Plecand de la linkul de mai sus, care m-a ajutat sa inteleg cum functioneaza circuitul PCV, cred ca inteleg si de ce printre cauze probabile P0171 apare valva PCV.
Presupunem ca PCV valve nu etanseaza corect in boost. Adica lasa aer sa treaca din galerie in carter. Din carter se duce pe cele 2 gauri de ventilatie din capacele chiulaselor in turbo inlet. Adica imediat dupa MAF. Adica aer necontorizat.
Si nici target boost nu se atinge, daca defectul ala al valvei survine la o anumita presiune.
andea, confirmi?
Ma gandeam asa... am impresia ca
din carter se bifurca, o ramura in PCV valve si alta in turbo inlet. Anulat PCV-ul si lasata doar ramura care se duce in inlet.
Dezavantaj: la relanti, multumita traseului prin valva PCV, in carterul motor apare vacuum, ca trage galeria. Vacuumul face ca prin cele 2 gauri de pe capacele chiulaselor, carterul sa se ventileze cu aer proaspat de dupa filtrul de aer. Asta cica mai aeriseste motorul, elimina vaporii acizi, scad uzurile.
Avantaj: nu mai stai cu inima stransa ca daca valva PCV se blocheaza pe deschis, in boost vor exploda simeringurile motorului. Sau daca nu inchide perfect, P0171. Si or mai fi...
Pareri?
Acum, cat e proaspata, as ramane cu configuratia de fabrica, ce in teorie mi se perfecta ca functionalitate. In practica depinde de valva aia, care inteleg ca nu e fail-proof :/