2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #520 on: April 01, 2016, 22:52:39 PM »
Cred ca am gasit un AOS mai rasarit decat Perrin, care la randul sau mi s-a parut peste Crawford V2.
http://www.iagperformance.com/IAG-Street-Series-Air-Oil-Separator-AOS-WRX-STI-p/iag-eng-7100.htm

Da' nu prea ma prind de ce au mutat valva PCV pe corpul separatorului.

Edit, sa detaliez de ce mi se pare mai rasarit:
- apa are circuitul de sus - jos, nu doar la baza ca Perrin-ul. Incalzire mai eficienta, condens mai putin;
- are 2 iesiri, timp in care Perrin are una singura care se bifurca mai tarziu;
- daca aia argintie de sus e checkvalve, de fapt are 3 iesiri, si reproduce intocmai configuratia de fabrica, ceea ce pe mine ma incanta nevoie mare: doua in turbo inlet, una in galerie. La Perrin trebuia obturat un stut de pe admisia turbinei;
- pozitie reglabila pe brida de fixare. Nu se stie niciodata. Si nu mai umbli cu adaptari;
- nu exista stuturi de plastic de 2 bani cum are Perrin. Aia mai cer 90$ pe stuturi metalice, ceea ce mi se pare cam nesimtire si hotie pe fata.
« Last Edit: April 01, 2016, 23:00:34 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #521 on: April 02, 2016, 00:17:31 AM »
http://www.iagperformance.com/v/vspfiles/downloadables/instructions/IAG/IAG-ENG-7100/IAG-SS-AOS-2008-14-STI-v2.pdf

vezi prima imagine de la pag 26 ... o sa iti mananci nervii si tot spatiul cu caracatita de furtune ...
(pe care le-au pus peste turbina ... ideal )

Răspuns:
« Reply #522 on: April 02, 2016, 00:43:54 AM »
Da română mai vb și voi?.....nu am înțeles decât ca nu e bine să ai furtune peste un turbo încins (logic!!!) și că stuturi la 90$ e waaaay prea scump.....

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #523 on: April 02, 2016, 10:49:28 AM »
... o sa iti mananci nervii si tot spatiul cu caracatita de furtune ...
(pe care le-au pus peste turbina ... ideal )

Vali, tu chiar ai cautat pdf-ul si l-ai citit... Esti prea tare, multumesc!
Da, ai dreptate, e un cosmar al deviatiilor si furtunurilor. Chestia care m-ar ajuta e ca nu am CC (abrevierea-i Cruise Control de data asta), deci spatiul ala e cel mai aerisit din intregul compartiment motor la mine, parca cere sa plantez o caracatita acolo. Pentru ordonarea furtunurilor insa, protectia lor termica, mecanica etc, cred ca am sa gasesc rabdarea necesara.

Dragos, ideal ar fi sa citesti descrierea produsului, e si sectiunea intrebari frecvente si raspunsuri.
Dar sinteza, ca nu strica: orice motor genereaza gaze de carter, continand vapori de ulei, benzina, si (uneori, in anumita conditii) apa. Scoate joja unui motor pornit, sau busonul de umplere cu ulei, pune un servetel alb deasupra si tureaza-l. Dupa cateva secunde uita-te la servetel, vei vedea ca e uleios si murdar. Alea-s gazele. De retinut ca un motor turbo va genera mult mai multe gaze, ca presiunea in cilindru e mai mare si scapa pe langa pistoane in carter mai usor.
Gazele astea trebuie sa iasa, ca au presiune, si nu se poate acumula la nesfarsit, ar exploda garniturile motorului, in special simeringurile arborelui cotit.
Sistemul PCV (positive crankcase ventilation) recupereaza gazele astea din motorul de subaru prin 3 gauri din blocul motor: 2 in capete, pe capacele chiulaselor, si una in mijloc, cam in zona de imbinare a semiblocurilor. Ce face cu ele, le da afara? N-ar fi prea etic, cum gazele astea sunt foarte poluante. Merge la masini care circula putin si rar, dar nu este cazul masinilor ce se cumpara din magazin si indeplinesc norme de poluare. Nici macar masinile vechi, non-euro, nu dau gazele afara. Solutia - sunt recirculate in admisie, pentru a fi arse de motor. P-undeva-i bine, gazele astea contin si carburant, dar nu-i deloc bine din motivele astea:
- uleiul murdareste admisia, in special intercoolerul. Un intercooler acoperit la interior de ulei va raci mai prost. Putere mai mica, consum mai mare;
- uleiul, la caldura, se transforma-n niste depuneri nasoale, care nu fac bine (sectiune de trecere micsorata, etanseitati pierdute unde-s necesare, samd);
- poate cel mai important: uleiul ocupa volumul de amestec carburant ce ajunge in cilindru. Adica in loc de benzina, ai ulei. Uleiul nu arde cine stie ce, asa ca practic, cand tragi linie, cifra octanica a benzinei scade. Cand asta scade, mai ales ca are sanse sa scada necontrolat, pot surveni detonatii. ECU le poate corecta, dar intr-o anumita masura, si cu o anumita viteza de reactie. Unii spun ca poate face motorul poc, eu nu-s foarte impresionat de viziunea asta prapastioasa, cel putin nu in cazul meu, cu motor standard. Dar sunt de acord ca uleiul in admisie, impreuna cu detonatiile, duc la scaderi de avans. Adica putere scazuta, consum crescut. Si mai e o chestie... eu ii bag benzina de 99 sau 100, si uleiul asta imi trage cifra octanica in jos, iar asta ma enerveaza. Desi nu pare, eu o vad si ca p-o investitie pe termen lung, ca eu voi pastra masina, si fac economie la benzina. Nu pot sa cred ce-am scris =))))

