2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5131
2002 WRX SW
« on: October 11, 2015, 14:57:23 PM »
O caut de cateva luni, altele n-a fost s-ajunga la mine, insa d-ei... DA!
Bugeye (absolut singurul model ce-mi place din generatia 2001-2007, si-mi place la nebunie) din 2002, din Italia, 113.000km, 2 proprietari, primul noua - 2006, al doilea 2006 - recent, cand a decedat, la 83 de ani.

Pe scurt... tigaia e originala integral, pana si evacuarea. Asta am cautat, nu zic ca e bine sau rau, dar imi da libertate de decizie, iar asta, pentru mine, e FOARTE bine. Kilometrii nu cred ca i-a manarit batranul, i-am cunoscut familia, fiica si ginerele. Nu bag mana-n foc pentru ei, da' mi-au facut impresie buna, oameni in varsta, linistiti si educati, care mi-au vandut-o-ntr-o stare mizerabila. Ce a fost inainte de 2006 nu stiu, carnetul de service se opreste in 2004 si vreo 45.000km.
Am zis de kilometraj pentru ca sunt unele indicii care ma pun grav pe ganduri. Le voi detalia mai tarziu. Inca nici n-am apucat sa ma uit cu atentie la nimic, cumpararea a fost pe fuga, iar 3 zile am stat pe drum in continuu.

General insa, din ce am vazut: masina a fost EXTREM de neglijata, are foarte multe probleme, majoritatea mecanice, insa abordabile, pe care voi cauta sa le rezolv personal in cea mai mare parte. Privind-o mai de departe insa, este o baza excelenta de plecare. D-aia am si luat-o, fara niciun regret.

Revin cu detalii cat de curand, dupa ce-mi gasesc timp sa ma uit si eu la ea putin :)
Azi noapte a ajuns in pozitia asta, si asa ramane pana la rezolvarea actelor.





_______________________________________________________

Avand multe informatii pe care le caut mai tarziu, o mica sinteza:
- JF1GGALD32G015155
- filtru ulei: 15208AA100
- filtru aer: 16546AA020
- filtru habitaclu Mann CUK 2145
- curea alternator 5PK 875. De incercat cu 880 pe Conti, ca sa fie montabila!!!  >:(
- DS Performance pentru WRX 4 pot: FDS 986
- DS Performance  pentru spate: FDS1372

- despre antigel;
- cod clipsuri neoriginale bara spate;
- info garnitura rosie racitor;
- coduri clipsuri de grila parbriz si ornamente lampi spate. Unul din clipsurile carenajelor fata in postul urmator;
- cuplu strangere stergatoare si cod capac stergator in postul urmator;
- diametre garnituri busoane golire cutie si motor si cuplu strangere busoane diferential spate;
- aerisire racire;
- filmulet inlocuire bucse fixare caseta directie;
- despre bujii si mai ales rulmenti diferential central. Cod NGK Irridium: BKR6EIX 6418;
- discutii cu andea despre ECU. Si pe aici;
- tutorial eliminare purge valve;
- lista garnituri evacuare;
- rezumat cauze posibile P0171;
- despre suporti, tampoane si timonerie schimbator;
- aparatori noroi OEM (J1010FE220) si vopsire faruri cu negru;
- coduri garnituri catback;
- despre miros benzina in habitaclu si tutorial remediere;
- coduri diverse. Coliere pt silicon in posul urmator;
- up-pipe catless;
- ghid inlocuire furtunuri vacuum;
- boost control;
- cod lampi semnalizare aripi albe (84401SA001);
- cupluri diverse in jurul motorului.

Fara corespondent in topic:
- lista tutoriale Unabomber (ce lectura acolo...);
- capacitati fluide;
- refresh pe bucsaraie;
- cod capac vas spalator geamuri;
- lista becuri interior. Neverificat, nelecturat linkul;
- inlocuire ambreiaj prin scoaterea cutiei;

- info divers, raport directie WRX 16.5:1 (de verificat), STI 15:1, STI dupa 2015 13:1. Cod caseta 34110VA120. Link 1, link 2, link 3, si mai e topicul lui Unabomber, esec total IMO. Foto brida fixare caseta parte stanga. Despre diferente fixare stanga pe cadre. Despre pompe (? - de aprofundat). Din nou despre brida, de data asta pe un '04.
34170FE050 - cuplaj STI (671 lei in stoc la 23.11.16). Capete de bara mai scurte de pe ceva Subaru anii' 80: 731320010 si 731320000. Din sursa nesigura, M14x1.5. Alte coduri, alt model, intr-o poza mai jos pe pagina asta. Surub fixare parte stanga +2005, 901000181 (verifica opposed).
Link. Prima pagina cu fittinguri, a 2-a cu cod si specificatii de pompa JDM dedicata 13:1!
Conducte DA AM. In caz ca cele OEM sunt decedate.

