2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1400 on: November 19, 2016, 12:41:41 PM »
Dar de ce ai vrut tu cauciucuri de ceață? De ce nu unele care sa tina cu tine vara cand mai ai si upgrade de putere?

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1401 on: November 19, 2016, 13:21:24 PM »
Pai astea-s de de toate daca te uiti la reviewuri. Semislick nu pot, sunt periculoase reci, pe ud sau pe nisip.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1402 on: November 19, 2016, 22:45:55 PM »
Post lung, ca-s singur acasa si-mi permit  ;D

Astazi am sters cu buretele definitiv incidentul din OMV, am schimbat carenajul de roata drept pe care l-am spart putin cand m-am crezut Gronholm de Moldova.
Ironia e ca l-am schimbat si cand am luat masina, c-a fost spart de italian cand a proptit-o-n bordura.

Un reminder trist cu vechiul carenaj  :-\



Si carenajul nou... E la fel si nu prea  :'(



Bun, se pare ca un punct slab al piesei e o urechiusa care se agata printr-un clips de bara fata. Cu un cutter mi-am confectionat o brida de ranforsare din primul carenaj, cel original. Apoi am lipit-o pe cel nou.





Desfacut vechi, montat nou, nu mai insist, sunt povesti asemanatoare la inceputul topicului.
De mentionat insa faptul ca in spatele carenajului, intre aripa, prag si stalp, noroiul/nisipul/mizeria pe care am gasit-o cand am desfacut masina dupa cumparare... era iar acolo  >:(
Am studiat putin zona, carenajul, pragul, ornamentul de prag, iar acolo mie imi miroase a eroare de proiectare. Toata mizeria ce vine de sus, de pe grila parbrizului, se aduna acolo, cand ploua, cand speli parbrizul, cand speli masina. In mod normal ar trebui sa existe o gaura de evacuare ceva, insa nu, zona e inchisa foarte bine, nu etans, dar suficient cat sa acumuleze. Nu stiu daca s-a remediat la blob sau hawk, ar fi o idee sa verificati cei care aveti.
Ar exista o solutie (cam delicata) de spalare a zonei, am s-o-ncerc cat de curand si revin cu detalii.

Cat am asteptat sa se usuce adezivul de pe carenaj, am incercat sa rezolv o alta problema. Luminile din tabloul de bord de STI de Laponia, schimbate de un ricer entuziast cu albastru. Becurile originale de la ceasurile mele originale au niste capisoane verzi pe ele, si erau cam crapate. Asa ca mi-am luat tot leduri (Heli creca jubileaza). Verzi. Dar nu cu SMD frontal, ci clasice, care lumineaza de jur imprejur. De aici le-am luat.
Un led albastru de la japonez l-am pastrat si l-am pus la faza lunga. La cele 2 LCD-uri am facut proba cu led, dar e mult prea puternica si deranjanta lumina, asa ca am lasat bec normal. La luminile de semnal am facut iar proba cu leduri, mi s-a parut din nou cam puternica lumina, insa cum eu nu folosesc semnalul niciodata, c-ala-i pentru fraieri, am lasat led. Mare, mare greseala. Am mers acum, noaptea, cu ea, iar daca ma uit in bord cand dau semnal (am dat de proba, repet, in rest nu folosesc), dup-aia-mi raman flashuri cu sageti verzi pe retina. Deci am sa mai desfac o data, ca sa pun bec normal.

Nu stiu de ce telefonul meu neutralizeaza luminile colorate, le converteste in gri. In realitate arata mult mai... verde.
Ce nu-mi place e ca acul de temperatura antigel e aprins foarte puternic, iar alea mari din dreapta mai slab. Si din vagi amintiri, original, acurile se aprindeau mai spre galben. Acum e totul verde.
Si foarte neplacut e ca dimmerul nu face nimic, are efect doar pe ceasul de pe bord.



Mda, vad pe la altii ca se aprinde si zona rosie a turometrului, plus logo-ul. Oi fi omis eu vreun bec, sau e ceva intern prajit la mine?  >:(

Apoi, mi-au ramas cateva leduri si am vrut sa le pun la comenzile climatizarii. Fail, pare-se ca eu, spre deosebire de americani, am T3-uri, cu un soclu lung rau.



Dar am schimbat becul din butonul de avarii, dupa instructiunile unui bulgar de pe youtube. N-am reusit sa desfac butonul fara sa-l rup, asa ca l-am lipit. Cand s-o arde si asta (e recuperat dintr-un buton de lumini ceata), alt buton.





Cand mai umblu, va trebui sa repar cumva filetul drept de la suportul de pahar, l-am zapacit de tot. Sper sa nu uit...

