2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #920 on: July 11, 2016, 22:50:39 PM »
Review bare de plafon Whispbar S52 pentru fixare pe bare longitudinale. In caz ca cineva cauta cu google, sa dea peste postarea asta.

Impresiile sunt bazate pe scurta perioada dintre scosul din ambalaj si montatul pe masina. Ca in rest... Sunt doar niste bare de plafon, cu siguranta vor face ce trebuie sa faca mult timp d-acu-ncolo.
Cum am zis, le-am ales in detrimentul Thule, singurul si unicul criteriul de alegere fiind unul subiectiv - estetica. Am vrut sa vina cat mai jos si sa fie cat mai discrete. Wingbar sunt mai inalte, asa ca am zis sa-ncerc Whispbar.

In primul rand, le-am luat din UK. Pe e-bay, amazon, sunt de 2-3 ori mai scumpe si vin din Australia sau US. In Romania, fix in momentul asta, cand imi trebuiau mie, importatorul are ceva sincope de comunicare cu producatorul. Se spera rezolvarea situatiei undeva in toamna, exclus sa astept. In orice caz, dialog civilizat cu ei, foarte amabili, ei mi-au dat pontul cu saitul din UK.
Referitor la magazinul de unde le-am luat, expeditie imediat dupa comanda, livrare prin UPS in mai putin de o saptamana (!!!). Transport rezonabil ca pret avand in vedere gabaritul coletului, Brexitul. Ambalate bine, bla bla.

Ultima mea experienta a fost cu Thule Wingbar, pe care le am pe vechea masina. Niste bare, pe scurt, perfecte. Executie exemplara, potrivire impecabila, mai bine decat o piesa de fabrica. Absolut nimic sa le reprosez, le am de 3 ani pe masina, nu le-am demontat niciodata, am carat biciclete, pe tot felul de drumuri, sunt ca noi. Si exista in Romania orice model, orice kit de montaj, orice accesoriu, orice piesa de schimb.



De la Yakima Whispbar ma asteptam la acelasi lucru dpdv calitate, tinand cont de pretul comparabil al barelor echivalente ale celor doi.
Odata scoase din ambalaj, promiteau mult. M-a lovit aspectul. Sunt frumoase RAU! Ma rog, e doar parerea mea.



Imbusul de montare/demontare se ascunde sub un capac, iar limita de greutate e rezonabila. Evident, trebuie comparata cu limita de greutate a longitudinalelor si respectata valoarea cea mai mica.
Citez din manualul Imprezei: "The maximum load limit of the cargo, cross-bars and carrying attachment must not exceed 100lb (45kg)."
Asadar, constat acum ca nu pot cara mai mult de 40kg, cum barele au 5-6kg. Or 40kg inseamna 2 biciclete si 2 suporti de bicicleta. Se pare ca nu scap nici cu japoneza asta de blestemul celeilalte  ;D

Odata puse pe masina... impresia pozitiva de la inceput a inceput sa scartaie  :D
Principala diferenta e la modul de acoperire al fantei de fixare, fanta ce se acopera ca sa nu fluiere. Thule foloseste fasii din cauciuc care stau la exterior si se fixeaza direct pe fanta. Eu le tin in portbagaj cand am accesorii prinse de bare si le instalez doar cand sunt barele goale, adica iarna.



Whispbar foloseste o fasie din cauciuc ce intra in interiorul barei. In teorie, ramane acolo si cand barele sunt goale, si cand se ataseaza accesorii, ceea ce suna bine, si la propriu, si la figurat. Insa cum ar trebui bagate T-urile de fixare ale accesoriilor la capete... imi cam da cu virgula. Am sa incerc maine un suport de bicicleta. Daca incurca, am sa fac o proba cu o fasie Thule, sa vad ce iese. Sau alte artificii, mai am niste idei.



Capacele la Thule vin perfect. Aici vin perfect doar pe o laterala, unde exista un ghidaj. Pe cealalta laterala, ghidajul nu exista, iar capacul are o diferenta de nivel usor inestetica. Pot trai cu asta, dar am zis sa zic.





Si in poza de mai sus, incercuit al 3-lea "defect": suruburile de fixare sunt vizibile. O solutie ar fi sa le scurtez putin, dar par a fi tratate anticoroziv, si prefer sa le stiu neruginite totusi. Deci voi trai si cu asta.

Iar in ultimele poze, rezultatul de ansamblu. Sunt foarte multumit, sunt discrete, joase si imi place maxim cum arata. Inaugurare cat de curand.











