Dimineata am scos borna, calcat frana, pus la loc, reset realizat.
Am traversat orasul, m-am intors, am mai frecat-o pe centura... nu stiu ce sa zic. Poate m-am obisnuit eu cu ea, ceea ce-ar fi nasol rau de tot
Andea, mai gandeste-te putin, poate acea corectie functie de temperatura isi face de cap cand e frig afara? Am senzatia ca ne scapa ceva...
Partea buna: tot nu intrerupe... ok sa iau o singura bobina noua pentru cil 4? Adica oricum asa am sa fac, eu nu le schimb pe toate decat daca imi pica din cer un set direct in cap. Vreau doar sa stiu cat rau fac.
_______________
Cateva detalii despre schimbul de ulei motor. Tips and tricks daca vreti, unii o sa spuneti ca-s tampenii, n-aveti decat.
In primul rand, ideal e sa ai asa ceva:
Drumul de dimineata l-am facut special pentru ele. Dimensiunea am mai scris-o pe la inceputul topicului, 20/25.
Garnitura aia de cupru se taseaza la prima strangere. Teoretic, la a 2-a utilizare nu mai etanseaza. Practic am vazut ca nu-s niciodata probleme. Dar fiind extrem de ieftine, ce mare lucru...
Un subiect oarecum disputat: motorul rece la golire, sau cald?
Unii spun ca atunci cand uleiul e rece si vascos, antreneaza mai eficient diverse impuritati care s-ar putea gasi pe fundul baii. Mi se pare valabil.
De partea uleiului incins ar sta argumentul evacuarii complete a uleiului vechi, care subtire fiind, nu se mai agata de peretii carterului. La fel de valabil. Fiecare cum crede. Eu merg intentionat cu masina inainte, pentru a avea uleiul subtire. Am sa incerc din cand in cand sa ma organizez incat sa fac si goliri cu motorul nepornit de o zi, poate ies ceva cuzineti
Sa raman la eficienta evacuarii uleiului vechi. Astazi mi-a iesit cea mai eficienta golire.
Am desfacut busonul, am lasat sa curga, apoi am schimbat rotile masinii.
La cum e geometria baii, am impresia ca cel mai eficient e sa se ridice masina cu cricul: stanga/dreapta/dreapta/stanga. Curge la fiecare saltare pe stanga de nu e voie, mai ales ca motoru-i culcat. Dovada faptul ca am bagat in motor vreo 4.7 litri de ulei ca sa ajung la maxim. La schimburi de ulei normale, necumulate cu schimbul de roti, probabil ca mi-ar fi lene sa mai bag cricul sub ea, insa la un schimb de ulei de cutie de exemplu, care are loc mai rar, eu as zice ca merita efortul suplimentar.
Si o chestie la care eu tin foarte mult, in ciuda reticentei altora, si am sa sustin oricand ca e extrem de importanta:
Am marcat astazi (vopsea verde in poza) siguranta pompei de benzina. La Dacie scoteam fisa centrala din delco. La Swift si la alte masini 2WD la care am schimbat uleiul si nu am idee despre ce as putea face asemanator, suspend o roata, bag in ultima treapta a cutiei de viteze si invart roata cateva ture bune. Pe elevator, cand ambele roti sunt suspendate, cineva trebuie sa tina contra de una din roti. Sa-i vedeti ce mormaie toti mecanicii cand merg cu Swiftul la reviziile alea obligatorii...
Pe scurt, i-as zice "amorsarea circuitului de ungere".
De ce - pentru ca circuitul propriu-zis, dupa desfacerea filtrului de ulei vechi, e golit complet, iar amorsarea sa dureaza secunde bune! Pana si daca filtrul nou e umplut cu ulei inainte de a fi infiletat pe pozitie, ceea ce chiar ca-i obligatoriu a se face! Pornind direct motorul dupa schimbul de ulei, toate se vor invarti pe un uscat perfect. Cuzineti de palier, de biela, axe cu came, tot! Ca exemplu ilustrativ: astazi am dat la demaror de 3 ori cate 10 secunde pana mi s-a stins martorul de ulei din bord. Deci aproximativ 30 de secunde la 200rpm sau cat o avea. La 1000 rpm, presupunand o corespondenta liniara intre turatie si debit (ceea ce n-ar fi deloc gresit), ar veni +5 secunde in care motorul se invarte pe uscat in mod autopropulsat. Eu zic ca nu e bine.
