2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #760 on: June 15, 2016, 18:17:54 PM »
Au venit piesele pe la ora 13:00 si m-am invoit de la serviciu.
Prima oprire - hypermarket, pentru materie prima montare distributie.



Piesele la inventar, cu o mica problema - una din cele 2 role de ghidaj mari si lise... lipsa. Cateva telefoane mai tarziu, urma sa am rola peste 2 ore.



Sub amenintarea unui ditai noru' de ploaie am inceput treaba. Asta e caracatita de vapori, toate noi, trebuia sa intre pe motor fix in pozitia asta. Simplu de zis dat fiind spatiul de acces...



A mers in cele din urma...



Pompa de apa are 3 stuturi mici, doua pe sofer, unul pe pasager. Cele de la sofer ies usor. Cel de la pasager nu, nu ai loc sa tragi furtunul. Solutie simpla, de n-am gasit-o nicaieri documentata - desfaci fixarea din poza, pivotul mutandu-se undeva departe in stanga pozei. Astfel, pompa iese si se poate detasa lejer ultimul furtun de apa.



Pompa SKF pare a fi "tipul vechi"...



Garnitura asta se recupereaza si se refoloseste pe noua pompa. E o garnitura antipraf, de centrare, de sprijin, spuneti-i cum vreti, imi pare totusi importanta.



Termostatul a mers bine (valva aia mica a termostatului spre rola), remontarea pompei pe motor e cu dichis. Curatat suprafete inainte, urme de silicon (italieni berbeci), rebransat cele 3 furtunuri, strans totul la cuplu: 7Nm pe termostat, 14Nm pe corpul pompei. Un surub s-a comportat dubios. Vad peste 100.000km daca-s probleme la filetul ala. Pe poza, aprox ora 21:30.



Am folosit garnitura de pompa SKF, cea OEM era prea indoita.

La ora 17:00 trebuia sa-mi iau fata de la serviciu. Cum am ajuns acasa, telefon sa vin repede dupa rola. I-am lasat cheia Stiftului si am trimis-o pe ea. Dupa ce-a plecat, am pus cele 2 role mari pe motor pe un vant cat de cat serios care nu anunta nimic bun. La rola mica, soc si groaza: 2 rulmenti! Cea veche 1 rulment. Deci trebuie surub mai lung. A inceput ploaia. A venit fata cu rola lipsa acum 5 minute.
Plec sa caut surub.





WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #761 on: June 15, 2016, 18:41:18 PM »
Apa dedurizata sau demineralizata? Cam ce iti spune fiecare cuvant? Eu am cautat/folosit demineralizata si am vazut ca e produsa de o firma de chimicale auto (lucru care imi da o oarecare liniste).
Dedurizata imi suna a o face oarecum mai buna dar fara a scoate absolut toate mineralele din ea. Un fel de "Pui Calgon si adio apa dura". Apa dedurizata folosita la fierul de calcat dupa cateva luni deja a lasat depuneri.

Pompa SKF este model nou. Cea veche, ca o farfurie e model vechi.

Acea garnitura in forma de S trebuia sa o gasesti in cutie cu noua pompa. Eu asa am avut de la Hepu.

Si eu am avut silicon pus de Italieni la pompa si era iesit prin toate partile. Nici eu nu am mai pus si se pare ca dupa ~3.000 km totul e ok.

Pentru furtunul de care zici ca nu a vrut sa iasa, eu m-am bagat sub masina si am reusit sa il imping afara cu un cleste cu varful stramb.
« Last Edit: June 15, 2016, 18:46:12 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #762 on: June 15, 2016, 19:18:26 PM »
M-ai spart... Ma duc iar in Auchan  :-\
WRX SW 2002

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #763 on: June 15, 2016, 21:48:17 PM »
Eu am auzit un WRX pornind, mi s-a parut cumva?
 :)
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #764 on: June 15, 2016, 21:52:05 PM »
Cam da  ;D
Brb, mai sunt multe. Adica antigel si atat  :D
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #765 on: June 15, 2016, 23:05:42 PM »
M-am prins de ce ai timpi de manopera asa mari :)) incearca sa nu bei bere cat muncesti :))
De ce ai preferat pompa SKF ci nu HEPU?
Referitor la surubul de la rola mica, nu fa pe victima deoarece detineai de ieri informatia ca vine cu rulment dublu si fara surub ;)
Hai mai repede, ca pana o montezi tu imi trebuie alt ambreiaj!

