Mihai, placerea fu a mea!
Nu poate sa taie aerul, ca p-ala-l controlez eu, cu o clapeta legata de o pedala printr-un cablu otelit.
Benzina sa o taie... nu stiu ce sa zic. Reduce avansul... posibil. Are scanteie slaba... sper. Se pare ca tot la Pfaizzzer ajung, si am sa astept sa poata sa-mi imprumute obiectul fatidic.
WRX-ul iti multumeste pentru complemente
Da, as vrea sa vad cum merge un STI, si mai ales un ej207 de Laponia, d-ala cu limitare in 8200, dar... Cum ti-am zis, mai intai o casa, un garaj, eventual o stare civila, dup-aia-mi pot face de cap. Momentan, un motor de WRX cu bataie la rece si intreruperi la cald legat de o transmisie de Leggy cu o treapta-n plus ar fi mai mult decat multumitor.
Rulmentii fluieratori i-oi schimba cand si daca moare ambreiajul. Altfel, sper sa schimb cutia inaintea lor. Cauciucuri de vara din mileniul asta... nu stiu. Daca am bani, bine, altfel sa mai astepte 1 an.
Heli, diva de budoar??? Ts-arat eu tie vereics de moravuri usoare!
Am ajuns cu bine, mersi.
Andea, mersi! Sa zica Pfaizzzer daca se baga.
________________
Zi plina. Inceputa cu desteptator la 04:00, plecat cu cazan spre capitala la 05:00. Ninsoare. In Predeal, OMV. Adica eu nu vedeam OMV-ul, ci o cafea, asa ca dau semnal dreapta si ma bag. Zapada virgina si proaspata pe marginile benzinariei. Tresare inima-n mine, iar legaturile se fac instantaneu, WRC, gigitalent, drift. Asa ca iau de volan stanga si dau gaz capat. Cazanul prinde cumva niste uscat, se propulseaza inainte, insa odata intrate rotile-n zapada, directia intra-n greva. Pisc frana de mana, nimic. Dau gaz... nimic. FRANA... zero. Si ma trezesc nefericit si resemnat pasager intr-o tigaie care se duce amenintator si sigur inspre magazia de scule si lopeti (sau ce-o fi aia) a alora din OMV. Lovitura puternica in dreapta fata, iar in primele secunde dupa catastrofa am un moment d-ala de... "bai, da' prost gramada mai sunt... am cauciucuri de vara. Din 2009!!!". Parchez mai incolo, ies, ma uit, ma oftic, imi vine sa dau vina p-aia din benzinarie ca n-au curatat zapada. Dar imi dau seama ca de fapt n-au nicio vina ca eu sunt pui de vaca fara minte si c-asa-mi trebuie. Ma duc la tejghea, cer o cafea, un pachet de tigari si o magazie cu lopeti.
Pagubele pe lumina si cu masina spalata.
Ce nu se vede e carenajul de roata pe care-l schimbam in urma cu un an ca era putin ciufulit. Ei, acu' e spart de-a binelea. Si inca are eticheta pe el
Va trebui sa iau altul.
Suportul de bara pe care abia l-am schimbat, ca l-a spart mosu' sau ala dinainte, pare a nu fi suferit, bara sta unde trebuie.
Bun, cum trec de Sinaia se termina iarna si incepe o toamna frumoasa, uscata, insorita. Cum intru in Bucuresti imi amintesc de ce NU imi era dor. Trafic... muuuuuuuult trafic d-ala de calitate superioara, asa cum doar acolo gasesti. Cu o pauza scurta la spalatorie, pentru cacazanul era alb de la sarea de Brasov, fac o ora jumate pana la atelier. Intarzii cam 20 minute, da' le dau baietilor cornuri cu ciocolata de casa si ma iarta.
In plan:
- esentialul - folie anticriblura parbriz. In Brasov nu pune nimeni. La baietii astia am pus pe Swift, mi-a placut de ei, amabili, veseli, seriosi si atenti la ce fac... asa ca am reapelat;
- faruri, polish si folie. Folie si pe proiectoare;
- folie solara pe laterale si luneta.
De ce folie de protectie la pietre pe parbriz? Pentru ca vreau sa trag de parbrizul original cat pot. Asta pentru ca inlocuirea parbrizului implica un cablu de otel cu care se taie siliconul si se zgarie tabla. Rugina, chestii... asa ca nu vreau alt parbriz.
