru ca urma sa ajung prea devreme, am zis sa merg civilizat si la consum. Nu incet (pe gluma de autostrada ce ocoleste Bacaul, 130), nu subturat (obisnuitul 3000 de ture la coasting, 4000 la reprize usoare), doar civilizat.
2) Iasi - Piatra Neamt - Miercurea Ciuc am dat in ea, chiar urat pe alocuri.
3) In Miercurea Ciuc am facut iar plinul, am zis sa mai fac un consum mic, insa am prins trafic greu de duminica seara. Dar greu bine, rar am mers cu 80 la ora, in rest in 2 si 3. Abia ultimii 5km din aia 100 am dezmortit-o putin pe centura Brasovului. Ma asteptam la un consum mare, insa aici mi s-au rasturnat valorile.
Cele 3 regimuri, cu consumurile aferente, mai jos.
Aventuri de pe traseu... Nu prea.
De fapt, m-am dat prima data cu un motociclist. Dar fiind drum virajat, n-am apucat sa aflu clar cum stam pe acceleratie. In viraje, cum era de asteptat. Cand am luat-o pe drumuri diferite, a salutat.
Iar aproape de casa, un altul. Asta cu motocicleta d-aia plonjata, nu ma pricep. Asta m-a facut, dar curios de greu. Suspectez ca nu stia sa dea in ea, ca altfel ar fi trebuit sa-l pierd din campul vizual.
Altfel, duminica, toata lumea merge cu 40 la ora pe limita de 50, cu 70 la ora pe limita de 100, durere la banana, relax, autostrazi si biserici. Ia si traverseaza tara daca poti. 700km de mocaiala... D-aia am dat in ea bucata de la mijloc, voiam sa ajung in ziua propusa acasa.
I-am facut o singura poza, unde am parcat-o improvizat. Ca-n rest se bucura de parcare de calitate.
Ieri dimineata am zis sa ma duc s-o spal, ca avea praf de placute de track si pe plafon. O pornesc la rece, si mi se pare mie ca parca aud zgomot de evacuare... din fata masinii.
Dupa balaceala ma bag sub ea si gasesc negru unde n-ar fi trebuit.
Suspectam fixarea pe chiulasa, insa aia era ok. Ma mai uit o ora din toate directiile, aplic logica de clasa 1, si cu mare, dar imensa parere de rau, desfac inventia de izolare termica a flansei header/up pipe. Si aici incepe supararea...
Gazele de evacuare, de fapt, mai degraba flacarile, gaurisera si plapuma alba, dar pana si tabla din aluminiu. Ce-au mai gaurit, chiulasa, capac chiulasa, garnitura capac, lonjeron, caroserie, nu stiu inca.
Cu multa lumina si cu ochii stransi, am reusit sa vad ca garnitura header/up-pipe iese in laterale in doua locuri. Undeva mai putin, altundeva mai mult, deci e rupta in cel putin 2 bucati.
Telefonul a prins doar locul in care e iesita mai putin.
Problema nu e garnitura, ca n-o am, ca trebuie comandata din US, ci ca surubul de sus, eu abia, dar aaaaabia am reusit sa-l strang cu motorul afara, si eu stand alaturi de el confortabil, pe scaunel. Sunt 99% sigur ca e imposibil de desfacut ala pe masina. Cauza cumulata de geometrie ciudata a evacuarii insa, mai ales, de protectie termica multa.
Iar cauza defectului cred ca-i compusa din doua chestii:
1) garnitura de kkt. Kitul asta e vandut de IAG, Tomei, Roger Clark. Acelasi kit taiwanez sau de unde o fi, cu hardware de rahat. Cine s-ar fi gandit... Daca imi fulgera prin cap, luam o garnitura mai scumpa.
2) zero flex. Cicluri de functionare, toate dilatarile si contractiile se propaga fix in garnitura aia. Daca stiam, modificam.
Optiuni ar fi mai multe, toate implica scos turbo, deci cam tot ce-i sub capota si sub masina. Posibil si motorul din cauza surubului aluia, dar sper sa nu, sa le scot impreuna.
- schimb garnitura - nu. Se va repeta defectul, ca e zero flex.
- montez evacuarea OEM, quick fix, ca sa mai am cu ce cara bicicleta pana dau spartii astia cu sare, aia daca n-au dat azi-noapte, ca n-am iesit inca. Dar nu ma atrage sa desfac tot de doua ori.
- modific up-pipe cu
flex joint. Demontat, apoi termene de livrare, deci masina nu mai iese.
- ma imprumut de 2ke, ca abia ce scapasem de imprumut, ca sa-mi iau evacuare cum trebuie, HKS cu flansa in 2 suruburi si up-pipe flexibil. Masina nu mai iese.
De stiam, nu ajungeam aici, dar n-am stiut. Patasti cand crezi ca iei piese bune, dar de fapt nu-s gandite deloc.