2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #480 on: March 26, 2016, 20:08:10 PM »
Clima de nordul Italiei zici ??  De clima Canadei ce sa ma mai plang eu atunci ??   >:(
Nu sant eu mare doctor in motoare sau in Subaru,  dar dupa cate am discutat eu aici cu specialistii de la dealer,  distributia de verifica minutios la fiecare  100.000  km  si se schimba la 300.000  km.  Asa ca tu la   20.000  km  nu cred ca ar trebui sa te atingi de ea.
Daca ai face o fapta buna schimband-o ?  Normal ca da,  ideal ar fi sa o schimbi anual,  sau o data pe luna,  sau o data pe saptamana.  Cu cat la des cu atat mai bine.  Dar nu neaparat necesar.
.............................  parerea mea.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #481 on: March 26, 2016, 20:12:02 PM »
Adi, fereasca 'mnesau si maicuta inlacrimata, cum sa schimbi CUREAUA si restul maruntaielor la 300 mii km? Ai tu informatii putin eronate.

Quote
Subaru UK say 60 months or 50-60k miles whichever comes first.

Subaru Malta say 84 months or 66k miles whichever comes first.

Subaru North America say 105 months or 105k miles whichever comes first.

Sursa
« Last Edit: March 26, 2016, 20:16:41 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #482 on: March 26, 2016, 20:22:23 PM »
Nu cureaua,  distributia complete ziceam,  maruntaiele.  Cureaua e alta mancare de peste. Nu sant sigur,  dar cureaua se schimba la fiecare 100.000 km  cred.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #483 on: March 26, 2016, 20:28:39 PM »
Hahaha, tare! Nu Adi, doar cureaua, rolele de ghidaj, intinzatorul si pompa de apa. Alea din fata.

Bun, am luat o decizie.

Pro schimbare:
- masina nu are istoric, am doar o inscriptie cu picsu' pe un capac, care spune c-a fost schimbata in urma cu -6 ani;
- 6 ani e deja putin cam mult, mai ales ca nu stiu cum s-a mers cu ea (banuiesc doar, si nu-i de bine);
- am loc s-o schimb cu o mana;
- daca cedeaza, sunt terminat.

Anti schimbare:
- lene;
- cheltuiala.

O voi schimba  :D
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #484 on: March 26, 2016, 20:37:10 PM »
Buna decizia cu schimbarea,  mai ales ca nu ii cunosti istoricul  .  ;)
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

andea79

  • *
  • 4037
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #485 on: March 26, 2016, 20:40:33 PM »
pai daca ai timp liber ... :)
si daca dai jos distributia o sa fie acolo pompa de ulei si pompa de apa si .... pe masura ce avansezi se face tot mai mult spatiu :)

Răspuns:
« Reply #486 on: March 26, 2016, 20:41:41 PM »
În cartea de Forester 2004 EUDM se schimbă la 106000 km, cu verificare la 60000km.sau la 4 ani schimbare.dar EUDM nu e trafic de România. Deci schimbată la , zic eu, 60-80000....
Ideea că se schimbă la km sau timp.....deci schimbo

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #487 on: March 26, 2016, 20:43:58 PM »
Nu nu nu... Sa vreau, si n-am bani de interne. Desi vand Swiftul...
Deci am zis NU!!!

Hai, zi, ulei in IC? Boost leak intre IC si clapeta?

Dragos, o schimb, clar ;D
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4037
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #488 on: March 26, 2016, 20:52:07 PM »
ulei in IC cel mai probabil din gazele de carter si boost leak da ... daca a iesit uleiul a iesit si boost-ul ca e mai infigaretz :)

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #489 on: March 26, 2016, 20:57:01 PM »
Da....am văzut târziu postul în care ai zis ca o schimbi....  ;D

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #490 on: March 26, 2016, 21:21:44 PM »
In sfarsit, discutie pe uleiul din IC si restul admisiei!
Deci da, gaze carter, asa zic si eu. De ce nu turbina: pentru ca nu-mi consuma ulei. Pentru ca m-am uitat in zeama de spalatura IC si n-am vazut sedimente metalice, pentru ca turbina, dpmdv, se umfla bine, intra tare, misca cum trebuie.
Iar la partea de gaze, am masurat compresiile intr-un episod mai vechi. Egale toate, desi valoarea aia de 8 bari nu mi s-a parut grozava. Dar am mai masurat la 2 masini cu acelasi manometru, si iar, au fost destul de mici citirile. Asadar, probabil manometru decalibrat. Dar repet, compresiile egale tradeaza un motor cu uzura uniforma. Apoi, cand desfac busonul de umplere cu ulei si motorul merge, abia sufla. Apoi, n-am scurgeri pe la etansari, capace chiulase, simeringuri. Sau macar eu nu vad nimic suspect.
Si, in ultimul rand, mi-a mai confirmat cineva extrem de priceput ca motoarele turbo vor avea vapori de ulei inevitabil. Si e normal.
Deci stiam deja ca-i ok, da' voiam sa dialogam cat de cat.