Deci da-o naibii economie la benzina, AOS-ul tine admisia curata. Iar acum, desfacand admisia, si vazand cat ulei am in ea... Parca nu i-as mai da vreo cheie fara AOS in circuit.

Deci AOS-ul asta ia fiecare furtun important din circuitul PCV, unele au doar 10cm lungime, si-l deviaza pana la borcanul ala separator. Apoi il duce inapoi la destinatia de drept. Deci furtunul ala de 10cm, se transforma in 2 furtunuri, unul de juma' de metru, celalt de un metru. Si compartimentul motor era deja ingramadit grav. Inchipuie-ti...

Edit: am omis esentialul. AOS-ul ia gazele de carter si le separa. Uleiul se decanteaza pe fund ca e mai greu, iar aerul impreuna cu vaporii de apa si benzina, care-s mai volatili, isi continua drumul spre admisie. Unele modele au incalzire cu antigel, incalzire ce evita condensarea apei. Asta e importanta pentru ca uleiul decantat se intoarce in motor, in baia de ulei. Daca s-ar condensa apa, s-ar intoarce si ea in baie, iar motorul s-ar unge (partial) cu apa, ceea ce ar fi tragic.
_________________________

M-a trezit curierul. Mi-a adus asta:






« Last Edit: April 02, 2016, 11:16:16 AM by Muttley »
WRX SW 2002

puiu

  • 785
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #524 on: April 02, 2016, 12:52:12 PM »
Frumos.

Răspuns:
« Reply #525 on: April 02, 2016, 20:28:59 PM »
No pai amu am înțeles/învățat ceva! Un mare mulțam ca ti-ai făcut timp să scrii romanul ăla.
 Keep posting....eu citesc tot!   ;)

puiu

  • 785
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #526 on: April 02, 2016, 21:16:21 PM »
Da-l cu negru in jurul siglei.

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #527 on: April 02, 2016, 21:36:50 PM »
Pe radiator? De ce? Sigla aia e de fantezie, se vede doar acum. Odata pus pe masina s-a terminat, e acoperita de condensorul de clima.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #528 on: April 02, 2016, 21:46:30 PM »
Citindu-ti viziunea tehnica am retrait cu emotie cursurile predate de d-nul profesor ing. Ionel Braga. Insiruirea de termeni atent descriptivi exprima autenticitate si deschidere emotionala - pentru multi dintre noi poate fi chiar seducatoare atata timp cat cuvintele tale zugravesc cel mai clar si puternic o imagine perfecta a realitatii tehnice pe care o experimentezi la WRX.

Forta discursului tau vine din faptul ca simti tot ceea ce asterni pe ecran, traieste fiecare cuvant si fiecare amintire tehnica pe care o rostesti.

Iar pentru simtamant si modestia autentica a unui inginer care a muncit toata tineretea sa ajunga aici nu exista reteta sau training.

Mult succes, domnule profesor si spor la tot ceea ce mesteresti la WRX!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #529 on: April 02, 2016, 21:50:33 PM »
'aide capu' meu Lorian... Ma faci sa ma simt vinovat. Sunt altii mult mai ingineri p-aici.
La partea cu trairile ai dreptate, mi-e draga foc masina asta. Mersi
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #530 on: April 02, 2016, 23:26:58 PM »
Dupa isprava de ieri cu downpipe-ul, astazi turbina a iesit rapid si usor.



