Planul malefic era sa pun si fulia si sa merg sa probez ambele apgreiduri (strut bar si fulie usoara) pe Transfagarasan. Insa fulia... pauza. Lene multa, oboseala acuta... Furam cu aia mica. Ieri.
Astazi am dormit pana pe la 5 seara. Apoi, cu mare greu...
Sculei i-am detasat suruburile de fixare a fuliei originale. Normal ar fi sa nu mai trebuiasca vreodata alea.
Cum nu am desfacut absolut nimic de pe masina (deh, lene), n-a fost chip sa bag ansamblul fulie-scula. Le-am bagat pe rand, intai fulia, apoi am atasat scula.
Pe filetul surubului, loctite. Pe cap, ca sa nu zgarii fulia noua si ochioasa, vaselina. 125Nm, dat cheie, nu pare sa fuleze, toate normale.
Ah, la demontare, rola de la intinzatorul de curea compresor era desfacuta. Tipic, ma apuc de multe si nu le termin pe toate. Noroc ca mi-am luat fulie usoara, altfel cine stie p-unde si cum ar fi zburat aia.
Impresii - zero. Am pornit-o, am lasat-o sa se incalzeasca... parca merge mai rotund la relanti, insa nu e normal. Fiind mai usoara, efectul de volant se pierde, ar trebui sa mearga mai neregulat. Deci sa zicem ca mi se pare. Se tureaza mai repede pe liber? Nu-mi dau seama. Accelereaza mai bine? Nu stiu, mi-a fost LENE sa deschid poarta si sa ies la plimbare. Deci revin
Acum, in timp ce postam, mi-am amintit. 2007... Ma mutasem de cateva luni cu serviciul din Pitesti in Bucuresti, stateam cu chirie pe Calea Chisinau, masina mea era batrana Dacie TLX. In concediul ala de vara m-am dus acasa si m-am apucat de treaba, incercam atunci sa inghesui un
motor de 5 Alpine in taraba, insa nu mi-a placut arhitectura finala si am renuntat. Atunci am decis sa modific motorul ei. In fine, ideea-i ca atunci cand am pus inapoi motorul original... am uitat sa strang diverse.
Imi amintesc foarte bine (ma mir, de regula uit tot), am facut atunci Iasi - Bucuresti noaptea. Imi placea mie noaptea, liber, niciun stres. Intre Focsani si Buzau, mergeam eu tare pe europeana si deodata aud o zdranganitura puternica, traversand rapid masina de la bot spre spate. Habar n-aveam ce este, asa ca n-am lasat incidentul sa ma deranjeze prea tare.
Intrat in Bucuresti insa, era dimineata devreme, motorul facea zgomote dubioase pe liber, in special la accelerari. Din nou, eu ce sa-i fac?!? L-am lasat asa. Am parcat in spic pe Calea Chisinau si mi-am vazut de treburi. Probabil era uichend... Luni dimineata, cand s-o pornesc sa plec la travaliu... Nimic. Se invartea motorul la demaror cu mare viteza, continuu si nesacadat. Concluzia - arborele cotit se invartea, distributia... nu prea
Si asa se explica si episodul de pe drum. Ce a zdranganit pe sub masina era surubul de fulie! Printr-o minune, pana de pe pinionul de distributie a binevoit sa ramana pe pozitie pana am parcat masina la destinatie. Apoi, probabil dupa ce s-a racit si s-a contractat, a cazut in baie
Ma rog, am rezolvat problema, dar... vad ca nu m-am lecuit. Apropo de rola aia desfacuta