2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

AXXI

  • 117
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #820 on: June 20, 2016, 19:54:28 PM »
Ai dreptate cu capota de carbon ..... dar arunci 700-800 de euro doar pe o capota ?????? ma gandesc la ce turbina as gasi de banii aia sau o evacuare de calitate ........ si altele ;)

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #821 on: June 20, 2016, 19:59:23 PM »
Pfaizzzer, sa vedem prototipul de bugeye si discutam  ::)
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #822 on: June 20, 2016, 21:31:08 PM »
In maxim trei saptamani o sa pun problema invers: vine iarna si din cauza capotei ii e frig la motor  ;) ;D ;D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #823 on: June 20, 2016, 23:25:36 PM »
1. Rugina ti-a afectat rapid componentele metalice de sub caroserie intrucat iarna, cand primaria arunca material antiderapant pe sosele, nu duci masina la spalat. Mai mult, pun pariu ca bagi masina-n curte cu zapada si implicit solutii chimice, depuse pe caroserie ceea ce grabeste procesul de corodare.

2. Noua ne place asocierea dintre culoarea jantelor si vopseaua caroseriei. Am vazut jante colorate strident in verde sau orange pe masini de culoare gri si nu am simtit niciun sentiment de disconfort vizual intrucat masinile erau tunate, mai precis se pregateau sa concureze la un eveniment desfasurat in aprilie la Brasov.

3. Aparatorile de noroi fac nota discordanta. Eu as renunta la ele insa Elena zice sa le lasi ca tot ai dat banii pe ele. 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #824 on: June 20, 2016, 23:29:23 PM »
1. Spal masinile iarna mai des decat fac eu dus.

3. Toata lumea zice ca-s urate. Cand te mai duci in Laponia iti dau niste coduri?
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #825 on: June 20, 2016, 23:37:54 PM »
1. Spal masinile iarna mai des decat fac eu dus.

3. Toata lumea zice ca-s urate. Cand te mai duci in Laponia iti dau niste coduri?

1. Noi ne ducem masinile la spalatorii care au jet si in pardoseala pentru a indeparta substantele contaminante
3. Pune-ma la-ncercare! Daca-l vrei pe cel al lui Da Vinci trebuie sa tratezi cu Elena.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #826 on: June 20, 2016, 23:39:21 PM »
Ce spalatorii sunt alea? Nu-mi zi ca OMV...
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #827 on: June 20, 2016, 23:49:59 PM »
Ce spalatorii sunt alea? Nu-mi zi ca OMV...

Petrom Baneasa (Fantana Miorita) si Lukoil de langa Mall Baneasa - ambele sunt in drumul nostru spre casa.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Forester

  • 3134
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #828 on: June 21, 2016, 08:17:17 AM »
Nu stiu cum e Lukoil, dar petromul nu e cu perii?
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #829 on: June 21, 2016, 08:27:30 AM »
Toate-s cu perii, si au niste diuze in podea care fasaie anemic. Efect zero in opinia mea. O lance spala mai bine.
Ideala ar fi o spalatorie cu elevator, inca sunt in cautarea uneia in Brasov. Daca stiti, spuneti.

__________________________

Altceva...
E infernala evacuarea. Asta-iarna mi se parea ok, ma obisnuisem, da' acum e infernala, iar prietena refuza categoric sa mai mearga cu mine, si-i dau tacit dreptate, mi se pare si mie prea de tot.
1) ar estompa zgomotul o intermediara SUBTIRE ca cea din poza? Mai mare nu incape.
2) ar estompa zgomotul un burlan MAI MIC la iesire? Vreau sa tai imensitatea aia si sa pun unul mai mic in special din motive de estetica.

Si evidentul... oare merge intermediara originala pe finala de acum?  :-\
« Last Edit: June 21, 2016, 09:44:12 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #830 on: June 21, 2016, 11:06:46 AM »
Din finala scapi de decibeli, din mediana scapi de "drone" sau bass cum imi placea mie sa-i spun.

Poti rezolva simplu cu un silencer cand ai drumuri cu prietena.

Muttley

  • 5177
Răspuns: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #831 on: June 21, 2016, 20:35:10 PM »
Din finala scapi de decibeli, din mediana scapi de "drone" sau bass cum imi placea mie sa-i spun.

Mihai, 2 variante:
- e cum zici tu, iar eu n-am ureche muzicala;
- e pe dos  :D

Am rezolvat-o, iata povestea.
Deci mi-au pus capac Pfaizzzer zilele trecute, cand a mers in masina, si mi-a spus ca-si dorea si el mai multa galagie, insa auzind-o pe a mea devenea clar ca nu-i mai trebuie. Si prietena, dimineata, cand am dus-o la serviciu la ora 7, chioara de somn, si mi-a spus plina de draci cand am ajuns ca i-a fugit tot somnul.
Ar mai fi fost un coleg de serviciu drag mie, prin iarna, pe care l-am dus undeva si s-a uitat pe geamul din dreapta tot timpul, a admirat muntii si cerul, apoi mi-a zis ca nu-i mai trebuie in masina mea.
Si ar mai fi vecinii, vinovatia de dimineata ma coplesea total.
Si as mai fi eu. Mi se parea prea de tot, a fost fun la inceput, insa sincer, ma saturasem.

In ciuda sfaturilor si parerilor primite, care convergeau in totalitate catre silencer infipt in finala, am zis sa incerc totusi sa vad daca se potriveste intermediara originala. Iar daca da, s-o pun pe masina, ca nu ma costa nimic, si sa vad ce iese.

Asa ca am inceput in seara asta prin a cauta prin boschetii din curte piesa cu pricina. Statuse afara in zapada si ploaie de cand am scos-o-n iarna. I-am curatat ambele flanse cu bormasina si peria din sarma pana la luciu metalic si am uns-o cu pasivizator de rugina. Cocotat cazanul pe bolovani, dat jos teava (ca altceva nu este) din inox.
Puse alaturi cele doua , lucrurile aratau promitator:



Diferente:
- evident, toba;
- diametru interior (din amintiri, ca n-am notat si am memorie scurta) 57 la original, 61 la inox. O paranteza... am gasit aici o comparatie intre evacuarile de WRX si STI, esentialul e in postul asta. Adica finala de WRX e de fapt cu diametru mai mic decat traseul dinaintea sa. Adica realizeaza o contrapresiune in evacuarea gazelor. Adica la mine e invers, eu am finala cu diametru mai mare si mai nerestrictiva, ceva se modifica in schimbul de gaze al motorului, ceea ce face sa-mi fie clar ca... e bine ca ma intalnesc cu Andea saptamana asta  ;D
- protectie termica la originala, scriam in iarna ca aveam de gand s-o captusesc cumva si pe cea din inox, sa nu ard chestii pe sub masina. Nu mai e cazul.

Referitor la diametre, la exterior nu se vede mare lucru, probabil ca materialul originalei e mai gros. Dovada, dupa ce am terminat montajul:



Notez, pentru mine: garnitura din spate era in stare buna, am refolosit-o.

Si rezultatul, pe scurt - tonul evacuarii a ramas neschimbat, la fel de grav si gutural, insa volumul e mult mai redus. Cred ca de 2 ori mai redus, ceea ce-i la fix. Asezat zgomotul de acum intre original complet si ce aveam pana adineauri, ma apropii mai mult de original cred. Repet, la fix.
Asa ca Mihai, basii au ramas. Dar se aud mai in surdina  :P

Nu-mi ajungea s-o ascult turata pe liber si am iesit la o tura scurta. Am fost pe un drum care leaga 2 sate, vreo 5km cred, 10 in total, pustiu, asfaltat cu fonduri europene prost (plin de valuri dar fara gauri), pe unde mai ies cu cursiera. Mvaaaaaaaai... Deci eu am mers in iarna cu masina asta cu directia in plop (bucsele de caseta), cu cauciucuri de iarna mai inguste, mai inalte si mai moi, cu motorul zbatandu-se-n toate partile (tampoanele). Vai de caputzu' meu cat e de belea acum... VAI! Directia e precisa, ruliu nu prea are, e plantata pe drum, in ciuda neregularitatilor asfaltului. Si evacuarea e la fix, se aude exact cat trebuie, nederanjant. Singura nemultumire - tiuie shift buzzerul ala pe la 3300 rpm, si am atata minte incat sa ma mai abtin putin de la turatie mare. Adica experienta fu incompleta, lipsind ingredientul principal. Dar va zic, tinuta de drum e diferita fata de cum era acu' 3 luni. Mi-e teama s-o spun, dar... parca e mai buna decat a Swiftului Sport, iar ala doar atat stie. Sau macar e altceva.
Am sa revin cu impresii mai complete si cu mai multa certitudine mai incolo.
Dar de pe acum zic, ca aici e sigur si fara urma de indoiala... ceasurile de STI, cu turometru mare si vitezometru etalonat realist... de vis. Huge like!!!

Am deviat, sa revin la evacuare. Asadar, din seara asta am doar finala (aka burlanu') non-stock. Asa ramane o vreme.
De un lucru imi va fi totusi dor, ca a disparut complet: rateurile din frana de motor :'(

Zilele astea ii scot absorbantul de capota. Am facut o proba ieri, am scos un clips si s-a rupt. Am decis sa-l scot de tot. Chestie de 5 minute, stiu, da' tre' sa caut ceva cutie in care sa-l pun la pastrare in conditii bune, fara sa-l gasesc in tomberon dupa primele 5 minute  :D
Si atat, ca m-am intins o gramada pentru nu mare lucru.

 ;D
« Last Edit: June 21, 2016, 20:49:48 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns:
« Reply #832 on: June 21, 2016, 23:33:47 PM »
Pentru spălare temeinică a șasiului caută o spălătorie specializată în mașini de off-road. (cu toate că am văzut că nebunii aia o ridicau de bot cu troliul agățat de o traversă a construcției :D)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #833 on: June 22, 2016, 07:56:40 AM »
Pai ai obtinut exact ce ziceam. Drone practic este disconfortul interior dat de vibratiile neatenuate de mediana goala.

Acum ca ai pus mediana originala ai si un rezonator acolo care anuleaza mare parte din undele care loveau exact in podeaua masinii.

Pe de alta parte fix aia iti dadea un flow mai bun. Finala nu da mai nimic la capitolul putere. E doar de sunet. Si asta o sa o simti doar la turatii mari (4500+).

Repet, se putea rezolva simplu cu o palnie bagata in finala.
« Last Edit: June 22, 2016, 08:00:04 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5177
WRX SW 2002

Forester

  • 3134
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #835 on: June 22, 2016, 15:03:51 PM »
Nice feature, si eu simt nevoia la asa ceva. Din cauza trapei plafoniera este foarte in spate, astfel incat la sofer si pasager e practic bezna. Aici i-am condamnat pe designerii de la subaru, chiar puteau sa mai puna o plafoniera in locul unuia dintre compartimentele de sus, dintre map lights.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #836 on: June 22, 2016, 15:09:07 PM »
O fi nais, da' eu nu mai am plafoniera. Murise-n aceeasi seara in care mi-a crapat radiatorul, in martie, si am gasit tutorialul de reparatie a modulului care comanda plafoniera. Doar ca e chineza...  :-\
WRX SW 2002

Forester

  • 3134
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #837 on: June 22, 2016, 15:16:06 PM »
Pai depinde ce a crapat la tine. Cel din tutorial a facut un scurt si si-a ars un traseu si un tranzistor final, pe care le-a inlocuit.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #838 on: June 22, 2016, 16:11:35 PM »
Cel mai probabil am aceeasi defectiune. Doar ca ala, la plafoniera centrala, singura comandata de acel modul, a mai legat plafonierele din fata, astfel suprasolicitand modulul. Dupa estimarea lui, 3 becuri de 8W. Eu am pus in loc de becul de 8W un led de 3W. La mine de ce s-a prajit???  :-\
WRX SW 2002

Forester

  • 3134
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #839 on: June 22, 2016, 16:18:32 PM »
El a zis ca i s-a prajit pentru ca nu stiu ce fire sunt invers la lampile de citire. Vezi sa nu fi patit si tu aceeasi faza.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008