Ah, si o chestie tare, amortizoarele noi au ruginit la baza. Ori sarea folosita in Brasov in ultima saptamana e de o calitate deosebita, ori amortizoarele sunt.

Cum am zis mai devreme, m-am dus la plimbare. Intr-un giratoriu de pe centura, uscat, i-am dat tare. La jumatatea giratoriului, probabil din cauza umbrei facute de podul de deasupra, mazga severa. S-a dus de bot ca proasta, spre bordura, perfect drept. Retrogradare, am lasat-o sa se dumireasca p-unde-i drumul, si-a revenit la timp din fericire. Dar e NU categoric masina asta, subvireaza ingrozitor de rau. Am sa caut o bara antiruliu spate de bug sedan, cica-i singura versiune care a avut 20mm, fata de 17 cat am eu. Daca nu gasesc, iau ceva aftermarket.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1403 on: November 20, 2016, 00:06:29 AM »
In aceasta frumoasa lume exista personaje exacerbate si reale ce ma incanta cu imagini suprarealiste, cat de poate de pozitive in contextul narativ, insotite de o energie general-debordanta dar care ma infecteaza instantaneu si la fiecare vizionare cand citesc cuvantul "led" asociat cu Subaru WRX fabricat in anul de gratie 2002.
E imposibil ca la finalul fiecarui post ce asociaza noua tehnologie de iluminat cu una dintre clasicele capodopere ale mecanicii japoneze sa nu incep sa fredonez binecunoscutul slagar "Cine pe cine bate la fereastra mea?", imitand miscarile tribale din ombilic pan' ce-mi creez spatiul sacru pentru ceremonie si vindecarea spiritului terfelit in universul cunoasterii stiintifice.

Remarcabile instantanee cu felinele ce-mi sugereaza un titlu de film balcanic in regia lui Emir Kusturica: "Black Cat, White cat".
« Last Edit: November 20, 2016, 00:16:24 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1404 on: November 20, 2016, 00:27:01 AM »
Stiu, iti stiu pozitia vav de leduri. Sa vezi cand mi le-oi pune pe cele ramase pe Dacie. Din 1988!!!  :D

Aici trebuie plasat jetul pentru curatarea namolului din spatele carenajului. N-am bagat apa-n interior foarte multa :)

« Last Edit: November 20, 2016, 17:09:33 PM by Muttley »
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1405 on: November 20, 2016, 00:51:38 AM »
Observ ca au ramas suficiente led-uri pentru o instalatie de brad si inca una pentru exteriorul casei.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1406 on: November 24, 2016, 15:51:51 PM »
Vand urgent masina! :(
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1407 on: November 24, 2016, 15:54:26 PM »
sa vedem daca o cumpara cineva :)

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1408 on: November 24, 2016, 16:00:25 PM »
Vand urgent masina! :(
Cati bani? Ce s-a intamplat?
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1409 on: November 24, 2016, 16:25:13 PM »
Nu vand nimic, aveam nevoie doar de atentia si concentrarea voastra.
Deci... ii schimb arcurile cu unele mai joase pentru ca vreau sa micsorez unghiurile de cadere. Dar, coborand masina, se modifica pozitiile unghiulare ale bratelor de suspensie si ale bieletelor de directie. Cica e afectat ceva cu roll center, si dupa coborare apare bump steer (convergenta rotilor fata se va modifica mult la oscilatii mici sau p-acolo). Si se recomanda montarea unui kit dintr-asta. El nu face altceva decat sa readuca pozitiile bratelor si bieletelor la pozitia standard dupa ce s-a coborat masina. De ce? Ca sa nu se intample chestiile alea cu bump steer si roll center.



Problema la mine ar fi ca daca readuc pozitia bratelor la normal dupa ce umblu la arcuri... se duce toata manevra cu unghiurile de cadere. Adica n-am facut nimic.
Variante:
- o las cum este, cu piese OEM si nu-mi bat capul cu bump steer si roll center bla bla;
- iau kitul si folosesc doar capetele de bara;
- alte variante (nu-mi vin altele in minte).

Lectura suplimentara. Inclusiv pentru mine.
Si aici.

Idei va rog, multumex!