Spor!!!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #766 on: June 16, 2016, 01:49:36 AM »
Am preferat pompa SKF in loc de Hepu fara vreun argument solid. Asa am preferat eu.
Informatia de la tine despre rola mica era ca rola SKF are 2 rulmenti. Eu am luat rola OEM acolo, am zis ca merge la turatie mare si e mai chinuita. Deci OEM a fost cu 2 rulmenti, apoi cu 1, acum iar cu 2. Sau sa fi prins eu un NOS (new old stock)...? Tot la capitolul asta, am gasit un service in cartier si mi-am luat un surub foarte bun. L-am ajustat putin, strans la 20Nm, n-am gasit nicaieri cuplul. Am zis ca fiind M8, iar celelalte M10 strangandu-se la 39, p-asta sa-l strang la 1/2, cam asta am vazut ca-i regula.

Fata mi-a tinut axul cu came de jos, eu l-am potrivit pe cel de sus, am bagat cureaua in acelasi timp si-a iesit bine, toate-s aliniate perfect.
Distributia finalizata:



Capac vechi, taiat, vs capac nou:



Le-am curatat binisor pe celelalte doua de praful de cauciuc din interior, sa vad ce se aduna-n 100k km.
Inchis:



Si ca o concluzie pentru distributie: cumva trebuie blocate axele de la sofer. Sar ca proastele cand scoti intinzatorul. Imi facusem planul de a le propti cumva si am uitat.

Cureaua noua de compresor e prea scurta. Am pus-o pe cea veche. La alternator fu ok.



Pentru furtunurile de radiator am avut 2 coliere Murray si 2 "T-clamp" de la hidraulica. Cele bune jos, pentru ca p-acolo e intrarea dinspre motor, celelalte sus.
Si a 3-a poza cu radiatorul. Am sa-i masor grosimea si astuia nou si celui vechi. Diferenta e cam mare si anticipez ceva "porobleme".







Turnat antigel. Sa fac un total... aproape 7.5l au intrat si ar mai fi tras din vasul de expansiune dupa cateva raciri. Deci era uscata complet.
De notat ca e moartea pasiunii radiatorul asta specific bugeye. Sa umpli instalatia exclusiv pe la vasul de degazare dureaza inzecit mai mult decat cu 2 busoane.

Da, undeva dupa miezul noptii am iesit cu ea intr-o plimbare, eram eu sigur si convins ca toate-s in regula. Ei bine, n-au fost, abur ca la balamuc, si m-am oprit din plimbare dupa mai putin de 2km. Furtunul de apa de sub vasul de degazare nu avea colierul tras pe el (fraier). Problema-i c-am pus colierul pe pozitie si tot curgea. Rezolv maine, sa vad daca nu mi-a ramas vreun furtun de prin alta parte pe care sa-l pot adapta. Bine ca-i doar atat.
Deci continuarea maine seara.

 :)

Pfuaaaaaa, am uitat sa fac poza cu felinarul agatat de capota...... Fix asa am lucrat toata noaptea in 2008 cu un prieten dupa ce am facut motorul celeilalte masini. Amintiri frumoase, reconstituire la alta scara, poza lipsa. :'(



« Last Edit: June 16, 2016, 02:02:54 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #767 on: June 16, 2016, 06:54:52 AM »
Hai sa fie cu noroc si felicitari pentru incununarea cu succes a epuizantului serial cu episoade practice care au tinut pret de mai bine de 3 luni (daca socotesc corect) si pe care le-am imbratisat cu admiratie, unele chiar de mai multe ori pentru a intelege ce vrei sa spui (nu e vina ta in exprimare ci a mea in perceptie tehnica)!!!
« Last Edit: June 16, 2016, 09:02:23 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #768 on: June 16, 2016, 08:08:42 AM »
Felicitari pentru determinare si efort. In locul celor 3 luni de munca, sa te bucuri inzecit de masina fara alte probleme.

AXXI

  • 117
Răspuns:
« Reply #769 on: June 16, 2016, 08:39:21 AM »
Sa vina Artificiile 🎆🎇🎆🎇🎆🎇!!!!!
Bravo si felicitări pentru tot ceea ce ai reusit sa faci singur , nu cred ca sunt mulți care sa aibe curajul de a face tot ceea ce ai facut tu . Sper ca in august când vin sa te găsesc  măcar o zi pe acasă sa mai vorbim ,ca am o gramada de chesti de intrebat.

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #770 on: June 16, 2016, 09:14:55 AM »
Baieti, va multumesc, insa e cam prematur, inca nu-i totu-n regula. Dar va multumesc, sunt flatat  :-*
axxi, eu ti-am mai zis ca vreau sa merg cu hawk STI  ;D

PS - alte impresii de aseara
- 2 kilometri, atentie, complet insuficient. Plus aburi, noapte, masina plina de scule si piese. Dar eu n-am perceput vreo schimbare notabila in suspensia GMP-ului, nu mi-a lasat impresia aia de "motor fixat rigid pe caroserie", mi se pare la fel de confortabila ca inainte. Dar voi reveni cand sunt toate bune;
- radiatorul - oribil. De cand am masina e clar ca mi-am petrecut zeci si sute de ore cu nasu-n motor, vezi in special episodul lung cu garniturile presupus ciupite, dinainte de inmatriculare. Si constat ca-mi formasem un reflex de a ma sprijini usor pe radiator (subliniez usor). Dar cel vechi avea bazin din plastic, asta nu mai are. Daca nu ma ard eu serios pe brate e mare lucru  :D
- si tot despre radiator - am mai pomenit despre o "problema". Nu cred ca mai reusesc sa fac electroventilatoarele s-o ia la mers in gol, si era util detaliul asta pentru aerisire...
« Last Edit: June 16, 2016, 09:28:53 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #771 on: June 16, 2016, 09:53:14 AM »
Am deschis o sticla de apa plata in cinstea ta muttley. Dupa prima urcare spre Poiana o sa uiti toate necazurile si o sa iti aduci aminte de ce merita efortul pe toate planurile.

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #772 on: June 16, 2016, 10:35:23 AM »
Revin la rola cu pricina. Inteleg ca e OE, dar cine o face? Pe rulment nu scrie NTN?
« Last Edit: June 16, 2016, 11:03:16 AM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #773 on: June 16, 2016, 11:22:24 AM »
Lasa-l ca am avut si eu discutia asta cu el :D Fiecare cu piticii lui.

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #774 on: June 16, 2016, 13:05:11 PM »
Poa' sa scrie si Covalact de tara, dure-m-ar capu'.

Am rezolvat cu pierderea de antigel, dar acum nu-mi merge AC-ul  >:(
Idei?

Precizez ca am desfacut compresorul de pe motor si l-am tot mutat p-acolo. Pare sa nu cupleze ambreiajul. Stiu ca instalatiile de AC un un senzor de presiune p-undeva, unde-i? Sa nu-i fi scos accidental mufa...  :-\

Mda... am apasat pe ventilul asta si n-a fasait nimic. Cineva n-are freon  ;D


« Last Edit: June 16, 2016, 17:47:53 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #775 on: June 16, 2016, 15:19:16 PM »
Daca nu ai freon nu porneate compresorul. Senzorul de presiune daca nu simte nimic, nu da comanda de cuplare la ambreiaj.
Vezi sa bagi freon original :)
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #776 on: June 16, 2016, 15:26:27 PM »

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #777 on: June 16, 2016, 18:33:25 PM »
Incepand de astazi am iar masina mea. Merge bine, nimic anormal. Ar fi trebuit sa fie o zi minunata, da' a fost de tot rahatul.

Incep cu lucrurile bune.

Furtunasul cu scurgeri e asta de intra in vasul de degazare. Intre cele doua ramuri de galerie de admisie in poza, am omis sa incercuiesc. Norocul meu a fost sa nu fi aruncat vechile furtunuri, iar din cel de intrare turbo am confectionat un furtun "nou". L-am asigurat cu coliere mai puternice decat cele originale si nu mai pierde nimic.





Am scris deja de lipsa AC. Am sunat la un service oarecare, mi s-a explicat ca au ce le trebuie si ca pot trece astazi. M-a interesat cat costa, mi s-a raspuns: 120 lei + TVA doar umplerea. Mi s-a parut rezonabil pretul de pornire de 144 lei pentru a avea iar racoare. Am intrebat cat dureaza, ca nu pot sta mai tarziu de ora 16:30. Mi s-a spus ca dureaza 30 minute si ca pot trece la 15:00. Cum era inca devreme, mi-am spalat cazanul de jeg si m-am infatisat la service-ul respectiv la ora 14:55.
Dupa o asteptare de vreo 40-50 minute, a intrat si masina mea pe aparate. S-a gasit o pierdere pe iesire compresor. M-am bucurat, pentru ca din ce ma uitasem acasa, conducta de intrare e mai inaccesibila, trebuie scoasa joja de ulei motor.





Problema era ca deja dura cam mult, instalatia aia isi facea ciclurile de vidare, umplere, si nu mai termina odata. Ca sa castig timp, m-am dus sa platesc. 230 lei. Oooooooook... De ce 230, daca mi s-a comunicat 144? S-a inlocuit un O-ring. Cat poate sa coste un O-ring, fie el si de AC? Ei bine, O-ringul costa 14.40 lei, dar manopera de inlocuire a oringului costa 72 lei. Le spun respectivilor... "Se desface doar un singur surub!!!". Raspunsul a constat in umeri ridicati, nimic altceva. Imi pare rau acum ca n-am intrebat cat dracului costa sa schimbi o roata, ca acolo-s suruburile mai mari si mai multe. Mi-am ratat ocazia, alta nu va mai exista veci.
Asadar, dezgustul vav de service-uri ramane, si e mai mare ca oricand.

Era ora 16:50 cand plecam din respectivul service, in loc de anticipatul 15:30. Aveam de traversat orasul pentru a ajunge la 17:00 unde aveam de mers. Si i-am dat. Rezultatul - parbrizul ala din 2002, impecabil, fara nici cea mai mica zgarietura de praf, de care eram atat de incantat, acum are o ciobitura cat un bob de fasole, incasata la 100 la ora pe centura.



Daca experienta cu freonul era depasibila, aici e infinit mai dureros pentru mine.
Am sa caut un servis de reparat geamuri...
___________________________________________

Inapoi la masina. Merge foarte bine. Ce ma supara totusi e spoolul turbinei, e tarziu. Inainte era la 2600rpm. Dupa de-catalizare uppipe si admisie nerestrictiva, normal era sa scada turatia de spool, pe la un 2300-2400. Dar e la 3000... Poate inca n-a-nvatat ECU, ca inca scutura in apropiere de 4000rpm (mai mult nu i-am dat). Andea, idei de ce am spool mai tarziu?

Check Engine Light acum...
Sta foaia asta in masina inca de cand ma documentam despre eroarea de amestec sarac P0171, trasatura caracteristica a masinii mele. Iar ce scrie acolo era perfect valabil si-n cazul meu, aparea CEL-ul in imprejurarile descrise de tipul de pe Nasioc. Este vorba de STFT (short term fuel trim).



Astea sunt valorile de acum, dupa ce am mers ieri putin, astazi mai multe cicluri de pornire/oprire si vreo 30km.



Ma asteptam sa fie ok, ca doar gasisem tot dezastrul ala cand am desfacut prin jurul motorului, insa desi ma asteptam, nu speram. Dar... semnele-s bune.
Andea, vezi acolo si valoarea maxima de boost. Cam nasol, nu? Abia astept s-o ajustezi.

Si... Am din nou masina  :)


WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #778 on: June 16, 2016, 18:52:48 PM »
Geamul il repari cu 40 de lei la GlassTuning in Duplex la Uzina 2. Altii mai buni nu gsesti.
Si cu freonul te puteam indruma in cateva locuri unde sa nu profite de cele 28 de gde de afara hienele.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #779 on: June 16, 2016, 19:12:31 PM »
80 lei+TVA la Darius Alarme pe Campia Libertatii 42A!