Dupa o discutie cam lunga, ca-s greu de cap, am gasit formula castigatoare pentru geamuri.
As fi vrut 100% transparenta pe fata, adica doar protectie UV insa nu aveau, 75% era cea mai transparenta de pe stoc. Si 50% restul. Insa pentru modelul asta de folie, 50% ar fi fost cam prea transparenta. Asa ca... poza de mai sus.
Lui Ionut, cel din dreapta, cica nu-i place s-apara-n poze. N-am cercetat, am crezut.
Si asta a iesit. Constat acum ca NU am facut macar o poza mai acatarii cu folia de geamuri. Am sa revin cu cateva mai clare saptamana viitoare poate, pana atunci le am p-astea doua, care-s total irelevante:
Si o poza cu "esentialul", folia de parbriz. Din timpul asezarii, ca dup-aia nu se mai vede. Se va vedea dupa ce merg pe ploaie, cand se va umple de zgarieturi de la stergatoare. Cea de pe Swift e zob, dupa 1 an si-oleac'.
Farurile... procedura standard, matuire, lustruire, folie. Desi toata lumea stie despre ce-i vorba, pun poze (pur si simplu le am) in ordinea operatiilor, cu fazele intermediare si cu rezultatul final. Problema ar fi ca acum chiar se vad rateurile mele de la vopsirea cu negru. Insa rezultatul final, personal mi se pare remarcabil.
Pentru ca au fost bune cornurile cu ciocolata, baietii au mai facut niste chestii-n plus.
Polish stopuri. Ala din stanga, cel din UK, era cam zgariat. Cel din dreapta, al masinii, mai prezentabil. Acum sunt ambele ca noi.
Am vazut ca la portbagaj lipseste o bulina de protectie din cele 2 in care se sprijina tampoanele hayonului. Asa ca am umplut masina de buline de protectie, aceeasi folie cu cea de la faruri. Au fost lipite la portbagaj, la capota, si cate 2 la fiecare portiera (contactor de plafoniera si tampon). Deci vreo 12 in total cred... Un exemplu in poza.
Eu mi-am umplut timpul curatand trapa carburant si tot jegul din jurul portierelor, chestii pe care le aveam in plan de cand am luat cotetul, dar n-am apucat niciodata. Iar pe bara am dat jos din chitul italian si am luat la smirghel. 2 pocneli in acelasi loc... Poate o vopsesc in uichend daca e vremea cat de cat buna.
La 17:00, dupa 8 ore, am plecat de acolo, cu folii de varii feluri curgand din cazan.
Impresii...
Singura chestie neplacuta - la luneta, se vad in retrovizoare niste reflexii dubioase din firele de degivrare. Acolo, orice folie prinde aer. N-am ce-i face decat sa ma obisnuiesc.
Vad pe unde merg!!!!! E enorma diferenta dintre ce era si ce este acum. Nu e xenon, dar repet, chiar vad pe unde merg!
Deci cam asta-i solutia pentru lumina pe bugeye non-STI: faruri lustruite si becuri Osram nujdecare. Reglajul l-am facut zilele trecute, la inspiratie.
Folia aia de parbriz e dubioasa in primele zile, baietii mi-au recomandat sa merg cu caldura si ventilatia la maxim pe parbriz, iar noaptea s-o tin in ceva garaj, sa nu inghete apa de sub ea. Am mers cu caldura la maxim dar ventilatia la minim, am behait de cald si-asa. Si am bagat-o-n garajul unor prieteni, iar acum am un Clio Symbol diesel in loc de cazan. Am s-o las acolo vreo 2 zile si 2 nopti.
Ah, drum la Bucuresti si traversat orasul la cele mai nasoale ore cu putinta... 13 la suta de km. Praf...
Si gata. La primavara ar trebui sa apara postari mai de calitate, cu casete de STI 2015, nu cu folii. Dar am mai taiat o operatiune de relativ mare amploare de pe lista, asa ca!
PS: mfu lene si frica sa scot IC-ul, daca stricam ceva p-acolo nu mai aveam cum sa ajung maine (azi) la serviciu. Iar cu uleiul nu-s lamurit, am verificat dar ceva e ciudat. Ori e contaminat cu benzina, ca vad nivelul mai sus decat zilele trecute, ori nu era complet racit... Revin pe subiect.
PPS: andea, dimineata am scos in mod repetat +17 psi pe autostrada. Maxim 17.5. Nasol sau normal?