Azi la serviciu nu prea aveam mare lucru de facut. Si decat sa tai frunza am preferat sa-mi iau liber dupa 2 ore de stat. Si m-am dus acasa sa dorm... NOT!
Am gasit pe net pareri foarte amestecate, ca nu exista siguranta fuzibila pentru pompa de benzina, ca e nu stiu ce releu p-undeva, ca trebuie scoasa mufa de sub un plastic de pe la picioarele pasagerului, ori ca trebuie intrat la pompa si debransata direct.
Un american cu unghii netaiate arata insa spre o siguranta din bord. Aveam de gand sa incerc saptamana asta ce arata el.
Normal ca n-am dormit.
Pe motor, undeva aproape de granita cu cutia e un senzor (cred ca de detonatie) cu mufa libera. Am fixat-o cu un soricel cu bradut, intr-o gaura M6 neocupata.
Cu IC-ul scos am definitivat fixarile si asigurarile iesirii de gaze curate spre valva PCV. Un record personal, 5 elemente p-un furtun.
Apropo de IC, astazi parca a intrat mai bine? Ori eu mai odihnit, ori furtunul ala a facut stretching peste noapte. Ramane Samco.
Cu valva am avut o tentativa dimineata de-a ma duce la Unix sa caut una cu stutul subtire, ca la cea de pe AOS (apropo, sunt DOUA pe furtunul ala, nu vad cum ar putea dauna), astfel incat sa nu mai trebuiasca adaptari. Am zis nu, am timp. Valva PCV e consumabil. Relaxat si negrabit am sa caut din timp, fara agitatie inutila. Ar trebui sa reziste o vreme adaptarea de ieri. In plus, valva e noua, nu pot chiar asa.
Ma uitam odata la un tutorial despre montare IC de STI pe WRX. Si respectivul isi facea garniturile din carton. Mi s-a parut putin curios, da' n-am dat atentie deosebita. In poza o garnitura originala de bypass. Miez metalic, 2 straturi de cauciuc cu o textura anume la exterior. NU este scumpa deloc!!! Si lucreaza la presiune de aer. De ce n-ai folosi garnituri si alte maruntisuri noi? Nu prea ma prind.
Si am continuat cu partea cu adevarat placuta, antrenanta si interesanta.
Cu galben, 2 bride cu care am fixat furtunurile alea pe suportul de IC. Noroc cu gaura pentru IC-ul de STI. Cu albastru, acolo era un cot pe teava aia de aluminiu, indreptat spre fata. L-am taiat.
Si o vedere din alt unghi. Cam asta a fost si cu AOS-ul. Sunt... chiar multumit in final de arhitectura, contacte, distante. Si aspect!
Am mai legat furtunasele lungi si subtiri de la electrovalva de pilotaj turbo, alea bricolate de mine. Apoi am trecut la urmatoarea linie de pe lista, admisia.
P-asta l-am ajustat. Eu am folosit un colier de fixare strans cat sa nu se miste. Pe colier am sprijinit cutterul in timp ce taiam si a iesit perfect.
O mica improvizatie pana se-ntoarce colegu' Pfaizzzer de la mare
Iar jumatatea mi-a adus un cadou de la curier. Cam tarziu, da' l-am folosit astazi. Intre timp l-am si stricat, ca m-am apucat sa-l modific... prostii.
Am pus bateria, am scos siguranta din prima poza, si desi planul era sa suprapun primele actionari la demaror cu schimbarea uleiului de servo, n-am mai rezistat. Am invartit motorul de 2 ori mai prelung, apoi am pus siguranta.
Asta e prima pornire. Merge prost si se balbaie, dar... merge!
O scanare, doua erori.
Prima zice clar si raspicat care-i problema. Era de asteptat, electrovalva de vapori era in portbagaj. A 2-a insa... a 2-a a starnit multe trairi apocaliptice in mine. Insa n-a fost decat o coincidenta cruda, asta pentru ca un furtun din electrovalva se infinge-ntr-un stut de pe galerie, pe care nu l-am acoperit niciodata ca sa-l protejez de praf, pentru ca era indreptat in jos.
Rezolvate ambele, electrovalva bransata in cablaj numai sa fie multumit managementul motorului, si banda pe stutul cu problema.
Sterse erorile, a pornit si a mers mult mai bine, cu CEL stins.
Pornirile au durat maxim 20 secunde, pe motiv de lipsa antigel.
Mi-am facut damblaua si am trecut la servo.
Furtunurile de servo de langa vas, retur vas si alimentare pompa, sunt pietroi. Restul, de se duc pe sub masina, am mai zis, baltesc de ulei. Deci distractia nu se termina niciodata
Am omis sa fac poze, vantul mi-a varsat si un bidon cu ulei... Am facut una dupa ce am terminat, ca sa am pe ce povesti.
Incercuita in poza e conducta de retur vas. Daca se desface de la vas nu se rezolva nimic, ce torni in borcan curge p-acolo. Se desface de unde am incercuit, capatul fiind mai sus decat vasul, nu curge nimic. De conducta metalica se leaga un alt furtun (intamplarea facea sa am pe alese), care se baga-n ceva. Eu am folosit pet de 2l. Am umplut vasul, iar d-ra a dat la cheie. Cu siguranta pompei de benzina scoasa, reprize de cate 10 secunde. In cele 10 secunde, o transa de ulei din vas coboara aproape de fund. La fel, 10 secunde cu pauza de mai mult dupa, pentru a nu praji demarorul. Am facut manevra de vreo 5-6 ori, pana am consumat aproape complet cele 2 bidoane pe care le cumparasem mai demult. Am pastrat cam 150ml pentru completari ulterioare, daca totusi am scapat aer pe circuitul de inalta presiune.
Cam asta a fost astazi. Un final fericit pentru mine. Ma intorc la asteptat distributia si manunchiul de furtunase dintr-o poza de mai sus. Insa n-am cuvinte sa descriu nerabdarea de-o am sa-i torn antigel, s-o duc s-o spal de jegul incredibil de pe ea si sa vad cum se comporta.
Apropo de furtunase, doar o mica parte din ce a fost candva... RIP
Aproape sa uit: benzina aia care a curs pe jos in prima zi dupa ce-am scos galeria... Nu s-a golit rezervorul!
Edit 2: se pare ca am pus pe youtube a 2-a pornire, cu CEL stins. In fine...