Iar cu boostul, tu probabil ai uitat, eu nu, cand ai logat in CJ, ai zis ca nu ajunge la target. Poftim ;)

Si am uitat un detaliu: cu radiatorul scos, cu capacul de alternator la o parte, am vazut in sfarsit curelele de accesorii. Deci IUBESC cazanul asta! A tresaltat inima-n mine cand am cautat intinzatorul si nu l-am gasit! Niciun arc, niciun amortizor hidraulic capsulat, doar 2 curele si un reglaj manual al tensiunii. Ca la Dacia mea. Cu cat mai simplu, cu atat mai bine!
Spun asta pentru ca am un bun prieten care lucreaza pe sisteme de intinzatoare de accesorii si distributie. Variabile, adica sa aiba tensiune si amortizare controlate de ECU. Sau cu recuperare de energie. Te doare mintea, ti se face groaza de ce inseamna o masina contemporana. Si asta nu are intinzator cu totul. Luv it!

Maine poate reusesc sa-i vad cozile supapelor.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #491 on: March 27, 2016, 19:57:57 PM »
A plouat. Am lucrat la ea asa. Si adineauri am vazut supapele.



In tutorialul de demontare galerie se vede clar ca:
- e separat cablajul de pe galerie de restul, iese odata cu galeria;
- bridele de la capete nu se desfac.
Dar daca lenea-i atat de mare... De ce sa recitesc eu inainte de a ma apuca?

Desigur, eu m-am chinuit ca un neom sa scot mufele de pe injectoare si TGV-uri, ca sa pot scoate cablajul de pe galerie. Am rupt sigurantele de pe doua mufe de injector. Ar merge asa, dar imi stau pe creier. malakay, ai sa-mi dai 2 mufe?
Am rupt siguranta si de pe aia verde de pe alternator, da' acolo chiar n-am ce-i face, era intepenita rau, si nu-mi fac probleme ca va iesi vreodata. Dar malakay, daca ai, vreau si d-aia.
Si am dat jos bridele alea de la capete, desi nu era nevoie, si m-am chinuit cu ele ore-n sir. Aici nu e grav. Sau ma rog, un surub e declarat pierdut pe sub motor, da' l-oi gasi eu.
Si nu stiu cum am calculat si gandit eu, evident ca prost rau, de am vrut in prima faza sa scot galeria de pe TGV-uri. N-a mers, timp pierdut.

Apoi, toate furtunurile-s coapte moarte. S-au rupt, s-au spart, pe altele le-am taiat eu, ca n-aveam nicio sansa sa le scot. Deci tot ce e furtun de vapori va trebui sa schimb.

Iar vestea cea mai "buna", turbina are joc radial in ax, estimez eu la mana pe la 0.5mm. Aici scrie ca e maxim admis 0.17. N-am lere sa masor exact, dar de vreme ce se vad discrete zgarieturi pe carcasa e clar ce am de facut si bine ar fi sa ma bucur c-am descoperit-o acum. Deci reparatie turbina, alta cheltuiala, deloc mica.
Brasovenii, UNDE?





Si tot la vesti bune intra calitatea pozelor. Telefonul meu e mort de mult, cel nou va trebui sa astepte.
Mihai, iar, coliere OEM si inlet turbo OEM.
Deci am presupus bine, e sfasiat, si d-aia strangeam si se slabea, materialul se tot tasa si colierul rontaia din el.





