2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #40 on: October 13, 2015, 23:53:20 PM »
exista ceva device de genul

sau construiesti tu ceva similar daca insisti ....


Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #41 on: October 14, 2015, 07:43:58 AM »
Perfect, se rezolva!
Mersi!
WRX SW 2002

AXXI

  • 117
Răspuns:
« Reply #42 on: October 14, 2015, 09:04:57 AM »
In legatura cu RAR'ul , eu l-am facut la SF. Gheorghe am avut programare in 3 zile de când a ajuns masina . Acum nu știu ce cunoștințe ai tu in Brașov dar recomandarea mea este sa dai un tel si acolo asta daca nu ai rezolvat in Bv. 

Trimis de pe al meu GT-I9100P folosind Tapatalk


Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #43 on: October 14, 2015, 09:18:55 AM »
Ce coincidenta! Tocmai mi-am facut aseara programare, e abiaaaaaaaa pentru 4 noiembrie, deci 3 saptamani ma mai uit la ea. Nicio cunostinta, nimic. Ramane asa. Numere rosii nu scot, mi-e lene, prefer exercitiul de control :)
Daca e cald, poate-i schimb consumabilele si-ncerc sa-i mai fac una-alta pentru inspectia tehnica. Apropo, e trosnita-n spate stanga, bara infundata si stopul crapat. Daca bara nu ma deranjeaza cu nimic, stopul trebuie sa-l schimb. Idei? Mihai?

Si imi notez aici, sper sa nu fie cu suparare:
Bolt pattern: 5x100
Centerbore: 56.5mm
Wheel size: 16 x 6.5"
Offset: 53mm
Stock tire: 205/55R16

WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #44 on: October 14, 2015, 14:16:17 PM »
In principiu ar trebui sa fie 56.1 center bore la Subaru

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #45 on: October 14, 2015, 14:37:08 PM »
Iti multumesc pentru atentionare, am sa masor cu un subler, pentru mai multa siguranta.

Intre timp, i-am trimis un mesaj vanzatorului acestei lampi. E pentru LHD, asta insemnand ca e de marsarier, iar stopul de ceata va trebui echipat cu un bec rosu. Am luat varianta in calcul de dragul simetriei, ma gandesc c-ar fi interesant sa fie lampile la fel...
Am sa ma uit diseara daca pe langa culoare, nu difera cumva si dispersoarele celor doua (marsarier si ceata).
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #46 on: October 14, 2015, 15:22:07 PM »
Hai ca mi-am amintit ceva. Tu cand verifici din nou si spui ca nu mai este lichid in vas, motorul e cald sau rece?

Ca asa am patit si eu si altii de mai multe ori. Completam ca aoleo nu mai este lichid (si o pateam la rece fara sa ne dam seama) si cand verificam vasul cu motorul cald deja era peste FULL.

Oricum ar fi, furtunul ala tot nu trebuie sa scuipe antigelul pe jos :D Dar macar te mai linistesti.

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #47 on: October 14, 2015, 15:32:31 PM »
Verificarea nivelului de antigel se face intotdeauna la rece. La cald, nivelul e mai mare.

Nu, linistit nu sunt, andea are dreptate, cat de bou' baltii sa fii sa lasi un furtun de apa in aer?
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #48 on: October 14, 2015, 19:59:29 PM »
Am pornit-o si am incalzit-o adineauri. La cald, furtunul gros al radiatorului se face pietroi. De la aer comprimat, desigur, deci o garnitura intepata...  :(

Cautam mufa OBD pe sub bord, da' am gasit ceva si mai interesant, undeva deasupra pedalei de ambreiaj.





Cele verzi sunt compatibile.
Cea neagra si cea alba nu vad unde s-ar potrivi.

Am zis fuck it, le-am unit pe cele verzi si am pus contactul. Pompa de benzina mergea intermitent, electroventilatorul pornea, check engine-ul palpaia, iar in general era curcubeu in bord.
Ce-i cu mufele alea? Mihai, tu le ai?
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #49 on: October 14, 2015, 20:04:33 PM »
mufele verzi si inca 2 mufe negre sunt mufe de test / citit erori ... la modele mai vechi gc8 care nu aveau obd2 conectai mufele negre si check engine iti licarea un cod cu codurile de eroare ,, cand contezi si cel verde resetezi ecu ... e mai complicat sa iti explic in detaliu... dar lasa le demufate (scoase )
p.s mergi putin cu masina si vezi daca fierbe sau daca iti da apa pe evacuare ulei in apa etc...   nu poti sa iti dai seama daca e garnitura dusa doar daca se umfla furtunu ala de sus de apa , ala e normal sa se umfle putin cand accelerezi ca merge pompa de apa ! 
« Last Edit: October 14, 2015, 20:08:14 PM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #50 on: October 14, 2015, 20:07:52 PM »
Cu alte cuvinte, "asa trebuie"?  ;D

