A plouat ieri in BV, deci n-am poze cu placute.
Haideti sa vedem partea mecanica...
Am plecat in Italia pe fuga, impreuna cu un baiat nevorbitor de italiana, eu la fel. Am ajuns intr-o vineri dup-amiaza, 15 ora Italiei, a venit omul cu masina, ne intalneam in fata unei agentii. De preferat ar fi fost sa fi vazut masina nepornita, insa nu s-a putut. Cum a ajuns, in toate limbile pe care le stiu, i-am zis ca vreau s-o inspectez si neapart s-o conduc inainte de-a ma hotari. Evident, a aprobat. Eram pe fuga grav, trebuia sa rezolvam si cu actele si cu toate inainte de a se inchide agentia. Altfel, ar fi trebuit sa asteptam ziua de luni, varianta inacceptabila.
Inchipuiti-va ca le inspectie NU m-am uitat la serii sau la nivelele lichidelor, atat eram de grabit. Voi povesti in cele ce urmeaza de mecanica.
Primul lucru a fost sa ma bag sub ea din spate. Acolo, primu' soc. Diferentialul spate plin de ulei. Am mai ramas cateva secunde sa-mi revin si sa ma uit cu atentie la pata, si am constatat ca e uniform intinsa cu busonul de umplere in mijloc. Ma gandesc eu, poate gresesc, c-acolo-i o problema de etansare a busonului de sus, ori garnitura slaba, ori buson nestrans, sau, de ce sa nu fiu optimist, filet in capac busit.
Tot acolo am vazut un esapament original, ruginit ca vai de el. Inca nu sufla, da' e pe lista. Sa-l schimb, imi convine parca, din motive usor de inteles
Sa raman la transmisie...
La proba de drum, ce a durat doar 5 minute cred pe stradutele din Treviso, am cautat sa ascult orice sunet, orice vibratie anormala a transmisiei. Am alternat in fiecare treapta sarcina/frana de motor, pentru zgomote la inflexiune, totul ok. Cu permisiunea proprietarului, i-am dat 2 sprinturi 1-2-3, cutia nu agata deloc la schimbare de treapta, ceea ce-i iar de bine. Dac-a ajuns la mine cu sincroane in viata, asa ramane. La un moment dat, m-a pus sa-ntorc, moment in care am calcat-o blana. Ma rog, s-a pus stramb, a lasat parte din cauciucuri p-acolo, insa niciun cloncanit de planetara stanga. Dreapta n-a ajuns sa fie verificata.
Pe liber, la accelerare, levierul de schimbator misca. In mers, se simte ca GMP-ul danseaza-n toate partile, se simt socurile la schimbare de treapta si accelerare. Suportii motor sunt terminati as spune eu. Ori prea moi din fabrica, ceea ce mi-e foarte, foarte greu sa cred, data fiind natura masinii. Vor trebui inlocuiti, nu stiu care sunt, presupun ca-s in numar de 4 data fiind orientarea motorului, voi studia problema cat de curand. Intentia mea ar fi sa pun de fabrica, iar cei intariti sa mai astepte. Parerile voastre-s bine-venite, ca de obicei.
AMBREIAJUL... Aparent nu patineaza, dar in treapta superioara n-am apucat sa merg, asa ca mai e de verificat. Insa, la plecare de pe loc, cand cuplez, tremura si vibreaza. Placa valuri, poate si volanta. Pedala e foarte, foarte tare. NU am mai condus Impreza, reamintesc, asa ca nu stiu cat ar trebui sa se simta pedala la o placa noua.
Franele... Nu vibreaza, nu-mi trag volanul, deci franeaza uniform. Discurile fata au un prag, sa zic de maxim 0.5. Placutele fata-s ok, de cele spate am tot zis, nu reamintesc, iar ma cearta Mihai.
Si totusi... Frane mai slabe nu cred sa fi incercat vreodata
Nu spun ca-s proaste, eram in 3 pe la 5000rpm, deci peste 100 la ora, se termina drumul, si apasand pedala ca nesatulu' am oprit-o. Deci daca apesi suficient, s-opreste. Da' parca prea tare trebuie apasat, asa ca raman la parerea ca-s slabe. La frane mai mari nu doresc sa apelez, asa ca voi cauta sa ameliorez cu placute mai moi. Asta e cam la sfarsitul listei de reparatii insa, va rog sa nu dezvoltam subiectul acum.
Suspensiile, articulatiile, naiba stie. In 5 minute in italia si 2 carje pe straduta acasa, eu n-am auzit nimic suspect. Rotile par drepte, cauciucurile-s uzate cam uniform.