Cateva zile mai tarziu: imi vine sa vand barele si sa-mi iau Thule. Sunt inacceptabil de prost concepute, capacele nu se incuie decat daca barele se lasa nestranse pe masina. Fix cum zice un alt cumparator aici.
Voi incerca sa le repar eu cumva...  :-\

Si mai tarziu, rezolvat (partial). Am strans la cuplu cele 4 fixari pe longitudinale, fix 5Nm, cum scrie in manual. Desi nu pare la prima vedere, e un cuplu suficient de mare. Capacele de pe stanga (sofer) clipseaza ok. Capacele de pe dreapta nu clipsau, nu ajungeau sa angajeze elementele de blocare. Rezolvat cu cutter, pila fina si 30 de minute de frecat. Era vorba de cateva zecimi de mm. Acum clipseaza. In continuare insa, un eventual doritor de bare gratis si le poate insusi usor, capacele ies cu putina forta (aviz doritorilor care-mi vad masina parcata in zone intunecate).

Le-as cumpara a 2-a oara - NU. M-as orienta catre Thule, care desi-s mai urate sunt mai ieftine, sunt disponibile in RO si sunt mai sigure.
« Last Edit: July 21, 2016, 09:19:19 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #921 on: July 11, 2016, 23:38:32 PM »
Chiar nu credeam ca poate arata asa bine cu bare! Foarte mishto varianta asta joasa, si am impresia ca muta privirea (intr-un sens bun) de la jante spre plafon.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #922 on: July 11, 2016, 23:44:42 PM »
=)))))))))))))))))))))

Cand am sa scap de stigmatu' jantelor si in general de uratenia masinii asteia... nu stiu =))
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #923 on: July 11, 2016, 23:53:56 PM »
Eu chiar n-am glumit. Compara cu o poza fara bare ca sa vezi diferenta  ;)
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #924 on: July 11, 2016, 23:55:35 PM »
Stiu ce zici. Doar ca mi-a zis Daniela cand a vazut pozele ca mi-am batut joc de bare.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #925 on: July 12, 2016, 00:27:15 AM »
:)))))))
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #926 on: July 12, 2016, 20:55:19 PM »

Poza


In canalul ala mic de jos am incercat sa inghesui fasia din cauciuc. Pentru asta i-am ingustat talpa la capete pe cativa cm si i-am facut niste alveole, care sa permita trecerea in canal / afara din canal. Deci capetele sunt bagate in canalul mic, restul ramane afara. E mai bine, dar nu perfect. Probabil am sa mai incerc fie sa lipesc/implozez capetele, fie cu ceva cleme. Cu grija... a mers pus suportul.



Si cum un filtru de ulei prost si cu supapa de retinere slaba facea sa bata tachetii la pornirile Stiftului, si cum acelasi filtru m-a facut sa-mi iau Subaru si sa existe acest topic... Pe langa rev-hang si acceleratia fly-by-wire.......... Am zis ca merge precizat si aici. De astazi, inclusiv administrativ, Stiftul are alt proprietar. Dar il folosesc in continuare. Dar nu-i al meu. Deci e bine  :D
Sa-l foloseasca sanatoasa d-ra, si sa mi-l mai dea si mie cand o fi cazanu' imprastiat prin curte.



« Last Edit: July 12, 2016, 21:03:51 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #927 on: July 12, 2016, 22:56:20 PM »
Sa conduca sanatoasa "Stift-ul" si sa ti-l paseze si tie, din cand in cand, macar pentru spalat, alimentat si mesterit... :P

In alta ordine de idei, sa inteleg ca in familia Muttley se merge diferentiat, adica fiecare cu suportul sau de bicicleta montat pe propria-i proprietate auto? Pe mine nu ma afecteaza ideea de "fiecare cu a lui" insa Elena are aceasta curiozitate de nu poate sa adoarma  :o ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #928 on: July 12, 2016, 23:09:43 PM »
Am pus un suport de proba pe cazan. Scancea ca o las fara suporti, asa c-am luat doar unul. Intotdeauna mergem impreuna la ture, logic.
Dar da, acum am o dilema, ce masina vom folosi cu preponderenta in scop piciclistic :-\
Urmatoarea ocazie va fi clar cu troaca, doar n-am luat barele degeaba  :D
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #929 on: July 13, 2016, 21:18:38 PM »
Bagam azi troaca-n curte, cand il vad...



Ce sa mai comentez? Nimic. Bine ca s-a-ntamplat cu gumarii astia vechi si obositi. La anvelope noi e mai dureros, am patit-o de 2 ori in trecut. In fine, era suficient de lung incat sa penetreze creta. S-a rezolvat in 10 minute (drum inclus), cu 7 lei.