- estimare putere functie de debitul de aer. 207g/s max;
- spring rate chart;
- diferente sedan/wagon;
- bara antiruliu spate OEM de 20mm, cod 20451FE000 (17mm standard);
- lockdown. De citit intreg primul post. Posibile probleme 1 si probleme 2.

- volan de hawk pe bug cu clockspring de bug.

- de verificat. Lectura buna si aici.

- gat umplere rezervor 42066FE140.

- posibil upgrade frane.
- bucse cadru spate - SPF4350K


https://www.iagperformance.com/GDT-Cylinder-4-Chamber-Cooling-System-WRX-STI-p/gdt-1005.htm
Componente de evacuare.

Dimensiuni intercoolere:
57 x 27 ext si 52.5 x 17 hatch
51.5 x 28 ext si 47 x 18.5 jdm

Nota: ARP2000 < L19 = 625. Doar ca L19 corodeaza. Deci 625.
« Last Edit: August 25, 2020, 20:37:33 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1 on: October 11, 2015, 15:07:10 PM »
Arata bine cotetul. Bine ca ai gasit cu interior sport. Crede-ma ca multi m-au intrebat daca le vand scaunele si nestiutorii m-au intrebat toti daca scaunele sunt OEM sau mi-am pus eu scaune sport.

Sper ca ai niste $ pusi deoparte pentru ca o sa coste toate nimicurile

Te sfatuiesc ca un patit ca pentru orice ai nevoie sa intrebi pe forum. Sunt foarte multi "inactivi" care ajuta din umbra si te ajuta sa faci economii ;) fie ca e vorba de un pont si tot iesi in castig.

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #2 on: October 11, 2015, 15:12:30 PM »
N-am bani pusi deoparte, o pun la punct in timp, nu-i nicio graba.

Da, d-aia-s aici, sa pun intrebari si sa stresez lumea. Esti vizat! Urmeaza ;)

LE: poze din ziua cumpararii (erau pe alt topic)



« Last Edit: April 08, 2016, 11:50:01 AM by Muttley »
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #3 on: October 11, 2015, 20:11:37 PM »
bine ai venit , nu este aia de bulgaria la 4000 E ?
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #4 on: October 11, 2015, 20:15:12 PM »
Multumesc!

Aia cu turometru pe stergatorul de luneta, si volan sparco fara airbag? Nu, mersi.
Anuntul in care am gasit-o e inca valabil aici: http://www.autoscout24.ro/Details.aspx?id=278078979&cd=635795003480000000&asrc=st
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #5 on: October 11, 2015, 20:16:38 PM »
Bun atunci ! cat ai reusit sa scazi din pret ? si cat este taxa pe romania ?
« Last Edit: October 11, 2015, 20:21:26 PM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #6 on: October 11, 2015, 21:00:17 PM »
Am scazut foarte putin, de bou' baltii ce am fost, dar nu vreau sa mai insist si sa-mi fac inima rea. Am ofertat 5500 in baza celor observate pe loc, si s-a adjudecat imediat. O sa vedeti mai tarziu, cand povestesc de partea mecanica, ce continua sa-mi faca surprize, am scazut FOARTE putin!!!
Taxa, dupa calculatorul online, e 1500e. Nici pana-n clipa asta nu stiu daca se returneaza.

Daca aveti amabilitatea, d-lor, haideti sa vedem pentru inceput ce-i cu kilometrii masinii. Nu mai enumar istoricul si teoriile mele paranoice. Sa ne raportam direct la masina. In bord sunt afisati aprox 113.000km.

Ce ma face sa stau in dubii sunt:
- uzura scaunului soferului;
- o gaura in mocheta facuta cu calcaiul piciorului drept;
- o uzura atroce a pedalei de frana.

Scaunul soferului, sa spunem ca s-ar explica. Batranul a cumparat-o pe la 72 de ani si s-a dus recent. Eu, la ~30, cand cobor din Swiftul Sport, care are scaune sport mai putin profilate decat asta, apuc cu mana aripioara spatarului. Batranul insa, cred ca se chinuia mult mai rau.
Gaura din mocheta, nush... Italienii-n general sunt dusi cu vaca, ori cred ca ultima lor grija erau covorasele. Fie.
Insa pedala am observat-o azi-noapte, acasa, la lumina lanternei. E la propriu gaurita. DAR... e doar pe cantul ala, drept, ceea ce-mi inspira o oarecare dificultate in bascularea labei piciorului, si o posibila apasare oblica. Combinat cu mergatori cu talpa tare (gen pantofi de cumatru cu talpa din piele), poate si un usor Parkinson la semafor... nu stiu ce sa zic. Dubios e insa faptul ca doar laterala aia e uzata. Insertiile cauciucate din restul pedalei sunt foarte ok, practic neuzate.

