Mvai, cate poze pun azi...
Oricum, au mers toate struna.
Am inceput bine de tot, am scos furtunul de apa, ala cu protectie termica de pe stutul de jos. Cum eu am fost primul care l-a scos in 14 ani, a iesit cam greu.
Dup-aia pe cuvant, au mers toate struna.
Astea urmau sa fie stuturile pentru cele 2 furtunuri de apa ale AOS-ului. Acces pentru coliere... Nu prea. Urmeaza detalii.
Si da, ca de fiecare data in uichenduri, am iesit la masina cat sefa inca dormea. Pana sa se trezeasca ea, deja scosesem galeria din portbagaj, si n-a mai avut ce sa-mi faca
Imi ramasese un ultim lucru de facut pe galerie, sa leg bypassul de boost si cele 2 furtunuri noi. Notita personala: colier T la inlet, colier resort OEM la bypass. Diametrele difera la capete prea mult.
Asta e "kitul" de phenolic spacers, compus din de 2 ori mai multe garnituri decat normal si distantierele pr-zise.
Astea aveau apa in ele, cum masina a stat in ploaie atata timp, iar capota are ditai gaura fix in mijloc. In lipsa de aer comprimat, betigasele de urechi fac treaba pentru adancimea aia. Daca se omite pasul asta si se strang chestii in gauri cu apa, se lasa fie cu cheltuiala mare, fie cu anunt de dezmembrare pe olx.
Garnitura si distantier, iar in a 2-a poza toate 3. Splinturile de centrare suficient de lungi, cum s-a mai discutat in trecut.
M-am mai uitat la toate de vreo 17 ori ca sa fiu sigur ca nu omit nimic (nici acum nu-s sigur), si... am pus-o pe motor
Toate au venit bine, n-am strivit nicio mufa, nicio problema nicaieri. Cuplu de strangere 35Nm parca. Desi am 4mm de filet in minus, am strans la 40Nm, in ideea ca-s mai multe garnituri de tasat.
Apoi am fixat compresorul de clima de motor. Oricum nu trebuia desfacut din capul locului.
Si am trecut la o chestie faina, la care tanjeam de atata timp. Furtunuri PCV noi!
Asta-i mica gramada de coliere pe care le-am adunat pentru furtunuri, inca nu-s convins c-au sa-mi ajunga. Unde sunt la vedere si se poate interveni mai tarziu, am sa pun soricei.
Furtunul original al ventilatiei chiulasei drepte avea pe el un manson de protectie. L-am mutat p-asta nou.
Intr-a 2-a poza e clar ca e necesar, freaca in brida de protectie a injectoarelor.
Jos pe chiulasa am folosit un colier slab, recuperat de pe furtunul de apa de dimineata, pentru ca stutul e din plastic. La fel si-n stanga.
Kitul de furtunuri auxiliare contine:
- prostii: furtunurile alea de apa lungi si subtiri din dreapta, care-s la vedere. Alea originale sunt foarte bune si probabil ca rezista cat masina;
- piese anapoda: furtunul care intra jos in vasul de apa de langa turbo. Nu e diametrul bun. Si oricum e inutil, furtunul original e ok;
- piese ce nu merg la LHD: furtunul de servofrana;
- piese ce mie nu-mi trebuie din cauza AOS-ului.
Si, unde voiam sa ajung, nu contine furtunul de PCV de pe chiulasa stanga, ceea ce-i aiurea. In cazul meu insa, am scurtat un alt furtun de gaze ce nu-mi trebuie in destinatia lui normala (am si uitat de unde era) si a mers la fix.
Am mai legat maruntisuri gen servofrana, diverse mufe de cablaj, furtunuri benzina, tur servodirectie. Iar dupa o pauza de ploaie cu soare am trecut la apa AOS-ului.
Spuneam de acces coliere. Nu exista. A, si cele 2 coliere din kit sunt monstruoase, nu le-am folosit, la alea trebuie
cleste special, iar eu n-am asa ceva.
In lipsa accesului pentru a strange colierele am recurs la un artificiu: strans colierele cu patentul si legat urechile cu soricel din plastic pentru a le mentine deschise. Dupa introducerea pe stut, se poate intra cu un cutter pentru a taia soricelul, iar colierul se strange. Problema, mare de altfel - demontarea. Prefer sa nu ma gandesc cum o sa fac atunci cand trebuie sa scot furtunurile alea.
E posibil ca din motivul asta IAG sa fi indicat returul turbinei, ca acolo e fezabil.
Deci asa ramane, ca-mi convine sau nu.
Furtunurile le-am asigurat cu niste ecartoare ca sa nu atinga p-acolo si sa se roada.
Si ce mai puteam definitiva acum era furtunul de scurgere a uleiului. Da, am coborat AOS-ul inca o pozitie.
Am fixat furtunul de o conducta de AC cu chestia din poza, iar pe cealalta conducta de AC am pus o protectie din cauciuc.
Daca se-ntreaba cineva de ce bat apa-n piua cu coliere si ecartoare si alte tampenii, e simplu - peste o lunga (sper) vreme cand am sa desfac iar, daca alea cad sau se topesc sau le fura soarecii, eu n-am sa stiu de ele daca nu-mi notez aici. Si le consider importante, furtunuri lasate aiurea sa se frece si sa se taie prin compartimentul motor se pot lasa cu motor fiert (apa) sau cu flacari frumoase (ulei pe deasupra turbinei). Deci d-aia
Si asta-i traseul final pentru scurgerea uleiului. Coboara, urca, apoi coboara din nou
Diferenta de nivel dintre capete exista si ar trebui sa fie suficienta.
Si cam asa arata cand am inchis capota.
Inca vreo 2 zile ca asta si-i dau cheie