Imi statea pe creier de ceva vreme lichidul de frana. Rezolvatu-l-am astazi.
Am incercat mai intai sa golesc vasul, asa cum am procedat la ambreiaj. Dupa buson urmeaza o sita. P-aia am scos-o. Dar apoi urmeaza ceea ce pare a fi plutitorul cu contactor electric de nivel prea mic. Ala nu iese. Am renuntat, mi-a convenit, o grija si o manevra in minus.
Pasii:
- cumparat perfuzor de la farmacie;
- cautat pet de 0.5l gol - gasit;
- cocotat cotet pe 4 caramizi (noroc ca e AWD), deja manevra consacrata la mine;
- taiat perfuzor la lungime cat sa ajunga din aerisitoare in pet, lasat la un capat mansonul maroniu flexibil din kit;
- uns toti 4 aerisitori cu ceva degripant. Am folosit WD40, degripantul dedicat cu Mo m-am gandit ca daca ajunge pe placutele de frana n-o fi bine;
Pe rand, la fiecare roata:
- slabit aerisitor;
- bransat furtunas, bagat in sticla;
- efectuat manevra clasica cu ajutor credinicios si nemultumit - apasa pedala cu aerisitor slabit, elibereaza pedala cu el strans;
- dupa ce s-a adunat in sticla 1/4 din petul de 0.5, incheiat pedalele la roata aia, strans aerisitor, remontat capison protectie;
- completat cu lichid in vas;
- trecut la urmatoarea roata;
- ..................
- incheiat cu ultima roata;
- completat aproape de maxim in vas. Atentie, intre completari se aseaza busoanele, atat pe rezervor cat si pe bidonul cu lichid nou, lichidul de frana e foarte hidrofil, iar pe caldurile astea umezeala din aer e ridicata;
- pulverizat detergent pe etrieri, in interiorul jantelor, pe pompa si imprejurimi, clatit cu apa. Lichidul de frana e foarte coroziv;
- ascultat lamentari ca pedala se apasa greu, se umfla gamba dreapta, si nu mai poate purta fusta fara s-o arate lumea cu dejtu'. Cascat in mod repetat pana la reinstaurarea linistii.





Observatii:
- spatele 10mm, fata 8mm la WRX EDM.
- in ciuda recomandarii specifice Subaru, a carei justificare n-am gasit-o nicaieri, am aplicat ordinea celei mai indepartate roti catre cea mai apropiata. Dreapta spate, stanga spate, dreapta fata, stanga fata.
- pe spate am avut bule de aer, pe fata nu;
- de lenes ce sunt, am facut operatiunea fara sa scot nicio roata. Cred ca m-am chinuit mai tare asa, da' incapatanarea doare;
- cel mai interesant - lichidul vechi era foarte curat, depuneri pe fund... abia erau. Ori regretatul o mai fi schimbat lichidul de frana, ori... era curat cel original. Am omis sa fac poza.
- am folosit Ferodo DOT4 din Auchan. O fi bine sau rau, nu stiu, eu nu abuzez de frane, daca imi fac de cap pe serpentine la fel, iar circuit n-am sa poftesc niciodata. Vad ca se schimba relativ usor lichidul, si nu dureaza mult.
- ce am facut eu e doar jumatate din treaba, doar reimprospatare lichid. Ideal ar fi sa se desfaca toti etrierii pana la ultima garnitura, curatat, reasamblat cu garnituri noi daca se impune, samd. Dar date fiind: Italia (sare pe drumuri putina spre deloc) + lichidul vechi curat, distractia cu demontarea completa o sa mai astepte ani buni, pe motiv de experiente vechi agonizante si sila maxima de lichid de frana pana la coate.

Si cu asta am terminat cu consumabilele, cred ca am acoperit tot.

Referitor la ambreiaj... Si-a dat drumul. Merge semnificativ mai usor pedala. Imi vine greu sa cred ca lichidul proaspat ar avea vreo influenta, insa altceva nu i-am facut. STI, malakay, ori cine a mai schimbat lichidul de ambreiaj, la voi a fost la fel?

« Last Edit: July 13, 2016, 22:18:21 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #930 on: July 13, 2016, 23:08:43 PM »
Gand la gand cu bucurie... Iti mai aduci aminte cand va spuneam ca mi se dezumfla o roata si va solicitam sfatul pentru aer vs azot (sau heliu, dupa unele recomandari prietenesti... ;D)?
Ei bine, aveam un holsurub in roata stanga spate de o frumusete rara. S-a rezolvat la vulcanizare cu 20 RON, deh, pret de capitala, dai un ban da' sti ca nu-l mai ai...

