Astazi, teoria failului.
Ma plictiseam ingrozitor, asa ca scot scutul motor de dupa casa.
Adica nu ma vedeam prea curand apucandu-ma de sabloane, CAD, taiat placa de aluminiu cu plasma, indoit, taiat extractoare, sudat distantiere, vopsit. Ca sa iasa un caca mic spital mare cel mai probabil.
Si ma uitam la el, la cat e de ars de vechiul colector IAG, de cand am facut proba aia la relanti pe centura in rodaj, si ma loveste ideea... Ce-ar fi sa scot capitonajul de pe scut? Dar ce rol o fi avand, izolare acustica, termica?
Asa ca-l intreb pe andea, imi spune ca termica, sa nu se arda plasticul. Doar ca eu am evacuare infofolita in strat triplu, ce sa se arda... Andea rade ingaduitor de mine, inspirandu-mi un voalat "las' ca vezi tu".
Oricum, il scot, doar ca sa descopar ca plasticul n-are mai nimic. Ok, e lichefiat local, amestecat cu blana aia a capitonajului, numai cat sa aiba farmec si personalitate, dar nu e strapuns. Perfect utilizabil.
Si m-apuc de probe, de verificat, unde atinge, ce-i trebuie ca sa nu mai atinga.
Reamintire si punere in context: evacuare diferita de OEM, umflata cu staniol, baie de ulei joasa rau.
Mai mult, baie de ulei cu aripioare de racire. Adica putin pacat sa nu le folosesc, sa nu las distanta sa treaca aer prin ele.
Si mai mult, scut fixat de sasiu, baie fixata de motor, adica miscatoare. Contact total nerecomandat.
Ca urmare, pentru un aproximativ si la ochi 20mm distanta intre baie si scut...
...masurasem vreo 27mm distantare in zona fixarii spate.
Am folosit 2 suruburi de veche bieleta antiruliu de wagon, niste furtunuri de aer comprimat de prin Dedeman, adica ceva mai rigid, montate unele-ntr-altele, concentric. Si niste adeziv de filete care, aveam sa constat mai tarziu, nu are cum sa faca ceva, de vreme ce surubul se invarte, distantierul nu. Oricum, exista frecare intre ele, iar suruburile raman atasate de scut, gratie bucselor astora.
De mentionat ca zdreanta a venit sa ma verifice, ocazie cu care a zgariat aripa stanga fata de dracu' a luat-o. Noroc ca nu-mi pasa.
N-am poza cu distantierele pe pozitie, doar imaginiati-vi-le peste suruburi, in poza anterioara.
O lista de detalii interesante aici.
1) asta e cel interesant tare. Toti anii astia n-am stiut ce face flapsul asta flexibil. Acum cred ca-s suficient de incercat de subiectul evacuarii si caldurii, incat sa-mi fi picat fisa. Eu cred ca se deschide peste o anumita viteza, sub actiunea presiunii aerului. Peste o anumita viteza, cand statistic vorbind, sarcina e mare, caldurica mai multa. E pe partea dreapta, unde e dezastrul termic ala nasol. Si e misto.
2) extractoare de fabrica pe partea dreapta. Exista si pe stanga geometria, dar nu-s decupate. Ma intreb daca la STI sunt functionale, am sa caut mai tarziu pe net poze. As fi putut sa tai si pe partea aia, dar ma gandesc ca fluxul de aer mai bine s-ar concentra pe dreapta, unde e bai.
3) nush ce e aia, o excrescenta in scut, antisplash ulei probabil. Am decupat, ca atingea in evacuare.
4) acolo e trapa de scurgere ulei la baia originala. Se pare ca una dintre fixari era impartita cu capitonajul. Am remontat saiba de fixare.
5) noile suruburi lungi cu distantiere de 27mm. Daca se desfac alea, voua va intra in anvelope
Frumusetea plasticului e ca se muleaza. Evident ca coborandu-l la spate, s-a coborat si la mijloc, unde are clipsuri. Ori si mai in spate, unde inainte se sprijinea pe cadru. Acum era distanta mare, insa e flexibil si e tumnesio la faza asta, ca again, se muleaza.
Cred ca prin 2017 am luat clipsurile care ataseaza scutul motor de scutul cutiei. Habar n-am de ce nu le-am folosit, mi-e lene sa caut in urma. Erau in punga de atunci, le-am scos acum.
Pura perfectiune..........
Si am incheiat vizita sub masina cu un scut impecabil, inchis nebunie pe geometria masinii, optimizat pe toate caile de unii infinit mai dijtapts decat mine.
Si e simtitor mai usor acum, ajuta la schimburile de ulei.
Am impins de el pana la contact, si estimez, din nou, un aproximativ 20mm distanta minima fata de baia de ulei. Evacuarea pare mai departe.
Totusi, desi e pe pozitie si desi e coborat, in continuare, cel mai jos punct e downpipe-ul Cobb. Am masurat, e cu 15mm mai jos decat scutul. Si am masurat si garda la sol, am 97mm.
In lipsa de alta idee, am cautat cu google "aventador ground clearance". Cica 125mm.
Bine c-avem drumuri lise.
Dar in continuare astept s-apara pe piata vreun DP cu catalizator Gesi pus sus. Cand apare, il iau. Sau cand reapare ala de GrimmSpeed, ca nush unde a disparut. E ultima chestie care ma zgarie.
De ce teoria failului.
1) am prajit scutul cu vechea galerie. Or asta m-a facut sa scot capitonajul, astfel mai castigand cativa milimetri buni de distanta. Sau sa vad ca plasticul e ok, ceea ce nici nu speram. Ca voiam naibii sa comand scut nou...
2) s-a prajit garnitura aia de up-pipe, am schimbat evacuarea, asta noua nu mai atarna asa mult, deci scutul OEM e foarte-foarte ok. Abia azi m-am gandit la detaliul asta, atat sunt de batut in cap.
3) colile de aluminiu din magazin sunt 1x2m. Eu n-am cu ce sa car asa ceva, ca n-am duba, si ma ofticam tare ca-s blocat de aspectul asta. Mare noroc!
Am mai patit in trecut ca o serie de esecuri sa m-aduca pe calea cea buna, dar va zic, sa scap de bricolat scutul ala din aluminiu e extrem de imbucurator.
Acum ramane doar sa nu iau foc. Las un extinctor la indemana la primele pulluri (gluma si asta, la fel ca aia cu suruburile cazute)