Am fost ieri pe fuga la Piatra Neamt. La dus a mers normal, adica superb. N-am alimentat intentionat, sa verific daca functioneaza becul de nivel minim de benzina. S-a aprins in oras si am alimentat de la ce cred eu ca-i cel mai nou OMV din sat, ca de obicei, sortimentul cu CO100. Au intrat 50l, deci mai aveam in jur de 10. Apoi am mers normal si civilizat acasa.
In dimineata asta, pe la 5, plecam spre Brasov. Din amintiri, am mers nefortat, era drumul liber si destul de prost. Pana undeva dupa Bicaz, unde era o coloana de somnorosi si am depasit. In plina depasire troaca s-a pus in nas, voia sa ma omoare
Sintetizez: am facut plinul, am mers linistit cam 30km, apoi la (sa presupunem ca ar fi fost) prima pedala, ezitare.
Si asa a facut pana la Brasov.
Ce se intampla de fapt: la sarcina plina, intre 3000 si 4000 rpm, ezita, scutura, smuceste. Uneori violent, alteori mai putin violent. In treapta 2 mai putin sesizabil, smuciturile se amplifica pe masura ce creste treapta. Intre 4000rpm si 6000rpm nu face. Asemeni, intre 2000 si 3000 nu face. La sarcini mici - medii nu face, doar la sarcini mari. CEL - nu are. Clipoceala CEL - nu are.
Pe serpentine, pe urcare, temperatura antigel neobisnuit de mare pentru noul meu setup, 90*C. Adica posibil avans micsorat.
Ce am incercat:
- dupa ce am trecut muntii, m-am oprit la un OMV in Mc Ciuc si am cautat un octane booster. Nu aveau, asa ca am luat un aditiv oarecare, curatare injectoare si alte chestii pe langa, in speranta ca poate salta putin CO. L-am amestecat turnand peste el benzina CO 100, au intrat doar 15l. Am asteptat vreo 10km, apoi am calcat-o. Rezultat zero;
- am scos borna, am calcat frana, am pus borna la loc. Rezultat zero.
Face boost, pe Torque mi-a retinut un maxim de 15.2 din targetul de 15.5psi. Desi am o vaga banuiala ca n-are nicio relevanta.
Ce ma oftica: am scuturat masina de dracii au gasit-o. Saracele tampoane noi, sarmanele planetare vechi.
Ce mi-a venit sa fac: s-o pun pe OLX
Ce cred eu. Sau ma rog, SPER sa fie cauza - benzina nasoala. Iar aditivul sa nu fi avut calitati de crestere a CO. Iar aia 15l sa fi fost insuficienti, de aici lipsa de ameliorare.
Ce zic altii pe net - ma doare capul. De la senzori MAF, MAP, knock, temp apa, pana la catalizatoare infundate sau masa imperfecta pe la motor (tre' sa aflu ce-i grounding mod).
Asa ca ziceti si voi.