Problema: nu am niciun filtru pe banjo-ul de pe tur.
Si mai aveam la up-pipe o brida de sustinere careia-i lipsea un surub. Saaaaaaau... L-am desfacut eu zilele trecute, gen ieri, si am uitat, caz in care nu ma vad bine peste vreo 10-20 de ani.
Si acu-mi amintesc ca ieri, piulitele de pe DP mi s-a parut a avea urme pe ele, si am presupus ca-s din fabrica.
In fine, ca s-a mai umblat vreodata-n zona sau nu, putin importa, clar e ca n-am filtru pe tur. Am sa cumpar un banjo bolt nou cu filtru.
andea, cumpar sau las asa?
Intreb pentru ca da, sunt de acord ca filtrul ala trebuie. Pe de alta parte, aia de zic pe net ca se schimba la fiecare schimb de ulei eu cred ca-s cu capu'. E imposibila zona, trebuie scoase o groaza de alte piese ca sa ajungi la surubul ala. Eu nu l-as schimba p-ala nici la 3 schimburi de ulei...

Turbina: NU e zgariata carcasa. Alea-s dare de ulei negru, nu-s zgarieturi. Dar jocul tot nu e de 0.19mm, e mai mare. Si nu stiu ce sa fac... Sa spun ca nu las cheltuiala sa ma influenteze. Dar... Daca o dau la reparat, am toate sansele s-o primesc inapoi mai defecta decat este acum, ori sa crape rapid. Daca o mai las, nu stiu cat mai rezista pana-ncepe sa faca cu adevarat figuri.
Reamintesc, nu consuma ulei, ori macar nu sa observ eu pe joja.
O dau la reparat, sau o mai las???
Curios, jocul e mult mai mic pe partea turbinei decat ce m-a starnit pe mine la suflanta. Stie cineva de ce?

Up-pipe...
Tutorialele de pe net spun ca trebuie scoase colectoarele de pe chiulase. Up-pipe-ul se scoate pe jos, dupa ce se slabeste un suport motor si se salta motorul putin mai sus. Deci fara turbina iese practic singur... Am desfacut ecranul de pe colectorul drept, ca sa-l scot ar fi trebuit sa scot lambda 1, si n-am vrut, abia i-am tasat garnitura prin decembrie parca. Cu ecranul ala atarnat, si cu prelungitoare suficient de lungi, se pot desface cele 2 suruburi+piulite care leaga colectorul de up-pipe. Si atat.



Si fatidicul catalizator din up-pipe...



Atat de fatidic, incat incercand sa-l dau afara cu bormasina cu percutie si un burghiu de zidarie de 1m, mi-am luat un up-pipe peste ochi de m-a saturat.
Dupa peste 1 ora de gaurit, lovit cu dalta, surubelnita si ce am mai gasit pe la proprietar in garaj, m-am lasat pagubas. N-a iesit mai nimic, inauntru e o salata de azbest, si afara nu vrea. Va cere o continuare.

Sa-mi spuna cineva ce-i capacul (?) din poza va rog, ce face. N-am gasit pe opposedforces. E din plastic, asta daca nu trebuia sa fie vreun cauciuc, ca pe masina mea toate-s intarite si coapte, si are joc pe blocul motor.



Explicati-mi va rog ce face furtunul asta, se branseaza pe un TGV, era in aer, si asa pare ca trebuie sa si fie din ce am citit pe nasioc.
Exista pana-n 2002, iar din 2003 pare-se ca l-au inlocuit cu un filtru.
Dar mai exact, ce face? Daca face ceva util umanitatii, as lua filtrul, totusi aici nu-i Japonia...





Dupa cum se vede, am scos cablajul de pe galerie, curge banda cioburi de pe el, si am de gand sa-i refac matisarea (parc-asa-i zice).
Insa nu doar banda a curs cioburi, ci si suportul din plastic ce apare-n ultima poza s-a facut praf. Si nu se poate comanda ca piesa, e inclus in cablaj se pare.
Deci masina asta a facut oras in trafic greu pe canicula, TOATE sunt prajite. Asta, ori japonezii-si bat joc cu piesele de plastic si cauciuc de la motor. Sau bugeye a fost generatia de sacrificiu, pana i-au aflat hibele...