Mare minune ar fi sa le pot pune pe toate la loc bine din prima :(
WRX SW 2002

Forester

  • 3134
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #492 on: March 27, 2016, 20:12:40 PM »
Man, you have balls, eu am avut si pixuri pe care nu le-am mai stiut asambla..  :D :D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #493 on: March 27, 2016, 20:23:20 PM »
Pai m-astept la ce-i mai rau la pus la loc. Ploua, era aproape intuneric, si eu scoteam febril tot felu' de mufe si taiam furtunuri, ca sa pot scoate naibii odata galeria.
Pfua, mufele alea 2 mari, de pe partea soferului... Mi-au mancat zilele! Am stat la ele o ora, m-am dus in casa sa caut pe net cum se desfac, n-am gasit nimic, am tras, am blestemat. Cand am luminat bine cu lanterna si am vazut clipsurile mici de blocare pe tabla aia suport parca era ziua mea...  :-\

Edit: util, ghid inlocuire furtunuri cu ceva mai bun dar cu geometrie necontrolata.
Edit: am sa mai fac un efort si am sa iau kitul Samco ancillary, iar ce ramane, la metru, de aici.

Si cred ca am gasit si mufele.

Hai ca-ncepe sa-mi vina inima la loc, par a exista solutii pentru toate problemele  ;D

Edit: nu bun. Pare-se ca cele normale nu rezista la vapori de ulei, iar pentru vapori sunt dedicate astea. Deci se pare ca raman cu ancillary si OEM.
« Last Edit: March 28, 2016, 11:42:14 AM by Muttley »
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #494 on: March 28, 2016, 19:54:40 PM »
ti-am dat pm , cauta pe ebay instalatie de motor de ej205 bugeye !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #495 on: March 28, 2016, 21:19:16 PM »
Mersi, am sa caut.

Am comandat anexele Samco :(
Radiatorul e in zbor spre tara asta.
Am desfacut ecranul termic al turbinei si, spre uimirea mea, nu am rupt niciun surub din cele 7.
M-am oprit, n-am vrut sa ma grabesc cu scoaterea turbinei. Am timp.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #496 on: March 28, 2016, 21:26:43 PM »
Eu mi am reparat-o la turbocar serv, in craiter.
Subaru Impreza WRX 2001

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #497 on: March 28, 2016, 21:57:40 PM »
Ce bine, o recomandare pentru turbo. Da, ii stiu, genul de atelier farmacie, scule, bannere, masina de CNR sponsorizata, multi bani varsati in promovare si imagine. Mie-mi lasa impresia de atelier caruia-i duci turbina noua si-ti fac la ea RK complet cu 1999.99 lei. Da' poate-s paranoia.

Deci fac treaba?
Cat te-a costat turbina ta?
WRX SW 2002

Răspuns:
« Reply #498 on: March 28, 2016, 23:40:26 PM »
La mine la job au refăcut o turbină cei de la euro est turbo center de la mine din cartier
 
SC Euro Est Turbo Center SRL
Str. Nucului Nr. 28, Brașov
Tel: 0268338130 / 0723395051
 
Turbina e de un doblo 1.3 diesel. Reparata anul trecut si inca merge.masina este de curierat i-a în calcul asta.
Nu le fac reclama. Asta e singura experiență care o am cu ei.nu stiu mai multe de ei.nu pot spune du-te sau nu la ei. da-le un apel măcar afli un preț.

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #499 on: March 29, 2016, 18:10:06 PM »
Mersi, Dragos, am sa vad. Mai dureaza pana ma hotarasc, nu-s bani de turbina momentan.

Am uitat sa povestesc faza dubioasa ieri. Deci galeria a iesit duminica de pe motor. Ieri, o zi mai tarziu, redeschideam capota. Picura ceva de pe un furtun de p-acolo. Trece o cucoana prin curte, o-ntreb daca miroase a benzina. Ea... "pfuaaaaaaaa, iti muta nasul!!!". Ma uit sub masina, benzina, plin! Si ironia mare e ca s-a spart radiatorul cand i-am facut plinul cu OMV 100. 
Ce e curios e ca furtunul, capatul, desi destul de jos, era clar mai sus decat rezervorul. S-o fi reinventat principiul vaselor comunicante sau nu ma prind... Cat s-a dus de suflet din benzina aia o sa aflu la finalul povestii, cand ii pun bateria pentru prima cheie. Pana atunci, mister. Da' e o motivatie buna sa ma grabesc.

Desigur, eu m-am chinuit ca un neom sa scot mufele de pe injectoare si TGV-uri, ca sa pot scoate cablajul de pe galerie. Am rupt sigurantele de pe doua mufe de injector. Ar merge asa, dar imi stau pe creier.

Cu concursul cuiva foarte de treaba si dispus sa ajute un biet tampit, mi-au stat pe creier putina vreme  :D



WRX SW 2002