Repet, le-am mufat p-alea verzi, si cand am vazut minunea le-am desfacut la loc.
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #51 on: October 14, 2015, 20:08:47 PM »
dap :D  e din categoria ''asa trebuie , asa face toate ''
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #52 on: October 14, 2015, 20:10:51 PM »
Si de furtunul de sus care parca are erectie? E clara treaba, da? O sa fie o iarna lunga, cu motor insirat prin sufragerie? :(
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #53 on: October 14, 2015, 20:21:24 PM »
eu zic ca este normal as se umfle furtunu ala pt ca automat cand o porneste creste debitul/presiunea de apa! mergi cu masina si vezi daca fierbe sau consuma apa sau daca arunca apa afara !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #54 on: October 14, 2015, 22:16:13 PM »
Deci tu INCA vrei sa-mi dai sperante  :D

Am instalat Torque Pro pe telefon, si ca o lepra abjecta ce sunt, mi-a fost lene sa deschid manualul, sa vad unde-i mufa OBD, asa ca m-am dus increzator s-o caut. Normal ca n-am gasit-o. DOUA ore mai tarziu m-am ales cu asta:



Pur si simplu n-am control. Intriga a fost sa vad pentru prima oara ca rahatu' ala de suport de Nokia e prins de consola in 4 suruburi. N-am mai rezistat, a trebuit sa-l desfac, sa vad pagubele in consola, cum detest piesele atinse, gaurite si macelarite. Din aproape-n aproape, fir cu fir, am ajuns sa desfac mocheta la pasager, stalpul drept, ceasul de sus, suportul de pahar si panoul de comanda al climei. Emotii mari am avut la cele 2 aeratoare centrale, nu stiu ce am cautat acolo, da' daca mai insistam putin, aveam sa rup rama. Cu chiu cu vai l-am pus la loc. Toate astea le-am facut cu plafoniera aprinsa si cu lanterna-ntr-o mana. Maine izolez 2 fire de la HU in care s-a-ntepat kitul ala si montez tot la loc.

Am vazut cu ocazia asta cam in ce hal e lucrata masina, ce-nseamna Subaru, un producator marunt comparat cu altii mai "rasariti", si mi-e tot mai draga, cu tot cu garnituri de chiulasa impuscate. Tigaia asta nu pleaca de la mine  ;D


PS: ce are ceasul de sus de nu merge? :/

PPS: la ale voastre, dantura manetei franei de mana face galagie? La asta-i pe silent mode, parc-ar fi tociti dintii aia...
« Last Edit: October 14, 2015, 22:29:38 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #55 on: October 15, 2015, 09:49:39 AM »
Man, e mai grav decat am vazut eu la a mea in 5 ani. Chiar duci o lupta de reinviere aici.
Ti-am zis, descarca manualul ala de reparatii ca ai acolo pasii pentru orice. O sa vezi cat de simplu e subaru (sau era - vorbind de modelele vechi). Eu, absolut paralel cu tehnica, am ajuns sa imi schimb singur bujiile in 45 minute fara ridicat motorul sau minuni cum fac altii; unitatea audio data jos in 2 minute, schimbat filtru polen in 5 minute.

Par chestii complicate si alambicate, dar odata ce inveti ce suruburi sunt unde, o sa vezi ca merge treaba struna. Mai ales ca tu observ dupa proiectul Dacia ca ai inclinatie catre mecanica.

OBD-ul se afla exact sub volan, deasupra pedalelor. Mufa neagra mare trapezoidala. orientata inspre picioarele soferului.

PS1: Ceasul merge doar daca ai pusa cheia pe I. Apoi vezi ca mai era untutorial despre reparat ceasul.
PS2: Frana de mana e mai tacuta decat la alte masini, dar tot se aude.
PS3: Tragi concluzii pripite cu garniturile de chiuloasa. Fa ce zice malakay si apoi vezi.
« Last Edit: October 15, 2015, 09:54:26 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #56 on: October 15, 2015, 10:29:03 AM »
Mersi, Mihai.

Da, mecanic e muci. Cu garnitura, e simplu:
- avea un furtun p-afara. Andea a punctat foarte corect, tre' sa fii super-fumat ca mecanic, incat sa lasi furtunul ala asa, fara sa urmaresti sa ascunzi o problema;
- am avut probleme cu termostatul la alta masina, si cand fierbea, furtunul gros de la radiator se intarea, pentru ca era plin de aerul rezultat in urma fierberii. La subaru sunt gaze din motor, compresie sau evacuare. Am lasat aseara Swiftul sa se incalzeasca, am comparat taria furtunului before-after, nici vorba sa se intareasca.

Partea buna: oricum dau jos motorul pentru ambreiaj si suporti motor-cutie. Daca tot e afara, pai pot sa-l si desfac pentru garnituri. Dar parca vad ca se va complica, si se va lasa cu chiulase refacute, pistoane, cuzineti, arbore rectificat... O sa am ocupatie la iarna, sper doar sa ma bucur de intelegere din partea partenerei. Si de bani, ca asa ceva nu poate fi nicidecum ieftin.

Ceasul nu l-am vazut niciodata sa mearga. Sper sa gasesc topicul de care zici.
Da, se aude frana de mana, insa extrem de incet.

Azi sper sa comand stopul ala de RHD, ca sa nu maraie aia la RAR.
WRX SW 2002

UXE

  • 1741
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #57 on: October 15, 2015, 11:20:50 AM »
@Mihai,  fac un pic de offtopic aici  .. te provoc sa schimbi o oglinda la Forester, dupa manual  ;D

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #58 on: October 15, 2015, 12:30:26 PM »
La subaru sunt gaze din motor, compresie sau evacuare. Am lasat aseara Swiftul sa se incalzeasca, am comparat taria furtunului before-after, nici vorba sa se intareasca.

Sau pentru ca ai avut furtunul ala pe afara si vasul de supraplin gol si motorul a tras aer, in loc sa traga antigel. Repet ultima data si nu te mai bat la cap. Fa cum zice malakay si vezi daca fierbe motorul sau da fum mergand cu masina, nu cu ea pe loc.
Si aeriseste instalatia. Aerul din sistem nu e 100% pentru ca e garnitura dusa. Daca remediezi cu furtunul si aerisesti instalatia si tot apare aer in instalatie, abia apoi te gandesti la garnituri.

@UXE: cu oglinzile e mai greu la Subaru dar nici nu am vazut furate pana acum. Mai putin la tine sau la un alt coleg. Nu mai stiu care era.
« Last Edit: October 15, 2015, 12:33:09 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #59 on: October 15, 2015, 13:12:11 PM »
Inteleg perfect ce zici, dar deh... furtun lasat in bara cu un scop  :-[
Nu stiu cum se face aerisirea. Am incercat s-o fac incalzind-o-n fiecare seara, lasand-o pana a 2-a zi sa se raceasca si sa se contracte antigelul tragandu-si apa din vas, iar inainte de urmatoarea pornire am completat sus, langa turbo, unde am considerat ca s-ar putea aduna pungile de aer. Da' sa stii ca n-au prea fost. Abur da pe evacuare, dar tot nu stiu daca e de la spalatorie/ploaie sau antigel ajuns in camera de ardere.
Furtunul are surub M8 in capat inca de cand l-am descoperit.

Va astepta testul de care zice malakay pana dupa inmatriculare, undeva pe la mijlocul lunii viitoare. Pana atunci vad ce-i mai fac... Azi am comandat lampa spate de RHD, prima cheltuiala cu legatura cu reparatiile, sa fie-ntr-un ceas bun  ;D. Astept sa ajunga, dup-aia sa vad de un bec de ceata rosu. Sa nu uit, m-am uitat, iar textura/configuratia dispersoarelor ceata si marche-arriere pare identica, deci ar trebui sa fiu ok cu ceata pe lampa de mers inapoi de anglia.
Edit: am gasit una cu lampile la fel, e... simetrica.

Cred ca am sa mai profit de zilele astea calde sa ma ocup de una-alta pe la exterior:
- am spus ca am spalat-o pe dedesubt foarte bine. In ciuda balacelii, intr-un pasaj de roata spate, pe partea exterioara, am gasit namol la propriu, probabil ca-i la fel peste tot. Va trebui s-o ridic colt cu colt, sa dau jos fiecare roata, si la furtun sa fac curatenie, apoi sa caut rugina;
- masina a stat (mult) sub ceva copac. Pe la luneta, parbriz, in jurul manerelor de usa, exista mucegai si muschi. Sub hayon, in jurul lampilor, frunzulite multe uscate si jeg. Probabil e si mai rau in fata, sub grila de sub parbriz, voi demonta si acolo ca sa curat.
Toate acumularile astea de jeg sunt extrem de periculoase dpdv rugina. Va trebui sa ma ocup.

Ah, proprietarul casei unde stau cu chirie se mai ocupa de interioare auto. Igienizare totaaaaaaaaalaaaaaaa, in masina miroase a tataie :D :D :D
« Last Edit: October 15, 2015, 13:27:55 PM by Muttley »
WRX SW 2002