Si nu uitati dupa umplere si prima pornire sa asteptati 5 minute, apoi sa reverificati nivelul de pe joja. Veti constata ca nivelul a scazut mult. Fix urmare a amorsarii de mai sus.
Igiena - esentiala. Nu ma refer la maini ci la piese. Am vazut mecanic in service care a pus joja pe grila plina de praf de sub parbriz. Altu', cu busonul de umplere scos, imi stergea praful de pe capacul motorului cu o carpa uscata, il ingramadea inauntru. Buson de golire asezat pe jos si nesters inainte de remontare. Palnie murdara. Etc.
Sfarsit. Daca aveti de adus adaugiri, cu citat in topicul cu uleiuri va rog, mersi
____________________
Urmare a aplicarii foliei:
- solutie de intretinere a chederelor. Subaru vechi n-are rame la geamuri, geamul apasa direct pe cheder, iarna ingheata, deschizi usa, folia ramane pe cheder;
- solutie de tratat geamurile ca sa nu ramana ude pe ploaie. Asta pentru ca am folie anti-pietre lipita pe exteriorul parbrizului, si se zgarie cu stergatoarele mai mare dragu'. Si am zis ca asa poate nu mai dau din stergatoare.
Aplicare - de durata si enervanta.
Efect: geamurile laterale s-au manjit de la chedere. Solutia aia water-repellent nu pare sa faca nimic.
In concluzie, las operatiile astea de detailing obsesiv altora. Nu-s de mine.
_____________________
Inca o data, reminder vav de pasiunea mea pentru breakuri si troaca aici de fata in special. 4 jante si 4 anvelope de 17". Priceless!
Si troaca cu mergatori de iarna. Sau ma rog, cu jante originale. Arata extrem de domestic
Am iesit "in teste" dupa, sa vad / sa-mi reamintesc cum se simte cu gumele de iarna. Reprecizez, 205/50 fu alegerea mea.
Directia, cum am mai zis si-n urma cu un an, e cu totul alta, merge extrem de usor. Probabil cauciucul moale, fata de cel vechi de 7 ani al celor de vara. Cam mare diferenta totusi...
Desi au indice de sarcina 93, fata de 91 la cele de vara, astea-s moi si muuult mai confortabile. Din nou, cele de vara sunt vechi si intarite probabil.
Stabilitate la schimbari cat de cat bruste de directie - nu. Daca de curand ma plangeam ca e mai instabila de cand am inaltat-o si i-am compromis caderile, asta i-a pus capac de tot
Aderenta pe uscat - nu. Am fortat in cateva giratorii si nu... n-are-o treaba.
Vibratii de la depozitare peste vara - nici vorba, si am mers cu o viteza pe care nu vreau s-o declar public. Mihai, asta fu pentru tine.
Deci limp mode pana la vara
Mi-am comandat anvelope de vara, dar deja am uitat de care. Asta dupa ce am studiat vreo 2 zile optiunile, deci sunt tampit.
Iar jantele haurii vor fi sablate si vopsite. Electrostatic sau la pistol, aici sunt nehotarat. Unii spun ca acea coacere a vopselei electrostatice compromite jantele forjate sau aliate cu Mg. Si-s multi care spun asta. Si nici la culoare nu-s hotarat, as merge pe cea a jantelor originale, dar parca-i prea la fel cu a caroseriei. Dileme...
Ah, si sa nu uit, azi voiam sa cumpar o cutie in 6, atasata de un Legacy 3.0, dar vanzatorul s-a dovedit a fi bou. Mai caut