M-am trezit (cu greu) pe la 5 seara, si cu putina lumina ramasa am luat-o sistematic.
Mai intai am vrut sa ma asigur ca ce am constatat aseara ramane valabil, ca problema apare doar cu motorul sau compartimentul motor fierbinti. Da, asa e. Dupa vreo 7-8 km, dupa ce s-a incalzit antigelul, i-am dat si a tras perfect. Dupa cateva accelerari sustinute a inceput sa faca.
Reajuns acasa am verificat firele de masa de pe galerie. Am gasit 2 fixari la prima vedere, ambele stranse.
Pun aici numerotarea pistoanelor la Subaru, ca vad ca e pe dos fata de alte motoare, incep numaratoarea de la distributie ei.
Ok, desi nu pare, vezi pasajul cu "gross missfire", CEL-ul a fost un mare noroc, pentru ca stiam unde am de umblat. Partea stanga a motorului e cea mai facil de accesat, trebuie scos doar vasul de lichid de parbriz. Cu asta afara am scos ambele mufe si ambele bobine. Toate cele 4 mufe (2 pe cablaj, 2 pe bobine) le-am clatit cu WD40. Apoi am pus totul la loc, doar ca am inversat pozitia bobinelor.
Rezultatul - merge perfect. I-am dat juma' de ora si a ezitat o singura data, timid, nu urat cum facea inainte, deci posibil fara legatura.
Si o posibila explicatie... Cand am lucrat in jurul motorului, alea 3 luni, a plouat, a fost umezeala, frig, cald, si ca sa fie totul complet, am si spalat de cateva ori motorul. Posibil sa fi contaminat mufele bobinelor. Sau nu, si pur si simplu faceau contact imperfect.
Inca raman rezervat, da' na... nu pot evita a fi foarte multumit, cum asta a fost cea mai urata problema (ca manifestare) pe care am avut-o vreodata cu cazanul. Sa vad daca reapare.
PS, ca eram dator, am zis ca revin dupa un drum lung. Amortizoarele noi sunt foarte, foarte faine! Masina e mult mai silentioasa, mai precisa la schimbari de directie cat de cat fortate, pe denivelari nu comenteaza nimic, la poduri cu rampe nu oscileaza. Se simte foarte pronuntat schimbarea. Sa vad daca se simte si mai bine dupa ce-i fac geometria.