Si sa nu uit, valva PCV scapa. Alta posibila cauza pentru P0171. Pretentioasa masina...
« Last Edit: April 02, 2016, 23:30:35 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #531 on: April 02, 2016, 23:56:22 PM »
deci eu nu-s mafalda :)
dar eu as zice sa lasi asa, adica fara filtru la banjo bolt ... cat despre turbo chiar nu stiu ce sa zic, la a mea aia veche am vazut ca am joc acum 6-8 luni si am zis ca merge si asa si ... intr-un final s-a imprastiat, dar poate nu ala a fost motivul :) pe de alta parte ai dreptate, trimiterea la reparat implica niscaiva riscuri ...

LE: si vezi ca dupa ce dai jos catalizatorul ala din uppipe ai toate sansele sa ajungi pe overboost :)
« Last Edit: April 03, 2016, 00:03:33 AM by andea79 »

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #532 on: April 03, 2016, 00:00:08 AM »
Vezi ca mai era ceva bolduit.  ;D
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #533 on: April 03, 2016, 00:06:54 AM »
ala cu sange ? :)

nush ce face furtunul la care te referi -> nu acolo este senzorul de presiune atmosferica ? -> nu , alai in alta aprte
« Last Edit: April 03, 2016, 00:08:30 AM by andea79 »

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #534 on: April 03, 2016, 00:38:06 AM »
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2150508

Prima poza de sus.
Toti spun ca nu se leaga la nimic si nu face nimic.

In sfarsit!
"The driver's side has the hose because the vent faces upwards, the hose is just to point the opening down. On the passenger side, the vent is already facing down, no hose."
P-undeva pe nasioc.
Deci e o ventilatie a motorasului TGV-ului, nimic special, nu intra-n motor sau mai stiu eu unde.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #535 on: April 03, 2016, 00:44:34 AM »
LE: si vezi ca dupa ce dai jos catalizatorul ala din uppipe ai toate sansele sa ajungi pe overboost :)

Necontrolat? Mai grav decat softul Prodrive pe care mi-l propuneai???  :-\
Adica poa' sa crape ceva sau doar o sa fuga mai tare? Eu am citit ca da pana la vreo 10 cai in plus, spool mai rapid, si nu trebuie tune...
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #536 on: April 03, 2016, 00:45:43 AM »
dar inainte sa intri la creatie - sau si acum ca nu-i tarziu - nu ti-ai facut rost de un manual de service pt. modelul tau ? ar trebui sa gasesti pe net si acolo ar trebui sa fie schemele la toate prostiile ...

Muttley

  • 5133
Răspuns: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #537 on: April 03, 2016, 00:49:15 AM »
Am manualele, da' mi s-au parut lipsite de detalii si greu de urmarit. E mura-n gura internetul...

LE: si vezi ca dupa ce dai jos catalizatorul ala din uppipe ai toate sansele sa ajungi pe overboost :)

Necontrolat? Mai grav decat softul Prodrive pe care mi-l propuneai???  :-\
Adica poa' sa crape ceva sau doar o sa fuga mai tare? Eu am citit ca da pana la vreo 10 cai in plus, spool mai rapid, si nu trebuie tune...
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #538 on: April 03, 2016, 00:57:07 AM »
LE: si vezi ca dupa ce dai jos catalizatorul ala din uppipe ai toate sansele sa ajungi pe overboost :)

Necontrolat? Mai grav decat softul Prodrive pe care mi-l propuneai???  :-\
Adica poa' sa crape ceva sau doar o sa fuga mai tare? Eu am citit ca da pana la vreo 10 cai in plus, spool mai rapid, si nu trebuie tune...

ce ti-am aratat era pentru configuratie stock si totul era monitorizat si sub control :)

anyway, fara catalizatorul respectiv este clar ca va avea spool mai rapid un pic, va face boost mai mare (cati cai o fi insemnand asta) iar daca va ajunge in limita setata ca fiind maxima sau nu - nu stiu sigur ... iar daca trebuie sau nu tune din nou nu stiu 100% fara loguri ... este clar ca se schimba un pic zonele de timing/afr/etc pe care le foloseste, care zone nu zice nimeni ca nu pot fi ok pe rom-ul stock la fel cum pot sa fie si non-ok :)

dar daca ai gasit pe altii care au facut miscarea si au facut apoi loguri/verificari si totul a fost ok ... ai toate sansele sa fie si la tine ...

 

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #539 on: April 03, 2016, 01:00:48 AM »
Pai va fi gata in minim 2 luni estimez eu. Cand va fi gata vin la CJ, mers la consum, si aia e. Ai minim 2 luni sa te pregatesti psihic  ;)
WRX SW 2002