Astazi dimineata am avut aceeasi experienta cu Jimny insa in loc de holsurub m-am pricopsit cu o caia, cazuta de la vreo potcoava si asimilata de roata mea stanga fata. Aceeasi vulcanizare insa pretul a fost de 25 RON pentru peticul aplicat pe interior caci "cauciucul este de teren nu de strada ca la Subaru". Noi sa fim sanatosi!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #931 on: July 13, 2016, 23:21:45 PM »
Petecul pe interior ori il baga prin valva cu o penseta fina tinand atent cu degetele de jur imprejur sa nu iasa azotul, ori scoate roata si o dejanteaza. 25 lei mi se pare pomana pentru a 2-a varianta. Sau au mers pe prima?
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #932 on: July 13, 2016, 23:28:26 PM »
Petecul pe interior ori il baga prin valva cu o penseta fina tinand atent cu degetele de jur imprejur sa nu iasa azotul, ori scoate roata si o dejanteaza. 25 lei mi se pare pomana pentru a 2-a varianta. Sau au mers pe prima?

La ambele cauciucuri s-a procedat dupa cum urmeaza: demontat roata de pe masina - scos roata de pe janta - extras corpul intrus - polizat pe interiorul cauciucului - aplicat solutie de lipit - aplicat petic - montat pe janta - verificat in bazin daca nu rasufla si prin alte parti - umflat cu presiune - verificat daca trebuie echilibrat (nu a fost nevoie la niciunul) - montat pe masina si la revedere!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #933 on: July 14, 2016, 00:15:47 AM »
Depinde totul foarte tare de metricul surubului si de cala daca era de ponei sau lipitan. Se poate numi si "razbunarea mistretilor".
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #934 on: July 15, 2016, 21:33:22 PM »
BLESTEME!!!!!!!!!!!!  >:( >:( >:(





Unica solutie ar fi sa dau barele transversale mai in fata, ceea ce n-am sa fac. Ba nu, mint, ar mai fi o solutie, si anume sa renunt la eleron. Aia clar n-o fac!


Dar da, acum am o dilema, ce masina vom folosi cu preponderenta in scop piciclistic :-\


Si s-a dus dilema. Stift!

Totusi maine am sa merg cu Subaru pe Leaota. Asa, de fantezie, sa care si ea biciclete-n spinare o data-n viata.  :'(
Inauntru vad ca poate.
WRX SW 2002

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #935 on: July 15, 2016, 21:54:42 PM »
BLESTEME!!!!!!!!!!!!  >:( >:( >:(
Inauntru vad ca poate.
Daca aveai tavita de portbagaj..."alceva"  ;D
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #936 on: July 15, 2016, 21:58:07 PM »
Stiu cum este sa transporti 4 cross-country in portbagaj (de Laguna ce-i drept, putin mai generos cred fata de al tau) caci pe vremuri asa mergeam de la Bucuresti la Fagaras.
Distractie maxima sa aveti si va provocam la un Transfagarasan la sfarsit de august sau inceput de septembrie pe ruta: Fagaras - Cartisoara - Balea Lac - Cascada Capra - Baraj Vidraru cu inoptare pe pontonul de langa Hotel Posada. A doua zi facem retur pana la Fagaras (traseul acesta il parcurgem anual impreuna cu fostii colegi de facultate si nu numai).
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #937 on: July 15, 2016, 22:05:57 PM »
Musiu, aia fu de proba, sa vedem daca in caz de nevoie putem merge 3 persoane.
Cu portbagajul cred c-am sa incerc o mocheta decupata la forma planseului si aia e. Dar e mai pe finalul listei.

Am carat bicicleta in Laguna 3 esteit intreaga, fara sa demontez nimic. E imensa masina aia...



Heli, traseul ala e cu bicicleta? Daca da, cred ca ne bagam.
« Last Edit: July 15, 2016, 22:36:26 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #938 on: July 15, 2016, 22:57:41 PM »
Ei bine da, e cu bicicleta si il parcurgem din timpuri imemoriale, mai precis din 1999, cand altii abia atingeau pedalele tricicletei... :)
« Last Edit: July 15, 2016, 22:59:18 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #939 on: July 15, 2016, 23:03:06 PM »
Ok, poate cursierele nu ating in eleonor  ;D
WRX SW 2002