Nu-i stilul meu. Cand ma apuc de povestit, pai povestesc, imi place, ma relaxeaza, recitesc dupa cativa ani cu placere. Imi pare rau.
Astazi, 25 martie, aprox amiaza, am inceput marea lucrare in jurul motorului. Poza de inceput, desi lipseste palnia aia de admisie, pe care am scos-o cand am spalat antigelul dupa spargerea radiatorului.
Ca lucru efectiv n-ar fi mare lucru, cateva zile, maxim o saptamana estimez, dar fiind multe piese in asteptare, ori inca necumparate si cu transport de mare durata (2-3 saptamani) daca scap intr-o luna ma consider norocos.
Si am inceput prost! Imi luasem liber de la serviciu pe la amiaza ca dimineata vazusem soare, si am zis ca-i de profitat. Cand am ajuns acasa, ninsoare. Slaba, ce-i drept, da' a tinut-o asa toata ziua. Si doar 3 grade.
Am inceput cu intercoolerul, o piesa la care ravneam de mult s-o dau jos. Ba nu, mint. Am inceput prin a merge la magazin sa iau decarbusolv, apoi niste benzina, ca sa-l spal.
Afara:
Eu speram sa-l gasesc curat pe interior, insa nu. Avea ulei, iar uleiul l-am gasit si mai jos. Eu as spune ca e normal sa ajunga o oarecare cantitate de ulei in admisie, da' poate-s subiectiv.
Deci, e normal sau nu? Precizez ca e ulei limpede, curat, nu negru. Oricum, se va vedea in poze. Si mai zic, nu pare sa consume ulei, dar nici n-am mers cine stie ce cu ea.
Si fix la intrarea in galerie, cu corpul clapeta scos. Aici i se vede limpezimea.
Supapa de bypass e curatica, doar un guler negru la baza.
Deci n-am de gand sa fac nimic in privinta asta, merg pana crapa, da' ca chestie, sa stiu la ce sa ma astept?
Am spalat corpul clapeta si, a 2-a oara, de data asta mai riguros, corpul ICV-ului.
Inainte de demontare am scurs antigelul. Imi venea sa-l beau de curat si albastru ce era, da' asta e...
Furtunul IC-corp clapeta era foarte, foarte rigid.
I-am facut special lui Mihai o poza, sa-i confirm efectele colierelor OEM. Mihai, intrebari?
Iar astea sa fie cumva
semne de boost-leak? Eu asa as zice. Dar din nou, poate sunt subiectiv, si vad o inchipuita posibila cauza a CEL-ului.
Pata de pe colier vine in jos, colierul e rotit in poza.
Mi se cam luase de frig, imi inghetasera mainile de la antigel si solvent, da' am zis sa termin si cu IC-ul. Macar pentru moment.
L-am pregatit pentru spalare obturandu-i toate gaurile. La clapeta, un petec de camera strans cu colierul OEM, la cele 2 gauri ovale dinspre turbo am confectionat garnituri nestrapunse si le-am fixat cu tubulatura originala. La bypass, un pet s-a infiletat perfect peste un petec de camera.
Am cam gresit cu spalarea, au fost 3 "ape", 500ml la fiecare. Primele 2 benzina, iar la final solventul de curatat carburatoare. Ar fi trebuit fix invers, benzina sa fie de clatire. Asta pentru ca la final, dupa decarbusolv, cand am scurs in lighean si ma asteptam sa fie curata zeama de intercooler, n-a fost nici pe departe. Cred ca abia atunci a iesit grosul. Ma rog, atata rau sa fie.
Asta e dupa benzina, arata ca uleiul ars. Dupa solvent a iesit... gri
Cu solventul in el, etans fiind, l-am spalat si exterior, mai intai cu carpa si benzina, apoi cu jet slab de apa, pentru a-i decomalta aripioarele de racire. Mai am sa-i fac cateva chestii inainte de montarea inapoi pe masina, da' greul fu ce i-am facut azi. Acum e la uscat pe un calorifer. Cred ca pute-n toata casa. Daca ma ia cu ameteala am sa stiu, ca miros tot nu am.
Si, ca sa fie treaba completa, cand imi strangeam prostiile de prin curte, a iesit soarele. Numai bine, intram in casa.
Maine am ceva treaba in jurul amiezii, dar, cat se poate, continui.