Ar fi si unele parti pozitive, din care as enumera: roata de rezerva, coarba si cric, trusa de scule, scrumiere, TOATE absolut neatinse. Dar cu putin noroc, indiferenta, comoditate, nepricepere si oroare de tutun, cred ca astea ar arata bine la persoana potrivita si la 500k km.

Adaug: geamurile laterale urca si coboara absolut perfect, toate. Nu regasesc uzuri pe usi, zgomote la inchidere, opritoarele usilor, mai ales la sofer. Usa soferului nu are joc in balamale cand trag de ea in sus. Volanul arata la fel pe toata circumferinta.

Am grupat poze nemicsorate in albumul asta: http://imgur.com/a/3fIwR
Am adaugat cateva si cu chederele usii de la sofer, comenzile blocului de climatizare, manerul levierului de viteze, zone pe care le-am considerat eu predispuse uzurilor.

Va rog, pareri! Despre pedale, mocheta si scaun.
Si, mai ales, spuneti-mi la ce sa ma mai uit va rog, orice idee-i binevenita.

Inainte de-a incheia, mai intreb: placutele spate sunt terminate, aproape de limita. Eu as spune ca la 113k au sanse sa fie originale. Daca le-as da jos maine seara, as putea cauta ceva cod/marcaj pe ele care sa demonstreze ca-s de fabrica?
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #7 on: October 11, 2015, 21:29:46 PM »
din ce vad eu in poze , intra la categoria uzura normala ! nu e nimic exagerat de uzat ! ( daca faci 100000km in oras cu drumuri scurte , urca coboara din masina etc  ) fata de 100000 km pe autostrada ... e clar ca o sa uzezi mai mult interiorul ... pare legit masina !!! sa o stapanesti sanatos
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #8 on: October 11, 2015, 21:39:00 PM »
Si pedala?

Cu placutele, vreo parere? Daca nu, vedem dupa ce le dau jos, le spal, si caut coduri.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #9 on: October 11, 2015, 21:57:13 PM »
Mocheta e asa si la mine in dreptul acceleratiei, dar mai putin uzata la ambreiaj (de.. tot din Italia e masina).

Pedalele si scaunul la mine sunt mai putin tocite, dar cred ca depinde de incaltaminte si gabaritul utilizatorului. Sau cum spuneai si tu, cum se lasa pe marginea scaunului.

Nu vad urme de uzura in exces. Doar ca italienii nu au grija de masinile lor ca nemtii, austriecii, cehii, polonezii, nordicii etc.
In grupa cu italienii ii bag si pe francezi si spanioli. Daca o sa mai cumpar second hand o sa am grija sa nu provina din aceste 3 tari masina.

Cu franele iti scriu maine un mesaj mai detaliat ca imi e greu de pe telefon.

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #10 on: October 12, 2015, 06:20:05 AM »
Eu am o singură întrebare: cât prinde?!  ;D

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #11 on: October 12, 2015, 09:44:16 AM »
Hahaha, nu stiu. Si nu cred c-am sa aflu vreodata  ;D
WRX SW 2002

celalalt

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #12 on: October 12, 2015, 10:11:20 AM »

- uzura scaunului soferului;
- o gaura in mocheta facuta cu calcaiul piciorului drept;
- o uzura atroce a pedalei de frana.



Aceleasi le am si eu de pe la 120k.Deci stai chill.Sa vezi cum arata volanul la mine.Dar asta nu presupune decat utilizare si atat.Doar nu vrei ca un posesor ssa o tina in living de bibelou?
Rectific.LA mine e uzura pe ambreiaj.Pedala de frana nu e prea folosita. ;D

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #13 on: October 12, 2015, 10:30:19 AM »
Asaaa.

1. Salveaza biblia asta in bookmarks: http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_55/  O singura data mi s-a intamplat sa nu se potriveasca ceva cod de filtru de aer, dar in rest toate sunt ok + ca atunci cand te apuci de reparat diverse, vezi din start ce presupune sa desfaci piesa respectiva, ce garnituri mai ai nevoie etc. Si mai vezi aici manualul utilizatorului: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=10.0
E bine sa il ai ca sa vezi cum se desfac diverse pe la masina, cupluri de strangere, produsele recomandate etc.

2. Analizeaza starea tehnica si protejeaza. Nu stiu de ce ai inceut cu franele. Eu zic sa ii faci o analiza generala sa vezi absolut tot ce ar trebui reparat, dar primul lucru pe care sa il faci e sa protejezi ceea ce este bun in momentul de fata. Daca motorul merge perfect, schimba-i uleiul, distributie, antigel filtre, ca sa stai linistit ca in timp ce lucrezi la probleme, nu o sa pice nimic din ceea ce astazi este bun.