PS: si totusi sunt dezamagit de pasivitatea cu care ati primit vestea! Si de faptul ca ma credeti capabil s-o vand, desi am zis de atatea ori ca n-o sa se-ntample veci. Rusine!  >:(
« Last Edit: November 24, 2016, 22:38:26 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1410 on: November 24, 2016, 16:25:41 PM »
Nu va suparati, domnu', in pret intra si LED-urile sau le vindeti separat ca m-ar tenta un up-grade la XT?   :D

Strict referitor la enuntul de mai sus al Domniei Voastre as avea cateva intrebari: va simtiti obosit, va deranjeaza criza de susan din Etiopia, glicemia va este cuprinsa intre 70 si 100 ml/dl, presiunea sistolica si diastolica e ca la pneurile de iarna sau ca la compresoru' lui Andea, scaunul de dimineata are consistenta nucii de cocos sau a apei de izvor, experimentati pusee volatil-afective, prezintati vreun risc crescut de a reactiona agresiv sau anti-social atunci cand vedeti in fata ochilor un WRX 2002 de culoare gri?  ??? ??? ???
« Last Edit: November 24, 2016, 18:48:20 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1411 on: November 24, 2016, 16:28:22 PM »
Scuze, ai fost mai rapid in raspuns decat mine cu 28 secunde da' eu am o circumstanta atenuanta intrucat mi-a sunat telefonul cat timp redactam intrebarile... ;D
« Last Edit: November 24, 2016, 18:04:47 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1412 on: November 24, 2016, 16:46:15 PM »
Nu vand nimic, aveam nevoie doar de atentia si concentrarea voastra.

PS: si totusi sunt dezamagit de pasivitatea cu care ati primit vestea! Si de faptul ca ma credeti capabil s-o vand, desi am zis de atatea ori ca n-o sa se-ntample veci. Rusine!  >:(
Apucasei sa te uiti la poza de profil a mea cand ai scris P.S.-ul?  ;D Doar nu crezi ca mai vreau una si oricum n-as crede c-o vinzi la cat ai investit in ea. Cu toate ca, daca stam bine sa ne gandim, au mai fost cazuri de bug break vandut dupa ce s-au bagat bani in ea.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

PTR

  • 570
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1413 on: November 24, 2016, 17:40:04 PM »
 Din ce zic ei pivotul si capul de bara sunt mai inalte pentru a mentine constant unghiul fata de sol al bratului si bieletei . In principiu daca ele sunt mai inalte cu aceiasi valoare cu care arcurile sunt mai joase nu se modifica nimic la geometrie.. cred....  ::)

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1414 on: November 24, 2016, 18:33:30 PM »
Eu am coilover la ambele masini ... si sunt destul de joase si nu am schimbat nimic la capete de bara sau pivoti .... si geometria iese bine , masina merge ok
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1415 on: November 24, 2016, 19:15:14 PM »
Mersi, malakay, experienta ta practica e un argument bun. Sa vad ce mai spune si STI daca vede discutia, si apoi e clar.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1416 on: November 26, 2016, 00:07:07 AM »
Pentru mai incolo, dar as putea cere o parere acum.
Lockdown bolts (blocarea translatiei cadrului spate) rigide sau moi? Inclin spre a 2-a varianta.
Si inca una - or fi riscuri asociate? Zic astia p-afara de "chassis wear". In teorie mi se pare plauzibil, insa poate la mers blana pe macadam, nu si atunci cand nu-ti bati joc de masina pe drumuri proaste.
Eu m-am mai plans ca e spatele instabil si se prea poate sa contribuie si flexul cadrului. Ma tenteaza grav de tot sa-l blochez.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1417 on: November 26, 2016, 00:10:39 AM »
Da chiar stai să cauți nebunii. Soluțiile clasice de ce nu vrei să le aplici?

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1418 on: November 26, 2016, 00:15:51 AM »
Care ar fi alea?  ::)

Cadrul spate se fixeaza pe caroserie in 4 puncte flexibile. De cadru e legat tot, diferential, brate de suspensie, si tot ce pleaca din ele. Degeaba fixezi diferentialul, intaresti articulatiile, intreg ansamblul va misca, din cauza celor 4 puncte elastice.
Exista 2 variante de rezolvare:
- cadru de STI blob (nu are cele 4 flexiblocuri, se fixeaza rigid). Bataie de cap, pret mare, dureaza mult, si oricum nu are rost acum, ca-ntr-un final tot la el ajung;
- cele 2 suruburi, se monteaza in 30 minute.

Deci?
WRX SW 2002

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1419 on: November 26, 2016, 07:24:50 AM »
Rigide ...  :D :D :D chiar daca :

KSB750 is designed to lock the rear subframe which allows for more precise alignment of the rear wheels & limits the amount of rear subframe movement under cornering loads which can result in poor dynamic alignment settings. The hardware can easily be installed & removed between motorsport activities. The kit will increase rear NVH as it effectively locks out the rear subframe bushings. It is designed for motorsport use only & should not be used for extended periods as it may lead to premature chassis wear.
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY