Review bare de plafon Whispbar S52 pentru fixare pe bare longitudinale. In caz ca cineva cauta cu google, sa dea peste postarea asta.
Impresiile sunt bazate pe scurta perioada dintre scosul din ambalaj si montatul pe masina. Ca in rest... Sunt doar niste bare de plafon, cu siguranta vor face ce trebuie sa faca mult timp d-acu-ncolo.
Cum am zis,
le-am ales in detrimentul Thule, singurul si unicul criteriul de alegere fiind unul subiectiv - estetica. Am vrut sa vina cat mai jos si sa fie cat mai discrete. Wingbar sunt mai inalte, asa ca am zis sa-ncerc Whispbar.
In primul rand,
le-am luat din UK. Pe e-bay, amazon, sunt de 2-3 ori mai scumpe si vin din Australia sau US. In Romania, fix in momentul asta, cand imi trebuiau mie,
importatorul are ceva sincope de comunicare cu producatorul. Se spera rezolvarea situatiei undeva in toamna, exclus sa astept. In orice caz, dialog civilizat cu ei, foarte amabili, ei mi-au dat pontul cu saitul din UK.
Referitor la magazinul de unde le-am luat, expeditie imediat dupa comanda, livrare prin UPS in mai putin de o saptamana (!!!). Transport rezonabil ca pret avand in vedere gabaritul coletului, Brexitul.
Ambalate bine, bla bla.
Ultima mea experienta a fost cu Thule Wingbar, pe care le am pe vechea masina. Niste bare, pe scurt, perfecte. Executie exemplara, potrivire impecabila, mai bine decat o piesa de fabrica. Absolut nimic sa le reprosez, le am de 3 ani pe masina, nu le-am demontat niciodata, am carat biciclete, pe tot felul de drumuri, sunt ca noi. Si exista in Romania orice model, orice kit de montaj, orice accesoriu, orice piesa de schimb.
De la Yakima Whispbar ma asteptam la acelasi lucru dpdv calitate, tinand cont de pretul comparabil al barelor echivalente ale celor doi.
Odata scoase din ambalaj, promiteau mult. M-a lovit aspectul. Sunt frumoase RAU! Ma rog, e doar parerea mea.
Imbusul de montare/demontare
se ascunde sub un capac, iar limita de greutate
e rezonabila. Evident, trebuie comparata cu limita de greutate a longitudinalelor si respectata valoarea cea mai mica.
Citez din manualul Imprezei: "
The maximum load limit of the cargo, cross-bars and carrying attachment must not exceed 100lb (45kg)."
Asadar, constat acum ca nu pot cara mai mult de 40kg, cum barele au 5-6kg. Or 40kg inseamna 2 biciclete si 2 suporti de bicicleta. Se pare ca nu scap nici cu japoneza asta de blestemul celeilalte
Odata puse pe masina... impresia pozitiva de la inceput a inceput sa scartaie
Principala diferenta e la modul de acoperire al fantei de fixare, fanta ce se acopera ca sa nu fluiere. Thule foloseste fasii din cauciuc care stau la exterior si se fixeaza direct pe fanta. Eu le tin in portbagaj cand am accesorii prinse de bare si le instalez doar cand sunt barele goale, adica iarna.
Whispbar foloseste o fasie din cauciuc ce intra in interiorul barei. In teorie, ramane acolo si cand barele sunt goale, si cand se ataseaza accesorii, ceea ce suna bine, si la propriu, si la figurat. Insa cum ar trebui bagate
T-urile de fixare ale accesoriilor la capete... imi cam da cu virgula. Am sa incerc maine un suport de bicicleta. Daca incurca, am sa fac o proba cu o fasie Thule, sa vad ce iese. Sau alte artificii, mai am niste idei.
Capacele la Thule vin perfect. Aici vin perfect doar pe o laterala, unde exista un ghidaj. Pe cealalta laterala, ghidajul nu exista, iar capacul are o diferenta de nivel usor inestetica. Pot trai cu asta, dar am zis sa zic.
Si in poza de mai sus, incercuit al 3-lea "defect": suruburile de fixare sunt vizibile. O solutie ar fi sa le scurtez putin, dar par a fi tratate anticoroziv, si prefer sa le stiu neruginite totusi. Deci voi trai si cu asta.
Iar in ultimele poze, rezultatul de ansamblu. Sunt foarte multumit, sunt discrete, joase si imi place maxim cum arata. Inaugurare cat de curand.
Cateva zile mai tarziu: imi vine sa vand barele si sa-mi iau Thule. Sunt inacceptabil de prost concepute, capacele nu se incuie decat daca barele se lasa nestranse pe masina. Fix cum zice un alt cumparator
aici.
Voi incerca sa le repar eu cumva...
Si mai tarziu, rezolvat (partial). Am strans la cuplu cele 4 fixari pe longitudinale, fix 5Nm, cum scrie in manual. Desi nu pare la prima vedere, e un cuplu suficient de mare. Capacele de pe stanga (sofer) clipseaza ok. Capacele de pe dreapta nu clipsau, nu ajungeau sa angajeze elementele de blocare. Rezolvat cu cutter, pila fina si 30 de minute de frecat. Era vorba de cateva zecimi de mm. Acum clipseaza. In continuare insa, un eventual doritor de bare gratis si le poate insusi usor, capacele ies cu putina forta (aviz doritorilor care-mi vad masina parcata in zone intunecate).
Le-as cumpara a 2-a oara - NU. M-as orienta catre Thule, care desi-s mai urate sunt mai ieftine, sunt disponibile in RO si sunt mai sigure.