3. Cu nimicurile stai pe loc. Apuca-te de problemele serioase si costisitoare. Daca te apuci de detalii si nimicuri o sa dai incet incet o avere pe diverse piese mici si nu mai apuci sa rezolvi problemele mari. Cu alte cuvinte, da-le-n spanac de pedale tocite si volan. Vezi daca merge ok transmisia, ambreiajul, planetare, bucsi bare antiruliu, diferential, schimba uleiul in cutie cu ceva bun etc. Esteticul il lasi la urma.

4. Intreaba si contesta. Nu casca gura la mecanic doar ca se poarta frumos cu tine si te invita in service. Intreaba de ce e asa si pe dincolo, documenteaza-te putin inainte de a te duce in service, invata sa mai faci si tu singur acasa diverse, investeste intr-o trusa de scule. Neaparat chei bune de 10, 12, 15, 16 si 17. Cu astea desfaci aproape toata masina. Astea si doua surubelnite.

Cam asta am sa iti spun la inceput de drum. Ma vad pe mine acum 5 ani si sper sa nu faci greselile pe care le-am facut eu.
« Last Edit: October 12, 2015, 10:34:31 AM by MihaiFlorescu »

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #14 on: October 12, 2015, 10:55:56 AM »
Hahaha, nu stiu. Si nu cred c-am sa aflu vreodata  ;D
Poate dai totuși o tură în Germania :p

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #15 on: October 12, 2015, 10:57:38 AM »
 :)

Mihai, n-ai inteles. Placutele spate vreau sa le demontez, sa le spal, si sa caut pe ele ceva indiciu despre anul fabricatiei, care la randul sau sa fie indiciu despre kilometrii reali ai masinii. Asta-n ideea ca sunt placutele originale. Dup-aia le pun la loc, da-le-ncolo, alea-s la urma.
Pedalele, scaunul, la fel, le consider indicii despre parcursul real al masinii. N-am zis nimic de pedale noi sau tapiterie schimbata.
Momentan, doresc DOAR sa aflu cati km are masina.

1. mersi, foarte util!

2. inca analizez, un raport voi face zilele astea, lista e extrem de lunga.

3. vezi inceputul postului. Nimicurile vor ramane asa pururi, gen indoitura de pe plafon, bara spate infundata, zgarieturi diverse. Nu ma deranjeaza cu nimic!

4. mecanicul sunt eu. Electricianul nu. Ajungem si acolo. Am sculele in portbagajul Daciei, am sa le iau de acolo.

Primul pas e inmatricularea, care-i cu probleme logistice, eu locuind in Brasov, dar fiind din Piatra Neamt. Dup-aia, in ordine:
- spalat BINE circuitul de racire, bagat antigel nou;
- ulei motor, cutie, diferential;
- ulei servo;
- spalat circuit franare, eventual demontat pompa, etrieri, curatat, lichid nou;
- reparatii, vezi lista de care spuneam, da' pe care o voi documenta mai tarziu, ca sunt FOARTE multe de zis.

Sper sa revin diseara cu poze cu placutele.

Edit: vav, bine ai venit. Mersi pentru interes ;)
« Last Edit: October 12, 2015, 11:00:01 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #16 on: October 12, 2015, 11:07:58 AM »
Vezi că există firme care se ocupă de înmatriculare. Nu știu dacă și în Piatra Neamț. Pe mine m-a costat 300 de lei pe București. Bănuiesc că o poți înscrie și pe Brașov. 

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #17 on: October 12, 2015, 11:58:38 AM »
Schimba garniturile la etrierele de frana. Daca nu o faci acum sigur vei fi nevoit mai tarziu. Pe spate sunt super ieftine, gen 60 lei. Pe fata nu mai stiu, dar cunosc colegii cu etriere de WRX.

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #18 on: October 12, 2015, 13:20:59 PM »
La cat ai mesterit la Dacie, cu siguranta si acest WRX va ajunge intr'o stare tehnica f buna. Nr de km e mai putin important, distributia oricum trebuie schimbata, fluidele inlocuite, placutele/elemente directie schimbate daca o impune conditia lor, deci nu vad ce'ar conta daca masina are 100 sau 200k km ...
Setul de reconditionare etriere m'a costat ~190ron, pe original.
« Last Edit: December 06, 2023, 08:42:09 AM by andrei0241 »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #19 on: October 12, 2015, 16:28:10 PM »
salut, bine ai venit si sa te bucuri de acaret, daca tot esti la capitolul fluide iti recomand sa schimbi si lichidul de ambreaj pt ca cel mai probabil nu a fost schimbat niciodata si se simte diferenta la cum merge pedala, bafta cu masina
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!