Directia e extrem de grea. Imi place!
Si ajungem la probleme... MOTORUL.
- Check engine aprins. Mi s-a spus c-asa-i de cand a luat-o batranul in 2006. Nu ma pricep la electrica nici cat bunica, asa ca pentru mine-i complet transparenta situatia. Senzor, sonda, ce-o fi acolo defect, aia e, cineva priceput o sa-mi spuna, iar eu am sa cumpar respectiva componenta. Macar m-am bucurat ca n-a fost ascunsa problema;
- la accelerare brusca de la mers constant, la turatii joase, 2000-3000rpm, posibil si la alte regimuri, insa n-am avut cand sa incerc, motorul se pune-n bot o clipa, apoi smuceste violent. Face cand vrea ea, aleator, iar sa reproduc simptomul n-am reusit. Sper sa aiba legatura cu check-engine-ul, c-altfel e de rau, ceva de genu' poate sa-ti manance zilele;
- reamintesc pentru a jdemia oara, n-am mai condus Sugar, da' mi s-a parut ca se tureaza f greu pe liber, feeling de volanta grea. O fi normal, dar mie nu-mi place. As cauta sa schimb putin situatia, luand putin din volanta cand schimb ambreiajul + kit de fulii usoare, cum am tot citit p-aici;
- turbina se aude cam tare. Din nou, nu stiu cat de tare trebuie sa se auda. Intra relativ devreme, dar suieratul e cam pregnant in ture mari, posibile scapari? De tras, la cat ma pricep, eu zic ca...
- in Romania, m-am apucat sa verific nivelele lichidelor. Uleiul aproape de maxim, deci macar are. Cu motorul pornit, am scos joja la relanti. Nu sufla mai nimic. Am scos busonul de umplere, sufla foarte discret. NU STIU cat ar trebui sa sufle un boxer cu raport de comprimare de 8:1, insa mie mi se pare ca avem compresie buna. Un test de compresie mai tarziu va confirma;
- in tara, cand am dat-o jos de pe platforma, noapte si liniste fiind, am auzit bolboroseala in stanga bordului, si am banuit a fi furtun de aeroterma cu aer pe el. In spatele radiatorului, in stanga masinii, am gasit un vas cu antigel. Citisem undeva ca-s 2, unul de degazare si asta, am sa aprofundez. In fine, ideea-i c-are un semn cu F si unul cu E mult mai jos. Antigelul era mult(!!!) sub E, se mai zarea putin pe fund, la lumina lanternei. Am completat cu apa distilata de la fierul de calcat al fetei, am lasat-o sa se-ncalzeasca pe loc pana a pornit ELV-ul si am lasat-o peste noapte sa-si traga ce-i trebuie. Aseara am vazut ca a scazut binisor nivelul din vas, iar in bord nu mai e galagie. Probabil ca s-a aerisit. Sub masina n-am pete de antigel. Concluzie: ori neglijenta proprietar, si totu-i ok, ori imi scapa-n ulei, ceea ce ar fi mai nasol. Ma mai uit azi daca e emulsionat uleiul, sau antigelul are aspect de ciorba de porc, plus daca a crescut nivelul uleiului. Fie ce-o fi;
- motorul are o bataie, se aude clar la accelerare eeeeeextrem de fina. Gen e la relanti, si mangai discret pedala, cat sa sara turatia cu 100rpm. Partea buna in schimb ar fi ca se aude si la rece, si la cald. Din cauza asta, eu as exclude bolt/piston, si as banui mai degraba ceva rola sau accesoriu. Ramane pe mai tarziu, cand o va asculta cineva priceput;
- am pornit-o aseara la 4 grade temperatura exterioara si mi-a scartait cureaua de accesorii. Problema mare, stiu, tre' s-o/sa le schimb. Dar am auzit si trancaneala d-aia de lagare uscate si cu joc SAU tacheti hidraulici goi. Asta chiar ma nelinisteste.
- distrubutia pare a fi fost schimbata relativ recent conform picturilor din zona. Ce a continut pachetul de piese schimbate, nu stiu, PA o fi insemnand ceva in italiana c-o pompa si cu apa? Colierul de la furtunul de sus al radiatorului e cu surub, deci neoriginal. Probabil de la schimbarea distributiei, sau... cine stie, radiator spart si schimbat dupa vreun apcident
Cam asta e, daca-mi amintesc ceva, revin, daca mai descopar ceva, anunt. Va multumesc pentru pareri!